Pepper

12 kuukautta -leikki

145 viestiä aiheessa

Omiin häihini en tätä leikkiä halua mutta serkkuni häissä leikki oli toteutettu kivasti. Hääpari asuu töiden takia ulkomailla ja morsiammen ryöstön jälkeen sulhasen piti kerätä 12 nimeä listaan takaajiksi, jotta hän saa morsiammensa takasin. Kun nimet oli kerätty antoi bm kaikille takaajille tehtäväksi kirjoittaa eri kuukausina kirjeen hääparille. Sulhanen oli valinnut takaajiksi kaikista tutuimmat vieraat ja takaajiksi suostuneet ilahtuivat kovasti tehtävästä. Hääpari vaikutti myös aidon ilahtuneelta, että saavat rakkaimmiltaan ihka aidon kirjeen.

Miehen siskon häissä leikki oli kuuleman mukaan toteutettu myös mukavalla tavalla. Juhlat olivat melko pienet eli kaikki vieraat olivat hääparille hyvin tuttuja ja läheisiä. Tehtävien toteuttaminen ei vaatinut kuoren saajalta yhtään rahaa vaan tehtävien tavoitteena oli järjestää yhteistä aikaa ja tekemistä hääparin kanssa. Tehtävinä oli mm. pulkkamäkeä, kuutamouintia, lintujen bongausta, tähtien katselua ja kävelyretkeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielipiteitä:

Onko se ns. 12 KK oikeasti ihan vanhanaikainen ja tylsä?

Serkun häissä jokunen vuosi sitten oli tuo 12 kk ja minusta se oli kovin mukava. Leikkijät oli selkeästi valittu huolella, ettei lavalle joutunut ketään esiitymispelkoista tms.

Ongelmana vain silloin(kin) oli se, että vieraat oli ympäri Suomea ja näitä tehtäviä hankala toteuttaa (leivo nyt pullaa ja lähetä se postissa :D)

Koska meidänkin vieraat tulee olemaan pitkin maailmaa, ajattelin jokaiseen kuukauteen keksiä myös "etävaihtoehdon" kuten vaikkapa ihan kirjeen. Lisäksi kaikki jutut tulevat olemaan ainoastaan mielikuvitusta vaativia, ei niinkään rahaa (ei siis mitään ravintolailtoja).

Lisäksi ajattelin tehdä niistä kuukausikorteista "minilahjoja", eli teksata itse, kuvittaa ja laittaa mukaan jonkin ajankohtaan sopivan reseptin tms.

Mitäs mieltä olette? Meneekö ihan metsään?

Muoks. kijoitusvihreet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perustin uuden aiheenkin (taas) tämän tiimoilta, mutta laitan tähänkin...

Mielipiteitä:

Onko se ns. 12 KK oikeasti ihan vanhanaikainen ja tylsä?  

Serkun häissä jokunen vuosi sitten oli tuo 12 kk ja minusta se oli kovin mukava. Leikkijät oli selkeästi valittu huolella, ettei lavalle joutunut ketään esiitymispelkoista tms.

Ongelmana vain silloin(kin) oli se, että vieraat oli ympäri Suomea ja näitä tehtäviä hankala toteuttaa (leivo nyt pullaa ja lähetä se postissa :D)  

Koska meidänkin vieraat tulee olemaan pitkin maailmaa, ajattelin jokaiseen kuukauteen keksiä myös "etävaihtoehdon" kuten vaikkapa ihan kirjeen. Lisäksi kaikki jutut tulevat olemaan ainoastaan mielikuvitusta vaativia, ei niinkään rahaa (ei siis mitään ravintolailtoja).  

Lisäksi ajattelin tehdä niistä kuukausikorteista "minilahjoja", eli teksata itse, kuvittaa ja laittaa mukaan jonkin ajankohtaan sopivan reseptin tms.

Mitäs mieltä olette? Meneekö ihan metsään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä yhtäkään saamansa tehtävän toteuttanutta henkilöä. Kaiken lisäksi 12 kk/tuolileikki/Jerusalemin suutari on aivan toivottoman puhkikaluttu juttu, itse kyllästyin siihen jo koululaisena. Tehkää palvelus vieraillenne ja keksikää jokin muu leikki, tai antakaa heidän vain olla ja nauttia tunnelmasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häissä tuo 12-kuukautta leikki, tykkäsin. Toteutus leikille oli tehty niin, että ihmiset vuoronperään hakivat seuraavan tehtävän tekijän. Esim. Ensimmäinen tehtävä sille, jolla on pisimmät hiukset. Tämä hakee seuraavaksi henkilön, jolla punaisimmat huulet, joka hakee seuraavaksi komeimman kravatin jne. Tehtävinä oli marjojen tuomista, piirakan tuomista, mattojen pesu, renkaiden vaihto, elokuviin vienti, pitsalle vienti yms.  Häät meillä oli elokuussa, ja tähän mennessä toteutuneita ovat syyskuu, marraskuu, tammikuu, helmikuu, maaliskuu ja huhtkuukin on jo tulossa, kun saadaan päivä sovittua.  ;D Eli suurin osa.

Toteutumista luultavasti helpottaa se, että aika hyvin kaverit haki toisiaan tehtävien suorittajiksi, eikä yhtään tehtävää tullut sukulaisille/kaukana asuville tms. Myös tehtävät on olleet helposti toteutettavissa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä minäkään näitä tehtävän toteuttaneita henkilöitä. Mielestäni kyseinen leikki ei ole edes erityisen hauska.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta leikki todella kulunut ja tylsä, vaikka sen toteuttaisi millä tavoin vaan. Toivottavasti en joudu enää yhtään kyseistä leikkiä seuraamaan, saati vielä leikkimään. Suomalaisissa häissä nämä kaikki hiton typerät leikit ovat kyllä ihan kauheita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mattojen pesu, renkaiden vaihto

Nama kaksi ovat minusta aika kohtuuttomia, kylla jaisi tekematta jos omalle kohdalle osuisi.

Leikki on muutenkin todella tylsa seurattava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaankin tylsyys riippuu pitkälti porukasta, meillä tuntui vierailla olevan hyvinkin hauskaa.  ;) Mattojen pesua inhoan itsekkin, mutta kyseessa on yksi pieno matto jonka pysty hutaisemaan vaikka  kylppärissä, ja auton renkaiden vaihtoa en taas osaa pitää isona hommana, vähemmän aikaahan siihen mene kun niiden marjojen poimintaan tai leivontaan.  ;D

Kukin tyylillään, meidän häihin tämä leikki sopi, mutta ymmärrän kyllä että kaikki eivät siitä piittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta ko. leikki pitäisi kieltää laissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leikki poistettu suunnitelmista  ;D

...tai pitäisi varmaan sanoa "leikit", koska tuo oli se ainoa mahdollinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä tämä leikki oli toteutettu "Anna postin kuljettaa"-teemalla, eli ennalta valittujen vieraiden tuolien alle oli piilotettu laput, joissa oli joka kuukaudelle semmoinen tehtävä jonka voi lähettää postissa. Mulle itselle tuli tehtäväksi lähettää itse askartelemani kortti hääparille ensimmäisen hääpäivän kunniaksi.

Yksissä häissä oli se versio, että kierrettiin tuoleja ympäri musiikin soimisen ajan ja se joka jäi ilman tuolia, sai tehtävän. Sillon sain tehtäväksi leipoa joulutorttuja hääparille, hääparin piti sit keittää mulle kahvit.

Viime kesänä serkun häissä tehtävät oli laitettu ympäri juhlapaikkaa esille sydämenmuotoisiin papereihin, joiden taakse tehtävät oli laitettu. Niissä häissä sain tehtäväksi tehdä hääparille saunavihdan juhannukseksi, eli tämä on vielä suorittamatta. Näissä molemmissa häissä hääpari sai valita tehtävän suorittajat.

Meidän häissä kaaso ja bestman luetteli ominaisuuksia, joihin me valitsimme sopivimman ihmisen, esim. kuka on kovin laulamaan karaokea (yksi tätini  ;D jne.) Tähän menessä vain maaliskuun tehtävä on jäänyt suorittamatta, joten saldo on hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tämä leikki on kiva! Sitä leikittiin meidän häissä, mutta missään muissa häissä, missä olen ollut, en ole tähän törmännyt. Eli arvelin, ettei se meidän suvussamme tai kaveripiirissä olisi ainakaan liian kulunut :) Toteutimme leikin niin, että olin laittanut sievään pikku pussukkaan kortteja, joissa kussakin luki joku kuukausi. Musiikki laitettiin soimaan ja pussi lähti kiertämään häävieraiden joukossa. Kun musiikki loppui, se jonka kädessä pussi oli, nosti yhden kuukausikortin. Hänen tarvitsi sanoa vain kuukausi ääneen ja kaaso luki hänelle langenneen tehtävän. Näin varmistimme, ettei ketään alkaisi ujostuttaa/nolostuttaa kun pitää lukea joku tehtävärimpsu ääneen.

Menimme naimisiin syyskuussa, ja olimme valinneet seuraavat tehtävät. Kerron samalla, mitkä tehtävistä on tullut suoritetuiksi.

Lokakuu  

Eteen vai taakse? Muistatte sen,  

kun hääparia talviajasta muistuttelen.  

-TÄMÄ TULI SULHASEN MUMMOLLE, JOKA EI IHAN OLLUT YMMÄRTÄNYT TEHTÄVÄÄ, MUTTA JOKA OMASTA MIELESTÄÄN SUORITTI SEN :)a040.gif

Marraskuu  

Joulua odottaessa muistan tän;

vien hääparille adventtikynttilän  

- TÄMÄ OSUI SULHASEN SEDÄN VAIMOLLE, JONKA KANSSA EMME OLE KOVIN LÄHEISIÄ. EMME EDES ODOTTANEET, ETTÄ SAISIMME KYNTTILÄN, JOTEN YLLÄTYIMME ILOISESTI KUN TEHTÄVÄ TULIKIN SUORITETTUA :)a040.gif

Joulukuu  

Joulukin saapuu varmemmin  

kun lähetän hääparille joulukalenterin

- TÄMÄ TEHTÄVÄ TULI MUN YSTÄVÄLLENI. HÄN OLI ASKARELLUT MEILLE AIVAN UPEAN JOULUKALENTERIN! PUNAISIA PIKKU NYYTTEJÄ KULTANAUHALLA KIINNI SIDOTTUINA. JOKAISESTA NYYTISTÄ LÖYTYI IHANA YLLÄRI! KAMU NÄKI SIIS TODELLA VAIVAA TEHTÄVÄN SUORITTAMISEEN! PELKKÄ SUKLAAKALENTERI TMS OLISI RIITTÄNYT VALLAN MAINIOSTI! :-Xa040.gif

Tammikuu  

Vaikka olisin kyllästynyt katujen loskiin,  

kirjoitan hääparille kirjeen ja vien sen postiin.  

- TÄMÄ TULI SERKULLENI. HÄN LÄHETTI MEILLE KORTIN LOMAMATKALTA :)a040.gif

Helmikuu  

14.2 on päivä ystävien,  

saa hääpari silloin yllätyksen.  

- TÄMÄ OSUI KAVERIMME TYTTÖYSTÄVÄLLE. EMME SAANEET YLLÄTYSTÄ.

Maaliskuu  

Joko taimet siellä nousee mullan alla?  

Selvitän asian hääparille soittamalla!  

-TÄMÄ TULI KUMMITYTÖLLENI. EI SOITTANUT.

Huhtikuu  

Kun huhtikuu avaa keväälle portin,  

lähetän hääparille pääsiäiskortin!  

- TÄMÄ OSUI MUN MUMMOLLE. HÄN OLISI VARMAAN LÄHETTÄNYT MEILLE PÄÄSIÄISKORTIN JOKA TAPAUKSESSA :)

Toukokuu  

Suolaista vai makeaa?  

Selviää kun hääpari pakettini saa!  

- MUN ISKÄLLE TULI TÄMÄ PAKETTI-JUTTU. VAIKKA HÄN RUUANLAITOSTA ONKIN INNOSTUNUT, HÄN TOTEUTTI "PAKETIN" VIEMÄLLÄ MEIDÄT ULOS SYÖMÄÄN. a040.gif

Kesäkuu  

Jo joutuu armas aika ja suvi suloinen,  

Taidanpa ilahduttaa hääparia kera kukkasen.  

- MIEHEN ENON VAIMOLLE OSUI TÄMÄ KUKKAS-TEHTÄVÄ. HÄN LÄHETTI MEILLE KUKKA-KORTIN :)  a040.gif

Heinäkuu  

Hääpairlla on nyt tosi nastaa;

he odottelevat tekemääsi saunavastaa!  

- TÄMÄ TEHTÄVÄ TULI MIEHEN SERKUN KIHLATULLE. EI TULLUT SAUNAVASTAA, KUTEN OLIMME ARVELLEETKIN. TÄMÄ OLI EHKÄ LIIAN VAIKEA TEHTÄVÄ. EI NYKY-NUORET MITÄÄN SAUNAVASTOJA OSAA VÄSÄTÄ ;D

Elokuu  

Sadon herkkuja kun maistelin  

saa hääpari minulta reseptin!  

- TÄÄ TULI MUN KAVERILLE. IHME KYLLÄ, EMME SAANEET MITÄÄN RESEPTIÄ.

Syyskuu  

Kun päivät pimenee ja puree halla,  

kuluu yksi ilta yhdessä häitä muistelemalla.  

- TÄMÄ TEHTÄVÄ OSUI MIEHEN ENOLLE TAI HÄNEN VAIMOLLEEN. HE OLIVAT TOSI INNOISSAAN TEHTÄVÄSTÄ JA ODOTTIVAT KOVASTI ETTÄ TULISIMME HEILLE VIETTÄMÄÄN VIIKONLOPPUA SYYSKUUSSA. OLIN KUITENKIN VIIMEISILLÄNI RASKAANA, EIKÄ HUVITTANUT LÄHTEÄ TOISEEN KAUPUNKIIN KYLÄILEMÄÄN ENÄÄ. TAPASIMME SENTÄÄN JA MUISTELIMME TÄTÄ TEHTÄVÄÄ ;D

Itse suorittaisin mielelläni jonkun vastaavanlaisen tehtävän, jos jonkun läheisen häissä tämä leikki vastaan tulisi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni aivan kamala ja tylsä leikki, lähes joka häissä missä oon ollu eikä olla kyllä sulhon kanssa toteutettu yhtäkään -> mun mielipide 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille olemme yhdessä sulhon kanssa suunnitelleet jotakin seuraavan kaltaista tehtäviksi - tehtävien suorittajat valitsemme yhdessä etukäteen (kumpikin 6 tai kumpikin 5 ja 2 yhdessä). Heistä kirjoitamme jonkinlaisen muistelman/kerromme jonkun yhteisen muiston ja henkilön pitää itse tunnistaa itsensä pienestä jutusta.

Esim. serkkupojastani ajattelin kirjoittaa;

"Hän on aikoinaan viettänyt paljonkin aikaa ollen meillä ammana,

ansaiten rahaakin auttamalla heinätöissä. Hänen kanssaan olen ottanut

mittaa MacGyver-taidoistani..."

Serkkuni pitää tunnistaa itsensä ja ennen kuin hän saa kuoren, hänen pitää kertoa muistelma loppuun, mitä silloin tapahtui ja jos ei hän muista sitä, niin sitten sen kerron minä - vastaavasti sama sulhon/yhdessä valitsemien ihmisten ja stoorien kanssa. Tehtävät mietitään sopiviksi jokaiselle henkilökohtaisesti...

TAMMIKUUSSA

meillä sauna lämpiää ja takassa tuli lämmittää -

tervetuloa hääpari, olisi mukava yhdessä iltaa viettää!.

HELMIKUUSSA

14.2. on päivä ystävien, saa hääpari silloin yllätyksen..

Se postilaatikkoon kolahtaa, ellen pihaan ehdi hurauttaa, ei ystäviä saa unohtaa!

MAALISKUUSSA

vien hääparille juustoja, suolakeksejä ja hedelmiä,

opastan heitä maistelemaan oikein paria viiniä..

HUHTIKUU

on pupujen, tipujen ja noitien aikaa,

silloin toimitan hääparille hitusen pääsiäisen taikaa.

TOUKOKUUSSA

ensimmäiset kesän merkit aurinko saa heräämään,

kutsun hääparin kylään, vähän kevään peltotöistä ehdin kysymään.

KESÄKUUSSA

hääparin töiden sesonkiaika on parhaimmillaan,

järjestän heidät mökille(en) kera saunan ja kattauksen sopivaan kesäiltaan...

HEINÄKUUSSA

heinätyöt ja heinähommat päälle pukkaa,

silloin voisin avuksi käydä imuroimassa tuvan mattoa ja leipoa

emännä kanssa pullaa.

ELOKUUSSA

vietetäänkin ensimmäistä hääpäivää,

iltojen tummetessa ja viiletessä muistellaan

elämän ihanaa päivää.

Silloin heidät luokseni kutsun iltaa kanssani istumaan,

lämpöisen liekin loimun likelle herkuista juomineen nauttimaan..

SYYSKUUSSA

kun päivät pimenee ja puree halla,

kuluu hääparin aika yllätystäni odottamalla...

LOKAKUUN

pimeyteen hääpari kaipaa valoa,

sitä minä lähden heille viemään –

kohti punaista taloa...

Mukaani nappaan hyvän leffan,

nurkkaan kaivaudumme sohvan,

hääparin suunnitellessa tarjottavat!

MARRASKUUN

iltoina hiipii mieleen joulu,

on mielessä silloin hartaus, menneet ajat ja koulu..

Hääparille joulukalenterin hankin itse tehden tai muualta tuoden,

kalenteriin täytän iloa ja naurua, joulun odotusta suoden...

JOULUKUUSSA

piparin tuoksua, joulun taikaa,

eletään tonttujen ja enkeleiden aikaa.

Hääparia muistan kortilla ja pienellä paketilla,

tai entä jos kävisikin

luomassa lumet lapiolla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miusta kyseinen leikki on ihan kiva...Siihen voi keksiä todella monia vaihtoehtoja toteutukseen.

Toiseksi siitä jää muisto vielä hääparillekkin jopa vuodeksi eteenpäin,

koska monikaan kutsuttu/juhlija ei ehkä muuten ottaisi yhteyttä ollenkaan. Vaikka leikkijä

ei edes olisi kovinkaan vieras. Ihmiset ovat vaan nykyisin niin kiireisiä ja kiirehän on

itsetehostusta?!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lienee myöhäistä aloittajan kannalta, mutta sanon silti  ::), että musta se leikki on onnistuessaan ihan kiva. Omiin häihimme emme sitä halunneet, osittain koska se on todella käytetty useissa ystäväpiirimme häissä. Minä kyllä tiedän monia tapauksia, joissa ainakin jotkut ovat toteuttaneet saamansa tehtävän, tosin ehkä "hieman" viiveellä välillä. Makuasia, toiset tykkää, toiset ei (tämän ketjun perusteella tosin useimmat ei  ;)).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli todella onnistunut 12kk-leikki. Ei yhtään tylsä seurattava, ja porukka nauroi kippurassa.

Valitsimme osallistujat sulhon kanssa huolella, emme tienneet miten leikki järkätään. Valitsimme sosiaalisia tyyppejä, esiintymispelottomia, meille läheisiä henkilöitä.

Leikki oli näytelmän muodossa, ja jokainen sai roolin. BM luki tarinaa, jonka mukaan jokaisen tuli aina tehdä kyseistä asiaa, esim. kuu mollotti taivaalla, kalat sukeltelivat, tms. Me sulhasen kanssa oltiin myös mukana leikissä.

Tässä selittäessä ei leikki kuulosta ehkä niin hauskalta kuin se oli, mutta se todella nauratti kaikkia...Kaikki suorittivat roolejaan samanaikaisesti ja hauskaa oli.

Lopuksi leikkijät saivat kirjekuoret, joissa kivoja tehtäviä, esim. leffailta, piparitalkoot, tms.

Ja minä tiedän kyllä, että leikkijät ovat suorittaneet tehtävänsä ihan mielellään, esim. sulhasen siskon häissä muutama vuosi takaperin. Eli tää on kiinni ihan oman mielenkiinnon asteesta. Tietysti mun mielestä hääparilta pitää kysyä, että haluavatko tällaista leikkiä. Jos eivät, ei sitä kannata järkätä. Me oltiin ihan mukana hommassa, koska oltiin tosi iloisia että BM:t ja kaasot halusivat ohjelmaa järkätä jos jonkinlaista.

Jos joku haluaa näytelmän tarinan, voin sen hankkia tänne :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuonne yhteen topiciin laitoinkin meidän versiomme tästä leikistä - meille ei tule tämän lisäksi muita "leikkejä". Emme myöskään halunneet perinteistä vaan tuunasimme meidän käyttöömme sopivaksi :)

Meille olemme yhdessä sulhon kanssa siis suunnitelleet jotakin seuraavan kaltaista tehtäviksi - tehtävien suorittajat valitsemme yhdessä etukäteen (kumpikin 6 tai kumpikin 5 ja 2 yhdessä). Heistä kirjoitamme jonkinlaisen muistelman/kerromme jonkun yhteisen muiston ja henkilön pitää itse tunnistaa itsensä pienestä jutusta.

Esim. serkkupojastani ajattelin kirjoittaa;

"Hän on aikoinaan viettänyt paljonkin aikaa ollen meillä ammana,

ansaiten rahaakin auttamalla heinätöissä. Hänen kanssaan olen ottanut  

mittaa MacGyver-taidoistani..."

Serkkuni pitää tunnistaa itsensä ja ennen kuin hän saa kuoren, hänen pitää kertoa muistelma loppuun, mitä silloin tapahtui ja jos ei hän muista sitä, niin sitten sen kerron minä - vastaavasti sama sulhon/yhdessä valitsemien ihmisten ja stoorien kanssa. Tehtävät mietitään sopiviksi jokaiselle henkilökohtaisesti...

Minusta ihan kiva idea toteuttaa - pystytään ottamaan ohjelmanumerona, joka ei ole sen perinteisen 10 min mittainen tylsä "pakotetaan esiintymään" juttu, kun tiedetään etukäteen näiden ihmisten mielellään kertovan yhteisiä muistoja. Samalla sukulaiset saavat hieman avautua uudelle suvulle  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarina, josta Neiti Aurinko puhui, on aika helppo keksiä itsekin. Tarvitaan vaan 12 roolia (tai 14 jos morsiuspari on mukana): esim. pilvet, lintu, orava, kuusi, aurinko, sade, kivi, tyttönen, poika, sateenvarjo, polku jne.

Sitten vaan tarinaa kertomaan: Kaunis päivä ja aurinko paistoi (aurinkoa esittävä on kovin paisteinen...). Linnut lentelivät. Yksi niistä pysähtyi kuusen latvaan, ja näki tyttösen kävelevän polkua pitkin.  Jne.... Tarinaa voi jatkaa miten vaan.

Juonella ei oo ihan kauheasti merkitystä, koska näyttelijöiden esitykset vie huomion pois siitä joka tapauksessa  ;D Voisihan sen romanttisesti lopettaa vaikka niin että sadekuuron iskiessä ja paikalle saapuu sopivasti poika sateenvarjon kanssa, ja näytelmän lopussa tyttö ja poika jäävät yhdessä sateenvarjon alle odottamaan kunnes aurinko taas ilmestyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulkulle kiitos vinkistä, tuo toteutustapa vaikuttaa mukavalle ! Voisi toimia hyvin meillä, tulee heti mieleen jo muutamat hyvät tarinat eräiden vieraiden kohdalle.

Kulunut leikki tai ei, mutta meille tämä tulee !  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Se on oikein. Ei kannata kuunnella ihmisiä, jotka eivät muutenkaan pidä leikeistä häissä  ;D Tärkeää on, että morsiuspari itse tykkää häistään.

Olen sanonut tämän aikaisemmin mutta kerrataan  ;) Morsiuspari kuitenkin ovat se huomion keskipiste ja heidän mielialansa heijastuu vieraille. Häissä on niitä, jotka pitävät leikeistä ja niitä jotka eivät pidä. Kaikkia ei voi miellyttää vähinkin isommissa häissä. Jos morsiuspari itse tykkää leikeistä ja niitä on ollut suvun kaikissa juhlissa, niin eiköhän silloin vieraat (=sukulaiset) leikeistä tykkäävät. . Jos suurin osa menee "tupakalle" kun leikkejä on, niin sitten vaan menevät tai jätetään leikkejä pois. Kaikki eivät kehtaa sanoa oikeaa mielipidettään eikä tarvitsekaan. Tämä myös niinkinpäin kun hehkutataan, että kaikki kaverit kehuivat häitämme, jossa oli vain sivistynyttä seurustelua (mulla ei ole mitään sellaisia häitä vastaan). Eikä varsinkaan kannata yritä tulkita toisten mielipiteitä ilmeistä jos itsellä on vahva mielipide jostain asiasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pidän kyseistä leikkiä myös aika puhki kulutettuna, ihan vaan sen takia, että se on ollut lähes jokaisissa häissä, joissa olen ollut vieraana (ja niitä riittää). Jokainen kuitenkin valitkoon omat leikkinsä, kaikkien ei tarvitse pitääkään  :)

Meillä kuitenkin käytetään tuota leikkiä hieman mukaillen. Eli meillä leikki menee niin päin, että me muistamme vierasta aina tiettynä kuukautena (samalla toimii osittain myös kiitoslahjana, vaikka meille sekin tulee erikseen). Toivon, että tämä on vieraille mukava ylläri. Meillä on pienet häät (n. 20 hlöä), emmekä järjestä tuosta mitään suurta ohjelmanumeroa, koska tilakin on rajallista. Tarkoitus on laittaa 12 vieraalle kiitoslahjapussiin (kiitoslahjapussit valmiina pöydissä, koska toimivat samalla istumapaikan näyttäjinä) kuukausilappu ja jossain vaiheessa pyydämme vieraita avaamaan pussit ja käymme läpi, ketä sai lapun ja mikä kuukausi/mikä tehtävä. Emme siis edes valitse kenelle laput laitamme, vaan tyrkkäämme ne vaan 12 lahjapussiin ja sen jälkeen vasta kirjoittelemme niihin nimet, mikä lahjapussi on kenellekin. Pääpointti kuitenkin on siinä, että meidän "12 kuukautta -leikissä" me muistamme vieraita, eikä vieraat meitä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en halua kyllä mitään muitakaan leikkejä häihini mutta mun on pakko kysyä että miksi tätä halutaan jokaikisiin häihin? Minusta tuo on tosi tylsä leikki, kun se on tosiaan läpikäyty niin monissa häissä. Eikös niitä leikkejä voisi vähän uudistaa kuten Sarj on tehnyt? Tuo vieraiden muistaminen vaihteeksi kuulostaa ihan kivalta jutulta. Tää nyt oli vaan mun mielipide.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään