Porin seutu


muruluukku

Recommended Posts

Minäkin sitten tulen mukaan häähumuun! Ensi vuonna naimisiin aiotaan keväällä. Mitään ei vielä ole varattu ja kaipaisinkin vinkkejä paikoista ja pitopalveluista.

Vieraita meille tulee n. 100-120 henkeä. Rantakartanosta pidän, mutta kun se on niin vietävän kallis.  :o Haluaisin paikan Porin keskustan läheltä. Ehdotuksia otetaan vastaan.... Pitopalveluista haluaisin tietää sen, että onko hinnoissa mukana tarjoilijat, pöytäliinat, maljakot ym.? Osaatteko sanoa? Pian täytyy jo kaikki varata ja soitella/kiertää koko kaupunki läpi. Olis vaan hiukan helpompaa jos jollain olis jotain jota suositella. :) Onko pitopalveluilla yleensä valmiita menuvaihtoehtoja ja hintaluokkia? Ajattelisin, että jos on pitopalvelu sais ruoka maksaa enintään 120 mk/hlö.

Onko jollain vielä suositella hyvää meikkaajaa/kampaajaa ja kukkakauppaa Porista? Ei sais olla kovin kallista.

Edit: Muokkasin vähän tuota otsikkoa. T: Marzie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 644
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heippa!

Meillä juhlat Rantakartanossa, huolimatta siitä, että on kallis. Ei mahda mitään, että on kallis maku mulla. Halusin juhlapaikan veden lähelle ja Rantakartano on joen varrella ja lähellä keskustaa.

Hinnoista en tiedä, mutta Keski-Porin kirkon lähellä Etelä-rannassa on Suomalainen klubi, joka on upea paikka.

Toinen paikka lähellä Rantakartanoa on Ruosniemen koitto. Siinä Ruosniemeen vievän tien varrella. (vois olla ehkä halvempi)

Pitopalveluista tulee mieleen ainoastaan Paulan pidot, joka oli siskoni häissä ja mun mielestä ei todellakaan ollut kallis.

Kampaajaa, meikkaajaa, kukkakauppaa en osaa suositella, mutta hinnat halpenee kun menee pois keskustasta. Eli hyvän kukkakaupan löytää varmasti keskustan ulkopuolelta. (tosin pitää olla sellainen jossa osataan sitoa hääkimppuja)

Ehdottaisin että ottaisit Porin puhelinluettelon ja sieltä keltaisilta sivuilta löytyy vaihtoehtoja. Niihin sitten soittelemaan ja kyselemään hintoja.

Luulisin, että pitopalveluilla on kyllä menuvaihtoehtoja esittää.

Onnea päätöksiin! Mulla itsellä ne oli aika pähkäilyjen takana, mutta tulin siihen tulokseen että kyllä sen verran pitää maksaa, että saa ainakin mieleisensä juhlan ja paikan. (yritän pitää tuon mielessä kun makselee Rantakartanon hintoja)  ::)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on juhlat Suomalaisella Klubilla ja mielestäni ihan kohtuuhinta, alle 30 euroa hlö, sisältää ruuan ja paikan ja muut vastaavat kulut. Meillä on pienemmät häät, joten voit saada luultavasti edullisemminkin.

Kannattaa pyytää tarjous useammasta paikasta.

www.suomalainenklubi.net

Link to comment
Share on other sites

Rantakartanosta hinnoista vielä sen verran, että halvin (valmis ehdotelma) menu vaihtoehdoista on 23e vierasta kohden, mutta itse siihen voi tietysti vaikuttaa paljon. Meillä ei tuo 23e ei riitä, sillä halutaan enemmän vaihtoehtoja pöytään.

Ja jos teille tulee 100 tai yli vieraita niin silloin ei tarvi maksaa paikasta vuokraa lainkaan, siis Rantakartanosta. Sitä en tiedä onko muissa paikoissa tuollaista periaatetta.

Se juhlapaikka on kyllä tärkeä tunnelman luoja, että kyllä siihen mun mielestä kannattaa panostaa kanssa. Mutta tämä tietysti vain minun mielipide.  :)

Link to comment
Share on other sites

Juhlapaikoista ja pitopalveluista en kauheasti osaa kertoa, mutta Vähärauman kukka on tosi hyvä kukkakauppa, tekevät ihania kimppuja ja asetelmia.

Ja kampaaja/meikkaaja Parturi-Kampaamo AlexSantra SAnni Linden Vanhallakoivistolla. Löytyy keltaisilta sivuilta myös, mutta siellä ei mainosta meikkausta, mutta tekee kyllä myös meikin, on siihenkin koulutus.

Mulle hän tekee kampauksen ja meikin koejuttuineen, ja hinta-arvio keskipitkiin hiuksiin oli 120€. Eli ei mielestäni kovin kallis!

Juhlapaikka meillä on Noormarkussa virkailijakerho, sinne mahtuu mukavasti 120-130 henkeä ja erillistä paikkavuokraa ei ole, ja sieltä saa pitopalvelun samasta paikasta ja hintaan kuuluu ruuat, alkoholittomat juomat, pöytäliinat ja siivous. Paikalla ei ole alkoholioikeuksia, eli omat viinat saa viedä.

Vastasinkin sitten aika pitkästi, toivottavasti sait edes hieman apua...  :-X

Link to comment
Share on other sites

Hei "kohtalotoveri".  ;)

Meillä tänävuonna häät Rantakartanossa ja mielestämme ei ollut kallis. Vaan pikemminkin halvempia paikkoja niistä mitä katselimme. Tosin emme katselleet sitten juurikaan sellaisia paikkoja joissa pitopalvelu piti hommata erikseen ja tilat erikseen vaan sellaisia mistä kaikki tulisi samasta paikasta niin olisi vähemmän stressiä. Toinen vaihtoehto oli Ilmarin hovi, mutta se oli taasen mielestämme kallis. Halvin sapuskavaihtoenhto lähti noin 35eurosta ja Rantakartanon halvimmassa ehdotelmassa on tavaraa jo ainakin yhtä paljon mitä siihen kuului. Itse päädymme kuitenkin 27e menuuseen eli ei parasta muttei ihan suppeinta valikoimaa ja siihen valmiiseen ehdotelmaan meillä tulee omia muutoksia hiukan johtuen erikoisruokavalioista. Rantakartanossa joutuu maksamaan varausmaksun ja se vähennetään loppusummasta pois. Tosin se menee tilavuokraan jos vieraita tulee alle sata. Hintaan kuuluu että itse saa valita pöytään tulevien maljakkokukkien värin ja serviettejen värin ja valkoiset pöytäliinat ja koristeita myös. Ja todella ystävälliset omistajat joilta saa neuvoja. :-X

Kukat otan itse Ulvilasta Roosat kukkakaupasta, jonka omistaja sitoo ihania kimppuja ja sielläkin hyvä palvelu.

Meikkaus My Way:sta ja kampaus hiuslinnasta.

Link to comment
Share on other sites

Hello ihanat ystäväiseni!

Kiitos taas kommenteista.  :D En tajunnutkaan, että Rantakartanon hintoihin kuuluu myös maljakkokukat ym. Siinäkin säästää pitkän pennin (kitupiikki kun olen). Ja olis tosiaan helpompi kun ruoka tulee "talon puolesta". Ei tarttis soitella ympäriinsä ja kilpailuttaa pitopalveluja. Stressi kyllä vähenisi... Ja kyllä ne siellä ainakin hommansa osaa, ettei tulis ostettua "sikaa säkissä". Mitäs muuta hintaan kuuluu? Osaatteko sanoa? Entä muiden, joiden häät eivät ole Rantakartanossa?

Lähdemme tästä varmaankin ensi viikolla sulhon kanssa kierrokselle katselemaan paikkoja läpi ja tekemään hintavertailuja. :P Iso urakka edessä, mutta onhan tää toisaalta kivaakin.

Kiitos myös kampaamo/meikkaaja/kukkakauppasuositteluista... Pistän korvan taa... Tattis siskokset!

Link to comment
Share on other sites

Mitäs muuta hintaan kuuluu? Osaatteko sanoa?

Joo, unohdin myösmainita, että hintaan saamme myös ikäänkuin häälahjaksi omistajilta yöpymisen Rantakartanossa eli hotellia ei tarvitse varata eikä myöskään mennä kotiin yöksi. Kuuluu myös saunominen ja porekylpy. Kivaa! :-X

Lisäksi ottavat erikoisruokavaliot hyvin huomioon ei mitään ongelmaa, toisin kuin suomalaisella klubilla, jossa saatiin aika nihkeän oloinen vastaanotto...varsinkin kun ei silloin tiedetty oikein vierasmäärää ja kun sanottiin et ei aikuisia varmaan ole 100kpl jotka tulevat. Eli siellä ainakin heti sen kuultuaan esiteltiin alakertaa vikkelästi meille eikä enää juhlasalia yläkerrasta, mutta tapansa kullakin. Rantakartanossa sen sijaan oltiin ystävällisiä ja järjestettäis vaikka vaan 40 hengelle pippalot vaikka tilaa olisi 200 henk. Mut loppujen lopuksi taitaa olla todellinen vierasmäärä meillä noin 70 henk. Näkee sitten myöhemmin. Nyt en yhtäkkiä keksi muuta mikä kuuluis hintaan...

Link to comment
Share on other sites

Ai niin, vielä yksi juttu, kun dementia iski...

Rantakartano kannattaa varata AJOISSA. Me varattiin viime vuoden elokuussa muistaakseni ja ei saatu noille 3 kesäkuukaudelle vaan vasta syyskuulle. Eli varauksia on hyvin ja pitkälle. Tosin peruutuksiakin voi tulla mutta ei parane laskea niiden varaan. Eli varaukset vuodelle 2004 voi jo hyvin esittää varmaan.

Link to comment
Share on other sites

Taas tulen tänne neuvomaan. Heh!

Rantakartanossa on mahdollista vieraiden yöpyä. Meillä tulee tiedote tästä kutsun yhteyteen erilliselle lapulle ja siihen myös suorat yhteystiedot ko. paikkaan. Lisäksi että varausta tehdessä mainittava että tulee vieraaksi sen ja sen häihin, joten ainakin meillä silloin vieraat yöpyy edullisemmin kuin mitä listahinnat on, mutta se on muistettava tosiaan sanoa varausta tehdessä.

Katsokaa www.rantakartano.net

Tosin menut on vielä siellä viimevuoden vaihtoehdot ja hinnat. Muita vaihtoehtoja voi laittaa esim. siten kutsun yhteyteen että tiedustelkaa kaupungin matkailutoimistosta puh... joten ei tarvitse laittaa koko kaupungin hotskulistaa ellei sit muista kysy jotakin kimppatarjousta porukalle. :-*

Link to comment
Share on other sites

Noniin ja tähänkin aiheeseen pitää taas pistää omaa kommenttia  ;D . Oon ollu useissa häissä just Rantakartanossa ja täytyy kyllä todeta, että ruoka on siellä ihan tajuttoman hyvää   :o enkä oo ainoo joka on kehunu. Paikka on muutenkin tosi nätti ja meinínki on siellä aina ollut hyvä. Rantakartanossa on myös baaritiski, josta janoisimmat vieraat saa tankata ihan omaan laskuun jos booli tms. ei riitä. Henkilökunta on myös todella sympaattista ja asiansa osaavaa porukkaa  :D

Kun tuli omat häät ajankohtaiseksi  8) , tiesin heti että joku muu paikka kuin Rantakartano (kaikesta plussasta huolimatta) ja ihan just siitä syystä, että on niin monien muiden häitä siellä viettäny ja halus omat häät johonkin muualle  ??? . Suomalainen Klubi oli ollu haaveissa jo kauan ja kun paikkaa menin ekan kerran äiskän kanssa katsastaan, ni heti kolahti  :-X. Aivan upeet kristallikruunut, isot ikkunat ja muutenki tosi komeen näkönen juhlatila! Vihkiminen kun tapahtuu Keski-Porin kirkossa ni juhlavieraat ei yksinkertasesti voi eksyä siirtyessään jatkopaikkaan.

Suomalaisen Klubin henkilökunta on ainakin tähänastisten kokemusten perusteella ollu erittäin asiallista ja mukavaa porukkaa, toivottavasti jatko sujuu samalla linjalla  ;)

Link to comment
Share on other sites

Suomalaisesta Klubista sen verran, että olin viime kesänä siellä häävieraana ja miinuspuoleksi totesimme porukalla sen, että kun oli tosi kuuma kesäpäivä niin suuri osa häävieraista vietti iltaa terassilla, siis ulkotiloissa, jolloin oli välillä vaikeaa saada porukkaa saliin seuraamaan ns. "virallista ohjelmaa", leikkejä, kakun leikkaamista ym. Itse sali on tosi kaunis ja juhlava eli mitä mainioin häidenviettopaikka ja ruoka oli myös todella maistuvaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tehdäänpäs tästä ketjusta virallinen Porin seudun juhlapaikat -ketju. Eli lukitsen muut saman aiheen ketjut ja kerään niitten linkit tänne. Voihan niistä silti hyviä vinkkejä löytyä. Mutta keskustelkaa jatkossa Porin seudun juhlapaikoista tässä ketjussa.

Muita ketjuja aiheesta:

Juhlapaikkoja Porin seudulla?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1056049134

Hääpaikka Satakunnasta?

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1056052797

Link to comment
Share on other sites

Yks paikka Porin keskustassa, mistä moni ei varmaan edes tiedä, on Odd Fellowsin huoneisto Hallituskadulla (muutama kymmenen metriä Keski-Porin kirkolta Raatihuoneelle päin). Kyseisessä tilassa on yksi iso sali ja pienempi huone vieressä sekä baaritilat erikseen. Tilaan mahtuu noin 100 henkeä. Paikassa ei ole oikeuksia eikä pitopalvelua, vaan ne pitää hoitaa itse. Paikalla on iso keittiö jonkunlaisine koneineen, joka on varmaan pitopalvelulle mieleen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heippa. Porissa on myös tuo Viikkarin Valkama keskustan lähellä, josta saa pitopalvelun ja vuokraa ei ole yli 100 hlön häistä. Omat hääjuhlamme ovat Porin mieslaulutalossa, hieno paikka sekin, vuokra oli noin 330 eepelii.

Sitten noista pitopalveluista, eli Sininen keittiö on yks mistä kantsii kysyä tarjousta. Ei oo pahat hinnat ja aivan älyttömän hyvät  ruuat.  :D

Link to comment
Share on other sites

Sitten noista pitopalveluista, eli Sininen keittiö on yks mistä kantsii kysyä tarjousta. Ei oo pahat hinnat ja aivan älyttömän hyvät  ruuat.  :D

Allekirjoitan tuon, että Sinisellä keittiöllä on hyvät ruuat. Kannattaa kysyä tarjousta myös heiltä.

Link to comment
Share on other sites

Oon ollut kerran häissä Noormarkun Kerholla. Kiva paikka ja ihana ympäristö. Pihassa on sellainen piharakennus, joka useissa häissä toimii "sahtitupana" eli juomatarjoilun voi osittain hoitaa myös sieltä. Kerho oli varattu myös meille, mutta se on hieman liian ahdas meidän vierasmäärälle. Sinne kuulemma mahtuu 150, mutta silloin on kyllä mielestäni jo todella täyteen ahdettu. Se on tosin vain mun mielipide.

Ruoka oli hyvää ja ainakin vieraan näkökulmasta palvelu toimi moitteettomasti.

Kun soittelin sinne itse ja kyselin omiin häihimme liittyviä asioita, paikan emäntä vaikutti todella mukavalta ja asiantuntevalta.

Hieno paikka siis, kaikinpuolin. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Keväällä etsiskelin minäkin hääpaikka Porin ympäristöstä.

Suomalainen Klubi ei ole meitä varten ja haluttiin paikka jossa on kunnon piha.

Leineperin ruukilla oli viettetty sulhon siskon häitä onnistuneesti muutamaa vuotta aiemmin, joten Ei SINNE.

Noormarkin kerholla oli varattua. Paulan Pidot on varmaan ihan hyvä, mutta heidän juhlatilansa ovat minusta aika ankeita, vaikka Yyterissä olis tietty voinut vihkiä merenrannassa. Mäntyluodon Hotelli vastasi kirjeitse lähettämääni tarjouspyyntöön 2kk sen lähettämisen jälkeen, jolloin valintani olin jo tehnyt. Heidän tarjouksensa ruoasta oli kilpailukykyinen, mutta tilanvuokra nosti hintaa. Samoin Kuninkaanlähteen Hotellista pyydettiin aika kovaa tilanvuokraa.

Lopulta kävimme Pettu-Eerikin hovissa ja ihastuimme paikkaan! Hämärä, tunnelmallinen, kalusteina vanhat tyylihuonekalut ja hyvä piha aittoineen sun muine rakennuksineen. Kun hintakaan ei ollut korkea niin se valittiin.

Onko muilla kokemuksia sieltä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noormarkun kerho on tosi kaunis ja valoisa. Olen ollut siellä serkkuni häissä ja kaikki toimi moitteettomasti.

Noormarkussa on myöskin erinomainen työväentalo, jos haluaa lämminhenkisen ja kursailemattoman paikan. Ei turhaa kultaa ja kimallusta ;) Siellä on pieni keittiö, pitopalvelu on kai paras hankkia. Olemme ensi viikonloppuna menossa tsekkaamaan paikkaa, ja kirjoittelen lisää jos jotakuta kiinnostaa. Hinta muuten ihan kohtuullinen: pöytäliinoineen 170 euroo.

Mutta tuo Pettu-Eerikin hovi jäi kiinnostamaan!!! Missä se on? Paljonko mahtuu vieraita?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...