nedis

Häät 2015 (yhdistetty)

982 viestiä aiheessa

No eipä! Meinasi olla "hieman" jännitystä elämässä kyllä. Mutta sen jälkeen kaikki onkin tuntunut sujuvan ja alkaa olla ihanan vapautunut fiilis kaikin puolin :)

Mieskin on aika mukana tässä ja eilen soitteli BM:lle taas tilannetietoja ja kehuskeli miten ollaan nyt käyty joku 6 kertaa tanssikurssilla :D Pahoin pelkään ettei tää kurssi lopu miehen osaltakaan häihin :P

Huomasin tuossa juuri että mun allekirjoituksen laskurikin oli pysähtynyt 3kk ja 17pv kohdalle. Enkä saanut sitä millään näyttämään muuta, joten loin uudelleen ja hupsista kun 2 viikkoa katosi sen siliän tien tuosta ajasta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annas kun, mullakaan ei toiminu toi laskuri! Tein kanssa uuden mutta jumitti aina silti, niin vaihdoin nettisivua kokonaan jolla tein uuden taas :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annas kun, mullakaan ei toiminu toi laskuri! Tein kanssa uuden mutta jumitti aina silti, niin vaihdoin nettisivua kokonaan jolla tein uuden taas :D

No sitäpä minäkin sitten kokeilen seuraavaksi jos vielä jumittaa :D Harmi. Toi oli niin nätti kuva ja siisti laskuri muutenkin.

 

Tilasin tänään meidän tytöille jo mekot ja sukkahousut. Samoin itselleni "siivousmekon" häitä seuraavalle päivälle. Niin ja verhoja juhlapaikan koristukseksi (lähinnä rikkoakseni ja hieman vaalentaakseni vihkimispaikan taustan).

Vielä pitäisi löytää pojalle jonkinasteiset juhlavermeet. Tyttöjen kengätkin tilaan kohta Anttilasta kun sieltä ne löysi kivannäköiset itseään miellyttävät kengät eikä olleet hinnalla pilattujakaan :P

Sitten siihen loppuukin jo ideat. Pitäisi pähkäillä miten ja missä me kaunistaudutaan ja missä pukeudutaan. Milloin otetaan kuvat ja missä ja kauanko ja.. Oisko mitään vinkkejä miten tää ois helpointa?

Juhlat on siis pienemmällä paikkakunnalla n. 50min ajon päässä. Tämäkään ei mikään iso city ole, mutta huomattavasti paremmin varusteltu kun tuo juhlapaikan ympäristö. Hoidetaanko tukat ja naamat täällä ja mennään sitten juhlapaikan lähistölle pukeutumaan jonnekin? Vai hoidetaanko siellä jossain suoraan vai.. Plääh!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Jos laittaisin itse hiukset ja meikin, haluaisin tehdä sen kotona, koska sitten olisi kaikki tarpeellinen tutussa ympäristössä tutuilla paikoillaan. Muuten joutuisi pakkaamaan aivan kaiken "tätä saattaa tarvita". Toisaalta taas, jos kotona on huono valo tai esim. joku kaveri tekee, niin sitten paikkana voisi olla juhlapaikkakin. Vai menetkö kampaamoon? Kuvittelisin, että lapsetkin turhaantuisivat vähemmän kotona, jos joutuu odottelemaan tmv. Pukeutua kannattaa kuitenkin vasta viimeisenä. Joten jos laittautuu kotona 50min päässä, kannattaa pukea vasta siellä, ettei mekko turhaan rypisty/hikeenny/.. Onko juhlapaikalla joku "bäkkäri"?

Tuleeko teille sisäpotretit vai miljöökuvat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan jossain laitettavana pitäis käydä. Ei oo toivoakaan omista taidoista tai taitavista kavereista :D
Juhlapaikalla ei oo mitään takahuonetta missään suunnassa. On vaan vessat ja niissä nyt ei voi montaa tuntia piilotella tai huvikseen aikaa viettää.

Lapsille en oo jaksanut ajatustakaan uhrata koko päivästä melkein, paitsi sen että siellä on joku telkkari + dvd-soitin nurkkaus ja patjoja/tyynyjä lattialla ainakin. Ei hajuakaan kuka ne tuo paikan päälle tai kuka niistä pitää huolta koko päivän. Noita nyt kuitenkin on 3 kappaletta..


Mutta kuvauksesta ei ole niin mitään haisua. Ei niitä oikein sisälläkään voi ottaa, ellei nyt sitten vihkitaustaa vasten, mutta niin.. Helmikuussa luonnonvalo on kuitenkin nopeasti ehtyvää ja kun vihkiminenkin on klo 14 niin pakko kai ne ois etukäteen ottaa. Eli vielä lisää aikaa mekossa jo etukäteen ja.. Plääh! Oon miettinyt jo sitäkin että jos ei ottais koko potretteja vaikka ne varmasti ois se parhain ja ihanin muisto, mutta kun tuntuu ettei mikään ole hyvä niitä ajatellessa. Ei aika, eikä paikka koska melko rajaliset puitteet on siinä pihapiirissä. Joskin toki eihän kukaan tiedä onko siinä 10m päässä rakennus vai ei mikäli kuva vaan on rajattu oikein, mutta sitten taas on pelko siitä että vieraat näkee mut jo etukäteen ja..
Ja vaikka otettaisikin sisällä niin silti mun täytyisi keksiä paikka mihin mennä piiloon ennen kun vieraat saapuu.

Olin ajatellut First look kuvia sekä miehen että iskän kanssa. Näin ollen haluaisin että tuon lyhyehkön kuvauksen ja fiilistelyn jälkeen erkaannuttaisi miehen kanssa huolella hetkeksi, ettei ikäänkuin ehdi tottumaan toisen ulkonäköön ja kerätään uusi jännitys "alttarille" menoa varten :) Mutta sitten pitäisi keksiä että minne me mennään ja kuinka ihmeen kauan mun täytyy olla siinä puvussa jo etukäteen (ei, en todellakaan usko nauttivani siitä) ja että oisin edelleen freesi ja hyvällä tuulella vielä vihkihetkelläkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei, eli lisää kysymyksiä: Haluat siis kampaamossa kampauksen, entä meikki? Millainen kuvaaja, onko hänellä studio/mahdollisuus käyttää studiota? Tunteeko kuvaaja juhlapaikan/ympäristön? Olisiko juhlapaikan miljöö kuitenkin ihan ok tai onko ajomatkan varrella jotain kauniita paikkoja? Tai jos kuvaaja tuo sermin juhlapaikalle? (sitä vasten voisi sitten ottaa myös juhlan aikana kuvia sopivassa välissä)

Onko juhlapaikassa eteinen tai saako tuon lavan verhot eteen? (vieraat odottaa eteisessä tai pukisi lavalla verhon takana)

 

Jossain kampaamoissa on joku takahuone tai iso vessa pukeutumista varten, se voisi olla yksi vaihtoehto. Ja onhan jonkun verran niitäkin, jotka suostuu tulemaan kotiin laittamaan. Tai sitten

1. kampaamossa kotikonnuilla > kotiin pukemaan > valokuvaukseen kotipaikkakunnalla/matkan varrella/juhlapaikkakunnalla

2. kampaamo juhlapaikkakunnalla > pukeutuminen juhlapaikalla (eihän vieraat tule kuin vasta klo 14 - avustajat estää pääsyn ennen) > kuvat

 

Ja sitten mietin niitä lapsia, että haluatteko lapsia potretteihin? Tai muita? 

(Taustaa omista valinnoista: Minä haluan First lookit ennen vihkimistä sulhon kanssa ja sitten ruokailun jälkeen kuvat avustajien ja vanhempien kanssa ja sitten myös ryhmäkuvan. Näin kuvittelisin, että valokuvaussessiot ei veny kauhean pitkiksi, kun tehdään osissa, ja tuleepahan sellaisiakin kuvia, joissa me ollaa oikeasti naimisissa. Ja meidän valokuvaaja kuuluu jonkinsortin "konsortioon", joka käyttää yhdessä yhtä studiota.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Mullakin on pysähtynyt tuohon 11kuukauteen. Ennen se laski ihan päiviä ja tuossa pysähtyi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Teet sen laskurin uudelleen vaan niin sit lähtee kai taas pyörii. Mulla pitäis olla nyt 3kk 2pv. Luulen että niillä on ollu joku päivitys ja se ei sit oo huomioinu vanhoja laskureita. .

Äh olen puhelimella kirjoittamassa joten tästä tulee vähän töks töks.

Tipzilla: Myös meikki on ammattilaisilta. Luultavasti niitä hiuksia ja meikkiä varten joutuu käymään kahdessa eri paikassa jo tässä isommallakin paikkakunnalla, ja juhlapaikan paikkakunnalla taas valintaa on todella todella vähän koska se on muutenkin 3 kertaa pienempi paikka kuin tämä missä itse asutaan.

Me ei olla vielä edes varattu koko kuvausta. Mutta ainakaan samalta paikkakunnalta tuskin kuvaajaa tulee. Onhan joku kuvaaja saattanut siellä käydä mutta en tiedä onko käynyt kuvausmielessä.

Ajatus taustakankaasta ei viehätä oikeastaan ollenkaan. Jotain elävämpää kaipaan ettei siitä tule sitä väkisin väännetyn oloista. Näin ollen metsäkin tai sen raja käy tietysti, mutta ei se sellainenkaan ole meitä.

Juhlapaikalla on häviävän pieni eteinen ja sekin tietysti tilassa josta vieraatkin saapuvat. Lavalle saa verhot kiinni mutta miten sieltä sitten pois pääsisi ilman että sulho näkee tai vieraat näkee tai muuta. Tai miten siellä sitten viettäisi aikaa odottaen..

Vieraiden pääsyn estäminen sisään taas ei tule kysymykseen. On kuitenkin kyse helmikuun mahdollisista rajuistakin pakkasista ja 95% on pitkänmatkalaisia.

Lapset kuvissa taas. Noh. Voihan sitä yrittää ottaa 2 kuvaa, mutta yhtään enempään ei kenenkään hermot riitä. Ja mitään ryhmäkuvia tuskin tulee koska en voi sietää sitä sählinkiä. Ehkä pari kuvaa avustajien kanssa kaikki samassa mutta siinäpä ne. Kaikki loppu saa olla pelkkiä tilannekuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valmistelut edenneet sen verran,että nyt on pojalle ja miehelle hankittu juhlavaatteet. Vähän muokkailin tuolta toisesta keskusteluosiosta omaa listaani ja tässä, mitä

tehty lista:

- Laadittu budjetti

- Juhlapaikka varatttu

- Koristeet/Värit päätetty ja osa hankittu jo

- Kutsukortit tilattu, tekstejä vaille valmiit (teksti on suunniteltu ja valmiina)

- Sormus hankittu

- Vieraslista tehty

- Kaaso + Bestman pyydetty

- Alustava hääohjelmarunko tehty

- Hääbingo laput + avioliitto-ohjeet tehty

- Hääinfo kutsuihin tehty

- Maistraatti varattu

- Serkku pyydetty valokuvaajaksi

- Juhlavaatteet hankittu

- Kysytty häämeikkien hintoja (luultavasti menen emotionille sen tekemään)

 

Tekemättä /Työn alla:

- Sormuksen kaiverrus

- tytölle ja pojalle kengät

- Koekampauksen tekeminen

- Pitopalvelun kanssa menun sopiminen

- Esteiden tutkinta

- Opastekylttien teko ( ajateltu, että tuleva appiukko tekee)

- Alkoholin hankinta

- Kuljetusten mietintä maistraattiin ja takas

 

Ja varmasti tulee vielä kaikenlaista pientä ja uutta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oletteko kuinka miettineet pöytäkattausta? millaista olette suunnitteleet? 

Itseäni ei huvita siihen hommaan laittaa paljoa rahaa saatika aikaa.. Harvoin ihmiset edes kiinnittää huomiota siihen mitä pöydällä on! 

toki laitan jotain muutakin kun pöytäliinan mutta en ole vielä keksinyt että mitä.. kukkia ei ainakaan tule koska siihen menisi taas paljon rahaa. onko ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viesti lähti keskeneräisenä?? Piti palata jälkikäteen korjailemaan. :)

Meille tulee pieniä tallilyhtyjä ja tuikut sisään. Muusta ei vielä olla päätetty, mutta käpyjä luultavasti. Lyhdyt löytyvät juhlatilasta valmiina, en itse lähtisi ostamaan tuollaista määrää muuten. Muistelisin että Tiimarissa on vastaavia ollut joskus muutamilla euroilla myynnissä. Noh sitäkään ei enää edes ole olemassa...

Mutta miten olisi kynttilät? Ja noita luonnosta löytyviä ilmaisia asioita? Kiviä, oksia, käpyjä? Voi halutessaan spray-maalata haluamansa väriseksi teeman mukaan.

 

Nyt sain korjattua tuon laskurin allekirjoitukseen ja sieltähän oli hävinnyt puolikas kuukausi! :girl_pinkglassesf:

Muokattu: , käyttäjä: Natte-15

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakaan ei toiminut laskuri, tein uuden ja nyt sekin on jumittunut :D 2kk ja 19 päivää pitäisi olla. 

 

Meillä tulee pöytiin valkoiset pöytäliinat, mustaa pitsikaitaliinaa, maltillisesti punaisia koristetimantteja ripoteltuna kaitaliinan päälle sekä ihan perus kirkkaita tuikkukippoja punaisilla tuikuilla. Lisäksi tulee yksi Ikean Lönsam-karahvi per pöytä. Niiden sisälle kirkkaita ja mustia vesihelmiä sekä yksi punainen tekoruusu per karahvi :) Toimii samalla pöytänumeroina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän juhlapaikassa ei saa polttaa kynttilöitä:( kaikki tuikut on siis unohdettava! mietin kans jos laittais vaan jonku kaitaliinan ja siihen päälle timantteja tai terälehtiä mutta onkohan se liian tylsä? Luonnostahan tosiaan löytys vaikka mitä mutta ei mulla oo mitään silmää että mikä sopii ja mikä ei:DD eikä oikeen taitoa tehdä mitään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sähkökynttilöitä? Ainakin Ikea myy todella kohtuulliseen hintaan nyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin pelkästään valkoiset pöytäliinat ja "helminauhaa" sekä suunnittelua vailla oleva sekalainen kokoelma tuikkukippoja ja ehkä maljakot pienillä neilikoilla.

 

meidän juhlapaikassa ei saa polttaa kynttilöitä :( kaikki tuikut on siis unohdettava! mietin kans jos laittais vaan jonku kaitaliinan ja siihen päälle timantteja tai terälehtiä mutta onkohan se liian tylsä? Luonnostahan tosiaan löytys vaikka mitä mutta ei mulla oo mitään silmää että mikä sopii ja mikä ei:DD eikä oikeen taitoa tehdä mitään..

Sähkökynttilöiden/led-tuikkujen lisäksi vaihtoehtona voisi olla valoketjut. (joulun jälkeen ja keväällä saa taatusti alesta) Kannattaa tuolta somistus-osastolta katsella inspisketjuja, siellä on hurjasti kuvia ja ideoita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

henkilökohtaisesti en oikein tykkää sähkökynttilöistä.. ovat jotenkin tylsän näköisiä:D mutta ehkä tosiaan vois jotain jouluvaloja miettiä! 

eilen rupesin miettimään myös sitä että ostaisin kertakäyttöpöytäliinoja! onkohan ne liian halvan näköiset ja meneekö helposti rikki. onko kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en oo vielä koskaan kans nähnyt yhtään ledi kynttilää jota vois edes verrata aitoon :) Joten mielummin mäkin tekisin jotain ihan muuta koristeeksi.
Upotetut (silkki) kukat on aina toimivia. Samoin spray maalatut oksat tai vaikka helminauhat ja kävyt.

 

 

Mä en ostais kertakäyttöpöytäliinoja. Mielummin hankkisin sitten vaan niitä Knoppa lakanoita Ikeasta (tai käytettynä näiltäkin palstoilta vieläkin halvemmalla).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kertakäyttöpöytäliinat olisivat siinä mielessä kätevät että ne saisi heittaa roskiin:D ei tarvitse pestä tai myydä eteenpäin. Mutta jotenkin kyllä ajattelen että se ei näytä juhlavalta.. ehkä siis pitää nähdä vähän enemmän vaivaa ja käydä ostamassa lakanoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etsit niille jo valmiiksi käsityöläisen joka tarvitsee niitä matonkuteiksi ;) Ja luovutat ne heti suoraan siitä pöydästä säkkiin kerättynä eteenpäin. Hän hoitakoon pyykkäyksen ja leikkaamisen ja muun. Monet maton tekijät kuitenkin itse värjääkin nuo, joten tahratkaan ei mitään haittaa koska ne on aina niin pieniä matossakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ei sähkökynttilöitä varmaan sellaisenaan voikaan käyttää :D Lähinna johonkin pieneen lyhtyyn tms sisälle voisi mennä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

yksi asia mitä olen myös miettinyt on menu- ja ohjelmakortit. onko niiden pakko olla pöydällä? itse ajattelin tehdä seinälle isolle paperille nämä molemmat, enkä siis laittaisi niitä pöytiin lainkaan. haluan säästää kaikesta mahdollisesta:D mitä mieltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mäkään jaksais laittaa pöytiin. Me vielä mietitään miten toteutetaan tai että onko pakko toteuttaa ollenkaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihin semmosia ohjelmakortteja ees tarvii? Kai nyt kaikki suunnilleen tietää mitä häissä tapahtuu. Menun mä aattelin nakata buffet-pöydän alkuun. Ei kai ne enää sinne päästessään muuten muista mitä tarjolla on jos menu on pöydällä olevassa lapussa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitetaan varmaan vaan karkea aikataulu tai tiedotetaan yhdellä "mainoksella" että on eräs ohjelmanumero jolla voi vaikuttaa illan menoon itsekin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.