Jump to content
Naimisiin.info

Suomi - USA -parit!


Recommended Posts

^ Ehdottaisin, etta laitatte K1 viisumihakemuksen samantien menemaan, kasittelyajat on olleet tosi pitkia viime aikoina. Itse olen nyt odottanyt melkein 1,5 vuotta puolisoviisumia, K1 on paljon nopeampi.

Kasittaakseni ei tarvitse pitaa mitaan pitkaa valia VW vierailujen valilla, kunhan on osoittaa paluunsa lipulla ja siteet Suomeen. Ja sama patee K1 viisumiin eli heti kun sen on saanut katosiinsa, voi lahtea uuteen kotimaahansa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vihdoin meilläkin asiat ovat lähteneet etenemään 25.8. mentiin kihloihin ja 16.9. postitettiin K1. NOA1 tuli jo 23.9. ja nyt sitten vaan odotetaan että jotain tapahtuisi.

Kaliforniassa käsittelevät ja toiveissa olisi että häitä päästäisiin viettämään Yhdysvalloissa viimeistään ensi huhtikuussa.

 

Paikka meillä on jo, sekä vihkimiseen että vastaanottoon. Hääpuku on ostettu, kengät tilattu, kakun malli ja ainekset valittu, marssi valittu jne. Minulla on aivan ihana kaaso, joka jaksaa järjestää asioita minunkin puolestani.

Tämän viiden vuoden odotuksen jälkeen tuntuu että tämä odotus on se pahin. Kaikki on jo niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana. Varsinkaan kun mitään päivämäärää ei voi edes arvata.

 

Väreiksi olemme valinneet kummankin maan värit, eli punainen, sininen ja valkoinen. Toiveena minulla olisi saada ruiskukista tehty kukkakimppu, saa nähdä onko mahdollista siihen aikaan Arizonassa, mutta jotain sinivalkoista jokatapauksessa. 

Puku on valkoinen ja siinä on punainen vyö. Häämarssina on Melartinin Prinsessa Ruususen häämarssi. Tähän asti kaikki on aika hyvin suunniteltua.

 

Vastaanotosta tulee todennäköisesti hyvinkin amerikkalainen, mutta kakun olisi tarkoitus olla suomalaistyylinen.

 

Meillä kielenä tulee olemaan pelkästään englanti, siitäkin syystä etten ole edes varma pääseekö kukaan omista ystävistäni/sukulaisistani edes häihin.

Link to comment
Share on other sites

Olen lukenut täältä paljon hyvin vinkkejä tuohon maahanmuuttoon liittyen. Itsellä mies jenkki myös, minä suomalainen. Perustin juuri blogin, johon kokosin aika pikkutarkan listan niistä kaikista hyvistä ja huonoista vaiheista, joita miehen suomeen muutto prosessissa on ollut. Se löytyy täältä:

http://www.lily.fi/blogit/tervetuloa-suomeen/muutto-amerikasta-suomeen-0

 

Runsaasti kirjoituksia aiheesta tulossa vielä blogiini (tällä viikolla päivittäin), mutta olisi tosi hienoa kuulla, jos samassa tilanteessa ovat/ olevat ehtisivät sinne puolelle kommentoimaan:

1) Minkälaisia haasteita teillä on ollut Suomeen muutossa/ Amerikkaan muutossa?

2) ja/ tai mikä on mennyt hyvin?

3) ja/ tai minkälaisista jutuista maahanmuuton yhteydessä tulisi puhua enemmän?

 

Blogi on osa projektiani, jossa haluaisin herättää enemmän keskustelua maahanmuuttoprosessin järkevyydestä. Tein aiheesta postauksen Facebookiini, jonka pohjalta YLE oli yhteydessä minuun ja annoimme heille haastattelun. Olen myös antamassa aiheesta haastattelua paikallislehdelle sekä suunnitellut jonkin tyyppistä after work -kokoontumista, joissa ideoita koostettaisiin yhteen. Kaikki vinkit, ideat ym. näkökulmat siihen, miten hommat voisivat toimia paremmin, olisivat itselleni tosi, tosi tervetulleita.

 

Yst.terv.

Anita N.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Hei vaan tällekin puolelle!! 

 

Asuuko ketään Myrtle Beach alueella tai jossain lähellä? onko millaista seutua ? Ehkä ollaan muuttamassa alueelle jos paperin hakuprosessit sujuu hyvin. Miehellä on työpaikka tiedossa siellä jos päästään lähtemään kuopasta. Millaista on muuttaa Suomesta pois ja mitkä on ne shokkiefektit joihin voi jo henkisesti alkaa sopeutumaan?? saitteko helposti kavereita ?? kaikki kokemukset Suomen ulkopuolelle muuttamisesta on tervetulleita! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...