Noora

Turun kukkakaupat

286 viestiä aiheessa

Mun kallakimpun hinta oli 120 euroa, mutta kallojen hinnat vaihtelee tosi paljon kausittain (meillä keväthäät) ja tietysti hinta riippuu myös siitä, minkä verran kalloja kimppuun tulee. Mulla oli 7 isoa kallaa, lisäksi murattia ja pitkää "heinää". Kimppu oli sellainen laskeutuva, ei ehkä ihan perinteinen kallakimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt vähän kallanhintoja katselemassa kukkakaupoissa tässä alkukesästä ja täytyy sanoa, että huimat erot oli kallojen hinnoissa eri liikkeissä! Halvimmillaan minicalla maksoi 1,50kpl ja kallein minkä näin oli 6€, vai oisko ollu 5€... No kuitenkin, hurja ero.

Ei tämä kimpun valinta eikä kukkakaupankaan valinta ole yhtään helppoa.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko suosituksia Turun seudun puutarhoista, joista voisi hakea kukat ja sitoa sitten itse morsiuskimpun ja tehdä pöytäkimput yms.? Erityisesti gerberat ja vihreät krysanteemit kiinnostuksen kohteena...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiuskimppua en ole vielä ostanut, mutta Piia Jaalalla oon teettänyt muita kimppuja ja ollut tosi tyytyväinen. Piialla on sellainen oma tyyli, aika uusi ja raikas.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Martinkadun Ruusu-Aulassa on ainakin aiemmin ollut floristina eräs Taina jonka kädenjäljestä pidän todella paljon...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myos mulle tuli kukkaset Piia Jaalalta, ja olin tosi tyytyvainen!! Siella on muutenkin mun mielesta Turun parhaimmat kukkaset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen menossa naimisiin tammikuussa ja olen käynyt alustavasti keskustelemassa Kukkakauppa Katariinassa, Kaarinassa. Ideat olivat todella hyviä ja kaivattuja. Onneksi ammatti-ihmiset osaavat asiansa. Kimpusta tulee varmasti sellainen että se sopii minulle. Tytöt olivat tosi mukavia ja palvelualttiita. Olen kuullut kyseisestä liikkeestä pelkkää hyvää ja hinnat kohdallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta kokemuksestani voin suositella Floraa Yliopistonkadulla. Ihanat hääkukkini olivat sieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiinan kukka Vähä-Hämeentiellä oli oma kukkakauppani. Sieltä sain jopa paljon kauniimman kimpun kuin odotin, liljoja. Sulhon viehe ja tukkakoristeet olivat myös hyviä. Kaupasta oikein soitettiin viikkoa ennen ja varmistettiin tilaus sekä kysyttiin paria lisäohjetta. Olin oikein tyytyväinen. Hintaa muistaakseni 80 e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku kyseli Reginasta, meillä oli sieltä kukat tänä kesänä ja oltiin todella tyytyväisiä!

Pyöreähkö ruusukimppuni, jossa vähän vihreää joukossa ja roikkumassa, tehty morsiussidonnalla maksoi vain 46 euroa  :o, kesti loistavasti (häiden jälkeisenä aamuna vielä paraatikunnossa ja hääpäivä oli helteinen) ja oli juuri sitä sävyä, jota olin toivonut!  Viehe ja muut kukat myös hyvät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Turun seudun puutarhoissa tuntuu olevan aika samat hinnat kaikissa (kyselin gerberoita ja harsokukkaa). Semmoiset löytyy kuin Raision Pirilän kukkatalo, Liedossa Riipin puutarhat ja Maskussa Etupaltan puutarha. Kaikissa gerbera maksaa 2,5... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme kukkamme pasadenasta, ja rannekorut, rintakukat ja kaasolleni kaulakoru olivat aivan ylitse odotustemme. Minun oma kimppuni oli pionia ja jotain kivaa vihreää, ihanampi kuin ikinä osasin odottaa.  Palvelu oli todella ystävällistä ja ammattitaitoista, en voi kuin kehua!!  Menkää sinne, ette pety!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat olivat Nicolesta Eerikinkadulta. Palvelu oli loistavaa, hinta kohdallaan ja kukkiinkin oltiin tyytyväisiä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entisenä hää-alan ammattilaisena haluaisin sanoa, että toisinaan ammattilaisetkin saattavat ymmärtää asioita väärin, kun morsiamet hermostuksissaan kerta toisensa jälkeen uusivat, muuttavat, lisäävät yms. tilaustaan!

Välillä alkuperäinen tilaus voi olla ihan eri planeetalta kuin lopullinen.

Siksi tilaukset yleensä varmistetaan varmistamisen jälkeenkin.

Ja mitä tulee noihin väriepäselvyyksiin,  niin olen itse törmännyt tilanteeseen, jossa toisen mielestä jokin on luonnonvalkea, toisen mielestä keltainen.

Ja mikäli vielä on kyse kukista; nehän on aina hiukan muuttuvat ne sävyt.

Joka tapauksessa, onnea teille kaikille tuleville rouville ja jo satamaan purjehtineille myös hurjan paljon onnea ja rakkautta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin hääkimppuni, heittokimpun, vieheet ja kirkkokukat Piia Jaalalta 1000e. Kävin kyseisessä liikkeessä varmaan kymmenen kertaa ja kaikki piti olla selvää. Pettymys oli hääpäivänä suuri, kun kimppuni ei ollut sen mallinen kuin oli sovittu ja kirkkomaljoissa oli kukkia joita en ollut tilannut ja kukat eli liljat mitä oli laitettu olivat kiinni. Liljahan on todella ruma umpinaisena.

Häiden jälkeen asioita sitten yritettiin selvittää ja kohtelu oli ihan uskomatonta. Selvisi, että kukat oli tehnyt eri henkilö eikä se, joka oli ottanut tilauksen vastaan. Ei ihme, että tilaus meni väärin. Eniten ihmetyttää liljat kirkkomaljoissa, jotka olivat kiinni. Koska häitä edeltävänä torstaina kävin liikkeessä ja he esittelivat liljoja: "Tässä ne nyt ovat aukeamassa". Lauantaina ne kuitenkin olivat kiinni. He olivat kuulemma laittaneet niitä enemmän kuin piti. Ja mitähän se auttaa? Lilja, kun on niin ruma kiinni! He laskuttivat meiltä niistä myös tuplaten kuin oli sovittu. Näistä kirkkomaljoista he sitten palauttivat 120 e, joista maksoimme 110e kpl. Tämän palautuksen jälkeen liikkeestä soitti työntekijä, joka oli tilauksemme ottanut vastaan, että hän ei olisi palauttanut penniäkään ja niissä kukissa ei ollut mitään vikaa. Hän myös sanoi, että luuli meidän olevan mukavia ihmisiä. Asiakas harvoin on iloinen reklamoidessaan viallisista tuotteista. Hän myös kertoi, että he olivat soittaneet juhlapaikallemme. Ihmettelen miksi tämä oli tarpeellista? Aivan uskomattoman amatöörimäistä käytöstä.

Hääkimpustani he eivät ottaneet negatiivista palutetta kuuleviin korviinsa ja kimpustanihan petti myös varsi jo kirkon jälkeen. Huvittava tapaus tässä oli se, että liikkeessä, kun tästä keskusteltiin väitettiin ettei he ole tällaista palautetta koskaan saaneet ja silloin yksi työntekijä tokaisi, että kyllä hän on usein saanut sellaista palautetta että varret ei kestä! Asioista ei päästy edes kunnolla keskustelemaan ja he uhkasivat meitä myös lakimiehellä ja poliiseilla, kun kävimme liikkeessä. Emme tosiaan palkanneet lakimiestä, mutta otimme yhteyttä heidän lakimieheensä, jonka asenne oli törkeä. Asia jäi siihen, mutta edelleen olen surullinen tapahtuneesta. Piia Jaalalla pitäisi olla monen vuoden kokemus ja siihen minäkin luotin, mutta on tainnut nousta maine hattuun. Meille sanottiin myös näin: "Kun ollaan päätetty käyttää Piia Jaalan kukkakauppaa, olemme päättäneet luottaa heidän makuunsa ja kun he tekevät se on hyvä." Tämä mielestäni kyllä kertoo kaiken. Minä en ollut tyytyväinen, mutta se ei heitä paljon kiinnostanut. Asian olisi voinut hoitaa varmaan fiksumminkin. Joten kaikki tulevat morsiammet muistakaa ottaa kaikki kirjallisena myös itselle ja älkää suostuko maksamaan tuotteita etukäteen näkemättä. Enkä todellakaan voi kaiken kokemani jälkeen suositella Piia Jaalan kukkakauppaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kääk, kävin juuri tänään tekemässä tilauksen kukista tuolta Piia Jaalalta. Nyt pitääkin vielä miettiä uudemman kerran asiaa... Tilasin kyllä ihan yksinkertaisen kallakimpun ja vieheet sulholle, bestamannille ja vanhemmille, eli luulisin, että he osaisivat tehdä niistä kauniit. Vieheet eivät kyllä olleet varmaan halvimmasta päästä, maksoivat 14 eur/kpl.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ei ne mun kukatkaan mitään niin erikoisia ollu. Kimppuni oli orkideoista. Kirkkomaljoihin piti laittaa liljoja ja vihreetä, mutta menivät laittamaan köynnösruusua. Oli kuulemma pakko, kun liljat oli kiinni?! Sulhaselle orkideaviehe ja muille ruusuvieheet. Hääkimpusta ja kirkkomaljoista piti tehdä näyttävät, mut muuta näyttävää ei ollu kuin lasku hääaamuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy suositella Riipin puutarhaa! Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä heidän palveluun!

Ei tarvinnut kauaan miettiä mistä otetaan kukat häihin. :)

Saila on aivan omaa luokkaansa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa, mistä löytyisi pieni pyöreä ruusukimppu edullisesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Osaako kukaan sanoa, mistä löytyisi pieni pyöreä ruusukimppu edullisesti?

Mikä on edullinen? Joku oli täältä ostanut esim. Reginasta pyöreän ruusukimpun hintaan 46,50e. Kaikki kuulostaa edulliselta sen jälkeen kun Piia Jaalalla mun pyöreän, pienen ruusukimpun hinnaks arvioitiin 100e! :o Sain kuvan kimpusta, joka oli ostettu Reginasta ja se oli aivan ihana. :) Muistaakseni myös Nicolea on kehuttu edulliseksi ja hyväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki alle 50 euroa alkaa olla jo edullisia... Aivan hirvittäviä hintoja kyllä pelkistä hetken kestävistä kukista.

Kiitos infosta Bride -06!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppa Reginassa oli aivan mahtavan loistava palvelu (siis todella, en liioittele) ja edullset hinnat. Pyöreä ruusukimppu n. 15 ruususta ja murattia ympärillä tulisi maksamaan n. 40 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään