Jump to content
Naimisiin.info

Sri Lanka/Malediivit


pörrö

Recommended Posts

Jotain vähän alle 5000 euroa yhteensä, sisältää vesitaso kuljetuksen meno-paluu, hotelli sijaitsee South Ari:lla, ei ole mikään luksus, Vilamendhoo nimeltään, mutta ihan ok, täysihoidolla. Tietty tässä pitää maksaa matkat jollain tapaa Tukholmaan ja takaisin, mutta se ei ole mikään ongelma...

Fritidsresorilla (ja Finnmatkoillakin) on paljon muitakin hotelleja muille atolleille, kandee käydä katsomassa, paljon ei välttämättä ole enää matkoja jäljellä..

Ja mikä parasta, on suora lento Tukholma-Male....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiitokset vinkistä! Voiko siis olla hyvinkin mahdollista, että ensi vuoden heinäkuun matkatkin olisi jo myyty?? Voih, kaiken muun hääjuttujen kanssa olemme olleet hyvissä ajoin liikenteessä, mutta emme ajatelleet ollenkaan että häämatkakin kannattaa varata näin hyvissä ajoin. :)

Täytyykin nyt ihan tohinalla rupea pyytämään tarjouksia Malediiveistä!

Muita naikkareita lähdössä ensi vuonna Malediiveille? :)

Link to comment
Share on other sites

Fritids:n Malediivien matkat siis on tälle tulevalle talvikaudelle, kesäkaudesta ei harmainta hajua, en ole käynyt katsomassa ees, ovatko aloittaneet matkamyyntinsä...joten ei tietoa heidän kesätarjonnasta..sori, en ehkä lukenut tarpeeksi tarkkaan, mille ajankohdalle teidän Honeymoon on tarkoitus ajoittaa... :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Kävin juuri Condorin sivuilla katsastamassa saako heiltä jo pelkkiä lentoja Malediiveille. :) Frankfurtista Malediiveille lennot kahdelle hengelle maksaa n. 2300€ ja siihen vielä sitten tietenkin bungalowit ym. muut maksut päälle. Laitoin jo tarjouspyyntöä Saksan toimistoille ja laitan myös noihin Suomen toimistoihin tarjouspyyntöä josko ovat jo aloittaneet matkamyynnin ensi kesälle. Helpompaahan se tietenkin olisi ottaa varmiiksi räätälöity pakettimatka, mutta olen jotenkin aina tykännyt "rakentaa" itse oman paketin.. tarkoitus olisi myös olla vielä viikko jossain muualla mantereella. ;)

Miten pitkään olette reissussa? Aaaah, kun jo nyt voin kuvitella, miten mahtava reissu teillekin tulee olemaan!!

Link to comment
Share on other sites

Muita naikkareita lähdössä ensi vuonna Malediiveille? :)

Me ollaan lähdössä loka-marraskuussa ja perinteisesti mä järkkään matkan tuolta Saksan kautta. Saari on vielä hakusessa. Olin kahdesti exän kanssa Kuredulla ja nyksä ei sitten luonnollisesti halua sille samalle saarelle.

Viimeksi mä varasin lokakuulle matkan edellisen vuoden joulukuussa. Eli kohta pitää alkaa olla jo aktiivinen.

Link to comment
Share on other sites

Rayelle: Olettekos löytäneet jo uutta saari-kohdetta? :) Meitä kiinnostaisi kovasti tuo Kuredu, sillä kaipaisimme myös noita aktiviteetteja.. laitoin sähköpostilla tarjouspyyntöä TUI:lle ja Saksan Tjärelle ja sieltä vastattiin, että n. viikon päästä pystyvät antamaan tarjouksia ensi kesälle. Niitä odotellessa! Sain jo muutamalta Suomen matkatoimistolta tarjouksia niin pystyy sitten helposti tekemään hintavertailuja. :)

Millainen majoitus teillä on ollut Kuredulla? Suositteletko ottamaan mieluummin Beach Villan vai Bungalowin? Onko molemmista kuitenkin ocean view? Haluaisimme päästä mahdollisimman lähelle merta. :)

Link to comment
Share on other sites

Ei, ei olla vielä löydetty mitään Kuredun veroista :( Meille tärkeää on mm. se, että saari on ns. keskellä ei mitään tai autiosaarten ympäröimä. En halua, että saaren kupeessa on meluava paikallissaari satamineen. Mm. Komandoolla on näin.

Millainen majoitus teillä on ollut Kuredulla? Suositteletko ottamaan mieluummin Beach Villan vai Bungalowin? Onko molemmista kuitenkin ocean view? Haluaisimme päästä mahdollisimman lähelle merta. :)

Meillä oli molemmilla kerroilla bungalow. Meille se oli erittäin riittävä, en maksaisi majoituksesta enempää. Mutta makuasioitahan ne ovat. Bungalowit ovat saaren tuulisemmalla puolella ja ranta on kivikkoista. Villat taas ovat laguunin puolella. Mutta toisaalta taas tuulisemmalla puolella saa olla rauhassa kun taas laguunin puolella ihmisiä saattaa olla ottamassa aurinkoa teidän "omassa" rannassa.

Ainakin vuonna 2005 kaikki bungalowit ja villat olivat aivan rannassa. Nythän Kuredulla on tehty joitakin rakennustöitä, joten en osaa sanoa onko kaikki bungalowit enää aivan merenrannassa.

Link to comment
Share on other sites

Rayelle: Kyselin Crown Toursilta noista majoituksista ja suosittelivat Villoja, koska ovat kuulemma uudempia/siistimpiä.. mielellämme olisimme siinä aivan rannassa, mutta täytyy vielä miettiä. :) Luin TripAdvisorista arvosteluja ja mielipiteitä oli sielläkin niin laidasta laitaan.. jotkut suosittelivat ehdottomasti ottamaan Jacucci Beach Villan, mutta poreallasta emme tosiaan tuolla kaipaa. Paljon mieluummin käy lillumassa siinä meressä.

Tämä tulee nyt ihan OT.. mutta olet siis lähdössä Intiaan kohtapuoliin? Saako udella minne päin olet suuntaamassa? Olisi myös tarkoitus suunnata sille suunnalle ensi vuoden alussa. En ole koskaan käynyt Intiassa, joten hyviä vinkkejä otetaan ilomielin vastaan. :) Kävin jo kurkkaamassa Goan keskustelua..

Link to comment
Share on other sites

[Tämä tulee nyt ihan OT.. mutta olet siis lähdössä Intiaan kohtapuoliin? Saako udella minne päin olet suuntaamassa?

Jep! Me ollaan lähdössä viikoksi Goalle. Mä olen aiemmin ollut siellä viikon verran tammikuussa 2007. En voi kehua Goaa muuta kuin edullisuudesta ja ostosmahdollisuuksista. Ei vaan ollut mun juttu. Ja oikeasti, mikään ei tunnu miltään Malediivien jälkeen B) Nyt vaan kaipaa lämpöä ja edullisuutta, siksi Goa.

Mä en oikeastaan osaa suositella muuta kuin Mapusan, Anjunan ja Arporan markkinoita. Niiden lisäksi me reissattiin eri rannoilla ja nautittiin auringosta. Viikko oli Intiassa mulle erittäinkin riittävä aika.

Jos sä muuten haluat kuvia Kuredulta noista villoista ja bungaloweista, niin mä voin laittaa niitä tänne, viimeistään tossa loppuviikosta. Voit sitten vähän vertailla.

Link to comment
Share on other sites

Rayelle, pistä ihmeessä kuvia tulemaan niin osaa hiukka vertailla! :) Crown Toursin sivuilla oli joitain kuvia.. ja ainahan se on niin, että matkanjärkkäri yrittää myydä kalliimpaa pakettia. ;)

Goasta olen monilta kuullut, että jakaa aika lailla mielipiteitä.. jotkut tykkäävät tosi paljon ja toiset taas eivät lainkaan. Itsekin haluais vaan päästä lämpöön ja biitsille ja Thaikkuihin on aina ilo mennä, mutta sinne lennot maksavat jo jonkin verran enemmän kuin tuonne Goalle.

Link to comment
Share on other sites

ja ainahan se on niin, että matkanjärkkäri yrittää myydä kalliimpaa pakettia. ;)

Ja myös kuvista on yleensä valittu ne parhaat matkanjärkkääjien sivuille...

Mä en tosiaan löytänyt Sitä Jotain Intiasta, mutta jos kaipaa lämpöä, niin se on oikea kohde. Nytkin siellä näyttää olevan +36 B) Ja täytyyhän sitä aina tehdä näitä edullisempia välietappimatkoja Malediivien matkojen väleissä ;)

Mä ehdin varmaan laittaa niitä kuvia perjantaina.

Link to comment
Share on other sites

No niin, tässä nyt näitä kuvia. Ne on tosiaan vuodelta 2005 ja saarellahan on tehty sen jälkeen koitakin muutoksia, eli sillä varauksella...

Tässä beach bungalow ulkoa

room327106.jpg

Ja tässä sisältä

room327197.jpg

Ulkoilmakylppäri :-X

room327109.jpg

Näkymä bungalowin terassilta merelle

room327052.jpg

"Meidän" ranta

room327100.jpg

room327101.jpg

room327104.jpg

Bungalowien rantaa saaren tuulismmalla puolella

room327083.jpg

room327084.jpg

Kauempana näkyvät water villat, jotka ovat siis tuolla tuulisemmalla puolella, saaren toisessa kärjessä

room327086.jpg

Kivikkoranta, kivet tulivat esiin illalla merenpinnan laskiessa

room327472.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tässä vielä saaren "pääkatu"

room327230.jpg

Ja uima-allas/baarialue illalla

room327181.jpg

Aivan upeita kuvia Rayelle!! :)

Olen hinkunut Malediiveille niin kauan kun olen vaan tiedostanut paikan olemassa olon ja kuvasi vahvistivat fiilistä entisestään!!:)

Meillä on häämatka suunnitteilla, ehkäpä vuoden päästä näihin aikoihin ja tietenkin mielessäni olis just Malediivit. Muutama kysymys olisi, jos vaan kerkeät palaamaan..

Millaisia aktiviteettejä saarella voi harrastaa? Tykkäämme kyllä molemmat lökötellä auringossa, mutta miten iltaisin? Ettei käy aika pitkäksi.. Itse rakastan shoppailua, mutta tiedän ettei Malediivit ole paikka shoppailua varten.

Mites meren elävät? Pelkään ihan hulluna haita ja meduusoja, tämä on ihan naurettavaa, mutta enpä sille oikein voi mitään :/ Käykö aikani tylsäksi jos en välitä meressä lillua / sukeltaa?

Olen lukenut ettei Malediiveillä ole kovinkaan edullista, mitä mieltä itse olet?

Oletko käynyt Kuala Lumpurissa, eli onko siitä kertoa mielipiteitä?

Itse pähkäilin että jos lentäisi esim.Kuala Lumpuriin ja voisi osan ajasta viettää siellä shoppaillen ja nauttien suurkaupungin vilinästä..

Muokattu: , käyttäjä: piula
Link to comment
Share on other sites

Millaisia aktiviteettejä saarella voi harrastaa? Tykkäämme kyllä molemmat lökötellä auringossa, mutta miten iltaisin? Ettei käy aika pitkäksi.. Itse rakastan shoppailua, mutta tiedän ettei Malediivit ole paikka shoppailua varten.

Mites meren elävät? Pelkään ihan hulluna haita ja meduusoja, tämä on ihan naurettavaa, mutta enpä sille oikein voi mitään :/ Käykö aikani tylsäksi jos en välitä meressä lillua / sukeltaa?

Olen lukenut ettei Malediiveillä ole kovinkaan edullista, mitä mieltä itse olet?

Oletko käynyt Kuala Lumpurissa, eli onko siitä kertoa mielipiteitä?

Kuredulla voi tehdä vaikka mitä. Sieltä löytyy kuntosali, jalkapallo-, sulkapallo-, lentopallo- sekä tenniskentät, kylpylä/hieroja sekä vesiurheilukeskus, josta voi vuokrata välineitä kaikkeen mahdolliseen vesiurheiluun, surffilaudoista katamaraaneihin. Myös saaren tutkailu kävellen oli yksi meidän suosikkipuuhista. Iltaisin ihmiset lähinnä istuskelevat altaalla/ulkoilma ravintoloissa. Iltaisin on aina järjestetty aina erilaisia kilpailuja, mm. rapujen juoksukilpailuja ym. Shoppailua ei hotellisaarilla oikein voi harrastaa. Kuredulla on ainoastaan yksi matkamuistomyymälä. Pääkaupunkisaari Malella en ole käynyt enkä tiedä sen mahdollisuuksista.

Mereneläviä löytyy kyllä, mutta noi pikkuhaitkin menivät aina karkuun kun niitä vähänkin lähestyi. Tässä muutama kuva rauskusta ja haista.

Kyllähän Malediiveilla on aivan ihanaa snorklata ja lillua laguunissa, mutta eiköhän siellä muutenkin selviä ;)

Malediiveilla ei tosiaan ole edullista ja mä suosittelenkin ottamaan all inclusiven. Meillä oli ensimmäisellä reissulla ainoastaan puolihoito ja Visalasku matkan jälkeen oli 1200e...toisella kerralla otettiin all inclusive ja koska siihen kuuluivat aivan kaikki ruoat ja juomat (liköörejä lukuunottamatta), ei paljoa tarvinnut enää omistaan saarella laittaa. Tietysti retket sitten maksavat erikseen.

Kuala Lumpurissa en ole koskaan käynyt.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan tota Kuredua alettu harkitteen toista mitä on ehdotettu niin toi Meeru, onko siellä käyneitä? Mikäs asumismuoto tuolla Kuredulla ois pop? Laitoin tuonne viestiä tonne saksan tui:lle ensimmäinen vastaus tuli nopeasti, jossa kysyttiin nimiä jne, mutta nyt oon toista saanut odotella jo tovin...mites muilla kun ollut sinne yhteydessä. Katselin niin frankfurtiin maksais suora lento hesasta n90e ei paha...siis menopaluu jos sieltä tollaseen hintaan sais reissun. Pitee vaan mennä päivää aikasen ettei missaa lentoa :)

Link to comment
Share on other sites

Meille Saksan TUIlta tuli vastaus aina saman päivän aikana tai viimeistään seuraavana.

Mä liputan Kuredulla edullisimman majoituksen puolesta, eli beach bungalowien (tosin siellä taitaa nykyään olla majoitusluokat muuttuneet ja mukaan on tullut garden bungaloweja tms.) Mutta makuasiahan (ja raha...) se on, mistä tykkää.

Onko kellään kokemusta Vilamendhoosta? Se on meillä tällä hetkellä suunnitelmissa sijalla nro yksi :)

Link to comment
Share on other sites

Ohhoh, aika lailla edullisemmalla näyttäisi pääsevän Saksasta!! Suomen Finnmatkojen sivuista ei saa mitään tolkkua..voi tosin olla käyttäjässäkin vika ;) Ja Tjärebog taas tuntuu ihan hävyttömän kalliilta.. Pitääpi pistää Saksa harkintaan..

Onko kukaan lähtenyt saarille omatoimimatkailijana? Onko hinnassa eroa paketteihin? Tai onko joku yhdistellyt lomaa malediiveillä johonki lähialueiden suurkaupunkeihin, Kuala Lumpuriin tms? Kuala Lumpuriin tuntuu olevan vähän tuota välimatkaa..

Oon vielä ihan pihalla noitten atollien ja saarien kanssa.... :D

Muokattu: , käyttäjä: piula
Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan lähtenyt saarille omatoimimatkailijana? Onko hinnassa eroa paketteihin?

Lentoja tuntuu saavan halvimmillaan 800e/hlö/meno-paluu (Saksasta), mutta majoitus maksaakin sitten enemmän. Mun vertailujen mukaan pakettimatka tulee edullisemmaksi. Ja nimenomaan jostain muualta kun Suomesta.

Ja joo, munkin mielestä Finnmatkojen sivut on syvältä <_<

Link to comment
Share on other sites

Mistä noin halvalla noita saksan lentoja? Mä löysin yhden paikan missä silloin ku me ollaan lähdössä (toukokuussa) kuredu all include 10 yötä 1400e kahdelta eli ei paha ja sit siihen lennot. Olen myös toiveikas ton tui:n kanssa. Myös vertaa.fi:ssä saa ihan ok-hintaisia hotelleja tuonne malediiveille.

Onko kukaan ollut toukokuussa tuolla, tuleeko vettä niskaan?

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Vilamendhoosta? Se on meillä tällä hetkellä suunnitelmissa sijalla nro yksi :)

Meillä siis varattun ensi helmi-maaliskuulle Fritidsresorin kautta tuo Vilamendhoo. Hienolta vaikuttaa ja hyviä kommenteja ainakin tripadvisorin sivuilla ja kuvatkin aika upeita. Se saari vaan on todella pieni ja ehkä miinus on, ettei siellä ole uima-allasta. Meidän valinta kohdistui siihen siitä syystä, että siellä on oma sukelluskeskus sekä isohkot kotiriutat, joille kokeneemmat sukeltajat saa mennä sukeltamaan keskenään :girl_haha:

Meillä oli toinen vaihtoehto se Ranveli siitä vierestä tai jotain sinnepäin...

Tässä sitä jo kuukausia lasketaan lomaan... :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

Rayelle, suurkiitos kuvista! Pitelemme tällä hetkellä tarjousta käsissämme 10 pv:n matkasta kyseiselle saarelle (water villa)...pitäis päättää mitä tehdä! Luin tripadvisorista kommentteja kiusallisista ja terveydellekin haitallisista sand flieist´tä. Törmäsitkö kyseisiin örmyihin siellä ollessasi? Jengille on noussut kunnon paiseita (tarkotan paiseella PAISETTA en näppylää ;) vaikka ovat käyttäneet DEEtiä ja osa on kommentoinut ongelman olleen todellinen. Toki hei muutkin jotka tietävät asiasta, kommentteja :) Kiitos vastauksesta!

Link to comment
Share on other sites

Nyt ois aika ok tarjoukset kuredulta ja meerulta, onko käyneitä, kumpi parempi? Kuredulle pääsee vain lentämällä ja Meerulle myös pikapotskilla, tosin toi lento houkuttas...apuva...mitä tekis. Vielä enemmän houkuttaa tää omatoimi lomailu, lennot kahdella vaihdolla 1040e, per nassu ja ja hotelli all includella se 1400e kahdelle 10 yötö Kuredulla..ei ois enää paha..sain tuolta tuilta puolihoidollisen tarjouksen 1700e kuramati coconut village tai sinne päin, onks kukaan käyny siellä? Mutta siinä vaan vaivaa toi lähtö eli keskiviikkona, ku pitäs päästä joko su tai ma...argh..kun tietäs.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...