brin Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Siis eihän tässä kukaan ole mistään omista luvista puhunutkaan, vaan siitä, että ymmärtääkseni juhlia saa vaikka aamuun. Tietenkin tunneista pitää maksaa. Paljonhan on paikkoja, joista pitää poistua johonkin tiettyyn kellonaikaan mennessä. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moona- Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Meillä ainakin piti hälyttimet itse huolehtia päälle ja pois päältä niin sinne tullessa kuin yöllä poistuessakin. Avain jätettiin sitten kartanon postilaatikkoon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brin Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Kyllä, noinhan se menee kuten Moona-85 sanoi. Veloitettiinko Moona teiltä tuo siivousmaksu molemmista tiloista erikseen, eli Holvikellarista se 135 € tai mikä se summa nyt onkaan ja Flyygelisalista sama, vai kuuluuko ne tavallaan samaan pakettiin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moona- Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Molempien tilojen siivous maksettiin erikseen. Eli siivouksesta jouduimme maksamaan melkein toisen saman kuin itse tilavuokra oli. Siivouslasku tuli häiden jälkeen postissa joltain firmalta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sister Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Meillä ainakin piti hälyttimet itse huolehtia päälle ja pois päältä niin sinne tullessa kuin yöllä poistuessakin. Avain jätettiin sitten kartanon postilaatikkoon.Aaa, okei. Tästä on muutama vuosi kun vielä itse kävin noita paikkoja tsekkaamassa, joten systeemi onkin sittemmin muuttunut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kathi Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 Hei!Moona, sisälsikö tuo siivous 135€ sen, että järjestivät pöydätkin takaisin ennalleen seivältä löytyvän ohjeen mukaan? Meille sanottiin, että siitä velotettaisiin ylimääräistä. Yhden huoneen pöydän laitetaan uuteen uskoon, pääsali pysyy suht samanlaisena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moona- Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 Pöydät ja tuolit pitää itse järkkäillä joo. Me liikuteltiin niitä jonkun verran mutta takaisin laittaminen ei kauan kestänyt ku kaikki auttoivat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
St7 Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 Meillä on häät Albergassa kahden viikon päästä. Vieraita on 57 ja mahdumme kaikki hyvin siihen isoon saliin. Lisäksi meille tulee 12-henkinen bändi, jonka tieltä siirretään ruokailun jälkeen 2 pöytää, että mahdutaan tanssimaan. Pöytien poisottaminen tuntui aluks vähän hullulta, mutta siirettävissä pöydissä istuu, mun ja sulhon kavereita, nuoria ja liikkuvia ihmisiä, jotka tuskin istumapaikan vaihdosta hermostuu. Tilaa koristellaan tosi niukasti (valkoiset pöytäliinat, tuikkulyhdyt joissa led-tuikut, ruusun terälehtiä). Kerron häitten jälkeen enemmän, miten onnistui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
'helmi' Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 Täällä odotellaan innolla! Jos on mahdollisuus niin laita myös kuvia! Täällä pohdiskellaan vielä pöytien asettelua kun ei viimeksi tullut sitä pirun mittanauhaa mukaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wynken_de Posted January 5, 2010 Report Share Posted January 5, 2010 onkos kellään tuoreita kokemuksia albergasta? tai oletteko varanneet ensi kesäksi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 nostetaan tätä Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sere Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Albergan kartanoa ollaan mietitty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
'helmi' Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Me oltiin tänään käymässä holvikellarissa, juhlimme siellä kolmen kuukauden päästä. Mittailtiin vähän ja laskettiin pöytiä ja tuoleja. Kotiin tullessani piirsin pohjakuvan ja leikkelin pöytiä ja tuoleja mitaakaavassa niin että saataisiin kokeiltua eri ratkaisuja. Meille siis tulossa yli 80 vierasta ja olen vähän jänskännyt että mitenköhän mahdetaan mahtua. Hetken tuumailtuamme saatiin kuitenkin 86 paikkaa aikaiseksi itse saliin niin että mahtuu vielä liikkumaankin. Tosin tanssin täytyy sitten tapahtua ns buffé-huneessa niin että siirretään buffapöytä tieltä. Nyt sitten vaan suunnittelemaan koristeluja. Jos jollakin olisi vielä kuvia omista koristeluistaan niin olisin ertittäin kiinnostunut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virtahepuli Posted March 10, 2010 Report Share Posted March 10, 2010 Muistaako joku onko siellä kellarissa piano? Jotenkin mä koko ajan oon aatellut että on, nyt tuli vaan epäusko kun en kertakaikkiaan muista varmaksi. Voishan sitä tietty soittaa ja kysyä mutta jos joku suoriltaan tietäisi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
'helmi' Posted March 10, 2010 Report Share Posted March 10, 2010 Siellä on muistaakseni kyllä musta piano mutta kun katselen kuvia sitä ei niissä olekaan, eli pitääköhän se pyytää erikseen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brin Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 On kellarissa piano! Kävin siellä viime viikolla mittailemassa paikkoja ja katselin, että onhan siinä pyörät alla että sen saa pois bändikamojen tieltä Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virtahepuli Posted March 15, 2010 Report Share Posted March 15, 2010 Oi, kiitos tiedosta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mehukannu Posted March 30, 2010 Report Share Posted March 30, 2010 Itse olen ollut vain vieraana Albergan kartanossa. Vihkiminen oli yläkerran flyygelisalissa, missä hääpari tuli flyygelillä soitetun häämarssin tahdissa sisään. Vihkimisessä tuoleja oli se sinne mahtuva määrä (mummot ja ukit pääsivät istumaan) mutta osa vieraista seisoi seinustoilla. Vihkimisen jälkeen hääpari ajoi hääautolla muutaman kierroksen talon ympäri. Sen jälkeen hääpari kuvattiin pihalla.Valokuvauksen aikana vapaaehtoiset siirsivät flyygelisalin tuolit pois ja siirtelivät muutamia pöytiä seinustoille iltaa varten. Tämän jälkeen aterioitiin kellarissa (olisikohan vieraita ollut 60?), jossa buffet oli katettu siihen pieneen valkoiseen huoneeseen, jossa on baaritiski. Hieman ennen ruokatilaisuuden loppua muutamat avustajat kävivät laittamassa yläkertaa valmiiksi (tekivät boolit, laittoivat kaljat tarjolle kylmäaltaasta, popkorneja kulhoihin ym.) Yläkerrassa oli sitten dj soittamassa, tanssia ja hauskanpitoa. Mielestäni olivat todella toimivat häät kaiken kaikkiaan eikä tuo kahden kerroksen välillä siirtyminen haitannut ollenkaan. Kustannuksia tietenkin tulee hieman enemmän kun on molemmat kerrokset käytössä mutta varsinkin jos suunnittelee siviilivihkimistä niin suosittelen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WM Posted August 18, 2010 Report Share Posted August 18, 2010 Tänne menossa juhlimaan häitä näillä näkymin. Sattuisiko kellään olemaan kuvia omista häistään (lähinnä koristelut jne) tuossa tilassa? Olisi mukava nähdä erilaisia toteutustapoja. Onko kaikilla ollut erikseen tuo flyygelisali vihkimiskäytössä vai ovatko jotkut myös astuneet avioliiton satamaan ihan tuolla kellaritilassa, ja jos, mitä huonetta siihen käytitte ja kuinka paljon oli vieraita? Hinnasta emme ole sen kummemmin jutelleet muuten kuin sen mailitse saadun infon verran, joten pitää varmistaa vielä täällä juhlineilta: onhan se 9 tunnin hinta 343e ihan alvillinen hinta, vai onko yllätysekstraa tähän tulossa? Ihan siksi kysyn, kun toisaalla (ilmeisesti jokin juhlapaikanvuokrausvälittäjä) näin samaisen paikan hinnoiteltuna vähän eri tavalla ilman tuntirajoituksia yms, ja siinä oli maininta ettei ko. hinta sisältänyt alveja. Tässä on vielä kaikenlaista pohdittavaa, vaan onneksi on aikaakin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodwoman Posted April 12, 2011 Report Share Posted April 12, 2011 Onko kellään tuoreita kokemuksia Albergassa juhlimisesta? Muakin kiinnostaa, onko jollain suoritettu myös vihkiminen Holvikellarissa, ja jos, niin missä huoneessa ja miten toimi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duracel Posted November 22, 2011 Report Share Posted November 22, 2011 Me varattiin eilen Albergan kartanon kellari lokakuulle 2012. Tällä hetkellä aikeissa on järjestää myös vihkiminen samoissa tiloissa. Toiveissa olisi saada vihkiminen eri tilaan kuin ruokailu, joten ajattelin toista pienemmistä takahuoneista. Eri asia sitten on, saako sinne mitenkään mahdutettua 45 ihmistä seisomaan Pitää käydä vielä tarkemmin mittailemassa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodwoman Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 (edited) Mä sanoisin että saa. Meillä oli itsellä haaveissa alunperin käyttää sitä toista (tiilisempää) takahuonetta tähän tarkoitukseen, mutta meillä vieraita oli hieman liikaa (57 me mukaan lukien), ettei uskaltauduttu. Yleensä käsittääkseni suositellaan, että ihmistä kohden pitäisi olla noin 0,5m2 seisomistilaa, ja se ei olisi meillä toteutunut. Teillä mahtuu jo melkein tuolirivistöinäkin sinne. Sellaistakin nimittäin vähän mallailtiin. Lopulta kuitenkin vihkiminen suoritettiin päätilassa, ja kaikki istuivat omilla paikoillaan pöydissä - ei tästäkään kyllä onneksi mikään kompromissimieliala jäänyt, hyvin toimi. Mutta kannattaa käydä mittailemassa! Edited November 23, 2011 by Woodwoman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian_Maria Posted November 24, 2011 Report Share Posted November 24, 2011 Duracel: mille päivälle saitte varauksen? Meilläkin on lokakuun lauantai varattu kartanoon ihana paikka! Päänvaivaa tulee tuosta holvikellarin pöytien sijoittelusta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodwoman Posted November 25, 2011 Report Share Posted November 25, 2011 ^ Heheh, mekin oltiin siellä nimenomaan lokakuussa... Onkin kyllä itse asiassa siihen aika hyvä - lämpötilakin kellarissa pysyi erittäin sopivana koko illan. Pöytien sijoittelu on oikeasti hankalaa, mutta riippuu tietysti paljon siitä, kuinka paljon on vieraita, halutaanko jättää tanssitilaa jne. Noin 60 vierasta mahtuu siihen ihan ok, jos tilaa ei isommin tarvita muuhun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duracel Posted November 26, 2011 Report Share Posted November 26, 2011 Meillä varaus 20.10. Ajateltiin jättää pöydät aikalailla samaan järjestykseen, jossa ne olivat kun käytiin paikkaa katsomassa. Eli yksi iso U-muotoinen pöytä, jonka päädyssä keskellä itse istutaan ja sivuilla oleviin syvennyksiin neljän hengen pöydät. Huoneen toiseen päähän jää sitten tarpeeksi tilaa, että pystytään DJ:n tahdissa tanssimaan Ja kun niitä takahuoneita ei enää illalla tarvita, katsotaan saisiko DJ laitettua soittimensa siihen oviaukkoon niin ei veisi tilaa salin puolella. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.