daria

Mitkä häämarssit ja valssi teillä?

1027 viestiä aiheessa

Mitä  musiikkia teillä muilla on?

Meille tulee kirkkoon tullessani Kuulan häämarssi ja poituessa C-M Widorin Toccata ja valssina Maijan ja Jannen häävalssi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee mitä luultavimmin sekä sisään että ulosmarsseiksi musiikkia Star Wars elokuvista.

Olemme ajatelleet Star Wars main themea sekä Imperial Marschia. Häävalssina on Elokuun häävalssi, jonka levyllämme esittää Ismo Alanko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee sisääntulomarssiksi Bachin "Kristus valo valkeuden" ja ulsotulomarssiksi Kuulan "Juhlamarssi" eli Prinsessa Ruusunen. Häävalssiksi tulee Uralin pihlaja kahdella viululla soitettuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:P Prinsessa Ruusunen on Erkki Melartinin säveltämä, ei Kuulan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä kun oikaisit Marko :) Muuten olisin jo ihan sekaisin, sillä päätimme jokin aika sitten, että tullessa soi Kuula ja poistuessa Ruusunen. Häävalssi on todennäköisesti nimeltään Ruusujen aika.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... marsseja emme ole vielä miettineet ::) Tarkoitus olisi mennä keväällä kuuntelemaan noita häämarsseja kirkkoon ja sitten sen perusteella päättää.

Häävalssiksi meille tulee John Denverin "Annie's Song". :) Mielestämme aivan ihanat sanat ja musiikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä suunnitelma on: Mennessä Elgarin Pomp and Circumstance tullessa Prinsessa Ruusunen ja häävalssina Yölinnun Sinun kanssasi (kaveri tulee soittamaan haitarilla ja toinen laulaa...)

Marsseista ei ole todellakaan tehty lopullista päätöstä - mieli muuttuu jatkuvasti... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mennessä prinsesa ruusunen ja pois lähtiessä Mendelssohnin häämarssi. Eli perinteisellä linjalla ollaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös (kai) tullessa Prinsessa Ruusunen ja mennessä Mendelssohn. Tai toisin päin... Meillä mies päättää näistä marsseista, koska ymmärtää muutenkin enemmän musiikin päälle. Minä keskityn sitten enemmän visuaalisen puolen suunnitteluun...  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli marsseina Kuula ja Mendehlsson sekä häävalssina bändin esittämä Matin ja Tepon Minä rakastan sua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämarsseja emme ole vielä päättäneet. ???..miehelle ei ole muuta väliä kuin se, että toinen on ruusunen.. ;)

Minulle musiikki on hyvin tärkeässä asemassa myös häissämme, sillä siitä tulee ammattini sitten isona..

Näistä perinteisistä marsseista karvat pystyyn nostattaa;) parhaiten Kuula, mutta mielestäni myös Tanskan prinssin marssi sekä Bachin preludi c-molli ovat ihania.

Haluan, että kirkossa soi musiikki jo vieraiden tullessa sisään, se voisi olla vaikka Bachin Kristus, valo valkeuden, joka on äärettömän kaunis... :)

Häävalssia meille tuskin tulee, sillä emme koe sitä mitenkään tärkeäksi emmekä ole mitään tanssi- ihmisiä muutenkaan. Jos kuitenkin päädymme tanssimaan, voisi kyseeseen tulla vaikka Bryan Adamsin Heaven tai Yön Kun kohdataan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä mennessä prinsesa ruusunen ja pois lähtiessä Mendelssohnin häämarssi. Eli perinteisellä linjalla ollaan  :)

Meillä taas päinvastoin eli Mendelssohn mennessä ja prinssessa ruususunen pois lähteiessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

[häävalssina bändin esittämä Matin ja Tepon Minä rakastan sua.

Minä kans tykkään tuosta kappaleesta tosi paljon. Mutta sulhanen haluaa Akselin ja Elinan häävalssin. Ja "kenen lie tekemä" Häävalssi-nimisestä kappaleesta tykkäisisin kans. Se vois olla vaikka toinen valssi häävalssin jälkeen. Ja jos sit bändiltä toivoisi Matin ja Tepon kappaletta soitettavaksi sitten myöhemmin. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Ellareetta! Teillä on täysin saman suuntaisia ajatuksia. Olen ajatellut järjestää miehelle yllätykseksi ulosmarssiksi juuri Star Wars main themea (suostuukohan kanttori?) ja häävalssimme tulee olemaan Elokuun häävalssi.. Sisääntulomarssia emme ole vielä valinneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sisään mennessä marssina todennäköisesti Mendelsohn ja ulos tullessa Prinsessa Ruusunen. Häävalssina todennäköisesti Maijan ja Jannen häävalssi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alttarille mennessä on tässä vaiheessa vaihtoehtoina Verdin Grand March Aidasta, Widorin Toccata F-duuri ja Kuulan Häämarssi. Kunhan vielä kuunnellaan kirkossa kertaalleen vaihtoehdot, niin päätetään mikä kuulostaa parhaimmalta.

Poistuessa on ihan ehdottomasti Melartinin Prinsessa Ruususen juhlamarssi. Se saa minut liikuttumaan aina niin syvästi, että se on ihan ehdoton. Aivan ihana!

Valssia valitessa ihastuttiin kumpikin heti Matin ja Tepon Suvivalssiin. Siinä on niin kauniit ja aiheeseen sopivat sanat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirkkoo sisään tullessa soi Kuulan häämarssi, poistuessamme Mendehlsson (ompas vaikea nimi, täytyy tarkistaa kirkko-ohjelmaan...). Häävalssina meillä on Häävalssi eli se, jossa lauletaan "Kun valssi soi ja kahden oomme maailmassa, mulle ainaiseks jäät...." Se soi levyltä, koska meille ei tule sen enempää bändiä kuin muutakaan muusikkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kirkkoon tullessa wedding march (wagner)

lähtiessä mendehlssonin häämarssi (kesäyö..)

Häävalssia meille ei tule, vaan jokuk kaunis hidas kappale joka puhuttelee meitä (ei vielä valittu)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme tiedä vielä oikein ollenkaan... Häävalssiksi tulee ehkä Unelman häävalssi tai sitten Maijan ja Jannen häävalssi (tosin siihen olen vähän jo kyllästynyt). Marsseista en tiedä yhtään. Itse olen kyllä ihastunut Kuulan marssiin, tahtoisin sen ehkä poistumismarssiksi. Saa nyt sitten nähdä, mihin tulokseen sulhon kanssa päädytään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marssit on nyt unohtunut mitä suunniteltiin.

Meillä on suunnitelmissa, että soitettaisiin myös "odottelu" musiikkia, tämä siinä vaiheessa kun vieraat saapuu kirkkoon. Se oli todella rauhallinen ja kaunis kappale.

Häävalssina on Riki Sorsan Kaunis on hän. Aivan mielettömän ihana biisi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi Mercedes !

Työkaverillani oli viime kesänä ulosmarssina SW theme eikä kanttorilla ollut mitään sitä vastaan, joten kai se ihan riippuu kanttorista. Meillä syynä tähän valintaan on se, että molemmat olemme diggailleet Star Warseja jo ihan pikkupennusta alkaen. Mistä päin muuten kirjoittelet ? Minä Turusta, joten jos olet täältäpäin ja saat selvyyttä tohon kanttori asiaan niin pistäpä koodia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan vaan tiedoksi, että se kirjoitetaan Mendelssohn. Eli Sohn on saksaa ja tarkoittaa "poika". Eli siis "Mendelinpoika". Ja etunimi Felix. Oikeastaan säveltäjän koko nimi on Felix Mendelssohn-Bartholdy. 8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vatta on kauhian kipee enkä pääse nukkumaan :( :( eli vastailenpa täällä viesteihin.. Meillä ei ole marsseista vielä tietoakaan, eikä ne meille niin hirviän tärkeitä olekaan, paitsi se on tärkeää että ovat duurivoittoisia ;D ;D eikä liian tuttuja saa olla, esim juhlamarssia emme halua..Etsiskellään ja ideoita hyvistä otetaan ilolla vastaan :)

Häävalssina tod näk A.Aallon rytmiorkesterin "Morsiuspari"...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sisään astellessa meillä soi varmaankin Bachin Air. Ulos marssia ei ole vielä päätetty.  Se tulee olemaan kuitenkin reippaampi kuin tuo ensimäinen marssi.  

Häävalssina tanssitaan Elokuun häävalssi, kun se on niin kaunis ja hääpäväkin on elokuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.