Jump to content
Naimisiin.info

SAA LUKITA! Ohjeita USA:n viisumeiden hakuun K-1 (kihlattu)


Recommended Posts

^Laitoin apostillellisen virkatodistuksen mukaan, kun en halunnut riskeerata RFE-lappusta. "When in doubt, overreact" on oma periaate, eli aina ylimääräisiä mielummin kuin liian vähän. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kannattaa käyttää sitä apostillella varustettua.

(Ja niille joilla vasta paperisota edessä, kannattaa hankkia Suomessa ollessa/käydessä useampikin kappale virkatodistuksia, lyhyinä ja pitkinä versioina (pitkä immigration juttuja varten), kaikkiin apostillet. Vaikka apostille tais olla joku 9 e, ei se hinta ole mitään ajan ja vaivan säästöön nähden myöhemmin).

Suloinen uusi kisu, PennyV. Onko nuorella kisuherralla viela nimea?

Taalla on ens yona pakkasvarotus (harvinaista nain aikasin syksylla), eli taidanpa ottaa kaikki banaanit ja ananakset sisalle yoksi.

Link to comment
Share on other sites

^Kissanpentu ristittiin eläinsuojelun toimesta nimellä "Tal", joka on kanssa yhden Israelinjuutalaisen kaverin nimi. Jotenkin kisu oli ihmiskaimansa tapaan lempeä mutta elämäniloinen, ja nimi jäi. Moni ristii kissansa uusiksi, kun nimet on vaan "arvottu" kissakodissa. Sille tuli siihen seuraksi lisänimi "Underfoot" kun se pyörii aina jaloissa. :D

Rontin liikanimi on "Halipulla", kun se on täysi mammanpoika ja sylivauva. :lol:

Link to comment
Share on other sites

:girl_blum: meidan kisut oli saanut shelterissa nimikseen Eleanor ja Ernesto (mustat sisarukset, pojalla kaihi syntymastaan lahtien eli luultiin etta se olisi sokea. Vahan nakee sentaan mutta tosi likinakoisesti eli ei nae mitaan etaisyyksia). Ne jotenkin jai mutta lyhentyi, Ellie ja Ernie. Ernie on kanssa totaalinen mum's boy, aina auttamassa jos kokkaan, teen jotain kasvien kanssa partstilla tai teinpa melkein mita vaan. Ja Ellie on daddy's girl, vaikka mies on ollut yli 10 kissan omistama elamansa aikana, Ellie on eka tyttokisu ja siten spesiaali. Mutta koska kissoille ei riita yks nimisetti, lisattiin myos perintana aiemmilta kisuilta Musti (Ernielle) ja Murri + lisaksi jumalaiset nimet = Ixchen (Ellie) ja Ixtlilton (Ernie). Joten muutama nimi noillekin on jaanyt/paatynyt, ja mikaan ei ole parempaa kuin Caturday suosikki-ihmisen ja -kisujen ja hyvan kirjan kanssa. Lammin kissa, hyva kirja ja kuppi kaakaota... :)
Link to comment
Share on other sites

^Ja meillä usein kanssa takkatuli sen kaakaon, kirjan ja kissojen seurana, kun kerran rupeaa olemaan enemmän tai vähemmän yöpakkasia meidän suunnalla. :)

Muoksis: Lisään tämän muuten tähän samaan viestiin vaan suoraan; Los Angelesin konsulaatissa ovat näköjään niin kilttejä, että sain apostillellisen vihkitodistukseni takaisin. :)

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

American Airlinesilla on nakojaan Suomesta lentaen tarjouksia 29. marraskuuta (mennessa ostaessa) useampaan paikkaan USAssa ja Kanadassa.

Eli jos on tuttuja, sukulaisia, tai vaikka itse metsastamassa lippuja jonnekin vaikka ens kesallekin http://bit.ly/AAFIsAAle (ja tuonne myos kopsattuina hintoja http://usansuomalaiset.maxforum.org/2011/11/09/american-airlinesin-tarjouksia-suomesta-usaan-ja-k/), *menopaluu*liput kuluineen

Hki-> vaikkapa Seattle alk 564 e, San Francisco/Los Angeles alk 604 e, Chicago alk 544 e jne.

Tai tietysti esim. niille joilla on viela kihlattu USAssa ja itse Suomessa tuo tarjous voi tulla katevasti omaankin kayttoon :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Onnea AoS:n postittamisen johdosta, Pabe. :)

Raportoin tuossa loppuviikosta, miten meni, kun käyn torstaina antamassa USCIS:n Seattlen toimistolla sormenjäljet siellä omassa Biometrics-juttusessa. Piti ottaa mukaan toi Appointment Notice ja henkkarit (passi + vihkitodistus), eli homma on hallussa. Mukaan tulee myös mies. Päästään käymään ikeassa kotimatkan varrella. Mulla on jo ostoslista, johon mies tulee reagoimaan että "WTF?!" kun näkee loppusumman. :girl_wink::girl_haha:

Ikea kun on halvin paikka hankkia meille pari tuolia lisää vanhaan sarjaan, että vieraat Thanksgiving-illallisella mahtuu samaan pöytään, ja tarjoiluastiat ja koristeet tulee samalla helposti mukaan. Ja sitten soijakynttilöiden nimeen vannovan aviopuolison kiusaksi aion ostaa jotain 300 tuikkua ja hirveät määrät kruunukynttilöitä, kun ovat siellä edullisia. :grin:

Mites muilla Thanksgiving-valmistelut? Tein karpalokastikkeen appelsiininkuorella ja tähtianiksella höystettynä valmiiksi ja säilöin sen purkkeihin, ettei tartte pitää sitä jääkaapissa. Mies tykkäsi sen verran kovasti tekeleestäni maistiaistenkin jälkeen, että se oli änkemässä sormiaan jäähtyvään kattilaan, vaikka sinne ei saa laittaa pöpöjä, jos haluaa pitää säilykkeen steriilinä. :girl_haha:

Paholaishillon reseptistä muokattu pikkelssihässäkkä on, ja pitäisi varmaan lihakauppiaalta käydä pyytämässä pienehköä kalkkunaa valmiiksi ensi viikolla noudettavaksi.

Yksi vieraista tuo sen hirvittävän vaahtokarkeilla kuorrutetun bataattivuoan, joten taidan tehdä sitten vähähiilihydraattiset jutut aterialle. Tuumailin myös, että leivon pari kurpitsalimppua, niin saadaan pöytään jotain hyvää. Laiskana taidan ostaa valmiin pecan-piirakan. Tai teen omenahyveen. En ole vielä varma, kumpi. :)

Link to comment
Share on other sites

Hieno juttu Pabe, että saitte AoS-paperit saman tein postiin! Nyt sitten vain kärsivällistä odotusta, jälleen kerran :-) Onneks AoS jälkeen ei tartte käydä mitään paperisotia pariin vuoteen, puh!

Penny, kuulostaa todella hyviltä sun ruoat! Mä olen niin peukalo keskellä kämmentä kokkauspuuhissa, että sun touhut kuulostaa musta ihan Martha Stewartilta potenssiin kaksi :D

Sorry etten sitten ilmotellut Pabe treffeistä eikä ehditty näkemään, ois kyllä ollut tosi huippua! Eiköhän tulla taas keväällä länsirannikolle, josko sitten uusin voimin. Mä sain itseäni onneks hyvin viihdytettyä hotellin altaalla uuden kirjan parissa, ja Josh teki oletettua lyhyempää päivää niin ehdittiin tekee iltasin yhdessä kaikkea. Oltiin yks päivä Death Valleyssa haikkaamassa, ja boy oh boy oli vaikuttava paikka! On se jännä miten Kaliforniasta löytyy niin paljon kaikkea erilaista luonnonkauneutta, uskomatonta!

Mulla kävi taas pienet byrokratiset vastoinkäymiset, voi elämä sentään. Onneks oon toipunut sen verran etten hakkaa enää näppäimistöä verille kun ajattelen asiaa :lol:

Ihmettelin, kun sossukorttia ei oo kuulunut vielä. Noh, pitkällisten odotusten ja soittamisten ja asiakaspalvelujan kanssa vänkäämisen jälkeen sain selville, että kortti on postitettu annettuun osoitteeseen 14.10. Kappas, se ei vaan koskaan oo tullut perille!!! Onneks saatiin haettua mulle replacement card paikallisesta SSA-toimistosta (1,5h ajomatka per suunta, nice), mutta sekin vänkäämällä kun tietty pitäis mennä oman countyn toimistoon. Kappas vaan kun ollaan toisella puolella mannerta ja seuraavaksi Syracusessa joskus joulukuussa varmaankin. Sain kuitenkin lapun jossa oli oma SS-numero, puh! Noh sitten tuli mun pankilta Suomesta ilmoitus, että mun Masteri on suljettu lopullisesti, koska epäilevät väärinkäyttöä. Siis what?!?! soitin tikkana taas aspaan että mitä on tapahtunut, mutta eivät siellä osanneet sanoa syytä, sanoivat vaan että epäilys on niin vakava että kortti on saman tein kokonaan kuoletettu, ei siis jäädytetty. Ei siis mahdollista avata uudelleen samaa korttia. Onneks mulla on myös Visa, mutta ois aika harmitus jos ei olis, kun en kerta oo saanut haettua paikallista luottokorttiakaan vielä kerta ei ole ollut sitä SS-numeroa tiedossa!! Meinasivat pankista että josko postittavat uuden Masterin tänne, niin ei kiitos, yks kortti just hukkui postissa niin en uskalla riskeerata toisen kanssa :o Jotenkin luulen, että koska me ollaan niin paljon reissattu niin ajattelivat että kortti on varastettu. Jännä vaan, että kuolettivat kortin eivätkä jäädyttäneet kunnes asia on varmistettu. Noh, kortti on jo kahtialeikattu ja edellisen hotellin roskiksessa.

Että sellasta kivaa taistelua täällä! Tänään ajetaan Losiin ja huomisaamuna lennetään takasin DC:hen kylmälle itärannikolle.

Ai niin, olivat myös kirjottaneet mun nimen väärin ss-tietoihin, sen sain korjattua passin kanssa paikallisessa SS-toimistossa, mutta ei sitä että kummankin vanhemman nimi oli kirjotettu väärin ja myös syntymäkaupunki. Tokkopa tuolla väliä, eivät ole isoja virheitä, mutta otti sekin pannuun sillä hetkellä ihan kiitettävästi.

Ellinora, milloinkas teidän lento on? Ilmoittelehan sitten kun ehdit että miten meni maahanpääsy!

Link to comment
Share on other sites

Johan on thanksgiving-valmisteluja ja paperisotainhottavuuksia...

Onneks ei sentaan ollu Suomessa oleva pankki jonka korttia kuolettivat. Se kun olisi toki niin kiva uusia sitten taalta kasin...

Meilla oli aikomus menna thanksgivingiks sinne Tacomaan miehen veljen luo mutta kun laskettiin lennot, hotellit ym olis tullu aivan liian kalliiks joten ollaan taalla kotona sitten ja nahdaan joskus myohemmin. Onneks mun miehen perheella on aina ollu loistavat thanksgiving, xmas ym perinteet :D ulos syomaan mita tekee mieli. Tana vuonna ei o viela paatetty mita me halutaan ens viikolla mut luultavasti jotain korealaista, sichuan tai vietnamilaista jos ei muuta tule mieleen, ja nuo on yleensa silloin auki. Tai sitten vaikka dim sumia...

Link to comment
Share on other sites

Harmi kuulla, tx, ettette pääse tänne suunnalle. Ensi viikolle povataan - kumma kyllä - lunta tänne. Tekisi hyvää edes yksi räntäpäivä, kun jotenkin pää kärsii pahemmin ilman lunta tästä talvipimeästä. Ilma on syksyisen kirpeä, ja puissa on vielä lehtiä, mutta yö tulee jo myöhään, ja tuntuu siltä, että miehen kanssa eletään päivärytmiä, jossa puolet päivänvalosta valuu hukkaan, kun ollaan molemmat yökyöpeleitä. Oma vika, mutta silti masentavaa. :(

Nonni, torstai tuli ja meni! Tietysti tuli käytyä eka USCIS:n Seattlen toimistolla, vietettiin reilu tunti siellä (oltiin 30 min etuajassa, kun se kutsulappu sanoo selkokielellä, että jos ei ole ajoissa, ne katsoo hakemuksen hylätyksi hakijan toimesta, ei tehnyt mieli riskeerata sitä...) Sain esitäytettäväksi lappusen, johon piti laittaa henkilötiedot, sotu, A#, tuntomerkit ja sitten tuo "case number". Nyt muuten tiedän paperien perusteella, miksi minulla on case numbereita kaksi, jotka on juoksevat perättäiset numerot. Eka on tyttönimelläni, toka on naimanimelläni. Eli semmoista. Hetken miehen kanssa pähkäiltiin, mikä mun "maantienruskea" hiusväri on, joten lopulta silmien väriksi tuli "hazel" (eli monivärinen), ja hiuksille "sandy", kun on aika lähellä nuo tuntomerkit mieheeni verrattuna, ja hänen ajokortissaan on samat nimitykset hiusten ja silmien sävyille, vaikka hänen silmänsä ovat epäsymmetrisesti laikukkaat, ja omani ovat hassusti erivärisiä sisäkkäisiä renkaita. :)

Sitten lyhyt jono luukulle. Varmistivat vihkitodistus + passi -kombon, että oikeasti olen "Mrs. V." enkä "Ms. E", kuten passissa, ja se vei vähän aikaa. Olivat hämillään, kunnes sanoin, etten ole ehtinyt järkätä uutta henkilötodistusta vielä, kun Suomen konsulaatteja on USAssa vain kolme, jotka voi tehdä biometripassit. Sitten pienen istumisen jälkeen mukava setä otti sormenjäljet ja pärstäkuvan small-talkin lomassa, ja antoi luvan lähteä. Sama setä lipsautti, että he näkevät todella vähän suomalaisia ja islantilaisia täälläpäin, ja vastasin hymyillen, että ehkä me vaan asutaan niin lähellä Microsoftia, että tuntuu, että törmätään jompiinkumpiin kaikkialla. :girl_haha:

Kotimatkalla "eksyttiin" pariksi tunniksi aiemman suunnitelman mukaan ikeaan hankkimaan Thanksgivingiä varten erilaisia pakollisia, enimmäkseen keittiökrääsää ja tarjoilu- ja kattausesineitä, ja sieltä sitten kotiin ruokakaupan kautta. Hieman harmittaa, että omat nimikoidut pöytähopeani jäivät toistaiseksi Suomeen. Olisi tavallaan kiva laittaa semmoiset pöytään ja olla vieraskorea. Kaupasta tarttui mukaan kalkkuna, jonka ristin lihatiskin edessä leikillisesti nimellä "George", ja nimi jäi päälle, vaikka meidän kalkkunavainaa on naaras :girl_haha: George odottelee pakkasessa alkuviikkoa, ennen kun George-kana pääsee sulamaan jääkaappiin. :rolleyes: Kaupasta oli isot kalkkunat loppu, mitä henkilökunta pahoitteli. Hihkaisin innosta, ja ostin tietty sen pienimmän, kun meillä on tosi pieni seurue ensi torstaina täällä. Viime viikolla en löytänyt alle 20 paunaisia kalkkunoita ollenkaan, nyt kaupassa oli kaikki alle 16-paunaisia. :)

Menu kuulostaa alustavasti siltä, että kaverimme tekee sen ällömakean Sweet Potato Casserole-sössön, ja saan keskittyä muihin herkkuihin. Tuolla "Ruokia jouluun"-ketjussa oli menusta eka luonnos, olen sittemmin selkiyttänyt sitä vähän, ja etsin nyt maanisesti lisää reseptejä. Vieraita tulee 2-3. Todennäköisesti meitä on siis neljä.

Cranberry-sauce on turvassa kaapin perällä, mutta voin sanoa, että jos menen avaamaan purkin ennen Thanksgivingiä, mies tulee popsimaan sen purkin tyhjäksi ennen kun ehdin kissaa sanoa. Resepti (hieman ehkä summittainen) löytyy blogistani: http://mindboggling-and-musings.blogspot.com/2011/11/thanksgiving-recipe-cranberry-sauce.html :)

Salaattikokeilujen jäljiltä tehdään ilmeisesti kevyt kreikkalainen salaatti valmiista komponenteista (mies saa hoitaa, kun se meni ostamaan salaattilingon ittelleen). Jälkkäriksi päätettiin miehen äänestäessä puolesta, että leivon äitini reseptillä omenahyveen, ja tarjotaan sitä vaniljajäätelöpallojen kera. Nyt pitäisi vaan sitten keksiä sivuruoat. Ainakin sämpylät tulen suosiolla ostamaan kaupan leipomotiskistä ja lämmittämään uunissa ennen tarjoilua. Pussi hiiteen ennen vieraiden tuloa, ja kellään ei ole hajuakaan, että fuskaan vähän. :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

Meilla Thanksgiving menee helpolla tana vuonna. Miehen suku kokoontuu vasta lauantaina sita viettamaan. Aluksi mietin, etta olisin kokkaillut torstaina ihan vain kotona kalkkunan ja vermeet mutta nyt meidat on kutsuttu kolmeen paikkaan syomaan. Naista menemme luultavasti kahteen paikkaan, lounaaksi ja illalliseksi, kolmas on viela epavarma. Taytyy katsoa myos tuon esikoisen kanssa miten jaksaa olla riehumatta liikaa kun nyt on hienot uhmaiat kasilla.

Perjantaina remppaillaan ja lauantaina kiitospaiva uusiksi anoppilassa.

Link to comment
Share on other sites

Mahtavan kuuloisia menuita! Meillä on ollut kaksi viimeistä viikkoa yhtä hulinaa ja menoa. Perheeni ja pari kaveria tuli Suomesta häihimme (8hlö) ja ollaan tietty kierretty kaikki nähtävyydet ja juostu kaupoissa häiden lisäksi. Sitten ajelimme rannikkoa pitkin Losiin ja siellä samat nähtävyyskierrokset + Disneyland. Eilen porukat sitten lensivät takaisin Suomeen ja me ajeltiin takaisin kotiin. Eli meillä taitaa tänä vuonna thanksgiving vähän helpommalla kaavalla... viime vuonna tein kyllä täysikokoisen kalkkunan mutta nyt taitaa jäädä...huoh! Aivan ihanat kaksi viikkoa mutta väsyttää! :) Aion kyllä kurkata noita ruokajuttuja tuolta blogilinkistä.

AOS:ta tuli NOA1 tekstarina ja s-postina viime viikon lauantaina. Toivottavasti kaikki on siinä ok koska mulle jäi tunne että se tuli vähän hätäisesti tehtyä. Olin kyllä täyttänyt paperit jo paljon ennen vieraiden tuloa mutta se tarkastaminen jäi vähän vähälle.

Muokattu: , käyttäjä: Pabe
Link to comment
Share on other sites

No, paatin sitten kuitenkin tehda pecan pieta.

glutenfreeeasily.com/easy-crustless-pecan-pie/ tuolla ohjeella eli ilman pohjaa ja ilman gluteiinia :) mitenkohan mahtaisi onnistua tuo resepti Suomen oloissa niin etta corn syrupin korvaa vaalealla siirapilla? maku tuntuu aika samalta, mahtaisiko leivontaominaisuudet olla tarpeeksi samoja jos vain vaihtaa aineet? Sisko ainakin piti pecan piesta ylipaataan, kerrankin sitten loysi tarpeeksi helpon ohjene joka kay melkein joka makuun

Link to comment
Share on other sites

^Resepteissä corn syrup on fruktoosipitoisuutensa takia yleensä sellainen aine, joka estää sokeria kovettumasta ihan ällöttävän kovaksi kiveksi, mutta viimeksi tänään teeveekokki Alton Brown käytti pecan pien tekoon "golden syrup"-siirappia, joka on vaaleaa ruokosokerisiirappia. Luulisi, että myös vaalea perussiirappi siis käy. :)

Ja Pabe, jos se kuittaus tuli, saanette sen NoA-lappusen postissa viikon tai parin sisään. Siitä sitten selviää, tuleeko RFE vai pelkkä kuittaus, jonka jälkeen voi olla 3-4kk ihan hiljaista.

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun tämä nimenmuutos härdelli alkaa niin tuli eteen kysymys social security kortista. Oletteko käyneet hakemassa uuden naimisiin menon jälkeen uudella nimellänne? Tulostin netistä hakemuksen mutta en tiedä mitä laitetaan kohtaan jossa kysytään onko kortti työntekoa varten vai muuten. Periaatteessahan en saa vielä tehdä töitä mutta sitä vartenhan se on. Jos laitan kohdan "en saa työskennellä" mahtavatko antaa minulle korttia ollenkaan? Minulla on ollut tämä vanha kortti jonka olen saanut vuonna 1998 työtä varten joten en ole tässä välissä joutunut hakemaan uutta niin en ole tällaisia kaavakkeita täytellyt.

Eilen tuli postissa NOA1 AOS:sta ja tietenkin hetken riemuitsemisen jälkeen huomasin että henkilötiedoissa oli virhe. Syntymävuosi oli minulla 2011 eli olen nyt sen mukaan 4 viikkoa vanha.. ou jee. Mulla oli olikin paha aavistus näiden suhteen koska niin hätäisesti tarkistin ja vein postiin samalla kun viiletettiin Suomen vieraiden kanssa paikasta toiseen :girl_sigh:Oma moka! Täytyy tänään soittaa sinne ja kysyä voivatko vaan korjata vai pitääkö minun lähettää ne paprut uusiksi. Tämä oli siis työlupa- ja matkustuspapereissa.. oleskelulupapaperi oli oikein.

Link to comment
Share on other sites

Pabe, mä mietin samaa asiaa kun täytin SSN-hakemusta, eli pistä ruksi kohtaan "Legal Alien Allowed to Work". Joku viisaampi näin vinkkasi VJ's puolella.

Vai että 4 viikkoa vanha, ou nou! Onni onnettomuudessa että virhe oli "vain" matkustus- ja työpaperissa eikä oleskelulupa-anomuksessa. Jos niillä kestää paperien korjaaminen tuhottoman kauan, niin käsittääkseni yleensä Green Card tulee melkeinpä kuukauden sisällä muista, ja sitten ei tarvikaan niitä muita papereita enää mihinkään.

Mä päätin pitää oman sukunimeni, ainakin nyt toistaiseksi. Josh pyysi että voitais jättää asia kuitenkin sen verran avoimeksi että siitä voidaan keskustella uudelleen kun paperisodat ja muutot ja muut hässäkät on ohi :-) Noh, reiluna tyttönä asiasta voidaan tietty aina keskustella ;)

Link to comment
Share on other sites

Minulle sanoi sossun täti sitä, että saan SSN-kortin haettua vasta siinä vaiheessa uudella nimellä, kun tietoni on päivitetty tuolla USCIS-puolella. Täti tosin oli jo kerran väärässä, kuten silloin valittelin tuossa kesä-heinäkuun puolella.

Taisi sen verran selvitä jostain, että siinä vaiheessa, kun se EAD (Employment Authorization Document) tulee, ja siinä on naimanimi, voi sitä käyttäen päivittää SSN-korttinsa ja saada sen ajokortin, kuten joku täällä ketjussa mainitsi. Ja Washington Statessa saa omistaa ampuma-aseen, jos omaa osavaltion ajokortin ja on asunut osavaltiossa vähintään 90vrk. Eli mies jo suunnittelee, että saan ensi vuonna synttärilahjaksi H&K 9-millisen. :girl_haha: (mieheni on NRA-elinikäisjäsen)

Nyt odotellaan sitten ja katsotaan, kauan tässä menee, ennen kun saan seuraavan pihauksen USCIS:ltä. Ei tämä odottelu onneksi ihan mahdottoman pitkältä tällä hetkellä tunnu. Onneksi.

Örpsis! (muoks) Tästä muuten tuli mieleen, että katsoin USCIS:n My Case Status-palvelusta tuon case numberini perusteella (juoksevat case numberit onkin GC, ja EAD, eivät tyttö- ja naimanimelliset, mikä selvisi tuota katsoessa) tietojani.

Your Current Case Status for Form I765, APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Card/ Document Production

On November 18, 2011, we ordered production of your new card. Please allow 30 days for your card to be mailed to you. If we need something from you we will contact you. If you move before you receive the card, call customer service at 1-800-375-5283.

Työlupa on tulossa postiin! :girl_dance:

Muokattu: , käyttäjä: PennyV
Link to comment
Share on other sites

No tuohan kuulostaa hyvälle PennyV.. Onnea!!! Mäkin kurkkasin uteliaisuuttani ja siellä sanottiin "initial review" eli oletan että ne edelleen voivat lähettää RFE vaikka NOA1 on jo tullut. Soitin sinne eilen ja kysyin miten voin oikaista sen mun syntymäaikavirheen ja aikoivat sieltä laittaa oikaisupyynnön sinne tomistolle josta NOA1 on tullut. Kovin byrokraattista tuntuu tämä olevan. Toivottavasti se nyt menee oikein eikä tästä koidu lisämurheita.

Menin eilen Social security toimistoon mutta se olikin mennyt kiinni jo klo 3.30 joten just pari minuuttia ennen kuin olin siellä. Mietinkin sitä että pitääköhän mun odottaa että saan EAD:n koska siinä hakemuksessa sanotaan että mukana pitää olla todisteet siitä että asuu täällä pysyvästi tai että saa työskennellä... toisaalta miksi sen kortin sitten saa pelkän K1 avulla maahantulon jälkeen jos ei sitä nyt enää saa uusittua.. aika hassua! No ehkä käyn kysymässä jos ne antaa sen mulle.

Happy thanksgiving teille kaikille!

Link to comment
Share on other sites

Happy Thanksgiving myos taaltakin! Tana vuonna jai stuffingit syomatta (mies on tyomatkalla Itavallassa), mutta saan varmaan pumpkin pieta parin viikon paasta jokatapauksessa :) Meilla on siis enaa kaksi viikkoa haihin, jannaa!

Eve, meidan lento on 6.12 eli aivan kohta. Toivottavasti se maahanpaasy menee helposti, otan kaikki mahdolliset paperit mukaan varmuuden vuoksi.

Toivottavasti Paben vuosiluku juttu selviaa helposti. Luulisi, etta tuollainen korjaus onnistuu, kun tuo vuosiluku ei ole mitenkaan mahdollista :)

Link to comment
Share on other sites

Menin eilen Social security toimistoon mutta se olikin mennyt kiinni jo klo 3.30 joten just pari minuuttia ennen kuin olin siellä. Mietinkin sitä että pitääköhän mun odottaa että saan EAD:n koska siinä hakemuksessa sanotaan että mukana pitää olla todisteet siitä että asuu täällä pysyvästi tai että saa työskennellä... toisaalta miksi sen kortin sitten saa pelkän K1 avulla maahantulon jälkeen jos ei sitä nyt enää saa uusittua.. aika hassua! No ehkä käyn kysymässä jos ne antaa sen mulle.

Meidän sossussa tätihän eka oli ihan väärässä asian tiimoilta, eikä se halunnut antaa edes K1-viisumilla eka tuota SSN-korttia minulle. Olin lopulta soittanut etukäteen eka kansalliseen aspaan ja sieltä saadulla numerolla paikalliseen toimistoon, jonka päässä puhuin jonkinlaisen esimiehen kanssa, ja varmistanut asian. Täti kassalla hoiti lopulta asian, mutta naimanimellä en korttia saanut.

SSN-kortissani lukee "not valid for work without USCIS authorization", eli siinä on ehto, että pitää olla EAD, ennen kun saan työskennellä. Kun SSN ja EAD ovat eri nimillä, tuumailin, että yritän selvittää EAD-kortin saatuani sossusta, että jos suostuisivat tekemään uuden kortin naimanimelläni, kun kerran on voimassaoleva työlupakin, vai pitääkö odottaa GC-tietoa eka. Ja ettei tule turhaa reissua, selvitän taas etukäteen puhelimitse kansallisen palvelun kautta, miten tuo toimii. Ei huvita hirveästi matkustaa turhaan ruuhka-aikaan kaupungille, jos ei ole pakko.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...