Jump to content
Naimisiin.info

Menutaulu, ohjelmat jne


morsian-88

Recommended Posts

Onko höhlää jos laitamme ainoan menun siihen buffan eteen "taululle"?

Vai kannattaisiko tehdä muutama pöytäänkin?

Kirjotetaanko menu yleensä kutsuun?

Entä ohjelma, minne olette sen änkeneet. :D

Nämä asiat vielä ihan auki! :)

En ole koskaan nähnyt menua kutsussa mukana, mutta ei sekään varmaan kiellettyä ole. :)

Itse aion sijoittaa menun juurikin buffetin viereen isoksi tauluksi. Mun mielestä se on siellä mielekkäämpi kuin pöydissä, ja pöydissä lienee tarpeeksi täyttä ilman menukorttejakin.

Link to comment
Share on other sites

Minä laittaisin menun pöytiin, mutta eihän sitä tarvitse monessa kohdassa olla, yksi per pöytä tai pari per pitkä pöytä. Ja samaan laittaisin myös ohjelman. Vieraista voi olla mukava tutkia etukäten mitä on tarjolla, ja mitä tapahtuu milloinkin. Ja itse kun olen hieman nirso syömisessä, niin minusta on mukava varautua etukäteen, mitä ruokaa on tarjolla, ettei sitten jonossa tarvitse panikoida. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kesäheila

Minä ajattelin painattaa menukortit ja(samasta paikasta kuin mistä kutsut tulee, now and foreveriltä) laitan jokaiseen pöytään yhden. Seisovan pöydän molempien lautaspinojen (ihmiset ottaa ruokaa kahdessa eri "linjassa") läheisyyteen laitan vielä menut kauniissa kehyksissä, jotta ihmiset voi siinä jonottaessa vielä katsella mitä ruokaa on tulossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Mä aattelin, että laitan menun joihinkin kivoihin kehyksiin siihen buffetpöydän alkupäähän. En usko, että sitä tarvitsee erikseen pöytiin laittaa. Pöydissä kun on sitä tavaraa muutenkin.

Mulla on ihan sama suunnitelma :) Ohjelmia ei myöskään ole tulossa pöytiin, vaan ajattelin tehdä yhdistetyn kirkko- ja juhlaohjelman, joka jaetaan jo kirkossa vieraille.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Kannattaa laittaa buffet-pöydän menutaulun lisäksi vielä jokaisen ruokalajin viereen pieni lappunen, jossa kerrotaan mikä ruoka on kyseessä ja onko ruoka laktoositon tai gluteeniton. Ei ihmiset muista enää hetkeä myöhemmin mikä ruokalaji on kyseessä, vaikka se siinä menutaulussa olikin mainittu. Ja erityisesti ruoka-allergikoille on helpompaa, että laktoosittomuus/gluteenittomuus on vielä uudelleen mainittu jokaisen ruokalajin vieressä. Eikä tarvitse enää kurkkia jonon ohi menutaulua tyyliin "Mikä näistä olikaan laktoositonta."

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille on tulossa pöytiin jokaiselle erilliset omat menulaput ja samoin ohjelmalaput.

Ei haluttu "perinteisiä" ohjelma/menu-kolmioita pöytiin, joten päädyttiin tähän ratkaisuun.

Lisäksi meistä on mukava ja ehkä myös hieman arvokkaamman tuntuista, että jokaisella vieraalla on omat laput.

Buffetpöytään tulee tietenkin vielä menu esille ja varmaan ruokakohtaisesti myös huomioidaan nuo allergiat..

Link to comment
Share on other sites

Olen Napsuun kanssa täysin samoilla linjoilla! Inhosin sellaisia ohjelma-menu kolmioita, joita oli aina liian vähän pöydissä. Teimme siis itsekin jokaiselle vieraalle lautasen päälle (meillä oli katteessa lautaset valmiina) pahvisen lapun,jossa toisella puolella oli menu ja toisella ohjelma. Niistä tuli todella hyvännäköiset ja tekivät hienon vaikutelman. Olen todella onnellinen että teimme tämän ratkaisun eikä se paljoa enempää askartelua aiheuttanut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest onnellinen

Meille tulee joka pöytään yksi A4-helmiäisarkki, jossa toisella puolella on listattu pöytään sijoitettavien ihmisten etunimet ja toisella puolella menu. Toisaalta, liekö tuolla menulla niin merkitystä, koska ruokailemaan ryhdytään melkein heti juhlan aluksi eikä sitä listaa välttämättä ehdi lukea siihen mennessä. Mutta voihan siitä sitten syödessään tarkistaa, mitä on suuhunsa pistelemässä :)

Juhlaohjelma tulee kirkko-ohjelman kanssa samaan (A5 molemmin puolin, ei sen kummempi).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommenttini tähän lappuviidakkoon.

Menu: tarjonta ruoka-aineallergiat huomioiden, jotka voi laittaa menuun pieninä kuvakkeina sekä erikseen jokaisen ruokalajin viereen

- tiedätte vieraittenne allergiat, koska olette kysyneet ne jo häihin ilmoittautumisen yhteydessä

- ei tehdä aterioinnista ohjelmanumeroa (niiden aika on myöhemmin)

- allergikkojen ei tarvitse huudella "mitä mä voin syödä?"

- ei tehdä allergikkojonoa keittiöön, keittiössä on jo tarpeeksi häslinkiä eikä muiden vieraiden tarvitse tietää toistensa poikkeavuuksia (kertokoon itse jos haluavat)

Menun paikka: tarjoilupöydän päässä ja/tai pöydässä

Menu/ohjelma pöydässä:

- valitse paikka/paikat kuten haluat

- mieti, onko m/o osa pöydän koristeita vai pöydän "ainoa" koriste

Onnellisen vieraan idea on hyvä:

Pöydässä istujien nimi/paikkakartta

- vieraat vieraat tutummiksi, kun voi huutaa, "matti, annatko vesikannun"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...