Jump to content
Naimisiin.info

Hääjuhla kahdessa osassa?


rinsenssa

Recommended Posts

Eli vihkiminen, ruoka ja kahvitukset olisi päivällä ja illalla erikseen juhlimista johon kutsuttaisiin lisäksi niitä vieraita jotka ei aivan niin tärkeitä ole meille. Miten kutsuihin tämä niille joiden toivoisimme jäävän myös illsksi? Entäs pitääkö näille joiden ei välttämättä tarvitse illaksi jäädä (ikäihmiset) laittaa kutsuun juhlien päättymisaika? Ja minkälainen aika välissä, riittäskö tunti juhlien välillä? Tuollekkin ajalle on ohjelmaa varmasti niille jotka on "koko päivän kutsulla".

Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta järjestelystä?

Mie nimittäin oon ihan hukassa koko homman kanssa. Eihän tässä mitään jos ruuat ja kahvitukset ois eripaikassa kun iltaohjelma, sillon ois selkeemmin eritelty koko juttu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän häihin ovat kutsuttuina lähimmät ystävät, perheen jäsenet ja sukulaiset ja he saavat ns. normaalin hääkutsun.

Lisäksi on porukka hyviä kavereita harrastusten, opintojen ja työn kautta, jotka haluamme kutsua, mutta emme kuitenkaan halua heitä kirkkoon ja hääaterialle. Tämä jälkimmäinen porukka saa kutsun, jossa heidät kutsutaan juhlimaan häidemme iltajuhlaa (yhdessä em. vieraiden kanssa), kellonajaksi tulee ilta-aika, jolloin jo kirkkoon tulleet vieraat ovat syöneet.

Iltavieraat aiomme vastaanottaa aivan, kuten ns. "kokopäivävieraatkin", koska hekin ovat kutsuttuja kuten kaikki vieraat, eikä heidän kuulu tuntea olevansa "kuokkimassa".

Itse olen ollut eräiden kavereideni häissä iltavieraana ja myöskin eräs toinen ystäväni on kertonut saaneensa kutsun tällaisiin häihin. Itse en kokenut meneväni "kuokkimaan" tai keskeyttämään juhlan, koska morsiuspari vastaanotti iltvieraat, kohotettiin malja ja onniteltiin, kuten olivat tehneet jo aiemmin päivällä "kokopäivävieraiden" kanssa. Häät olivat oikein ihanat! :)

Link to comment
Share on other sites

Mukava kuulla kokemuksistasi.

Oikeastaan enää ei ole muuta ongelmaa ku miehen suku. Anoppi on liian kovasti alkoholin perään ja mummit ei hyväksy ollenkaan alkoholin käyttöä. No toisaalta sukusota pystyssä jo kutsuttavista joten jospa anoppi vetäs herneet palkoineen nenuun ja jättäs tulematta kun kutsuun laitetaan päättymisaika.. :P

Link to comment
Share on other sites

rinsenssa: Kiva juttu, jos vinkkini auttaa ratkaisemaan teidän aikataulutuksen kahdessa osassa. Suosittelen tekemään, kuten te itse haluatte tehdä!

Ei kannata kamalasti välittää mitä joku toinen esim. manitsemasi anoppi haluaa tehdä. Loppujen lopuksi on teidän kahden juhlasta kyse ja itse päätätte miten kutsutte vieraat, aikataulutatte päivän tai tarjoiletteko alkoholia tms. Mumminne varmasti ymmärtää, jos tarjoatte alkoholia, ovathan he varmasti olleet muissakin juhlissa jossa tarjoillaan alkoholijuomia. Heidänhän ei ole pakko sitä juoda, vaan voitte varata tarjolle myös alkoholittomia juomia.

Anopin suhteen kannattaa ehkä laskea kymmeneen ja toivoa, että hän antaa teille mahdollisuuden suunnitella juhlat teidän tyylillä. Voittehan yrittää perustella asioita, miksi teette, kuten olette suunnitelleet? Tsemppiä kovasti suunnitteluun!

Nimimerkillä: meidän kaikkia asioita ei kaikki ihmiset ole ymmärtäneet, esim. anopin mielestä std-kortti on kuulemma aivon outo juttu... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut vieraana häissä, jossa vihkiminen on suoritettu vain läheisimpien läsnäollessa (hääparin kotona) ja muille vieraille oli sekä ruokailu paikassa x että juomingit mökillä ruuan jälkeen. RUokabileet alkoivan tyyliin kolmelta ja seitsemän jälkeen kuljetettiin porukat mökille.

Toisissa häissä oli siunaus kirkossa iltapäivästä, siitä hääpaikalle syömään + häävalssi nähtiin täällä. Tilan piti olla tyhjä muistaakseni seitsemään mennessä, joten silloin porukka valui pois (lähimpään baariin). Iltaa jatkettiin jo edesmenneessä Tenth Floorissa hääparin kanssa (pääsimme sisään tuntia ennen muuta asiakaskuntaa ja myös 18-vuotiaat pääsivät sisään, norm. ikäraja 20). Bestman, sulhasen äiti ja allekirjoittanut ohjattiin tuolta ulos :rolleyes: väärinkäsityksen takia. Mentiin Zetoriin, hääpari oli jo onneksi siinä vaiheessa sviitissään.

Muokattu: , käyttäjä: manaljah
Link to comment
Share on other sites

-Muru-: Anoppia ihepäisempää ihmistä en ole vielä tavannu, saa vääntää asian ratakiskosta mutta se ei hyödytä yhtään mitään.. :rolleyes: No toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. :D

manaljah: Henkisesti ois helpompi kun ois ruoka ja vihkiminen eripaikassa kun illan juhlat. Jostain pitäs oikeesti kaikkien lahteä pois eikä ois riskiä ett kukaan illaksi kutsumaton jäis norkoilemaan juhlapaikalle..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vähän saman tyyppinen tilanne täällä edessä ensi kesänä. Meillä vihkimiseen kutsutaan kaikki häävieraat, jonka jälkeen "virallinen osuus", ruokailu ja kahvit juhlapaikalla. Tarkoitus olisi jatkaa iltaa samassa paikassa ystävien ja niiden sukulaisten kesken, ketkä sietävät bändiä, tanssimista ja alkoholinkäyttöä.  :lol:  Eli uskovaisten sukulaisten haluttaisiin lähtevän kahvittelun jälkeen. Miten ihmeessä kirjoittaa tämä asia kutsuun, niille sukulaisille, joiden halutaan lähtevän ennen iltabileitä?

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli pariviikkoa sitten kaksiosaiset häät. Avioiduimme kumpikin toista kertaa ja lapset jo nuoria aikuisia.

Osa 1. Aloitetttiin jo klo 12 - Vihkiminen ja häälounas kaikkein lähimmille  (vanhemmat ja lapset ).

Osa 2. Hääjuhla klo 17.00-02.00  (lähimmät ystävät ja lapset)

 

Lähetettiin erilaiset kutsut osaan 1 ja 2. Saatiin  koostettua päivään kaikki se, mitä haluttiin ja päivä oli kokonaisuudessaan erittöin onnistunut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vähän saman tyyppinen tilanne täällä edessä ensi kesänä. Meillä vihkimiseen kutsutaan kaikki häävieraat, jonka jälkeen "virallinen osuus", ruokailu ja kahvit juhlapaikalla. Tarkoitus olisi jatkaa iltaa samassa paikassa ystävien ja niiden sukulaisten kesken, ketkä sietävät bändiä, tanssimista ja alkoholinkäyttöä. :lol: Eli uskovaisten sukulaisten haluttaisiin lähtevän kahvittelun jälkeen. Miten ihmeessä kirjoittaa tämä asia kutsuun, niille sukulaisille, joiden halutaan lähtevän ennen iltabileitä?

Itse luotan siihen, että asiaa ei tartte kirjoittaa kutsuun vaan että ihmiset kyllä huomaavat milloin juhlan luonne muuttuu. Lähtevät kun ovat nähneet kaiken itselleen tärkeän eivätkä ehkä enää tunne oloaan kotoisaksi - tämän tunnelmanmuutoksen saa aika äkkiä esim. musiikkivalinnoilla aikaan. Ainakaan mä en voi kuvitella että kukaan mun vastaavanlaisista sukulaista suunnitteleekaan jäävänsä enää joskus kahdeksan-yhdeksän jälkeen. :) Jos tuntuu että asia on väännettävä rautalangasta, niin voihan kutsuun varmaan jotenkin silleen laittaa että juhlallisuudet klo 16-21, ilonpito jatkuu vapaamuotoisemmin klo 21-02 tjsp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meillä on tiedossa 2015 kaksiosaiset pirskeet. Ensimmäisenä viikonloppuna vihkiminen ja ruokailu sukulaisten kera ja sitten seuraavana viikonloppuna rennommat pirskeet kaveriporukalle/serkuille jne. Todettiin, että sellaiset toimii meille parhaiten. Muutama vieraista saa kutsun kumpaankin settiin, mutta suurin osa saa yhden kutsun jompaan kumpaan viikonloppuun. Saa nähdä tuleeko siitä mutinaa, mutta omatpahan on pirskeemme :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...