Guest Tintsu(Guest)

Bändien hinnat

345 viestiä aiheessa

^ Soittolistan ja musiikkinäytteiden perusteella bändin alunperinkin valitsimme, joten eipä ole tarvetta toivoa enempää listan ulkopuolelta. Tuo valssi on ihan tunnettu toisella puolen Suomea, mutta täällä päin sitä harvemmin soitetaan. Nuotit ja levytys lähtevät siis bändille syksyllä ja oppivat varmasti tarpeeksi hyvin parin treenikerran aikana - kotimaiset valssit kun eivät kovin erikoisia sävellyksiä ole. Eniten ylimääräistä työtä joutuu siis tekemään sanat opetteleva solisti. ;D

Ja kyllä, työaikaan on laskettu mukaan myös tavaroiden "roudaus", pystytys, testaus ja purku, muttei työmatkaa, sillä bändi on jo valmiiksi paikkakunnalla eikä paikkakunnan sisäistä matkaa lasketa työajaksi muillekaan palkansaajille (tai sitten minulla on melkoisesti saatavia edellisiltä työnantajiltani  ;)).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Soittolistan ja musiikkinäytteiden perusteella bändin alunperinkin valitsimme, joten eipä ole tarvetta toivoa enempää listan ulkopuolelta.

Tuo on kyllä oikein fiksusti tehty ja en tarkoittanutkaan, että niitä toivekappaleita tarvitse ollakaan, kuin ehkä lisäksi vanhempien valssit.

Tuo valssi on ihan tunnettu toisella puolen Suomea, mutta täällä päin sitä harvemmin soitetaan. Nuotit ja levytys lähtevät siis bändille syksyllä

Sen suhteen, mitä eräs tuttu soittaja on kertonut, olet harvinaisen reipas morsian. Tuossa ei tosiaan jääkään bändille sitten kuin treenaus ja voihan sillä solistillakin varmaan olla sanat telineessä?

Ja kyllä, työaikaan on laskettu mukaan myös tavaroiden "roudaus", pystytys, testaus ja purku, muttei työmatkaa, sillä bändi on jo valmiiksi paikkakunnalla eikä paikkakunnan sisäistä matkaa lasketa työajaksi muillekaan palkansaajille (tai sitten minulla on melkoisesti saatavia edellisiltä työnantajiltani  ;)).

Toki paljonhan riippuu siitä tuoko bändi soittimensa ja laitteensa ennen juhlan alkua ja onko kuvaaja paikalla loppuun asti, mutta en siinä mielessä halua väittä sinua vastaan.

Kilometreistä ja päivärahoista satun tietämään sen verran, että kun ei ole säännöllistä työpistettä, voivat muusikot vähentää verotuksessa kodin ja työmaan välisen matkan, vaikka samalla paikkakunnalla asuvatkin. Mutta teiltä eivät saa niitä erikseen laskuttaa, vaan sovitun laskutushinnan tulee sisältää kaikki heidän kulunsa ja veronsa. Olethan tarkistanut, että he voivat laskuttaa työstä?

Mutta yhtä kaikki aina minun mielestäni ammattimies on palkkansa ansainnut - oli hän sitten kuvaaja, muusikko, pitopalveluyrittäjä jne. Mielelläni maksan hyvästä työstä hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kilometreistä ja päivärahoista satun tietämään sen verran, että kun ei ole säännöllistä työpistettä, voivat muusikot vähentää verotuksessa kodin ja työmaan välisen matkan, vaikka samalla paikkakunnalla asuvatkin. Mutta teiltä eivät saa niitä erikseen laskuttaa, vaan sovitun laskutushinnan tulee sisältää kaikki heidän kulunsa ja veronsa. Olethan tarkistanut, että he voivat laskuttaa työstä?

Laskuttavat sekä sovitusta että mahdollisesta ylityöstä (= sopimuksessa sovitut setit ylittävä soitto). Laskulla tai kuitilla ei kuitenkaan eriteltäne tarjoamaamme ruokaa. ;D Soittajat siis saapuvat laittamaan laitteita kuntoon juhlaväen syödessä, syövät itsekin ja ryhtyvät sitten soittohommiin.

Ai niin, minun mielestäni on ihan normaali käytäntö, että jos esittää esiintyjälle musiikin suhteen erityistoivomuksia, hankkii nuotit valmiiksi. Tosin minusta tämä nyt ei ole vaiva eikä mikään, mutta olenkin sen verran musiikkia harrastanut, että tiedän, mistä nuotit saa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän se ruoka aina talosta työmiehelle kuulu  ;)

Sama täällä - sen verran on aikoinaan tullut oltua soittamisen kanssa tekemisissä, että hankimme aikoinaan nuotit ainakin häävalssista bändille. En muista, olivatko vanhempien valssit valmiiksi heidän ohjelmistossaan.

Tuo roudaus ja saundien tsekkaus ei minusta ole kyllä kovin kiva ohjelmanumero, mutta jos käy äkkiä, eikä sitä ennen tarvita äänentoistoa, niin mitäs sitä soittajia turhaan odotuttaakaan.

Mikäs teillä muuten on häävalssina?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Varmaankin Kastehelmi ja lumikukka - tosin ihan vain soitettuna, ne sanat eivät ehkä ole oikein häihin sopivat. :D Melodia on kaunis ja kappale lyhyt, joten ei tarvitse kovin kauaa kahdestaan heilua muiden tuijoteltavana. Ylimääräinen, opeteltava valssi on toinen vanhempien valsseista, toinen niistäkin oli jo valmiiksi listalla.

Niin ja bändin valmistelujen ei pitäisi mitenkään häiritä ruokalijoita, sillä tanssi on eri tilassa kuin ruokailut. Bändin tekemiset eivät siis näy ruokasaleihin, ja oman sukuni tuntien keskustelukin on silloin niin äänekästä, etteivät pienet äänitarkistuksetkaan kuulu kälätyksen läpi. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Niin ja bändin valmistelujen ei pitäisi mitenkään häiritä ruokalijoita, sillä tanssi on eri tilassa kuin ruokailut. Bändin tekemiset eivät siis näy ruokasaleihin, ja oman sukuni tuntien keskustelukin on silloin niin äänekästä, etteivät pienet äänitarkistuksetkaan kuulu kälätyksen läpi. ;D

Tuontyyppinen tila on kyllä omasta mielestäni häihin ihan 10+ Piristää kummasti bileitä, kun loppuillaksi vaihdetaan toiseen tilaan. Siinähän bändillä onkin hyvää aikaa tehdä kunnon tsekkaukset ja vaikka vielä harjoitella uudet kappaleet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuupas täällä olevan reippaita morsioita, kun hommaavat bändille nuottejakin.

Mä en muista, että olisin saanut yhtään nuottia vielä koskaan, vaan ite oon aina

joutunu kaikki metsästään  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mielestäni bändin hintaa ei kannata laskea 2x50min-näkökulmasta; muusikoilla keikkaan menee lähes koko päivä (matkat, roudaus ja päivystäminen hääjuhlassa) ja harjoitteluuun on saattanut kulua jo useampi tunti ennen koko showta  8-)

Juuri näin. Esim. me emme hinnoittele keikkaamme settien mukaan, vaan myymme illan ja olemme lupaamamme ajan soittovalmiudessa. Häissähän ei aikataulut yleensäkään pidä, ymmärrettävistä syistä, paikkaansa, setit ovat usein ajallisesti mitä sattuu, puheiden, laulujen ja leikkien yms. ohjelmanumeroiden vuoksi... sekin täysin ymmärrettävää, mutta juuri tämän vuoksi me menettelemme näin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Voisin väittää, että meidän häissämme aikataulut pitävät kohtalaisen hyvin, ohjelmassa kun ei todellakaan ole muuta kuin syömistä, juomista ja tanssia. Keittiömestari osannee aika hyvin arvioida, miten kauan tietyn kokoisen porukan syöttämiseen, juottamiseen ja kahvittamiseen menee. Me myös palkkaamme bändin nimenomaan siitä syystä, ettemme halua häissämme leikkiä - sitä kun saa todennäköisesti tehdä tarpeekseen tulevaisuudessakin, jos niitä lapsukaisia tulla putkahtelee. :P

Sitten on tietenkin aivan eri asia, jos mukana on ties mitä leikkejä eikä niiden järjestelystä vastaavilla henkilöillä ole aiempaa kokemusta leikittämisestä tai ohjelmanumeroiden läpiviennistä. Jos leikkien suunnittelu on vielä nakitettu eri henkilöille kuin bändin palkkaaminen ja aikatauluista sopiminen, kaatuvat aikataulut aivan varmasti... Itse olen siis niitä ihmisiä, jotka polttavat kääminsä erittäin helposti huonon organisoinnin vuoksi, joten hoidan myös kaikki hääjärjestelyt ihan itse. ;D

---

AlliB, me muuten järjestämme häämme kartanoravintolassa. Taisit jokin aika sitten toisessa ketjussa haukkua, miten syvältä ravintolahäät ovat... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuntuupas täällä olevan reippaita morsioita, kun hommaavat bändille nuottejakin.

Mä en muista, että olisin saanut yhtään nuottia vielä koskaan, vaan ite oon aina

joutunu kaikki metsästään  :-/

Pitää vain kirjata sopimukseen, ettei uusia kappaleita opetella, ellei nuotteja ja näytettä toimiteta bändille tietyssä aikataulussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kilometreistä ja päivärahoista satun tietämään sen verran, että kun ei ole säännöllistä työpistettä, voivat muusikot vähentää verotuksessa kodin ja työmaan välisen matkan, vaikka samalla paikkakunnalla asuvatkin. Mutta teiltä eivät saa niitä erikseen laskuttaa, vaan sovitun laskutushinnan tulee sisältää kaikki heidän kulunsa ja veronsa.

Tähänhän löytyy ihan absoluuttistakin tietoa. Eli esiintyvän taiteilijan palkkio on aina arvonlisäverotonta. (Arvonlisäverolaki §45 mom 1). Eli alvia bändi ei saa laskuunsa kirjata.

Muusikoiden palkkioista ja kulukorvauksista löytyy työehtosopimukset osoitteesta http://www.musicfinland.com/sml/pdf/liksalista.pdf .

Tuolla ilmoitetuista palkkioista ja ehdoista jos bändi pyynnöissään hirveästi poikkeaa, niin sitten kannattaa jo kysäistä vähän lisäselvitystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Muusikoiden palkkioista ja kulukorvauksista löytyy työehtosopimukset osoitteesta http://www.musicfinland.com/sml/pdf/liksalista.pdf .

En saisi oikeastaan kirjoittaa tälle palstalle (ja todennäköisesti tämä kohta poistetaan) mutta, jos antaa tällaisia ohjeita, niin kannattaisi myös selittää hieman asioita, ettei tule väärinkäsityksiä.

Muusikoiden liiton listassa puhutaan palkoista ei laskutettavista palkkioista. Jos noita sovellettaisiin, täytyisi tilaajan toimia työnantajana ja samalla maksaa valtiolle myös kaikki työnantajalle kuuluvat eläke- ja sotumaksut (niiden palkkojen ja kulukorvausten lisäksi). Käytännössä kukaan hääpari ei halua moista hommaa itselleen. Eli bändien palkkiot sisältävät myös nuo jutut.

Tuolla ilmoitetuista palkkioista ja ehdoista jos bändi pyynnöissään hirveästi poikkeaa, niin sitten kannattaa jo kysäistä vähän lisäselvitystä.

Tästä olen siltä osin samaa mieltä, että yhdenkään asiansa osaavan bändin ei pitäisi keikkailla noita minimiliksoja halvemmalla. Suuremmat palkkiopyynnöt johtuvat taas yleensä siitä, että bändillä riittää kysyntään. Näinhän se menee kaikessa liiketominnassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En saisi oikeastaan kirjoittaa tälle palstalle (ja todennäköisesti tämä kohta poistetaan) mutta, jos antaa tällaisia ohjeita, niin kannattaisi myös selittää hieman asioita, ettei tule väärinkäsityksiä.

Muusikoiden liiton listassa puhutaan palkoista ei laskutettavista palkkioista. Jos noita sovellettaisiin, täytyisi tilaajan toimia työnantajana ja samalla maksaa valtiolle myös kaikki työnantajalle kuuluvat eläke- ja sotumaksut (niiden palkkojen ja kulukorvausten lisäksi). Käytännössä kukaan hääpari ei halua moista hommaa itselleen. Eli bändien palkkiot sisältävät myös nuo jutut.

Tästä olen siltä osin samaa mieltä, että yhdenkään asiansa osaavan bändin ei pitäisi keikkailla noita minimiliksoja halvemmalla. Suuremmat palkkiopyynnöt johtuvat taas yleensä siitä, että bändillä riittää kysyntään. Näinhän se menee kaikessa liiketominnassa.

Kyllä OK on oikeassa. Flenderi välillä hiukan oikaisee eli sinun  on syytä tarkentaa 8-)On turha yrittää saada meitä huippubändejä jollain minimipalkalla vaikka hääkeikalle ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pitää vain kirjata sopimukseen, ettei uusia kappaleita opetella, ellei nuotteja ja näytettä toimiteta bändille tietyssä aikataulussa.

Eiköhän se ole sellainen asia, että fiksut bändit  / soittajat hankkivat tarvittavat nuotit yhteistyössä hääparin kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ja kuinkahan moni hääpari olisi valmis maksamaan tästä nuottien hankkimisesta bändille ylimääräisen satasen tai pari?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Ja kuinkahan moni hääpari olisi valmis maksamaan tästä nuottien hankkimisesta bändille ylimääräisen satasen tai pari?

Mitenkähän mä oon nyt oikein ymmärtänyt tän "bisneksen" tässä hommassa väärin, kun en oo koskaan vielä ees tuosta nuottien hommaamisesta huomannu pyytää rahaa  ;D

No, oikeesti ei oo tullu kyllä mieleenkään....Se ei oo monestikaan ollu vielä ongelma. Kirjastosta löytyy aika paljon apuja. Yleensä varaan nuotit etukäteen ja siitä joutuu vähän maksamaan. Meidän kirjastossa 50 cnt/laina, jos on omassa kirjastossa ja 4 eur/laina, jos tilaa kaukolainana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No minä olen ajatellut asian niin, että jos bändi on valmis opettelemaan yhden tai kaksi uutta kappaletta ilman eri korvausta, voin minäkin osallistua hommaan sen verran, että hankin heille nuotit ja soittonäytteen. Tosin minähän en tiedä, mitä te veloitatte hääkeikasta, ja oletteko laskeneet hintaan mukaan myös uusien kappaleiden opettelemisen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ No minä olen ajatellut asian niin, että jos bändi on valmis opettelemaan yhden tai kaksi uutta kappaletta ilman eri korvausta, voin minäkin osallistua hommaan sen verran, että hankin heille nuotit ja soittonäytteen. Tosin minähän en tiedä, mitä te veloitatte hääkeikasta, ja oletteko laskeneet hintaan mukaan myös uusien kappaleiden opettelemisen.

En minäkään mitään eri korvausta ole koskaan pyytänyt, jos on uusia kappaleita opeteltu. Yleensä niitä kuitenkin on  vaan yksi, korkeintaan kaksi.

Hieno juttu olisi tietysti, jos saisi nuotit ja soittonäytteen, jopa luxusta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tosin minähän en tiedä, mitä te veloitatte hääkeikasta, ja oletteko laskeneet hintaan mukaan myös uusien kappaleiden opettelemisen.

Me ei myöskään olla veloitettu lisähintaa uusien kappaleitten opettelusta.Monien sellaisten opettelusta on

ollut jopa hyötyä,olemme ottaneet niitä vakituiseen ohjelmistoomme. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverin haissa soitti bandi 'Sammuneet tahdet.' Hyva meininki ja soittavat ihan mita hyvansa, vakiovalsseista funkkiin. Soittajat ammattilaisia.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joku tuolla aikasemmin ketjussa kyseli, että voiko joku suosittaa bändiä uudellamaalla... minä voin suosittelen Arto Sirkiäja hurmos nimistä bändiä....  käsittääkseni tällekin kesälle on vielä vapaita aikoja, jos jollain on ihan viimetippaan jäänyt... osoite oli/ [email protected]

Kysykää sieltä.

kesät kaikille ja hilipatti hippaa vaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Etsiskelen Salon seudulla oleviin häihini bändiä, joka soittaisi siis tanssimusiikkia ja myöhemmine illasta sitten suomipoppia. Mutta mistä löytää tällainen bändi??? yksi tarjous illasta olisi 1000 egee, mutta budjetin ollessa aika pieni, tuntuu hintakin aika isolta - mutta halvemmallakaan ei taida saada.... Hyviä vinkkejä ottaisin yv:llä miellelläni vastaan  :)

Meidänkin häät ovat Salon seudulla kesällä 2008. Oletteko löytäneet jonkun hyvän tältä alueelta? Tosiaan hyviä vinkkejä kaivataan  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Päivitetäänkö tänne vähän näitä hääbändien hintoja, kun kaikki muutkin hinnat nousee koko ajan, niin viimevuoden hintatiedot ovat jo varmaan vanhentuneita. Uudeltamaalta ollaan kalasteltu bändiä ja halvin on ollut 700, ja kallein 1500+ruoat+erikoistoiveet juomista, kaikki olisivat sen perintei¨sen 3x45min soittaneet. Tosi vaikea valita minkä bändin valitsisi, vai ottaisko esim. dj:n soittamaan...

Minkä hintaisia ovat muuten noi dj:n vetämät keikat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän saamat tarjoukset ovat olleet 1000-1300 euroa, pääkaupunkiseudulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään