Jump to content
Naimisiin.info

Marinadireseptejä


Anushka

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Oliiviöljyllä, valkosipulilla ja yrteillä saa paljon aikaiseksi. Kehiin vaan ihan, mistä itse tykkää. Limen tai sitruunan mehu toimii myös mielestäni näillä halutuilla ainesosilla. Tapas-kirjoista voisi myös löytyä ohjeita.

Oma lempparini:

Purkillinen vihreitä oliiveja paprikatäytteellä

2 rkl tomaattipyrettä

1-2 puristettua valkosipulinkynttä

2 rkl oliiviöljyä

Hyvin pieni ripaus cayennepippuria

Määriä on tosi vaikea sanoa isolle porukalle, pahoittelut siitä. Varmaankin on syytä koittaa itse muutenkin, miten tykkää valkosipulista tai cayennepippurista - tai kuinka ystävällinen meinaa olla vieraille... :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Anna H
Link to comment
Share on other sites

Mun keittiössä näin:

- oliiviöljyä

- valkosipulia, tuoretta puristettua tai ihan purkista jauhetta

- aavistus mustaapippuria

- basilikaa (kuivattua)

- oreganoa (kuivattua)

Voi myös jättää balsamicon pois tai korvata esim. sweet chili -kastikkeella, jolloin tulee vähän erilainen makuvivahde. En juuri koskaan mittaa kun laitan ruokaa, eli en valitettavasti osaa neuvoa tarkempia määriä, mutta maun mukaan...

Liiallista öljyllä läträämistä kannattaa välttää, mun mielestä ei tee hyvää ainakaan ja etenkään herkkusienille, ja tarjoiluvaiheessa liika öljyisyys ei oo kivaa.

Marinoituihin paprikoihin (ja purjoihin) sopii balsamico upeasti, ei kannata jättää pois ellei satu sitä inhoamaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Artisokan sydämille hyvä marinadi on esim. tällainen:

1 tölkki artisokan sydämiä

1 rkl oliiviöljyä

1 rkl sitruunamehua

1 tuore chili

suolaa ja pippuria myllystä

voi lisätä myös jotain kuivattua yrttiä (esim. oregano, basilika, timjami) maun mukaan. Artisokka maustuu aika nopeasti, mutta jos ne haluaa laittaa oikein muhimaan, niin sitten kannattaa lisätä öljyn määrää.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...