AbFab

Sri Lanka / Malediivit

449 viestiä aiheessa

Kuredulle Saksan kautta bungalow-majoitus n. 3000e/p.p. :huh: hmmm... Finnmatkoiltakin pääsee jo tuohon hintaan. Saa nyt nähdä vielä kun tulee kesällä ne lopulliset hinnat, mutta nuo on kyllä aika yläkanttiin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, tota luokkaa se varmaan on. Meilläkin olisi tuo Summer Island Village maksanut n. 800 euroa/hlö enemmän tammi-helmikuussa. Ja nythän se siis on 2062e/hlö.

Vai mille ajalle sä kysyit?

muoks. Mietin vielä tota hintaa ja kuin se oikeastaan voi olla...mun mielestä ne jacuzzi villat oli lähes tota hintaa tän vuoden alkupuolella :huh:

Muokattu: , käyttäjä: Rayelle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä finnmatkojen kautta varattu beach bungalow majoitus ja all inclusive maksaa 2180e per naama. Matka on siis heinäkuussa ja Kuredulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä finnmatkojen kautta varattu beach bungalow majoitus ja all inclusive maksaa 2180e per naama. Matka on siis heinäkuussa ja Kuredulle.

Mutta mun käsittääkseni kesä-elokuu on Malediiveilla halvinta aikaa, marraskuusta kohti joulua ja tammi-helmikuuta hinnat kohoavat koko ajan ja hintaero on huima.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu näinhän se on, koska huhti-syyskuussa Malediiveilla sataa enemmän kun talvikuukausina. Sori, ilmeisesti olen lukenut huonosti, kun en huomannut, että puhutte talvikuukausien hinnoista:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sori, ilmeisesti olen lukenut huonosti, kun en huomannut, että puhutte talvikuukausien hinnoista:)

No ei mitään, tää pohdinta jatkui viime ketjusta eikä ajankohta ehkä selvinnyt noista tän ketjun viesteistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joo, tota luokkaa se varmaan on. Meilläkin olisi tuo Summer Island Village maksanut n. 800 euroa/hlö enemmän tammi-helmikuussa. Ja nythän se siis on 2062e/hlö.

Vai mille ajalle sä kysyit?

muoks. Mietin vielä tota hintaa ja kuin se oikeastaan voi olla...mun mielestä ne jacuzzi villat oli lähes tota hintaa tän vuoden alkupuolella :huh:

Maaliskuuta kysyin, ihan sama mihin aikaan kuuta, milloin on halvinta. Ne matkayhtiöt olivat TUI ja joku muu, jonka nimeä en nyt muista, mutta kävin katsomassa niiden sivuilta ja oli tosiaan vielä huhtikuussakin 2900e p.p. Beach Bungalow. Mitä kyllä vähän mietinkin, että kun Neckermann-reisenin ja Thomas Cookin sivuilla Jacuzzi-villat on tuon hintaisia. Ja luulisi, ettei nuo maalis-huhtikuun hinnat olisi enää niin kalliita kuin tammi-helmikuun, mutta mistäs sen voi tietää.

Finnmatkoillakin tosiaan on loppukevään reissut beach bungalowiin sen reilu 2000 euroa, mikä ei nyt oikeen mahu mun ymmärrykseen, koska noilla saksalaisten sivuilla kuitenkin on yleensäkin ottaen halvemmat hinnat kuin täällä.

Sitä kanssa mietin, että onkohan Kuredu sitten vaan nostanut hintoja huimasti joidenkin maiden/matkayhtiöiden piirissä, koska muille saarille kyllä olisi noita reilulla 2000 eurolla tapahtuvia matkoja. Mutta ei auta nyt kuin vaan jatkaa hintavertailua ja odottaa sitä vastausta kesällä ja mahdollisesti katsoa itse noiden muiden matkayhtiöiden sivuja ja pyytää niitä sitten varaamaan sitä kautta, jos kerta tulee yli 500 e halvemmaksi per naama.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Me juteltiin viime reissulla lentokoneessa yhden saksalaisen miehen kanssa ja se sanoi, että Thomas Cook ja Neckermann ovat Saksan edullismpia matkatoimistoja TUIn ollessa jonkun verran kalliimpi. Minkähän takia sä et saanut tarjousta noiden halvempien mukaan :huh: Tylsää, mä kun niin vannon ton Saksan nimeen, ollaan aina saatu loistopalvelua ja halpoja hintoja.

Sitä kanssa mietin, että onkohan Kuredu sitten vaan nostanut hintoja huimasti joidenkin maiden/matkayhtiöiden piirissä, koska muille saarille kyllä olisi noita reilulla 2000 eurolla tapahtuvia matkoja.

Mä olen huomannut saman. Reilu 5 vuotta sitten Kuredu oli aina kaikilla matkatoimistoilla halvin, mutta nykyään pääsee halvemmalla vaikka minne muualle, Kuredu on jo melkein mun lompakon ulottumattomissa, vaikka ennen se oli ainoa, mihin oli varaa :P Onkohan sen restaurointi ja uuden rakentaminen aiheuttanut hintojen nousua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme miettineet matkakohteiksi Meerua tai Kuredua. Onkohan näillä nyt jotain oleellista eroa, muuta kuin hinta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Me juteltiin viime reissulla lentokoneessa yhden saksalaisen miehen kanssa ja se sanoi, että Thomas Cook ja Neckermann ovat Saksan edullismpia matkatoimistoja TUIn ollessa jonkun verran kalliimpi. Minkähän takia sä et saanut tarjousta noiden halvempien mukaan :huh: Tylsää, mä kun niin vannon ton Saksan nimeen, ollaan aina saatu loistopalvelua ja halpoja hintoja.
Sitä kanssa mietin, että onkohan Kuredu sitten vaan nostanut hintoja huimasti joidenkin maiden/matkayhtiöiden piirissä, koska muille saarille kyllä olisi noita reilulla 2000 eurolla tapahtuvia matkoja.

Mä olen huomannut saman. Reilu 5 vuotta sitten Kuredu oli aina kaikilla matkatoimistoilla halvin, mutta nykyään pääsee halvemmalla vaikka minne muualle, Kuredu on jo melkein mun lompakon ulottumattomissa, vaikka ennen se oli ainoa, mihin oli varaa :P Onkohan sen restaurointi ja uuden rakentaminen aiheuttanut hintojen nousua?

Pitää tosiaan katsoa sitten, kun ne hinnat tulee niin voihan sen sitten itse tsekata Cookin ja Neckermannin sivuilta ne hinnat ja pyytää niitä sitten varaamaan se reissu sieltä ;) Jos se ei kerran sido se ennakkovaraus niin voihan se tehdä sitten näinkin. En viitsi tässä vaiheessa ruveta enää kyselemään, voihan siinä olla joku pointti, minkä takia ne teki sen varauksen just noihin. Jotenkin en vaan usko, että ne haluaisi ihan vaan puhtaasti huijata tietämättömältä suomalaiselta rahaa :) (tai ainakaan tämä tietämätön suomalainen ei kyllä tee lopullista varausta, ennen kuin on tsekannut ne hinnat muilta) En saanut ikinä varsinaisesti niiltä kyllä kysymyksestä huolimatta vastausta siihen, että eihän ennakkovaraus sido, mutta ilmaisin kyllä hyvin selvästi, että teen varauksen sillä ehdolla, että sen voi tarvittaessa ennen kesää perua.

Toivottavasti Kuredulle nyt vielä pääsis suht halvalla ens vuonna. Jos ei Saksasta tule halvempaa tarjousta niin onhan aina tuo Finnmatkat, mikäli ne ei nosta hintoja pilviin ensi vuonna :) Tosin siitä "o" villasta pitää varmaan siirtää nää suunnitelmat Bungalowiin. Eikai niissä nyt majoituksen lisäksi ollut muuta eroa kuin ravintola?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En saanut ikinä varsinaisesti niiltä kyllä kysymyksestä huolimatta vastausta siihen, että eihän ennakkovaraus sido, mutta ilmaisin kyllä hyvin selvästi, että teen varauksen sillä ehdolla, että sen voi tarvittaessa ennen kesää perua.

Tässä on pätkiä mun saamista vastauksista (virkailija oli nimeltään Daniela Weirich, oliko sama kun sulla?):

"We would be happy to make an advance booking for you! You will receive an confirmation as soon as the brochure for winter is bookable (will be around July/August). There you'll find the prices for the package - even then you'll be able to change something, because you will usually receive a couple of days to think about the prices.

We can change the dates until it is a definite booking without any costs. So if we would realise that the departure two days later is cheaper than the advance booking dates, we can change it without any cost.

******

I made an advance booking and as soon we will receive the prices and brochures, I will be happy to check and compare for your the different dates.

I made one with Thomas Cook and another advance booking with Jahn Reisen. Just to compare who has the better offer.

******

Jahn Reisen doesn't want any deposit, but Neckermann wants 50,- Eur p.P. for the advance booking.

But if you decide to book not via Neckermann, they will return the

100,- Euro back to your bank account.

As soon as we receive any information about the prices or the brochures I will let you know!"

Eli tosta käy kyllä ainakin ilmi, että varauksen muutos tai peruminen on täysin mahdollista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama virkailija oli mullakin ja tuo Jahn Reisen oli se toinen matkatoimisto. Meillekin oli kyllä tosi ystävällinen ja kertoi, että valittiin hyvä saari, hänen ystävä oli siellä ollut tänä vuonna häämatkalla. Ehkäpä ei tuo Thomas Cook tullut varattua juuri ton maksun takia, koska ensimmäisessä viestissä kyselin juuri sitä, ettei mitään varausmaksua ole :)

Ja mullahan kävi niin, että yksi viesti ei ikinä tullut perille (varmaan juuri se, missä olis ollut nuo tiedot)

Mutta kiitos, kun laitoit nuo tiedot. Nyt pitää vaan odottaa kesään :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisko kukaan sanoa, onko ja minkälainen sadekausi Malediiveilla on?

Kannattaako ollenkaan harkita huhtikuun loppupuolella sinne lähtöä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Osaisko kukaan sanoa, onko ja minkälainen sadekausi Malediiveilla on?

Kannattaako ollenkaan harkita huhtikuun loppupuolella sinne lähtöä? :)

Malediiveilla sadekausi alkaa vasta heinäkuun jälkeen. Joten huhtikuu on ihan optimaalisinta aikaa :) En ole (vielä) itse käynyt, mutta olen ymmärtänyt, ettei siellä sadekautenakaan "kurjaa" ole :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ole (vielä) itse käynyt, mutta olen ymmärtänyt, ettei siellä sadekautenakaan "kurjaa" ole :D

Mä olin kerran lokakuussa kolme viikkoa, eli sadekauden pitäisi alkaa olla lopuillaan. Ensimmäinen viikko oli tosi hieno, kuiva ja aurinkoinen, toisella viikolla tuli silloin tällöin sateita eivätkä ne haitanneet, raikastivat vain. Kolmannella viikolla sade oli sitten jatkuvaa ja mun täytyy hulluna auringonpalvojana kyllä sanoa, että sillon oli kurjaa :( Vettä vaan yksinkertaisesti tuli koko ajan.

Mutta siis tosta huhtikuusta mulla ei ole mitään käsitystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me olemme miettineet matkakohteiksi Meerua tai Kuredua. Onkohan näillä nyt jotain oleellista eroa, muuta kuin hinta?

Myös Komandoosta olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuredulla ollessamme kävimme Kommandoolla. Kommandoo on aika samantyyppinen saari kuin Kuredu, mutta pienempi. Saaren kiersi hetkessä ympäri. Siellä taisi olla vain yksi ravintola. Saarelta pääsi snorklaamaan ja jotkut lähtivät rannalta suoraan sukeltelemaankin. Saarella on Water villoja ja bungaloweja kuten Kuredullakin. Kävimme yhdessä Water Villassa tutustumassa ja oli aika mukavan oloinen kämppä.

Oma valintani kuitenkin olisi näiden kahden välillä Kuredu, koska siellä oli hieman enemmän mahdollisuuksia kulkea. Kaunis saari kuitenkin kuten Kuredukin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ehkä me sitten unohdetaan tuo Komandoo. Kiva kun sai näin nopeasti vastauksen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama mielipide kuin Lebbiksellä, mäkin valitsisin ennemmin Kuredun. Mekin käytiin Komandoolla Kuredulla ollessamme ja yksi suurimmista miinuksista mun mielestä oli se, että Komandoolta toisella puolella on suht lähellä paikallissaari likaisine satamineen. Kuredulla taas on "keskellä ei mitään", näkyy vain autiosaaria ja kaukana juuri tuo Komandoo ja pimeällä kaukaa kajastavat Kanuhuran valot. Musta se tunnelma on aivan eri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän reissu on syys-lokakuun vaihteessa, toivottavasti ei sada vettä kauheasti. :)

Mä luin eilen Tripadvisorista arvioita Kuredusta. Pääosin oli hehkutusta, mutta sitten oli tosi negatiivisia palautteitakin. Esim. että on kuin olisi jossain massaturismipaikassa kuten Benidorm, rannat on tupaten täynnä väkeä, liian kallista, liian likaista, liian epäystävällistä porukkaa yms. Arviot olivat vuodelta 2006-2009.

Ei kai se nyt ihan noin kauhee paikka ole kuitenkaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ihan hurahtanut Malediiveihin jo ihan kuvien ja naikkareiden perusteella :girl_haha:

Meille näyttäisi löytyvän toiveiden häämatka Saksan TUIn sivuilta ja ensikertalaisena kaipaisin neuvoja. Saksasta varanneet, oletteko ottaneet matkan suoraan tuolta sivustolta? Tiedättekö, voiko siellä esim. maksaa suomalaisella luottokortilla ja lähettävätkö liput sitten Suomeen? Olin päättelevinäni että olisitte pyytäneet tarjousta jonkun toimiston kautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Esim. että on kuin olisi jossain massaturismipaikassa kuten Benidorm, rannat on tupaten täynnä väkeä, liian kallista, liian likaista, liian epäystävällistä porukkaa yms. Arviot olivat vuodelta 2006-2009.

Mä en koskaan kykene käsittämään millainen ihminen voi antaa tollaisia arvosteluja :rolleyes: Mutta kaipa joka paikkaan muutaman kerran vuodessa noita kummajaisia osuu.

Mutta joo, älä huoli, noissa arvosteluissa ei ole mitään perää ;)

Muokattu: , käyttäjä: Rayelle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Saksasta varanneet, oletteko ottaneet matkan suoraan tuolta sivustolta? Tiedättekö, voiko siellä esim. maksaa suomalaisella luottokortilla ja lähettävätkö liput sitten Suomeen? Olin päättelevinäni että olisitte pyytäneet tarjousta jonkun toimiston kautta.

Mä olen lähettänyt sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja kertonut haluamani matkan faktat (kohde, ajankohta, henkilömäärä, matkan pituus, vesitaso/venekuljetus Malesta resorttiin ja puolihoito/täysihoito/all inclusive). Sieltä sitten tulee matkavahvistus postitse ja samassa kuoressa on maksulaput. Ensin maksettiin muistaakseni 10% matkan hinnasta (per lärvi) ja kuukautta ennen sitten loppusumma. Paria viikkoa ennen matkaa liput tulevat postissa kotiin. Helppoa ja vaivatonta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään