Morsian2002

Valokuvauksen ajankohta? (yhdistetty)

651 viestiä aiheessa

Milloin meinaatte mennä/kävitte valokuvassa? ???

Itse henkilökohtaisesti olen ajatellut kuvausta, joko jo koekampaus & -meikkipäivänä tai sitten ennen vihkimistä.

Vieraita ajatellen pidän sitä parempana, että heti miten vihkimisen jälkeen aloitetaan juhlat, eikä hääpari "katoa" minnekään muutamaksi tunniksi.

Olin viime kesänä häissä, jossa hääpari lähti kuvaan vasta syönnin jälkeen ja viipyi matkallaan reilut kaksi tuntia, eikä väliajaksi ollut järjestetty vieraille ohjelmaa. Pääsi tunnelma siinä vähän latistumaan. :(

Mitä mieltä muut ovat? Kunnioitatteko vanhoja perinteitä, että sulhanen ei saa nähdä pukua ennen kuin vasta kirkossa? ::)

Morsian2002

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

olen kanssasi täysin samaa mieltä. Minusta on parempi mennä valokuvaukseen ennen vihkimistä, kuin että morsiuspari lähtisi kesken juhlien valokuvaukseen. Itse yritän saada ajan hääpäivämme aamuksi, ja jollei se onnistu niin sitten vaikka koekampauspäivänä (minulla on lyhyet hiukset, joten ei niistä kovin ihmeellistä kampausta muutenkaan saa). Minulle ei ole väliä, vaikka sulhanen näkisi pukuni ennen vihkimistä. Itseasiassa olen ajatellut lähteä hänen kanssaan morsiuliike-kierrokselle. Hän saa olla makutuomarini  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvaus on ennen kirkkoa. Ajattelin itse, ensin, ettei sulho saisi nähdä ennen kirkkoa, mutta kyllä hääväki joutuu aika kauan odottelmaan jos kuvaus on vasta kirkon jälkeen. Ainakin häissä joissa olen ollut, on tunnelma hieman latistunut juhlakaluja odotellessa...

Ja tuleehan hyviä kuviakin, jos sulho näkee morsiamen ensi kerran kuvauksessa :) Yllättynyt ja onnellinen... ainakin toivottavasti ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olin viime kesänä häissä, jossa hääpari lähti kuvaan vasta syönnin jälkeen ja viipyi matkallaan reilut kaksi tuntia, eikä väliajaksi ollut järjestetty vieraille ohjelmaa. Pääsi tunnelma siinä vähän latistumaan. :(

Me taas olimme sulhon kanssa viime syksynä häissä, jossa odoteltiin kirkosta tultua lähes puolitoista tuntia hääparia kuvauksesta juhlapaikalle, ja odottelu tapahtui ulkona seisten!! Siinä vaiheessa kyllä viimeistään päätimme, että ennen vihkimistä kuvaukseen. Ei sen puoleen, tokihan vieraiden odotteluajan paremmin saa järjestettyä, mutta en näe mitään syytä tähän järjestelyyn. Tietystihän haluan kuvaan suoraan kampauksesta ja meikistä, kun silmät eivät vielä punota itkemisen jäljiltä eikä hiuksissa ole riisiä.

SK

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kuvaus hääpäivänä ennen vihkimistä. Olisihan se ollut perinteikästä kuvata vasta vihkimisen jälkeen, mutta sulho todennäköisesti näkisi minut jo muutenkin ennen h-hetkeä niin mitäpä tuosta. Vieraita ajatellen minusta on parempi ettemme anna heidän odottaa vaan saavumme juhlapaikalle ajoissa.

Kävi tosin minullakin mielessä pitäisikö kuvata jo koemeikki- ja koekampauspäivänä, jos silloin on hyvät ilmat. Haluaisimme nimittäin kuvat ulkona, kun ympäristö on aivan liian upea kuvaamatta jätettäväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin tosiaan mietin, jos menisimme hääkuvaukseen koemeikki/-kampauspäivänä. Mutta sitten mieleeni tuli yksi ongelma; hääkuvassahan pitäisi (kai) näkyä myös hääkimppu. Sitä ei mitenkään voi hankkia etukäteen. Miten te, Morsian2002 ja Babe meinanneet ratkaista tuon ongelman?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta sitten mieleeni tuli yksi ongelma; hääkuvassahan pitäisi (kai) näkyä myös hääkimppu.

Aivan. En tuota todellakaan ollut miettinyt. Kiitos Pippuri hyvästä huomiosta! ::)

Tosin, jos kukat ovat hyvä laatuisia, niin kyllähän niiden pitäisi 2-3 päivää kestää, jos oikein säilyttää (=kylmässä). Siinä tapauksessa voisi onnistuakin, jos "testipäivä" olisi vain paria päivää h-hetkeä aikaisemmin.

Morsian2002

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Babe tunnustaa ettei ollut vielä ajatellut nii-in pitkälle  ;D Mutta jos kukat ei säilyisi, voisi tietysti olla kaksi kimppua... Toinen kuvauspäivänä ja toinen hääpäivänä - edellyttäen tietysti ettei maksaisi maltaita kahta kimppua järjestää... Enivei, meillä on kyllä kuvaus sovittu ennen vihkimistä. Kunhan leikittelin ajatuksella ilmojen haltijan huijauksesta... Paitsi jos koko viikon sataa  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla niin, että minä tyydyn siihen, että kuvaus on ennen vihkimistä. En ehkä uskalla ottaa sitä riskiä, että hankkisin hääkimpun pari päivää ennen vihkimistä, toisaalta en myöskään viitsisi hankkia kahta kimppua. Olisi vain niin paljon helpompaa, jos kuvauksen voisi hoitaa ennen varsinaista hääpäivää...

Meillä on vihkiminen jo klo 14, joten aamupäivästä tulee kyllä kiireinen, jos täytyy ehtiä meikkaukseen ja kampaukseen, valokuvaukseen ja vielä hääpaikalle koristelemaan (haluan itse olla juhlapaikkaa koristelemassa). Onneksi tosiaan on niin lyhyet hiukset, ettei niiden hääkuntoon saattaminen voi kestää kovinkaan kauaa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on vihkiminen jo klo 14, joten aamupäivästä tulee kyllä kiireinen, jos täytyy ehtiä meikkaukseen ja kampaukseen, valokuvaukseen ja vielä hääpaikalle koristelemaan (haluan itse olla juhlapaikkaa koristelemassa).

Varminta tuo varmasti on kukkien kanssa, mutta aika hulinaa sulle tulee.  :o Ei auta kuin herätä heti kukonlaulun aikaan!  ;D

Onnea järjestelyille!

Morsian2002

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen kello 15. Sovimme valokuvauksen kuudeksi. Morsiusparihan aloittaa ruokailu, niin tod.näk. lopetammekin ensimmäisenä. Siinä jää sitten aikaa kuvaukselle ja silloin on jo suurin jännitys ohitse, ettei tuu vaan totisii kuvii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin halunnut kuvauksen ennen vihkimistä, mutta vihkiaika on jo klo 13, joten sitä ennen emme mitenkään ehdi.

Koekampaus ja -meikki -päivänä otetut kuvat taas eivät tunnut jotenkin "aidoilta", joten kuvat otetaan heti vihkimisen jälkeen.

Meillä kuvaus tapahtuu juhlapaikalla, joten vieraat voivat seurata sitä ja lisäksi otetaan ryhmäkuvia, joihin kaikki osallistuvat. Vieraille järjestetään jotain (ainakin virvokkeita) ohjelmaa odottelun ajaksi. Toivon, että saamme kuvauksen hoidettua alle tunnissa pois alta, että juhlat saadaan käyntiin.

Mitenkäs kokeneemmat, kauanko kuvauksenne kesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Siinä jää sitten aikaa kuvaukselle ja silloin on jo suurin jännitys ohitse, ettei tuu vaan totisii kuvii.

Näinpä onkin. Meillä oli kuvaus juuri ennen vihkimistä ja minähän tuijottelin kelloa koko ajan  :( En ollut sitten tyytyväinen kuviin, kun olin niissä niin jännittynyt. Ainoastaan pari kuvaa oli ok, mutta yhtään sellaista "tämä on tosi hyvä kuva" niin ei ollut. Vihkimisen jälkeen otettiin ryhmäkuva ja siinä olin todella rentoutunut ja niistä tulikin sitten hyviä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin valokuvaus on ennen vihkimistä, ettei sitten enää tarvitse kirkon jälkeen odotuttaa vieraita juhlapaikassa..ja onpahan muutenkin ehostukset parhaimmillaan.. ;D Meillä on vihkiminen "vasta" klo: 15 eli luulisi ehtivän ihan hyvin, tosin kovin aamu-uninen ei passaa olla kun kampaukseen menee kuitenkin useampi tunti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myöskin kuvaus ennen kirkkoon menoa :)

Meillä avioliiton siunaus vasta klo.17 eli aikaa jää hyvin hoitaa kuvaus alta pois  :D ja ollaan jo edellisenä päivänä menty maistraatissa vihille  :-X eli ollaan siis jo naimisissa kun kuvat otetaan :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pakko oli  vihjata/ehdottaa kuvaajaa, joka tulisi häiden jatkopaikalle tai ennen kirkkoa paikalle ja ottaisi kuvia silloin... 8) eli meillä suunnitelmissa lähteä jatkoille ja häippästä pihalle hetkeksi kuvattavaksi ja myöhemmin vaikka uudestaan toiseksi hetkeksi ;). Veljeni ja yhden ystäväni häissä näin tehtiin ja kuvat olivat tosi onnistuneita "luontokuvia" ja ei tarvinnut vieraiden odotella turhia, kun kuvaus samassa paikassa kuin juhlat. Meillä etuna se, että kummisetä on valokuvaaja ammatiltaan :), mutta joissain kuvaamoissa on mahdollista mielestäni tilata kuvaaja kirkolle/jatkoille...

taitaa se jonkin verran kyllä sitten maksaakin, mutta hoituisipa ainakin pari kärpästä yhdellä iskulla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvat otetaan (ulkokuvaus) vasta vihkimisen jälkeen, koska sulhanen ei missään tapauksessa halunnut nähdä minua ennen kuin vasta alttarilla. Ja se ajatus on istunut mullekin jo niin tiukkaan päähän, etten suostunut vaikka kuvaaja kuinka yritti saada meidät kuvattaviksi ennen vihkimistä. Käytännöllistähän se olisi, mutta ei niin romanttista kuin sitten miehenä ja vaimona :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattu kirkkoon tunti ylimäärästä aikaa ennen vihkimistä, elikkäs kuva otetaan ennen seremonioita. Tämä siksi, etteivät juhlavieraat joudu odottelemaan meitä kuvauksesta ja koska meikki on varmaan vielä ennen vihkimistä kunnossa niin se näyttää paremmalta kuvissakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilkin on kuvaus ennen kirkkoon menoa.. :-X

Ja kuvaaja tulee juhliin myös eli sielkin otetaan kuvia.. toivottavasti on nätti ilma et saa otettua ulkokuvia..

Jos ei oo niin mennään sit aijemmin kuvaukseen.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on valokuvaus ennen kirkkoa. Ajattelimme että silloin on ainakin tukka ja meikki vielä hyvin ja puku likaantumatta. Valokuvaaja oli samaa mieltä, saadaan paremmat kuvat kun ei ole hirveä kiire. Halutaan muutenkin ottaa kuvia ulkona, toivotaan että tulee hyvä sää :D joten matkoihin menee aika lailla aikaa. Kiva päästä sitten kirkosta suoraan juhliin ja jatkaa niitä keskeyttämättä aamuun asti  ;D

Muistakaa tytöt muuten ottaa vihkisormus kuvaukseen mukaan jos menette ennen kirkkoa!! Kaaso antoi tämän hyvän ohjeen, muuten kuvissa näkyy sormukseton morsian.... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä kuvat otetaan vasta vihkimisen jälkeen, koska sulhanen ei missään tapauksessa halunnut nähdä minua ennen kuin vasta alttarilla. Käytännöllistähän se olisi, mutta ei niin romanttista kuin sitten miehenä ja vaimona :-X

Täysin samaa mieltä.  ;D No, sulhanen näkee minut kirkossa, alttarille kävelemmekin jo yhdessä.

Itse haluan, että hääkuva on ensisijaisesti (itsekkäästi ?) muisto meille siitä päivästä, ensimmäinen kuvamme avioparina. Kuten joku muukin mainitsi, ennen vihkimistä otettu kuva ei tunnu aidolta. Missään nimessä en voisi ajatellakaan kuvausta jo koekampaus ja -meikkipäivänä. Eikö sellainen kuva tunnu, että se on otettu lähinnä näytettäväksi muille? Ei siis millään pahalla, kunhan ihmettelen.  ???

Lisäksi on tämä jännitysongelma. Jännitän vihkimistä niin paljon, että varmasti näkyisi kuvissa, kun en muutenkaan kameran edessä kovin luontevasti hymyile.

Monet kirjoittavat menevänsä kuvaan ennen kirkkoa, koska meikki ja kampaus ovat vielä siistit.  ??? Ei kai monen tunnin työ nyt hetkessä rupsahda? Meillä on kuvaus välittömästi vihkimisen jälkeen (vieraille ON ohjelmaa) ja eihän siitä neitiydestä luopumiseen kulu kai puoltakaan tuntia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikö sellainen kuva tunnu, että se on otettu lähinnä näytettäväksi muille?

??? Multa meni varmaan jotain ohi ja nopeasti, kun en tajua yhteyttä tuon ja koekampaus ja -meikkauspäivän välillä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuttu kuvaaja ottaa sen virallisemman hääkuvan vihkimisen jälkeen ja hän sanoi että siihen menee noin 25 min!! Juhlapaikka on lähellä kirkkoa ja vieraat eivät ehdi pitkästyä kun siinä menee tarpeeksi aikaa kun kaikki 70-80 vierasta saadaan siirrettyä sinne. Me tullaan sitten vaan vähän perässä  :) Kuvaaja  tulee juhliin mukaan ja ottaa sitten lisää kuvia meistä ja vieraista pitkin päivää ja iltaa. Se ensimmäinen hääkuva on tarkoitus ottaa ulkona, mutta sateen varalle pitää vielä keksiä varasuunnitelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
??? Multa meni varmaan jotain ohi ja nopeasti, kun en tajua yhteyttä tuon ja koekampaus ja -meikkauspäivän välillä ;D

Kirjoitan näköjään nopeammin kuin ajattelen, kun en saa ajatuksiani ymmärrettäviksi.  :-[ Tarkoitin siis sitä, että kun toiset otattavat/suunnittelevat otattavansa kuvan jo koekampaus+meikkipäivänä, niin minusta (siis huom! minusta) tuntuisi siltä, että se on sellainen kuva, joka on otettu näytettäväksi muille, ei muistoksi itselle, koska itsehän sen tietää, ettei sitä ole hääpäivänä otettu.

Minä taas haluan ehdottomasti muiston nimenomaan siitä päivästä. Olen sitten miten näppy nokassa tai silmät tulehtuneena, niin siitä tulee muisto, millaisia hääpäivänä olimme.

Enpä tiedä, selvensikö ollenkaan.  ??? Mutta, eikös olekin ihanaa, kun jokainen voi tehdä juuri niinkuin itselle (ja kuvaajalle) sopii. Tähän ei kai EU:kaan ole vielä antanut mitään direktiiviä?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen Vapin kanssa samoilla linjoilla hääkuvan suhteen.

Haluan siis kuvan meistä nimenomaan tuoreena avioparina, enkä vain "poseerauskuvaa". Tämän vuoksi kuva otetaan perinteisesti heti vihkimisen jälkeen. Siihen kuvaan olisi sitten tarkoitus saada kaikki ne valtavat tunteet mukaan, eikä vaan yritetä näyttää mahdollisimman hyvältä ;) Luulenpa nimittäin, että vaikka rakkautta on tietenkin koko ajan, niin kyllä se vihkiminen on kuitenkin ainakin mulle jotain aivan erityistä.

Mutta kuten Vappi sanoi, makunsa kullakin, enkä yhtään halua arvostella toisin tekeviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään