Pintaliitäjä

Suosittele hyvää kultaseppää Pk-seutu

130 viestiä aiheessa

Pliis, auttakaa joku, oon pulassa. Häihin on kuusviikkoo eikä mulla edelleenkään ole sormusta. Oon käynyt parissa liikkessä kyselemässä teetättämisestä mutta palvelu on ollut jotenkin haparoivaa enkä sen takia ole niihin liikkeisiin palannut.

Mistä löydän Helsingissä kultasepän joka pystyy suunnittelemaan ja piirtämään sormuksia vaikka asiakas ei tarkkaan tiedä mitä haluaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helsingistä pitäisi löytyä monta paikkaa, jossa on kultaseppä paikalla. Yleensä nämä ovat pikkuliikkeitä (ja mikähän merkitys tälläkin tiedolla oli???). Tällaisia pienempiä paikkoja ovat mm. Alfred K. (Henrik Kihlman. Olisikohan jossain Korkeavuorenkadun tietämillä), Gad Leinson siellä Hotelli Tornin luona (ihan sympaattinen kaveri ja joku kehui palvelua), Medaljonki (Hessu Siekkinen on tehnyt koruja KAUAN ja tekee ne hyvin, oma kokemus) ja sitten on tietysti Union Design, jossa onkin paljon kultaseppiä mistä valita (nyt kesällä siellä on ilmeisesti töissä Sami Laalo, joka on tehnyt vihkisormukseni, josta olen, ah, niin onnellinen. Tämä kaveri on verrattain nuori, mutta sai jo jonkun taiteilija-apurahan... joitain Samin töitä löytyy vielä Union Designin kotisivuilta jostain 'näyttelyvitriini'-valikosta).

Uskoisin, että kaikki yllä olevat saavat aikaiseksi jonkinlaisia luonnoksia sormuksista ja heidän kanssaan voi keskustella ja suunnitella ja pyytää hinta-arvioita.

Muuten isommista liikkeistäkin pitäisi löytyä apua. Kokeneet myyjäkonkarit ovat nähneet paljon sormuksia ja koruja ja heiltä pitäisi kyllä löytyä ideoita ja taustalta kultaseppä joka (taas) tekee niitä luonnoksia. Tarkiainen voisi osata homman ihan hyvinkin.

Pari kolme viikkoa pitäisi kyllä riittää, jos ei seppä ole lomalla... Onnea sormusjahtiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laalo siirtyy poi unionista (ellei ole jo)... tämä on herran itsensä suusta kuultu juoru...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatan olla vähän myöhässä vastaukseni kanssa, mutta laitan sen kuitenkin, voihan siitä olla hyötyä jollekin toisellekin. Siis asiaan: Me saimme aivan erinomaista palvelua Oz.jeweliltä Helsingissä (www.ozjewel.com, Unioninkatu 15). He tekevät kaikki sormukset tilauksesta, mutta esillä on suht paljon erilaisia malleja, joista etsiä innoitusta.

Toivottavasti ihannesormuksesi löytyy pian, ellei ole jo löytynyt!

:) Igge

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos voit laajentaa etsintä aluettasi Vantaalle,

niin TT-Kullasta Varistossa saa hyvää palvelua.

He ovat keskittyneet tekemään tilaustöitä & omia malleja. Lisäksi hintataso on ihan eri luokkaa kuin Oz issa.

Hunajainen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen ehdottomasti! Minulla Petri Pulliaisen tekemä sormus, enkä osannut ensin sanoa yhtään mitä haluaisin. Petri lähetti maililla luonnoksia, josta lähdimme sitten muokkaamaan lisää. Petri lähetti taas uusia luonnoksia jne. Kiven kävimme valitsemassa paikan päällä (on vähän erikoinen, joten se piti nähdä ihan luonnossa). Petri sanoi, että sormuksen tekeminen kestää periaatteessa pari päivää, eli hädässä voi saada niinkin nopeasti. Meillä tehtiin viikossa (haettiin kaksi päivää ennen häitä).  Sormuksesta tuli paljon kauniimpi kuin luonnoksesta osasi arvata - Petri sanoikin, että luonnoksen on oltava aina "rumempi" kuin mikä korusta sitten lopulta tulee... Suosittelen lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän oman sormukseni GL -korussa ja sieltä saa persoonallisia koruja muutenkin, suosittelen !

Liike on Helsingissä, Kalevankadulla...

www.gl-koru.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlat teetettiin myös tuolla. Saimme upeat sormukset ja hyvää palvelua. Suosittelen minäkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja hintataso on mikä? Ikkunassa ei näe hintoja ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuin myös olen tyytyväinen mittatilauksena teetettyihin titaani-kulta-vihkisormuksiimme :-X

Hintataso oli mielestäni ihan "normaali", tosin meillä ei paljon vertailukohtaa vastaavista ollut, kun mies ehdottomasti halusi titaania ja titaania työstävä sepät ovat aika harvassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja hintataso on mikä? Ikkunassa ei näe hintoja ollenkaan.

Rohkeasti vaan sisään, palvelu on ollut joka kerta hyvää ja ystävällistä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni myös Gadilla mittatilaustyönä teetetty 5-6mm leveä vihkisormus titaanista yhdellä 0,30 karaatin kivellä. Hintataso on mielestäni ehkä jopa hieman halvempi kuin muissa liikkeissä. Minäkin suosittelen erittäin lämpimästi niille, jotka eivät tyydy kultakauppaketjujen "massasormuksiin" vaan haluavat jotain yksilöllistä ja kaunista itselleen... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kävin kyseiseen liikkeeseen tutustumassa ja palvelu oli loistavaa ja titaanisormukset upeita. Yksilöllisiä koruja ja todella hyvää palvelua. Tämä tulee ehdottomasti olemaan meidän sormuksiemme ostopaikka  :-X

Kivettömät sormukset maksavat käsittääkseni 180-280€. Kivet ja jotkut todella spesiaalit lisät tuovat tietysti lisähintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja hintataso on mikä? Ikkunassa ei näe hintoja ollenkaan.

Tänä päivänä ikkunoissa pitäisi kyllä olla hinnat esillä. Mutta kyllä pikkuliikkeisiin kannattaa mennä ihan rohkeasti sisään. Koska:

1. Kaikki esineet eivät ole yleensä esillä ikkunassa.

2. Liikkeessä voi olla kiinnostavasta korusta muita versioita. Tämä tarkoittaa myös mahdollisesti edullisempaa tai näytävämpää korua.

3. Ikkunan takaa koru ei ehkä näytä kaikkia puoliaan eikä pelkkä hintalappu koko totuutta.

4. Meillä pikkuliikkeiden myyjillä käy aika pitkäksi ja ihan ilomielin kerromme tuotteista ja jorisemme muitakin kuulumisia. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on sormus tilauksessa ko. paikasta. Kyseessä siis vihkisormus ja hinnaksi arvioitu 900 euroa. Vein kolme kultasormusta, jotka alentavat hieman hintaa. Sormukseni olisi voitu tehdä osittain myös noista kolmesta sormuksesta, mutta sanoin ettei tartte, koska se olisi ollut kuitenkin hieman hankalampaa. Sormus on valmis 15.3, joten tässä saa vielä odotella.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerrotko, Jasu, vähän että mitä tuolla 900 eurolla saa? Mä en kyllä aio noin paljoa maksaa, mutta mulle tuleekin yksinkertaiset systeemit... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormus tulee olemaan sileä, reunoilta keltakultaa ja keskeltä valkokultaa. Yksi princess timantti, joka varmasti nostaa hintaa. Eli halvemmallakin saa varmasti sormuksia, mutta vastaavat valmiit eivät paljon halvempia olleet. Tietysti itse työkin maksaa. Ko. paikassa oltiin erittäin yhteistyökykyisiä ja palvelu vaikutti asiantuntevalta.

Voit huoletta mennä kysymään hinta arviota, jos sulla on jotain mielessä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin juuri sanomassa samaa!  ;D

Union Designistä (HKI)kannattaa myös kysyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi eivät "paremmat liikkeet" palvelisi tällaisessa asiassa? Toisaalta em. Union Design on kyllä Helsingin huippua...  ;D Ja sieltä saa kyllä hyvää palvelua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Onko teillä kokemusta gl-korusta? Minkälaista palvelua olette saaneet, onko sormusket vastanneet odotuksia ja minkälainen hintataso kyseisessä paikassa on ollut? Itse tahtoisin jotain uniikkia....

Kiitos jo kovasti etukäteen vastauksistanne...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teimme tilauksen GL-koruun muutama viikko sitten. He tulivat tänään lomilta ja sormukset (kihlat) pitäisi tulla perjantaina (pienellä varauksella). Vihkisormus tilattiin valmiiksi samalla ja valmistumispäiväksi määrätiin 15.10. (tosin aion aikaistaa sitä, jos sattuukin, että jotain sormuksessa vialla/pitää pienentää tms., niin jää aikaa)

Palvelu oli todella hyvää ja asiakasta osattiin neuvoja ja kerrottiin lisäksi kaikki, mitä piti kertoa. Etumaksua he ottivat 1/4-osan lopullisesta hinnasta.

Ainut, mikä jäi vähän mietityttämään, että onko todella pakko ottaa sormukset, jos ne eivät vastaa asiakkaan mielikuvaa, vaikka ollaankin yhdessä läpi käyty kaikki asiat?!? Lähinnä, että mitä kuluttajansuoja siihen sanoo..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saamani (tai no mieheni saama  ;)) palvelu oli ystävällistä mutta työn laatua en voi kehua. Tai ehkä laatukin oli ihan ok mutta viimeistely aika huteraa.

Mieheni halusi antaa minulle syntymäpäivälahjaksi vanhaan kaulakoruun timanttiriipuksen ja meni irtotimantin & kaulakorun kanssa tähän liikkeeseen.

Kun sain kaulakorun takaisin sen uusi keltakultariipus (jossa timantti oli istutettuna) oli aivan musta sisältä ja reunoista aivan kuin sitä ei olisi "puhdistettu" (tai jotain) työnteon jälkeen. Myös riipuksen lenkki oli musta ja lenkki oli jätetty hieman avonaiseksi niin että oli vain ajan kysymys milloin riipus tipahtaisi kaulakorusta (eli lenkkiä ei oltu "puristettu" tarpeeksi kiinni yhteen).  :(

Nämä kokemukset ovat jo vuoden takaa joten en tiedä onko työskentelyn laatu parantunut.  Muistelen että ko. paikkaa on täällä kyllä aikaisemmin kehuttu.  :)

Silti - ottaen huomioon työn laadun ja toisaalta hinnan (mieheni sanoi että pelkkä timantin istuttaminen riipukseen maksoi 150e  :o) en oikein osaa suositella ko. paikkaa. Kävin parin kuukauden tuskailun jälkeen vaihdattamassa timantin itse toisessa paikassa valkokultaistutukseen (sopi mielestäni paremmin kuin tuo keltakulta joka tapauksessa  ::)) ja hinnaksi tuli silloin 75e...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään