Jump to content
Naimisiin.info

SAA LUKITA! Ohjeita USA:n viisumeiden hakuun K-1 (kihlattu)


Recommended Posts

Hei, tää tulee nyt vähän puun takaa, mutta kun ollaan tässä ketjussa niin OT kun ollaan, pitäiskö meidän siirtyä vaikka tonne jonnekin "Muut kuin hääpäiväkirjat"-tyyppiseen paikkaan, ja vaan aloittaa "ryhmäpäikky", eli joku "American Housewives' club"-tms ketju, jossa voidaan jorista niitä näitä? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oliko jollakulla muullakin (*Eve*?) ongelmia? Taitaa korjautua, jos pyydät mitä hyvänsä statusta ("Rouva" tietty taitaa olla ajankohtainen) linkistä http://www.naimisiin...an-titteli-tms/ (Ja älä pelästy tuosta "vain aiemmin morsian/sulhanen-tittelin omaavat voivat saada tämän statuksen",-jutusta. Minulla se titteli pomppasi suoraan rouvaksi, kun pyysin kiltisti)

En tajunnutkaan, että toi on rajattu alue. :girl_impossible: Pahoittelen.

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

Joo Pabe, mulla oli sama ongelma. Eli sun pitää pyytää itsellesi "Rouva"-titteliä, niin pääset lukemaan aika paljon lisää kaikkea mielenkiintosta tällä forumilla. Mäkin tuota ihmettelin aikani, ja luulin jopa että mun profiilissä oli oikeudet menneet sekasin kun en edes omaani päässyt, mutta ei ne sekasin olleet vaan mulla vaan ei ollut mitään oikkia minnekään ilman jonkinnäköstä titteliä.

Kaikki tuolla "Muut kuin hääaiheet" on rajattua aluetta, kuten kaikkien jäsenten profiilitiedot. Pabe, täällä voit pyytää itsellesi Rouva-titteliä (voi kestää melkein viikko, että saat sen tosin):

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/73740-ilmoittautumisketju-erityisryhmiin-tll-pyydt-morsian-titteli-tms/

Link to comment
Share on other sites

No niin, laitetaampas anomusta sisään kun kerrankin pääsee vai pyytämällä eikä tarvitse todistuksia tai apostilleja :girl_haha: Eve, me mennään helmikuun viimeisellä viikolla ja Big Islandille. Odotan jo tosi paljon matkaa! Oikein ihanaa matkaa teille ja kerro sitten millasta oli!

Link to comment
Share on other sites

Tämmöinen tuli tuolla toisessa ketjussa puheeksi:

(M. Tilapäisen) GC-haltijan pitää 10vrk sisällä muutosta ilmoittaa USCIS:lle osoitteenmuutoksista lomakkeella AR-11. Sen voi täyttää netissä osoitteessa: https://egov.uscis.g...ction=coa.Terms

Lisäksi USCIS:n verkkosivuilta löytyy tämännäköinen ohjeistus:

If You Are a U.S. Citizen and You Have Financially Sponsored Someone Who Has Immigrated:

As a U.S. citizen, you are only legally required to update your address with USCIS if you have ever submitted a Form I-864, Affidavit of Support, to be the financial sponsor of someone so they can immigrate. You are required by law to tell us of any change of address within 30 days of your move by filing a Form I-865, Sponsor’s Notice of Change of Address. You can download Form I-865 and instructions from our website.

Eli "Sponsor's Notice of Change of Address"-lomake I-865: http://www.uscis.gov.../form/i-865.pdf

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

Guest prissinakki

Kuinka tarkkoja nuo ovat täällä kotipuolen konsulaatissa siitä että kihlattu pystyy elättämään meidät molemmat omilla tuloillaan? Koska minulla on toki säästöjä mutta nähtävästi niistä ei välitetä pätkääkään vaan siitä että sponssaaja pystyy elättämään meidät molemmat jos työpaikkaa ei löydy. Ja koska tyttöystävä oli vielä yliopistossa viime vuonna ja hänen ainoat tulonsa ovat kesältä ja nekin on vain, ehkä puolet siitä minimäismäärästä joka pitäisi olla, että miten pitäisi selittää haastattelussa tämä tilanne? Hän on siis, nyt täysiaikaisessa työssä mutta haastatteluun mennessä hän ei ole saanut kuin ehkä 4-5 liksaa kokonaisuudessaan. Vai onko ainoa vaihtoehto pyytää hänen vanhempiaan sitten sponssaamaan hakemus?

Link to comment
Share on other sites

Aika tarkkoja ne käsittääkseni on siitä, tai siis raja on raja, eikä näistä virallisista rajoista, säännöistä ja määräyksistä voi joustaa. USCIS on kuitenkin se taho, joka nuo säännöt ja rajoitukset tekee, ja konsulaatti vain suorittaa haastattelun ja varmistaa, että kaikki on kunnossa ja hoidettu USCIS:n antamien sääntöjen mukaan.

Sitten USA:ssa kun ootte menneet naimisiin ja anotte AOS (Adjustment of Status), joudutte täyttämään ne varallisuustiedot taas uudelleen. Kyllä te valitettavasti joudutte varmaan pyytämään tyttöystävän vanhempia co-sponsoreiksi.

Ootko käynyt tsekkaamassa VisaJourneystä (www.visajourney.com) näitä juttuja? Siellä on monia joilla on sama tilanne, ja varmasti saat hyviä neuvoja siitä miten kannattaa edetä ja mitkä on sun vaihtoehdot. Mun käsitys on, että jollei vakituiset tulot viimesiltä 2-3 vuodelta ole olleet joka vuosi yli minimirajan, niin on pakko hankkia co-sponsor - tarkemia co-sponsor -sääntöjä en tosin tiedä joten kandee kurkata tota VJ:tä ja vaikka kysellä sieltä, josko kirje työnantajalta tms. auttaisi, varsinkin jos sun tyttöystävän duunipaikka on vakituinen ja hänen palkkansa on siellä hyvä ja riittävä. Sorry etten osaa paremmin auttaa :-(

Minnepäin tänne jenkkilää oot muuttamassa? Tsemiä muuttoon ja paperisotaan!

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni se minimiraja (mies muistaa tän tarkemmin), on jotain $26,000-28,000 vuosiansioita USAn kansalaisella ("sponsor"), ettei kävisi niin, että viisumin hakija ("beneficiary") ei esimerkiksi heti ole sossussa käsi ojossa. Ja jos se raja ei ihan täyty, oli suositeltavaa saada co-sponsor. Tulevat appivanhemmat on nyt se eka kandidaatti, jotka pystyisivät ehkä sponsoroimaan. Tärkeintä tuossa on, että sponsorien yhteistulot täyttää rajan. Jos oikeasti elätte säästöilläsi, niin se on sitten oma asiansa, mutta viranomaisille pitää olla sponsori tai useampia, että tuo raja täyttyy.

Link to comment
Share on other sites

Guest nakkiprinssi

Eli vaikka tältä vuodelta menisi yli sen vähittäismäärän (125% köyhyysrajasta) he silti vaatisivat viime vuodelta samanlaiset tulot? Visajorneysta olen saanut hieman ristiriitaista tietoa tuota koskien. Jotkut sanovat että riittää että nykyisen vuoden tulot ylittäisivät tuon minimäismäärän kuhan saa työpaikan puolesta jonkun todistuksen jonka mukaan työpaikka on varma ja tulee jatkumaan tulevaisuuteen. En mistään muusta kuin äärimmäisestä pakosta sekottaisi tyttöystävän vanhempia tähän kun ovat hieman vanhollisia ja katsovat jo hieman pahalla että vaalea suomipoika tulee varastaan latina-tytön :)

Niin, ja tarkemmin viestin luettuani, totesitkin jo aivan samat asiat tuossa. Ja suuntana on aurinkoinen California..

Link to comment
Share on other sites

Mun mies oli viisumihakemusta jättäessään ollut 3kk paluumuuttaja kolmen Kanadassa vietetyn vuoden jälkeen. Eli ei ollut samalta vuodelta vielä tuloja USAn puolelta kuin vähän, mutta oli todisteet, että tulot riittää. Työnantajalta oli kirje, että se on palkattu vakkariksi, palkka niin ja niin paljon per vuosi plus bonukset, ja häneltä löytyi Kanadasta verotustiedot, että pystyi todistamaan, että palkka ylitti reilusti sen minimin.

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa tänne Kaliforniaan.. tässä itse keräilen juuri niitä täällä aiemmin mainuttuja AOS papereita kasaan green card haastattelua varten jossa sitten uudelleen joudutte esittämään todisteet siitä että hän voi sinua sponssoroida. Jos olette epävarmoja niin co-sponssorin hankkiminen on kyllä suositeltavaa ettei tule viivästyksiä viisumin saantiin. Täällä on myös sellainen lakimiespalvelu jonne voi soittaa muistaakseni minuuttitaksalla jos ei halua palkata lakimiestä, ja sieltä voi myös pyytää apua jos ei viisuminhakuohjeista tai visajourneystä selviä. Tai voi soittaa USCIS:llä ja kysyä asiasta.

Minnepäin Kaliforniaa olet asettumassa? Tsemppiä prosessiin!

Link to comment
Share on other sites

Guest prinssinakki

Kiitoksia. Minkälainen sää ollut siellä? oli kuulema kuumin joulukuu siellä vähään aikaan, ainakin näin minulle kerrottiin kun olin siellä. Ja joo, tuli sit tyttöystävän isovanhemmat pelastavina enkeleinä ja lupasivat allekirjoittaa ne co-sponsoring paperit jos tarpeen tulee, kait ne kuvitteli että se on parempi vaihtoehto kuin se että hän tulee tänne opiskelee seuraavaksi 4 vuodeksi. Voi sanoa että hieman piristi päivää kun stressannut tuosta viimeisen viikon aika paljosta. :) Nyt vain paperien prosessointia odotelessa, hyvällä lykyllä ensi joulukin siellä ja tälläkertaa pysyvästi :)

Pabe: Ranchos Palos Verde on ensimmäinen stoppi, ja sieltä muutto sitten Redondo tai Long Beachille.

Link to comment
Share on other sites

Hienoa että saitte sponssori asian järjestymään! Täällä on ollut lämmin talvi, en ole käyttänyt takkia koko talvena vaikka öiksi vähän viileneekin. Me asutaan vähän pohjoisemmassa täällä San Franciscon lähettyvillä mutta täälläkin on normaalia lämpimämpää ja vettä kaivataan kovasti. Palos Verdes on kyllä ihanaa aluetta samoin kuin Redondo Beach on minulle tuttu koska suomalainen ystäväni asuu siellä. Olimme sukuloimassa jouluna LA:ssa ja siellä oli ihan t-paita kelit toisin kuin viime jouluna jolloin oli aika viileää iltaisin.

Tsemppiä siihen puuduttavaan paperisotaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla ainakin käytännössä oli kaikki, plus vielä pyydetyt, ja ylimääräisiä kuvia, että haastattelijalle näkyisi, että meidän suhde on jatkuva. Ja jos paikkakuntasi on Oulu, niin kannattaa ottaa mielummin liikaa papereita, kuin unohtaa jotain, kun haastatteluaika on Helsingissä. Mulla oli se luksus, että julkisilla pääsi ruuhkasta huolimatta alle 30 min sisällä kotoa konsulaattiin Kaisaniemeen (ihan kävelymatka rautatieasemasta).

Link to comment
Share on other sites

Kyllä muistaakseni jossakin ohjeissakin sanottiin että ennen haastattelua hakijan tulee lähettää kaikista papereista kopiot haastatteluun menijälle jotta ne on sitten mukana haastattelussa. Ja suosittelen keräämään loput paprut joita pyydetään haastattelussa kasaan jo hyvissä ajoin (lääkärintodistukset, alkuperäiset todisteet joista lähetitte kopiot paketin mukana ja alkuperäiset muista papereista jotka olivat kopioita, uudet intent to marry -kirjeet, affidavit of support ja sen vaatimat todisteet kuten todisteet palkkakuiteista ja kirje työnantajalta, sekä kopio NOA2:sta jonka saatte postissa ja todisteet suhteen jatkumisesta edelleen). Niiden pyörittelemiseen menee yllättävän paljon aikaa, ja jos ne on sinulla valmiina niin voit sitten palauttaa haastattelulappusen heti konsulaatille kun se tulee ja saat ajan nopeammin.

Ja jos et ole vielä käynyt lääkärintarkistuksessa niin muista pyytää itsellesi erikseen lääkäriltä kopio rokotuslappusesta DS-2050 niin voit käyttää sitä sitten AOS prosessissa ja säästyt ylimääräiseltä lääkärikäynniltä naimisiin menon jälkeen. Valokopio riittää.

Muokattu: , käyttäjä: Pabe
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...