Jump to content
Naimisiin.info

Kumpi häämarssi ensin?


jokala

Recommended Posts

Siis häämarsseista vai mitä lie  :) Meillä melartin ja mendelson... En tiedä kumman tahtoisin ensimmäiseksi? Vai onko jotain käytäntöä

Muokattu: , käyttäjä: safira86
muokattu otsikko sekä siirretty oikealle osastolle
Link to comment
Share on other sites

Jos minä valitsisin itselleni, niin Mendelssohn ilman muuta alkuun ja tuo Melartin poistumismarssiksi. Tuo Mendelssohn on mun mielestä juhlavampi alkuun ja sitten tuo Melartin on taas sellainen "kevyempi"/iloisempi poistumismarssiksi.

Mun valintani olis ehdottomasti näin päin  8-)

Link to comment
Share on other sites

Mina taas valitsisin toisin pain :D. Melartin oli meilla ehdolla sisaantulomarssiksi varsinkin sen hienon alkufanfaarin takia (kunnon merkki vieraille, etta nyt se alkaa ja Prinsessa Ruusunen saapuu) ja ainakin ulkomailla on tottunut kuulemaan Mendelssohnin aina vihkimisen lopussa. Minulle tulee Mendelssohnista aina sellainen olo, etta "huh huh, nyt se on ohi, helpottaa ja uskaltaa jo hymyilla leveasti ;D" ja sekin on aika nopeatempoinen ja reipas... Mutta molempia taidetaan kayttaa seka vihkimisen alussa etta lopussa - taitaa olla ihan makuasia.

Link to comment
Share on other sites

Maku asia, miten itse tahtoo.  :D

Meillä Melartin on valittu poistumismarssiksi. Juuri tuon laulajan mainitseman keveyden ja iloisuuden vuoksi.  

Link to comment
Share on other sites

Kuunnelkaa molempia levyltä ja miettikää, sopiiko se paremmin alkuun, kun on juhlallinen ja jännittynyt olo, vai loppuun, kun olo on jo iloinen ja helpottunut, miksei riemukaskin. Itse olen aina ajatellut, että Mendelssohn alkuun ja Melartin loppuun, mutta hemuli_07:n kommentin jälkeen taidan muuttaa mieltä. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jossain häälehdessä sanottiin, että "kirkkoon tullessa soitetaan arvokkaampaa ja hitaampaa musiikkia ja poistuttaessa sopii iloisempi ja ripeämpi tahti, joten suositut häämarssit Mendelssohn ja Melartin olisi syytä soittaa niin päin, että alkumarssina Melartin ja kirkosta poistuttaessa Mendelssohn".

Minusta nämä sopivat ennemmin noin päin kuin yllä kirjoitin, mutta en pidä pahana käänteistäkään järjestystä.

Link to comment
Share on other sites

Näistä kirjoituksista näkee, että joidenkin mielestä Ruusunen on se nopeampi ja iloisempi, joidenkin mielestä Mendelssohn. Eli jokainen päättäköön oman makunsa mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli Melartin sisääntulossa, ja kylläkin Kuulan häämarssi poistuessa. Syy, miksi Melartin oli aluksi, oli juuri niissä fanfaareissa. Luovat kivasti tunnelmaa sille, että jotain todella tärkeetä on tapahtumassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...