Guest Viivit

Ei tanssia häissä - mitä ohjelmaa tilalle?

17 viestiä aiheessa

Meillä on pienoinen ongelma, kun minä en ole kóskaan tanssinut, enkä edes haluakkaan tanssia. (mun rytmitaju on mitä on ja jalat menee aerobicissäkin ihan sotkuun, kun käsiä joutuu väänteleen välissä) Mitä teet muut olette järjestäneet tanssin sijaan? Eli millaista ohjelmaa olette järkänneet? Lienee vieraita pitäisi muutenkin viihdyttää kuin vain syömisien merkeissä :) Ja en halua kuolettavan tylsää juhlaa siksi, ettei olisi mitään ohjelmaa.. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tietysti tulee mieleen ensinnä, että voisitteko silti järkätä tanssia edes vähän, vaikka ette itse tanssisikaan. Voihan sen kertoa, että lattia on vapaa muille. Jos ei halua orkesteria, niin voihan sitä soittaa levyiltä vaikka sitten ihan bilemusaa tms.

Monet kuitenkin tykkäävät tanssia  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa bändi joka soittaa illan aikana taustamusiikkia. Eli kakun ja kahvin jälkeen booli pöytään ja ihmiset saavat kuunnella elävää musiikkia ja jutustella tuttavien kanssa. Sen erikoisempaa ohjelmaa ei meillä tanssin tilalle tule.

Bändin tauoilla on sitten leikkejä yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Viivit, meilläkään ei häissä tanssita.

Ohjelmaksi olen valinnut 2x30min elävää musiikkia viuluduo (jos bändi kiinnostaa, päikkärisäni on tiedot meidän valinnastamme). Soittavat osin taustamusiikkia, osin esittävämpää musaa. Sen lisäksi tulevat tauoilla paitsi tietysti syömingit niin tarpeen mukaan leikkejä. Nuorisolle varaamme pitkästymisen varalta syrjemmälle pari lautapeliä. Eipä sen ihmeempää, uskoisin että yhdessäolo on myös tärkeää, riippuu tietenkin porukan koosta ja "luonteesta".

Uskon että hyvä tulee ilman tanssiakin. Me olemme saaneet kommentteja (varsinkin miehiltä) että onpa kiva tulla häihin kun ei tartte tanssiakaan "pelätä" ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka myöhälle olette ajatelleet juhlien kestävän? Sekin vaikuttaa aika paljon tarvittavan ohjelman määrään  :)

Meidän häissä ei tanssittu, koska miehen kanssa ei haluttu. Meillä oli ihan "tavanomainen" hääjuhla puheineen, lauluineen jne. siihen kahviin ja kakkuun asti (n. klo 19) jonka jälkeen oli yllätysohjelmanumero. Sen olivat kehitelleet bestman morsiamineen (ovat näyttelijöitä)ja se päättyi ilotulitusrakettiin. Siinä vielä kimpun ja sukkanauhan heitot ja noin klo 21:30 lähdimme miehen kanssa kohti hääyöpaikkaa. Eipä siinä tanssille olisi ollut aikaakaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mun mielestä se on jokaisen oma asia haluaako tanssia vai ei!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä syödään kunnolla ja taustamusiikkia tulee cd:ltä koko ajan. Emme tanssi, eikä tanssi kukaan muukaan. Mutta jos joku innostuu tausta cd:n kanssa tanssimaan, niin eipä se ole meiltä pois. Tavoitteena kuitenkin syödä hyvin, hartaasti ja pitkään. Nuorisolle pelejä ja vielä nuoremmille (joita ei juurikaan tule) leluja. Toivottavasti kaikki viihtyy, vaikka alkoholilla ei meidän juhlissa lotratakaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... Miksi pitäisi olla mitään ohjelmaa tilalle? Mekään emme aio tanssia, ja olen myös pohtinut tätä asiaa. Lopulta päädyin tuohon, että ei ole pakko olla mitään ihmeellistä ohjelmaa. Yleensähän muissakaan juhlissa ei ole kauheasti ohjelmaa (esim. 50-vuotispäivät). Tietysti puheet ym. "pieni" ohjelma olisi ihan mukavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin nyt osallistun tähän pohdintaan. Minä en halua tanssia. J:tä tuskin yksi valssi haittaisi. Ei se nyt sinänsä minuakaan haittaa, mutta MIKSI minun pitäisi tanssia, kun en siitä pidä? Ja jos tanssin sulkin kanssa niin sitä saa sitten olla koko illan selittämässä muille vieraille, miksi ei lähde niiden kanssa tanssimaan. ei kiva.

Joten mitä tilalle. Luultavasti syömme pitkään ja hartaasti, kuten näköjään wenla on päättäny. JA jossain ruokailun välissä tulee puheita. Alkoholia tarjotaan, mutta emme ole varmoja tuleeko boolia. Riippuu juhlapaikastamme (saako tuoda omat).

Nuorisoa tulee jonkun verran. Tarviiko niille hommata jotain ohjelmaa. Kuten täällä jotkut on pelit maininnu. Minkälaisia pelejä? Nyt tulee mieleen lähinnä hyppynaru, eikä sekään taida meidän talvihäissä oikeen pelittää   ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuten täällä jotkut on pelit maininnu. Minkälaisia pelejä? Nyt tulee mieleen lähinnä hyppynaru, eikä sekään taida meidän talvihäissä oikeen pelittää   ;D

Miten olisi Trivial Pursuit tai vastaavat lautapelit? Mutta ei kyllä minun mielestäni ole mikään pakko järjestää toimintaa nuorisolle. Yleensä kai juhlien idea on syödä hyvin ja jutella ihmisten kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei varmaan järkätä tansseja häihin.. Häävalssi tanssitaan levyn tahtiin ja pari valssia siihen päälle, mutta sen enempään ei taida olla tarvetta, kun vieraita on niin vähän. Musiikki toki soi koko ajan taustalla, eli jos joku haluaa tanssia niin mikäs siinä. Mietin kuitenkin että jotain muutakin ohjelmaa pitäisi olla. Meillä on talvihäät, joten kaikki vieraat ovat suurin piirtein samoissa tiloissa sisällä koko juhlan ajan. Minusta siinä on aikamoinen riski, että juhlat muuttuvat kotibile-tyyppisiksi, jos ei ole jotain extraa... Muutaman kivankuuloisen ohjelman olen jo pistänyt muistiin:

-Hääväki laulaa häävalssin ja/tai valssiinkutsun

-Sukkanauhan heittoon tulee jekku, eli hameen alta löytyy jotain muutakin

-Luovun vanhasta nimestä puheen yhteydessä (ainakin morsian pitää puheen, kait tuo sulhanenkin... Samoin kaaso ja bestman sanovat varmaan jonkun sanan)

-Hääviesti (kaulimet tms. kiertämään vieraitten joukkoon)

-Elämänohjeitten kerääminen erikseen morsiamelle ja sulhaselle(voisi yhdistää tuohon viestijuttuun, ettei tartte kierrättää mitään montaa kertaa). Keräämisen jälkeen ohjeet luetaan ääneen.

-Meidän vieraskirja poikkeaa vähän normaalista, joten siinäkin on pientä ylimääräistä puuhastelua halukkaille

Tuossa alustavia ajatuksia, vielä olisi melkein vuosi aikaa kerätä lisää  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on näillä näkymin tällaista ohjelmaa: pappi pitää puheen, pari musiikkiesitystä (ystävämme esiintyvät), kaaso vetää pari hauskaa ja harmitonta leikkiä.

Ajattelimme, että turha sen enempää kehittää mitään ohjelmaa, hääpaikka on niin kaunis että siellä on mukava vain oleskella ja viettää aikaa. Niin ja tietysti hyvää ruokaa... :D

Häämme ovat kyllä sen verran pienet, että vieraat todennäköisesti viihtyvät vähän vähemmälläkin ohjelmalla. Ja ehdimmepä sitten pitää seuraakin vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pääasiassa ohjelma häät. Pidetään siellä loppupuolella "viidentanssin tanssit", joista ensimmäinen on tietenki häävalssi koska haluamme häävalssin mutta tanssihäät sinänsä ei ehkä ole meidän näköiset, ja loput tanssit on sitten jotain hauskoja, ehkä joku siis vaikka toinenkin valssi jos ihmisetkin tykkäis valssata tavallista, mutta sitten heitetään jotain letkajenkkaa ja ketsuppilaulua kehiin.. :D Tai jotain. Mutta tähän tyyliin..

Muuten meidän häissä.. Hmm. Morsiuslapset ehkä laulaa, pappi, joka on tuntenut meidät molemmat pitkään, puhuu, sulhasen äiti puhuu, mun kummisetäni puhuu, yksi meidän hyvä kaveri puhuu (hihii, tiedän jo että sieltä tulee huippupuhe, olen kuullut siitä osan:D ) ja sitten näiden puheiden lisäksi on pari hääleikkiä, lauluesitystä, munsiskot laulaa, ja sitten minä ja sulhokin ajattelimme antaa laulumme raikua. Hmm.. Mitäs meillä vielä... Sulhon sisko lupasi kertoa hauskoja aforismeja tai muuta, kaverit esittää jotain hauskoja sketsejä pari.. Sitten on hihihihihihiiiii! Anoppienryöstö! :D Anoppiraukat luulee, että mä järjestän sulhon tietämättä morsiamenryöstöä (hei haloo, ei morsian sitä ITSE järjestä) ;D ... :)

Ja ihan spesiaalina juhlan alkuun me tehdään sellainen kuva-musiikki-tarinasysteemi joka heijastetaan sinne eteen taululle, joka on siis mun ja sulhasen tarina humoristisesti kerrottuna..

Kamala. Tuntuupa että tätä ohjelmaa on ihan KAMALAN paljon... Hmm....

:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pohditaan sellaista, että sulhasen sukulaisissa löytyy ihmisiä, jotka osaavat ja varmaankin myös haluavat tanssia, kun taas minun puoleltani tanssihalukkuutta tuskin löytyy. Mahdollisuuden tanssimiseen ajattelimme kuitenkin järjestää (ja itse hiukan tanssahdella), mutta jotain muutakin varmaan pitäisi olla? Ettei omalle suvulleni tule sellainen olo, että heitä ei ole huomioitu lainkaan näissä juhlissa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaanpas nyt sitten itse, millaisiin ratkaisuihin päädyttiin. Elikkäs meille ei kyllä ihan kauheasti ohjelmaa tule, sillä huomasin ohjelmarunkoa suunnitellessani ettei aika yksinkertaisesti riitä (meillä vihkiminen vasta klo 16). Ruokailun ja kahvin välissä vieraat saavat pöytäkunnittain täyttää visailu-lappusen, jossa on kysymyksiä hääpariin liityen, sillä aikaa hääpari on ulkona kuvattavana, vielä ennen kahvia eräs ystäväni esittää muutaman kappaleen. Kahvin lomassa morsiamen äiti ja sulhasen isä pitävät lyhyehköt puheet, jonka jälkeen morsian ryöstetään. Jos morsian saadaan onnellisesti takaisin niin päästään tanssimaan häävalssi (noin kello 21), jonka jälkeen on valssia mahdollista tanssahdella noin tunnin verran (mikäli tanssijoita riittää, jos ei niin vaihdetaan toisenlaiseen musiikkiin). Häävalssin jälkeen on myös mahdollisuus, niillä jotka eivät halua tanssia, aloittaa boolin kittaus eli ottaa rohkaisuryyppyjä, jotta tanssin jälkeen alkavassa karaokessa riittäisi laulajia. Vielä ennen karaokea on ohjelmassa varsinainen ainut sellainen ohjelma, johon vieraat joutuvat osallistumaan eli vuorossa on "Sukujen suuri sota" - leikki ja sitten loppuillan ja yön raikuu karaoke kunnes viimeinenkin väsähtää. Tuo leikki alkaa vasta noin kello 22, joten silloin ei välttämättä ole enää kaikki paikalla, mutta mielestäni oli tärkeämpää se, että häävalssi on mahdollisimman aikaisin, kun suurin osa haluaa varmaan sen nähdä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään