-kati-

Andreasen - kokemuksia?

61 viestiä aiheessa

Nyt kun pitäisi alkaa pohtimaan tuota iankaikkista sormusta ja löytää se unelmien unelma niin...

Sopivia ehdokkaita on löytynyt Kalevalalta, Tillanderilta, Sandbergilta ja kultasepänliike Andreasenkin näytti tarjoavan vallan mainoin ehdokkaan ja mielestäni vielä ihan hyvään hintaan.

Koska kihla on pyöreähkö ja sileä valkokultainen sormus niin siihen on tarjolla "muutama" eri vaihtoehto.

Mutta miten on? Onko kenelläkään kokemusta tästä tamperelaisesta kultasepänliikkeestä? Olen ymmärtänyt, että heillä voi myös teettää sormuksia, mutta mahtaakohan se olla paljon kalliimpaa kuin tuollaisen "valmiin" ostaminen.

OT1072.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo nyt riippuu tästä sepästä, onko hänen päälinjansa valmistaa tiettyjä sormuksia useita kappaleita vai tekeekö hän mieluummin tilaustyönä.

Näin annettiin minun ymmärtää ja perusteltiin hintaa sillä,

että jos tilataan malliston ulkopuolelta niin työmäärä on suuri verrattuna malliston sormukseen, sillä sehän on jo "keksitty" ja hinta mielestäni oli kova!

Mutta seppä, joka on erikoistunut tilaustyönä tehtyihin koruihin on kyllä mielestäni kilpailukykyinen valmiisiiin nähden.

Pitää ottaa se huomioon, että uniikki on aina uniikki tai ainakin niin kauan kunnes joku haluaa samanlaisen :).

Osa kultasepistä, ei edes halua tehdä tilaustöitä vaan mieluummin myyvät niitä oman malliston sormuksia.

Jos nyt tiivistäisin tämän höpinän eli jos/kun haluat teettää sormuksen niin,

etsi seppä joka pääsääntöisesti tekee tilaustöitä ja pyydä hinta-arvio vaikka parista paikasta,

koska paikkakohtaiset hintaerot voivat olla suuria.

Muoks! Siis jos vertaa teeteettyä sormusta Tillanderiin tai Sandbergiin niin se ei ole kallis, vaan hyvin tod. näköisesti edullisempi tai ainakin niin itselleni kävi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Andreassenista olen kuullut hyvää ja omat kokemukseni ovat hyviä sieltä. Olen teettänyt siellä korun ja olen oikein tyytyväinen työn tulokseen. Palvelukin oli hyvää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle teetettiin kihlasormus Andreasenilla, joku pohjautui heidän omaan malliin, mutta muokattiin minun makuun sopivaksi. Hinta oli mielestäni ihan kilpailukykyinen "sarjatuotantoon" verrattuna. Palvelu oli hyvää ja sormuksella elinikäinen huolto ilmaiseksi!  :) Vihkisormukseni teetetään kuitenkin Aurifaberilla, koska on heidän oma malli, ja jotenkin ei moraalimme antanut periksi kiikuttaa kyseistä mallia Andreasenille vaikka siellä olisimme saaneet teetettyä sen halvemmalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kyselin tarjouksia tietynlaisen sormuksen teettämisestä ja sain Andreasenilta parhaan tarjouksen tähän mennessä! Eli hinta huomattavasti alempi kuin kellään muulla, keltä kysyin samasta sormuksesta. Pitää kysellä vielä lisää, mutta vahvasti tuntuu että Andreasenilla teetän sormukseni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma tuleva vihkini teetettiin andreasenilla ja olen siihen tosi tyytyväinen. Heidän valmiista mallista muokkailtiin minulle juuri sopiva. Työn laatu on mielestä tosi hyvä ja palvelu oli myös ehkä parhainta mitä on. Ja hintakin oli aivan sopiva ja kannatan ennemmin paikallista kultaseppää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia? Multa on tämä kyseinen liike päässyt menemään aivan ohi vaikka paljasjalkainen tamperelainen olenkin  ::)

Nettisivuillaan hinnat vaikuttivat paikoin melkeimpä epäilyttävän alhaisilta  :-? Kauniita sormuksia kyllä oli.

Täytynee mennä alkaisiksi kurkkimaan ikkunaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin voin vain kehua Andreasenia, sekä kihla että vihki on teetetty siellä. Hyvää palvelua ilman ylikorkeita hintoja. Ja sen lisäksi vielä paikallista yrittäjää on aina kiva tukea :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hinnat on ainakin sen takia alhaiset, kun ei ole suuria markkinoitikuluja ja kaikki tehdään omassa kultasepänpajassa joka on liikkeen yhteydessä. Voin kyllä sanoa, että todella laadukasta on. ei mielestäni tarvi pelätä, että ne olisi jotain huijausta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, en minä sentään niin epäluuloinen ole että epäilisin huijausta  :) Lähinnä vaan mietin kivien laatua jne.

Mutta kävin eilen illalla kurkkimassa ikkunaa ja kovasti oli ihania sormuksia. Seuraavaksi täytyy uskaltautua sisälle saakka  ;D

Tietääkö kukaan onko liike ollut pitkäänkin tuossa Tuulensuun talossa vai onko heidän toimipisteensä ollut joskus jossain muualla?

Siis olenko mä todella niin sokea etten vain ole sitä ikinä huomannut  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlasormukset ostettiin ja tehtiin ko paikassa. Mukavaa palvelua saatiin ja kultaseppä tuli vielä itse katsomaan onnistuuko meidän toiveet. Suosittelen lämmöllä.

Itsekin olen paljasjalkainen tamperelainen ja monta kertaa viikossa kuljen Tuulensuun ohi.. Mun mielestä liike ei oo ollu siinä hirveen kauaa(yli kymmentä vuotta  :)), mut en sitten ole ihan varma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voin tarkistaa kivien laadut heti kun pääsen sormuksen luo.  ;D Liike on itsessään pieni ja huomaamaton eikä ne mainosta missään nii ei mikään ihme, jos joku ei huomaa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En epäile kyllä hetkeäkään, etteivätkö Andreasenin kivet olisi sitä mitä lapussa luvataan. Ei oikein kannata myydä vaikkapa P-kiveä VS:sänä, koska jos on yhtään asiantuntemusta, sen huomaa, ja liikkeen maine on mennyttä. Eri asia ovat "halpis"kultasepänliikkeet, joilla ei alkujaankaan oikein tunnu erityisen hyvää mainetta olevan...

Andreasen teki aikaisemmin lähinnä muille liikkeille, joten eiköhän heidän laatunsa ole jo siinä tullut testattua!

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten teillä muilla on mennyt suunnitteluvaihe andreasenilla? Ovatko he ennen somruksen tekoa piirtäneet teille mitään luonnoksia? Itse en pääse paikan päälle, ja selitin vain sanallisesti, ja kun pyysin että tekisivät luonnoksen tms niin itse päätyivät siihen että olisi helpointa vaan tehdä se sormus ja laittaa mulle nettisivuille kuva, ja ostan sen jos pidän. Mua tää nyt vähän harmittaa, kun entä jos sormus ei olekaan sellainen kuin olen kuvitellut? Jätän sitten ostamatta? Luonnoksesta olisi voinut sormella osoittaa jos joku ei olisi niinkuin toivon, mikä musta olisi ollut fiksumpaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En epäile kyllä hetkeäkään, etteivätkö Andreasenin kivet olisi sitä mitä lapussa luvataan. Ei oikein kannata myydä vaikkapa P-kiveä VS:sänä, koska jos on yhtään asiantuntemusta, sen huomaa, ja liikkeen maine on mennyttä. Eri asia ovat "halpis"kultasepänliikkeet, joilla ei alkujaankaan oikein tunnu erityisen hyvää mainetta olevan...

Andreasen teki aikaisemmin lähinnä muille liikkeille, joten eiköhän heidän laatunsa ole jo siinä tullut testattua!

;)

Eijjeijei en mää nyt tätäkään tarkoittanut... Ilmaisen itseäni niin epäselvästi etten ota itsekään selvää  :-[ Tarkoitin lähinnä siis hiontaa jne. (pari tuntia liikaa tullut selailtua timantit.comia, had.fitä ja Suokon sivuja...)

Siis en oikeasti tarkoittanut mitenkään aliarvioida kyseistä liikettä tai heidän tuotteitaan. Enkä TODELLAKAAN epäile että myisivät kiviä väärillä laatuluokilla tms.  :o Sellaiseen mulla ei ole mitään syytä.

Yritin vain itselleni tehdä jotain vertailua suhteessa Suokkoon, sanavalinnat ontuivat ja pahoittelut siitä. Nyt mulla on jo huono omatunto  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain oman sormukseni nyt kotiin, ihan sähköpostitse hoidettiin koko prosessi, ja en voi muuta kuin kehua miten hyvin he vastasivat sähköposteihin jne. Sormus on ihana!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Andreasenista on kyllä vain hyviä kokemuksia. Meillä on molempien vihkisormukset teetetty heillä. Kyselimme ensin useasta kultasepänliikkeestä ympäri Suomea tarjouksia sormuksesta, jonka halusin (meillä oli siis valmis kuva mallista, jota hieman muunneltiin) ja Andreasenin tarjous oli ylivoimaisesti edullisin. Ensin he tekivät vaha?mallin sormuksesta, jonka jälkeen vasta itse sormuksen. Sormukseni on leveä, joten olen sitä tässä kevään/kesän aikana pidellyt sormessani varmistaakseni, onko koko hyvä ja muutamaan otteeseen olemme käyneet liikkeessä suurentamassa sormusta, eilen viimeksi. Nyt sormus vaikuttaa sopivalta, mutta kaiverrukset käymme laitattamassa vasta syksyllä lähempänä häitä, niin saan hieman kylmemmälläkin ilmalla vielä kokeilla, ettei sormus nyt sitten putoa sormesta  :)

Ja tosiaan, päätimme sitten sulhonkin sormuksen teetättää saman tien samassa paikassa ja siihenkin tulokseen olemme tyytyväisiä. Kaikki nämä muokkailut/korjailut kuuluu sormuksen hintaan.

Ja palvelu on erinomaista!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liityn Andreasen kehujien kuoroon. Mullakaan ei ole kyseisestä paikasta mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Teetätin oman vihkini tuolla. Palvelu oli mitä mainiointa ja ammattitaitoista (mitä ei todellakaan voi sanoa muutamasta muusta tamperelaisesta kultasepänliikkeestä, joissa vierailin). Sormuksesta tuli juuri sellainen kuin halusinkin. Ja hintakin oli todella kilpailukykyinen. Ajoista en osaa sanoa mitään tarkkaa, sillä olimme niin ajoissa liikkeellä, ettei kiire ehtinyt tulla missään vaiheessa - ilmeisesti tekevät sormuksia kyllä oikeasti todella tiukoillakin aikatauluilla.

Ainoa seikka, mikä näin jälkikäteen harmittaa, on se, ettemme tajunneet käydä kihlojamme kyseisestä liikkeestä hankkimassa, vaan maksoimme niistä (pelkästään merkin vuoksi) selkeästi ylihintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin tilaamassa mulle vihkisormus (häistä kylläkin jo 1,5kk, edellinen seppä vähän mokaili, pitkä juttu joka löytyykin  ketjusta Ongelmallinen sormus), ja Andreasenilta saimme kyllä aivan mahtavaa asiallista ja mukavaa palvelua asiantuntevasti! Joten päädyimme heiltä tilaamaan sormuksen!!!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin todella hyvät kokemukset Andreasenista!

Todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Oli oikein ilo asioida heidän kanssaan.

Sormus tuli tänään postissa ja on aivan täydellinen  :-X

Kiitos siis heille todella upeasta sormuksestani  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ole vielä ainakaan sormusta Andreassenilta, mutta kaksi tänä kesänä vihittyä kaveriani hankkivat sormuksensa sieltä ja voin sanoa ainakin ulkonäön perusteella, että voin hankkia omanikin sieltä.

Toinen kavereistani oli myöskin tyytyväinen palveluun ja suunnitteluun sillä hänen alkuperäiset suunnitelmat olivat muuttuneet kultasepän ideoinnissa ja sen seurauksena oli saanut omasta mielestään kauniimman sormuksen kuin olisi itse osannut kuvitella. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös me teetimme sormuksemme Andreasenilla. Lopputuokseen ja hintaan olemme TODELLA tyytyväisiä. Minun sormus hieman muunneltu mallistosta ja sulhon "vedettiin päästä".  Mielestäni erittäin kilpailukykyiset hinnat, esim verrattuna Kultajouseen tms. Aikataulu hieman venyi luvatusta, mutta sillä ei ollut käytännön merkitystä, sillä silti valmistuivat ajoissa häihimme nähden. Hyvää ja henkilökohtista palvelua, perheyritys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin kävimme tilaamassa kihlasormuksemme ja minun vihkini kyseisestä liikkeestä. Vihkisormus valmista mallistoa ja kihlat hiukan malleista muuteltuja. Lopputuloksesta en osaa sanoa vielä mitään, sillä sormukset valmistuvat vasta kuukauden päästä, mutta palvelu oli erinomaista ja hinnatkin ihan kohdillaan. Niiden perusteella minäkin kyllä liikettä suosittelen. Ja eipä taida tuosta lopputuloksestakaan joutua huolehtimaan, ainakaan täällä annettujen kehujen perusteella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on myös tilattu vihki Andreasenilta ja kihlakin laitetaan siellä uuteen uskoon. Vanhaan kihlaan laitetaan siis istukka ja siihen yksi 0,15 karaatin timantti sekä sormus tietysti rodinoidaan ja kiillotetaan. Kaveriksi kihlalle tehdään melko perinteinen rivisormus, johon tulee 7x0,07 ct kivet. Hinta oli mielestäni erittäin kilpailukykyinen verrattuna siihen, että olisin mennyt hankkimaan vastaavia sormuksia valmiina jostain. Palvelu on ollut hyvää tähän asti ja uskon, että olen myös lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monella on hyviä kokemuksia Andreasenilta. Nostin tämän ketjun ylös, koska haluaisin kysellä hieman heidän materiaaleistaan. Olen kyllä soittamassa itse yritykseen, mutta haluan hätähousuna nyt kysyä täältäkin jo joku tietäisi.

Andreaseneille kulta tulee Rasmussenilta, sen olen jo kysynyt. Käyttävätkö he 18 K:n valkokultaseoksenaan 750/140 Pd:tä vai 750/90 Pd:tä?

En halua, että sormustani rodinoidaan, joten siksi kiinnostaa tuo seos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään