Jump to content
Naimisiin.info

Ruusuja suodatinpusseista


jansq

Recommended Posts

Mä olen kanssa käyttänyt varsiin sellaisia puisia grillaustikkuja. Ei ole varmaan nekään kovin kalliita, kun olen niitä meille joskus ostanut :P Niitä voi sitten tosiaan lyhentää, ja kun meinasin että teen ruusuista asetelmat pöytiin tökkimällä ruusut kiinni esim. styroksiin, niin varret ei tosiaan jää näkyviin. Saa nähdä mitä saan sitten aikaiseksi...

Muokattu: , käyttäjä: Repsi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kertokaapa te jotka näitä ovat tehny että pitääkö se rypytyskohta leikata siitä pussin pohjasta pois? ja miten se sitten lähdetään käärimään siihen? mä tänään tässä just sitä yritän tehä mut jotenkaan ei lähde sujumaan.. tuosta videosta en ota selvää :huh:

Link to comment
Share on other sites

kertokaapa te jotka näitä ovat tehny että pitääkö se rypytyskohta leikata siitä pussin pohjasta pois? ja miten se sitten lähdetään käärimään siihen? mä tänään tässä just sitä yritän tehä mut jotenkaan ei lähde sujumaan.. tuosta videosta en ota selvää :huh:

Mä en ole leikannut rypytyskohtaa pois. Ensimäisestä työnnän tikun vain siitä läpi ja käärin "lehdet" suht tiukalle. Toisesta ja kolmannesta kappaleesta olen ensin työntänyt tikun toisesta terälehtiparista läpi. Siis niiden välistä ja alkanut kääriä. Näissä olen tehnyt kuitenkin niin, että olen repäissyt rypytyksen auki toisesta terälehtiparista ja saattanut vaihtaa käärimissuuntaa. Yritän siis jo tässä vaiheessa katsoa, että lehtiä tulisi tasaisesti kukan joka puolelle. Neljännen kappaleen olen ensin avannut ja sitten vain käärinyt tekeleen ympärille. Neljännessäkin yritän asetella lehdet tasaisesti kukan ympärille. Välillä olen repäissyt esim. kaksi lehteä neljännestä osasta pois ja laittanut ne erikseen kiinni.

Mahtoikohan tästä mun selityksestä saada mitään irti...

Mä itse tykkään tehdä vähän pienempiä ruusuja. Siis sellaisia, jotka eivät ole täysin auki. Näistä on musta tullut jotenkin aidomman näköisiä. Olen värjännyt noita Tiimarista ostetulla akryylimaalilla, jonka olen laimentanut tosi haaleaksi. Teen kukista tosi vaaleita, joten kaikkia lehtiä en ole maalannut alhaalta asti.

Link to comment
Share on other sites

Mä en ole leikannut rypytyskohtaa pois. Ensimäisestä työnnän tikun vain siitä läpi ja käärin "lehdet" suht tiukalle. Toisesta ja kolmannesta kappaleesta olen ensin työntänyt tikun toisesta terälehtiparista läpi. Siis niiden välistä ja alkanut kääriä. Näissä olen tehnyt kuitenkin niin, että olen repäissyt rypytyksen auki toisesta terälehtiparista ja saattanut vaihtaa käärimissuuntaa. Yritän siis jo tässä vaiheessa katsoa, että lehtiä tulisi tasaisesti kukan joka puolelle. Neljännen kappaleen olen ensin avannut ja sitten vain käärinyt tekeleen ympärille. Neljännessäkin yritän asetella lehdet tasaisesti kukan ympärille. Välillä olen repäissyt esim. kaksi lehteä neljännestä osasta pois ja laittanut ne erikseen kiinni.

Mahtoikohan tästä mun selityksestä saada mitään irti...

Mä itse tykkään tehdä vähän pienempiä ruusuja. Siis sellaisia, jotka eivät ole täysin auki. Näistä on musta tullut jotenkin aidomman näköisiä. Olen värjännyt noita Tiimarista ostetulla akryylimaalilla, jonka olen laimentanut tosi haaleaksi. Teen kukista tosi vaaleita, joten kaikkia lehtiä en ole maalannut alhaalta asti.

joo kyllä tuo selvensi.. tulipa melkoinen tuosta meikäläisen ruususta :D huh huh.. no pitää jatkaa yrittämistä

Link to comment
Share on other sites

kertokaapa vielä se "paras" Maalaus konsti? kävin ostamassa akryyli ja askarteluväriä mut menee todella paljon värejä noihin ja aikaa! mietin et jos spraymaalilla kultaisella ne tekis.. onko kukaan sitä kokeillu?

Link to comment
Share on other sites

Mä olen sekoittanut kahta (valkoista ja punaista) akryylimaalia keskenään ja laimentanut veden kanssa tosi ohueksi. Näin maalia kuluu tosi vähän. Noin 20 kukkaa on valmiina ja niistä Tiimarin pienimmistä akryylimaalipurkeista on ehkä yhteensä kulunut vajaa puolet... Mä tosin haluan hyvin vaaleita kukkia. Kokeilin pieneen suodatinpussipalaseen tuota punaista laimennettuna ja sen kanssa olis kyllä saanut aika tummaa jälkeä.

Tuolla aikaisemmin on kerrottu kokemuksia muista eri menetelmistä. Spraymaalilla on nähtävästi saanut ainakin peittävää pintaa ja tummempia kukkia. Ja spraymaalilla maalaaminen on varmasti paljon nopeampaa.

Link to comment
Share on other sites

Mä yritin tehdä hammastikkuun tavallisella teipillä. Ja kuten varmaan arvaatte, eihän siitä tullut yhtikäs mitään! Voisin vielä kokeilla kunnon välineillä, kun kaikki ovat ohjetta helpoiksi kehuneet...

Heh, päätin ihan huvin vuoksi äsken tehdä noita ruusuja ja kun ei ollut kaikkia tarvikkeita kokeilin kans tavallisella teipillä hammastikkuun. Tulos: aivan järkyttävä... Jotenkin ne terälehdet valuu kun käyttää tavallista teippiä, eikä sitä edes huomaa, ennen ku tikku loppuu tai kun aukoo niitä lehtiä niin keskusta on jossain korkeuksissa verrattuna alimpiin lehtiin.

Link to comment
Share on other sites

No se paras värjäyskeino riippuu paljon siitä, millaisia ruusuja haluat saada aikaan. Haluatko peittävän, tumman ja tasaisen värin? Vai tosi haalean ja vaalen sävyn? Itse halusin todella tummia ruusuja, joissä terälehtien kärjet olisi vielä tummempia. Tässähän siis väkisinkin nuo lehtien tyvet jää aika vaaleiksi. Parhaiten vastaavaan tulokseen pääsin silkkimaaleilla dippaamalla kukat maaliin, johon oli sekoitettu vähän vettä. Sitten vaan ruusut kuivumaan alessuin roikkuen, jolloin liika neste valui terälehtien kärkiin. Kangasväreillä samalla tekniikalla tuli kuitenkin aivan tasaisen värisiä ruusuja, joten valuminen riippuu väriaineesta.

Mutta kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia värjäilykeinoja, niin löytää parhaiten sen mikä itselle sopii. Tuota spray maalia en ole vielä kokeillut, mutta viikonloppuna meinasin kokeilla. Veikkaan kyllä, että en saa sillä mieluisaa tulosta...

Link to comment
Share on other sites

Nää on todella kauniita ja menisin kyllä itse täysin halpaan. Hyviä, koska suvussa on ilmeisesti kukkien hajuista kärsiviä allergikkoja. Hyvä vaihtoehto!!! Onneksi häihin on aikaa vielä yli vuosi niin ehtii harjoitella hyvin. Ja opetella yhdessä kaason ja siskon kanssa ja muiden mahdollisten avustajien kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sain toissapäivänä väsättyä noista ruusuista jo pitkään toivomani ovikranssin (en muista, onko mulla koskaan ennen edes ollut sellaista). On tosi mukava tulla kotiin, tulee niin hyvä mieli, että on saanut jotain kivaa tehtyä! :)

Muoks: Tossa kuvassa yks ruusuista tosin repsottaa, mutta kääntelin sen sit myöhemmin oikeampaan asentoon.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Askartelin äitienpäiväksi tällaisia (jos luoja suo, niin kuva näkyy ;))

Waude! Siis onko nuo korttien välissä olevat oikeita ruusuja? Jos ei ole, niin millä värjäsit ne ja miten sait niistä noin pieniä (siis varmaan pienensit terälehtien kokoa, mutta kuin paljon ja käytitkö samoja muotoja hyväksi ku isoissa)?

Lisäys: Niin ja onko kukaan keksinyt miten noista saisi vedenkestäviä? Siis etteivät pienestä vesisateesta rupea värit leviämään?

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future
Link to comment
Share on other sites

Amondae, sulla on tosi kauniit värit! Mitä värejä oot käyttäny noihin? Tosi hienoja!!! :) Korttien saajat ilahtuu varmasti tosi paljon!

Link to comment
Share on other sites

Noissa korteissa on tommosia samoja ruusuja, ne on vaan tehty todella tiukaks, eikä niitä oo "levitelty" niin isoiks kun noi vaaleanpunaset. Ja väreinä on käytetty viininpunasta/aniliininpunasta vesiväriä, nuo vaaleat ruusut on värjätty ihan silleen, että vesilasiin vähän vettä ja siihen liuotetaan himppu vesiväriä, sitten vaan isolla pensselillä suditaan (tää on yllättävän nopeeta) ja sitten pikkusen tummempaa väriä vielä terälehtien päihin. Ja noi tummemmat ruusu on värjätty ihan tavallisesti vesivärillä ja pensselillä (tosi hidasta, kun tuo suodatinpaperi imee niin paljon nestettä) ja vesiväriä menee todella paljon (yhdellä napilla saa värjättyä ehkä jonkun 4-5 ruusua). Ja nuo on kaikki tehty valkeista suodatinpusseista).

Link to comment
Share on other sites

Tarkennan vielä kysymystä, eli minkä merkkisiä värejä? Ootko ostanu jostain yksittäisiä vesivärinappeja (ja saakohan niitä esim. Suomalaisesta kirjakaupasta? :huh: ), vai onko nuo värit ihan "paletissa" kiinni? Itsekin värjäsin nimittäin aluksi vesivärinapeilla ja niistä tuli mielestäni parempia, kuin Tiimarin "nestemäisillä" väreillä. En vaan keksinyt, mitä olisin tehnyt ylijäävillä sinisillä ym. väreillä, joten oli pakko vaihtaa sit noihin Tiimariversioihin.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä vesivärejä saa yksittäisinä nappeinakin minun mielestä (ainakin Suomalaisessa kirjakaupassa olen nähnyt, eivät tosin sielläkään ole ihan näkyvimmällä paikalla, kannattaa kysyä jos ei ite löydä), nuo mitä minä käytin oli jotain ala-asteelta jääneitä vesivärien jämiä, joten en ikävä kyllä osaa merkkiä tai tarkkaa väriä kertoa, mutta tuo väri oli lähinnä todella tumma vaaleanpunainen (onpa fiksu määritelmä), melkein viininpunainen, mutta ei ihan kuitenkaan. Joku fuksia ehkä? Mutta en usko, että yksittäiset vesivärinapit on kalliita, joten kannattaa varmaan ostaa muutamaa mieleistä väriä ja kokeilla :)

Link to comment
Share on other sites

^Kiitti vastauksesta! Väri lienee karmiini, siis karmiininpunainen... ;) Joo, itse oon just lapsuuden jämävärejä käyttänyt aluksi. Pitääpä mennä vierailemaan Suomalaisessa sit, sais ostettua vaan just niitä nappeja, joita tarttee.

Link to comment
Share on other sites

ei oo tosi...aivan sairaav vaikeeta :(

Huomenna tulostan nuo paperit, jotta pääsen kokeilemaan tismalleen oikeilla muoteilla, mutta epäilyttää silti vahvasti..voi kun sitä osaisikin kädentaitoja paremmin. Mutta vielä en tosiaan meinaa luovuttaa...aion saada edes yhden kauniin aikaiseksi!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Täällä on myös kokeiltu ruusujen tekoa, ensimmäinen on ei-niin-ruusunnäköinen mutta kummasti ne alkavat muistuttamaan ruusuja kun useamman tekee, tällä hetkellä valmiina 4kpl. Ruskeista pusseista oon harjotellu varrastikkuun :D Tuon kukkateipin löytäminen vaan meinasi olla vaikeaa kun ei Tiimarissa sitä ollut, mutta onneksi täällä on askartelukauppa, josta sitä sitten löysin B) Seuraavaksi ostoslistalla värien osto kuten myös valkosten suodatinpussienkin...

Link to comment
Share on other sites

Oijh wau, nämä kyllä menisi meikäläisellä ihan aidosta kukasta :D. Onko noita oikeasti vaikea tehdä? kun ohheista en tajua yhtään mitään....

Link to comment
Share on other sites

Tässä mun kokeiluja:

med_gallery_17061_201_35229.jpg

Onhan tuo aikamoista väkertämistä, mutta välillä jopa onnistuu... Tuossa kauimmaisessa tummimmassa ruusussa keskiosa töröttää liian korkealla, eli tärkeää olisi saada kaikki terälehdet alkamaan suunnilleen samasta kohtaa (siis pystysuunnassa vartta). Suunnitelmana olisi rakentaa näistä ruusuista kranssi hääpaikalle.

Link to comment
Share on other sites

Tuota onko mun koneessa tai käyttäjässä jotain vikaa kun ainakaan mulla ei toi video-ohje toimi? Loppuu joka kerta video melkeen alkuun eikä suostu enää sen jälkeen toimimaan :(

Haluisin kauheesti kokeilla noita ja pelkkä tekstiohje ei jotenkin ihan selvitä mulle tota ideaa..

Link to comment
Share on other sites

Tässäpä minun harjoitusruusuni kahtena kuvana.

Käytin tekemiseen pitkiä coktail - tikkuja , kukkateippiä ja tietenkin suodatinpusseja. :lol:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2589596.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2589598.jpg

MUOKS !! Vielä kolmaskin kuva !

http://www.aijaa.com/v.php?i=2589645.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Mia Salo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...