Ragazza

Kaason/bestmanin lahjat?

683 viestiä aiheessa

Mitä olette ajatelleet kaasolle ja bestmanille antaa kiitokseksi tuesta? Itselläni on meneillään harkinta pyytäisinkö kahta vai vain yhtä kaveria kaasoksi ja tuli tällainenkin asia mieleen. Itselläni ei ole budjettia kovin kalliisiin lahjoihin, joten tarvitsisin vinkkejä... :)

Niin...samalla voitte vihjaista myös mitä sulhaselle huomenlahjaksi.. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin antaa kaasoille kiitokseksi Arabian parvi-linnut, bestmanille tulee taskumatti. Nyt olemme miettineet sulhoni kanssa sitä annetaanko lahjat häiden lopuksi ja pidetään kiitospuhe kaasoille ja bestmanille häiden järjestämiseen osallistumisesta, vai annetaanko lahjat vasta häiden jälkeen? Miten aiotte menetellä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ajattelin antaa kaasoille kiitokseksi Arabian parvi-linnut, bestmanille tulee taskumatti. Nyt olemme miettineet sulhoni kanssa sitä annetaanko lahjat häiden lopuksi ja pidetään kiitospuhe kaasoille ja bestmanille häiden järjestämiseen osallistumisesta, vai annetaanko lahjat vasta häiden jälkeen? Miten aiotte menetellä?

Meillä oli niin että pidimme sulhon kanssa puheen ohjelmienumeroiden välissä ja samalla iitimme vanhempiamme, isovanhempiamme ja kaasoa ja bestmania. JOkaiselle oltii kirjoitettu korttiin joku lause, runo tms. heistä itsestään ja sitten annettiin lahja kanssa. Siis ihan hääjuhlassa. Näin se meni meidän mielestä jotenkin sujuvammin kun lähdettiin häämatkallekin heti häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverini häissä lahjat annettiin jo ennen hääjuhlaa, edellisenä päivänä muistaakseni. Kaaso sai korun, jota piti juhlassa ja bestman taskumatin, jota tosin käsittääkseni ei kuitenkaan käyttänyt juhlassa  ;) Itse olin kuvitellut antavani lahjat myös etukäteen kahdenkesken, mutta saa nähdä. Riippuu myös lahjasta. Juhlassa voisi tuntua, että niin moni kiittämisen arvoinen jää ilman lahjaa kuten isä ja moni muu.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo on aivan totta, että joku voi sitten loukkaantua siitä, ettei saanut lahjaa.  :'(

Itse olin kaasona ystäväni häissä ja sain lahjani (2 snapsilasia) häämatkan jälkeen, kun hääpari oli meillä kylässä. Tuttava-bändin jäsenille annoin minä takahuoneessa morsiusparin puolesta kiitokseksi viinipullot. Se toimi ihan hyvin.

Tuo etukäteen antaminenkin on ihan kiva idea, varsinkin, jos lahjaa voi käyttää häissä. Itse ajattelin, että jos häämatkalta voisi myös katsoa lahjaa, jos ei muuten löydy...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan muu koskaan kuullut, että jonkin perinteen mukaisesti kaasolle tulisi antaa sulhasen vuolema kannu ja bestmanille morsiamen tekemä paita? Itse kaasona sainkin puisen kuksan (ei kylläkään sulhasen vuolema  ;D), johon sulhanen oli kolvilla polttanut nimeni ja bestman sain tuolloin (osto)paidan, johon morsian oli kirjonut bestmanin suosikkijoukkueen logon. Toisissa häissä olin kaason apulaisena, ja sain taas pienen kannun (posliinia). Eli tietäisikö kukaan, mistä tällainen perinne juontaa juurensa conf.gif Joka tapauksessa, kivoja lahjojahan nuo olivat, oli kyseessä perinne tai ei :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain idean.... annettaisiin nämä lahjat kaikessa hiljaisuudessa vaikka ennen häitä, mutta sitten hääjuhlassa jaettaisiin vaikka yksi ruusu kaikille meitä avustaneille. Miltä kuulostaa? Näin tulisi kaikki muistettua.....  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiomme pitää pienet "päivälliskutsut" kaasolle ja bestmanille ja heidän puolisoilleen. Katselemme yhdessä kuvia ja muistelemme.

Kaasolle annamme helminauhan ja leffaliput ja bestmanille lompakon, jossa on taskumatti ja sisälle leffaliput.

Näin heillekin pientä juhlaa elokuvien muodossa.

tärkeintä on kuitenkin mustaa kiittää heitä.

Systereille olin ajatellut myös antaa jotain, mutta nyt kävi ilmik, etteivät he ole kiinnostuneita auttamaan, joten eipä tarvitse muistaakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oikeastaan ole kaasoa tai bestmania, mutta paras ystäväni on ollut niin suureksi avuksi häitä suunnitellessa ja lupautui vielä leipomaan kakunkin, että haluan kiittää lahjalla.  :) Lahjaksi olen ostanut hänelle (ja tietysti itsellenikin  ;)) lipun Sentencedin keikalle. Lahjaan sisältyy myös majoitus mukavalla sohvallamme, sekä aamiainen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annan kaasolle Pentikin lahjakortin ja sen ajattelin kyllä antaa vasta häiden jälkeen - ajankohta tosin ei ole selvillä vielä. Ehkäpä sitten sunnuntaina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annamme kaasolle Kalevalakorun nilkkaketjun ja bestmanille samaisen valmistajan kalvosinnapit. Kutsuimme heidät kiitosillalliselle meille, jossa lahjat luovutetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkin olen pohtinut tuota lahja asiaa...  tuo kalevalakoru kaiverruksineen kuulostaa kyllä aika hyvältä idealta kaasolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytännön ihmisinä annamme kaasolle lahjakortin kampaajalle tai kauneushoitolaan ja bestmanille ehkä uuden Hugo Bossin sarjan dödön ja after shaven. Näiden tiedämme olevan heille mieleiset lahjat.

Lisäksi ostimme hauskat käsintehdyt puiset possupullonkorkin avaajat, joihin kirjoitamme "kaaso" ja "bestman" ja päivämäärät. Näin heille jää jokin pysyväkin muisto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helou

samaa mietiskelen täällä itsekin.

Tarvitseeko kaaso erillistä lahjaa, jos hän saa Profit-cardin, kasvohoidon, kampauksen, meikin, juhlavaatteen ja hotelliyön morsmaikun "kanssa"???

Eli "kuuluuko" tapoihin, että morsian maksaa normaalistikin kaikki yllämainitut?

Tosta hotelliyöstä vielä... Ajattelin, että menisimme kaason kanssa häitä edeltävänä iltana kasvohoitoon ja sieltä hotlaan yöksi. Hotlassa sitten nauttisimme aamusaunan ja muhkean aamiaisen (mikäli saadaan muruakaan alas). Hotla sijaitsisi kampaamon vieressä. Hotlaan pääsisi kätsysti sitten vaihtamaan vaatteet kaunistautumisen jälkeen ja hääauto noutaisi meidät hotlalta... Huono idea???

-SarZan-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme maksa kaason meikkejä, kampauksia, vaatteita tms. Tarjouduin kyllä maksamaan meikin ja kampauksen, mutta hän tietää, kuinka paljon rahaa kaikki muu syö, joten kieltäytyi kunniasta. Mistä olen kiitollinen.  :) Sen vuoksi ostimme hänelle lahjakortin kampaamoon kiitoslahjaksi. Mutta, jos kaason kaikki juhlapäivään liittyvä maksetaan, ei mielestäni enää kummoista lahjaa tarvitse. Ehkä jokin pieni muistaminen..

Sinun ja kaasosi hemmottelu häitä edeltävänä iltana on hyvä juttu. Näin mekin teemme ylihuomenna. Käymme saunassa, otamme pari lasia viiniä, syödään jotain hyvää jne.. Mutta kasvohoitoa en suosittele!! Entä, jos saat jonkin allergisen reaktion??

Olen kerran elämässäni käynyt kasvohoidossa, ihan sellaisessa ei-puhdistavassa (olikohan se jokin ultrajuttu), koska ihoni ei mitään syväpuhdistuksia kaipaa. Seuraavana päivänä naamani oli tulipunainen ja turvoksissa ja sitä kesti ainakin vuorokauden. Mutta ei se menoa haitannut. Sinä samaisena iltana tapasin tulevan aviomieheni...  :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näitä ketjuja tästä samasta aiheesta löytyy niin paljon, että päätin nyt lukita kaikki muut ja jatketaan jutustelua aiheesta tässä ketjussa. Tämä kun sattui olemaan noista pisin, tai ainakin yksi pisimmistä.

Tässä vielä linkkejä noihin muihin ketjuihin, ideoitahan niistäkin varmasti löytyy. :) Mutta onhan se kätevämpi jatkossa, että löytyvät sitten kaikki viestit samasta ketjusta.

Mutta tässä nyt ne linkit:

Kiitoslahja kaasolle ja BM:lle

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944618

G: Mitä kiitoslahjaksi kaasolle?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050945484

Mitä ihmettä hankin kaasoilleni kiitos lahjaksi?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050943815

kaason ja bestmanin lahjoista

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944051

Kiitoslahjat kaasolle ja bestmanille??

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944484

Kaason ja bestmanin kiitoslahjat

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050946415

Kaasolle lahjaksi??

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050945662

Lahja kaasolle ja bestmanille!

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050946362

Kaason kiitoslahja -mitä?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944296

Mitä kaasolle kiitokseksi?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944543

Lahja bestmanille?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050943956

Kiitoslahja bestmanille

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1050944916

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi kaasoa ja kaksi bestmania. Kaikille hankitaan pienet muistolahjat ja luultavasti järjestetään sitten joku kiva yhteinen illanvietto vielä syksymmällä. ;)

Ja kaasoille ostetaan vähän suuremmat lahjat kuin bestmaneille, johtuen siitä, että bestmaneille vuokraamme puvut mutta kaasojen vaatetuksen kustannuksiin emme osallistu (saavat toki myös valita vapaasti pukunsa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tärkeät henkilöt saivat tuliaiset häämatkalta oman persoonansa mukaiset plus valokuvia häistä, koska eivät voineet keritä niitä ottaa juhlan aikana. Lisäksi pidämme bileet häiden jälkilöylyiksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annoimme bestmanille kaiverretun lasituopin ja kaasolle Viivi ja Vagner -sarjakuvakirjan. Lahjat annoimme hiljaisuudessa hääjuhlassa, muistettavia olisi ollut paaaaljon enemmänkin. Koska olemmat asuvat useamman sadan kilometrin päässä, päätimme muistaa heitä kuitenkin heti juhlassa. Ihana idea olisi antaa ne jonkun ehdottamat ruusut jokaiselle kiitettävälle, muuta ihmismäärä saattaisi olla puolet kutsutuista... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksoin kaasoni puvun ja maksan sitten hääpäivänä hänen kampauksen ja meikin. Sitten ostin vielä hänelle taskumatin, johon on kaiverrettu Kaaso päiväys ja hänen nimi.

Bestmanille pelkkä kaiverrettu taskumatti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajateltiin ostaa jotain sellaista millä toivottavasti olisi tunnearvoa ja joka toimisi samalla muistoesineenä...esim. juuri jokin koru kaiverruksilla.  Aiomme pitää pienet häidenjärjestäjien illaistujaiset joskus häitten jälkeen ja siellä sitten vuodattaa kiitoksemme ja antaa samalla lahjat.  ( ;) täytyy nähkääs katsoa että ne hommat hoituu loppuun asti kunnialla ennenkuin aletaan palkitsemaan ;D)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus järkätä rapukekkerit koko avustajapoppoolle: 3 kaasoa, 2 bestmaniä ja puvunompelijasisko kera puolisoiden. Toiset isohkot juhlat siis heti perään...   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me olemme harkinneet bestmanille taskumattia ja haluaisin ostaa kaasolle sormuksen johonka kaivertaisin jos mahtuu "Kiitos!Kaaso 28.6.2003". Bestmanille sama teksti mutta bestman kaason tilalle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä(tai miulla tarkemmin ottaen ;D) on sama aihe mietintämyssyssä..sulkki saa keksiä bestmanille jotain kivaa, kaasolle ostan varmaan lahjakortin johonkin koruliikkeeseen..saa sitten käydä itse ostamassa mieleiset killuttimet..meillä kun on aika erilainen maku noitten korujen suhteen, en tiedä osaisinko ostaa mieleisiä... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla onkin tämä asia jo ratkennut, kiitos vaan ideoista!  :) Kaasolle on sellainen aika kookas koriste-esine jonka sattumalta löysin. Se on ihan kaason tyyppinen ja olen melko varma, että hän tykkää siitä. Mun oli tarkoitus ostaa hänelle Kalevala-koru mutta tajusin, että hänellä on niitä pilvin pimein enkä tiedä mikä olisi sellainen mitä hänellä ei ole. Bestmanille on kaiverrettu taskumatti.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään