Taku<3

Jännittääkö tehty päätös naimisiin menosta?

51 viestiä aiheessa

Hei, hermostuttaako muitakin päätös kihlautumisesta ja naimisiin menosta? Miulla mieliala heilahtelee vähän miten sattuu. Tiedän olevani varma päätöksestäni, mut tuntuu et katson miestäni ihan uudesta näkökulmasta ja huomaan tutkiskelevani tunteitani ihan kuin varmistellakseni et hän on se oikea ainoa.

Muilla samoja fiiliksiä? kai tää nyt on suht normaalii... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hermostuttaa varmaan monia.. Minä oon yksi heistä :girl_wink:

Kun kihlauduin tulevan sulhasen kanssa 3v. sitten, niin olin ihan paniikissa. Onnellinen, mutta paniikissa. Se oli niin iso juttu ja merkitsi lupausta avioliitosta! Itsetutkiskeluni alkaa aina, kun jotain suurta tapahtuu esim. ensimmäisen asunnon ostaminen oli todella jännittävää ja mietin monta kertaa, että mitä jos suhteemme ei kuitenkaan kestä jne.. Nyt kun tilanne on se, että olemme ostamassa omakotitaloa ja naimisiin menossa 7v "koeajan" jälkeen, hermostuttaa taas.. :girl_smile: Onneksi mieheni on niin rauhallinen, että hän usein toteaa; älä huoli, kyllä kaikki järjestyy ja rakastan sinua :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ei hermostuta. Mutta mä en kyllä muutenkaan pahemmin hermoile mistään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kieltämättä ehkä pikkuisen jännittää!

Oikeastaan olen onnesta soikea. :) Ja tämän ison asian kunniaksi kirjauduin sitten tännekin heti ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä jännittää! Meillä on ollut aika monivaiheinen suhde, on ollut paljon alamäkiä mutta sitten niitä ylämäkiäkin. Ehkä eniten pelottaa se että onko toinen ihan varmasti nyt säätänyt tarpeeksi ja voi rohkeasti luottaa että tämä ihanuus jatkuu..

Kun en mene enään naimisiin sen takia että saisin häät, menen naimisiin sen takia että rakastan sulhastani ja haluan olla hänen kanssaan niin kauan kuin henki pihisee :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän jännittää joo. Sellaisella hyvällä tavalla. Sama kuin Careliallakin, heti piti tänne tulla kirjautumaan ja onnesta ymmyrkäisenä täälläkin. :)

Olen kyllä tässä parin päivän aikana ehtinyt minäkin jo kovin itsetutkiskelua harrastaa. Vaikka olenkin varma, että tämä on oikea askel ja se mitä haluan, tuntuu silti vähän erilaiselta ja peilaan asioita eri tavalla kuin aiemmin. Hyvä kuulla, että muillakin on samaa ilmassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo. Eniten jännittää se, että mies on hyvin toimelias ja aikaansaava yrittäjä ja aika pitkälle olettaa, että meidän elämä kulkee hänen bisnestensä mukaan. Minä taas haluaisin rauhallista tasaista elämää, jossa on tilaa myös mun omille jutuille. En halua muuttaa ulkomaille veropakolaiseksi, luopua mukavasta työpaikastani ja harrastuksistani ja jättää vanhoja vanhempiani pärjäilemään kokonaan itsekseen. Tuleva avioliitto sitoo meidät miehen kanssa entistä tiukemmin yhteen, on aika poissuljettu vaihtoehto etten lähtisi miehen mukaan ulkomaille. Toisaalta mies on nyt se oikea, ja hänen kanssaan haluan olla lopun ikäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei hermostuta. Tiedän että vierelläni on ihminen jonka kanssa haluan vanheta yhdessä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole missään vaiheessa jännittänyt yhtään, ei kihlautuessa, eikä nyt häiden lähestyessä. Tiedän päätöksen olevan oikea ja haluamme viettää loppuelmämme yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tavallaan hieman jännittää. Olen täysin varma kyllä asiasta, mutta kuitenkin välillä tuntuu, että olemme vaan niin nuoria (vaikka emme edes ole nuorimmasta päästä :) ). Toinen syy, mikä saa jännittämään on omasta mielestänikin hieman outoa: jännitän sitä, mitä vanhempamme ja sukulaisemme tästä sanovat. Teilaavatko he kokonaan vai mitä. Emme siis ole vielä kertoneet :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei jännitä. Ratkaisu tuntuu niin oikealta, ettei minun tarvitse tätä jännittää, enkä ole jännittänyt missään vaiheessa. Ennen kihlausta tosin jännäsin tahtooko mies kanssani naimisiin vai ei, naimisiinmeno päätöksen jälkeen, olen ollut todella rauhallisin mielin asian kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostain käsittämättömästä syystä kihlauksen jälkeen jännitti kovastikin! Yhteiseloa oli takana jo lähes kuusi vuotta, joista 3 saman katon alla, ja olin kosintaa odotellut malttamattomana vähintään vuoden verran, mutta silti, kun sormukset vihdoin olivat käsissä, se tuntuikin aivan yllättäen vähän pelottavalta! Tiedän, että tahdon naimisiin, ja molemmille meistä kihlautuminen oli todella iso juttu ja aivan yhtä suuri sitoumus kuin naimisiinmenokin, ja olimme molemmat siihen hyvinkin valmiita. Ja silti yhtäkkiä suhde tuntui paljon "vakavammalta" kuin ennen! Vaikka toki kauanhan tämä suhde on jo häitä kohti johtanut. Todella vaikeaa edes kuvailla miltä tuntui, mutta minä myös aloin yhtäkkiä miettimään, että olenko aivan varma tästä. Vastauksen tiesin koko ajan, mutta silti kysymys tuli mieleen :) Sitä tunnetta kuitenkin kesti vain pari viikkoa, saman ajan minusta myös tuntui kuin olisin vain lainannut äidin sormusta ja leikkinyt, joten ehkä se liittyi siihenkin.

Valtavasti jännitti myös läheisille kertominen kihlauksesta! Näin pitkän yhdessäolon jälkeen kaikki tietysti jo odottivat sitä innoissaan, enkä tiedä ketään, jolla olisi mitään suhdettamme vastaan, ja silti käteni tärisivät aivan holtittomasti sekä perheelle että kavereille kertoessa! Samoin muuten tärisi poikaystävän kädet kosiessaan, vaikka varmasti kaikista viljelleistäni vihjeistä tiesi vastaukseni.. Kaippa tämä on vaan kokonaisuudessaan jännä asia!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvällä tavalla jännittää.

Kuulun sarjassani näihin ihmisiin, että kaikki vähänkin isommat tapahtumat elämässä ovat aiheuttaneet jännitystä. Eli pääsinkö siihen lukioon mihin halusin, ylioppilaaksi pääsy, pääkokeet, eka opiskelupäivä ja graduntarkistus.. Jännittänyt on aina ihan pirusti, mutta ei siten, että "miksi mä tämän teen/onko tässä järkeä". Pienen jännittämisen olen ajatellut asiaan kuuluva, sillä silloin tiedän, että asialla minulle jotakin merkitystä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, onneks en oo ainoa.. Kihlauksen jälkeen eka puoli vuotta meni ihan pilvilinnoissa, mutta nyt sen asian on kai tajunnu ihan kunnolla. Ahdistusta lisää sekin että en yhtään tiedä enää minkälaiset häät haluaisin ja millä ne maksetaan, opiskelijoita kun ollaan. Häät haluaisin kuitenkin aika pian, vuosikausia kestävä "ikikihlaus" ei oikein houkuttele. Samalla tunnen itseni niin kamalan nuoreksi (21 v), toisaalta taas haluaisin nuorena naimisiin ja lapsia (ja ennen lapsia haluan olla naimisissa). Parin vuoden päästä kesällä olen kuitenkin melkein 24, ja se taas ei enää kuulosta ollenkaan nuorelta iältä mennä naimisiin. Ajattelen varmaan liikaa :D osasyy tähän on kyllä se, että asutaan miehen kanssa erillään nyt tilapäisesti, hän ulkomailla ja minäkin muutin muutamaksi kuukaudeksi toiseen kaupunkiin harjoitteluun ja töihin. Yksin täällä vieraassa kaupungissa on liikaa aikaa ajatella ja vatvoa kaikkea mahdollista :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei jännitä. Ratkaisu tuntuu niin oikealta, ettei minun tarvitse tätä jännittää, enkä ole jännittänyt missään vaiheessa.

Sama täällä. Ei jännitä ollenkaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kihlautuminen hieman jännittää, mutta koska olen asiasta sata varma, en hirveästi hermoile:D Minulle on vain nyt tullut hirmuinen hääkuume ja jo nyt mielessäni suunnittelen koko ajan häitä, jotka olisi tarkoitus pitää kesällä 2013:D eli parin vuoden päästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tavallaan jännittää se, että on kai nyt kumpikin varmasti tässä täysillä mukana ja menossa aikanaan myös naimisiin? Itse ainakin olen :) Me ollaan kuitenkin seurusteltu verrattain vähän aikaa, ja edellinen suhteeni päättyi yli kuuden vuoden jälkeen, joten tiedän että kaikki voi mennä pieleen jossain vaiheessa, vaikka alkuvaiheessa tuntuisikin tosi hyvältä. Päätös tuntuu kuitenkin oikealta ja haluan kyllä ihan tosissani mennä naimisiin ja perustaa perheen kihlattuni kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei jännitä yhtään :)

Ensin naimisiin sen jälkeen sitten perheen perustaminen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jännitti ja epäilytti (onko se sama asia? ehkä ei...) aluksi. Kihlauduimme noin vuosi sitten ja ensin häät oli tarkoitus pitää kesällä 2011, mutta budjetti ja kiire siirsi häät vuodella ja vihkimisenkin nyt syksyyn. Viime keväänä mietin, että onkohan tää nyt tässä ja onko tuo ihminen todellakin se oikea mulle. Jotenkin sitä on tässä kesän aikana kasvanut siihen päätökseen, että parempaa miestä en vois mistään löytää. Nyt olen avioitumisesta niin varma ja onnellinen kuin ihminen vaan voi olla ja aivan suunnattoman rakastunut tulevaan mieheeni. Joka päivä muistutetaan toisiamme, että "susta tulee ihan kohta mun aviomies/vaimo".

Nyt jännittää ehkä enempi kaikki päätökset vihkimisen ja häitten suhteen. Onkohan tää nyt hyvä mekko? Tykkäänkö mä tuosta sormuksesta now and forever? Pitäiskö ottaa pitopalvelu? Paljonko laitetaan rahaa kuvaajaan? Toisaalta siis hyvä, että vihkiminen on nyt syksyllä, jolloin se tärkein tapahtuu ja hääasioita voin sitten rauhassa stressata kesän lähestyessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei jännitä yhtään, päinvastoin! On todella varma, luottavainen ja hyvä olo. :) Ei oltaisi menty kihloihinkaan, ellei se olisi tuntunut 100 % oikealta ratkaisulta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei yhtään. Tuntuu varmemmalta kuin mikään muu asia elämässäni <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitten lakkaa jännittämästä, kunhan häät on pidetty ;) Ei se naimisiin meneminen, vaan siihen liittyvät järjestelyt... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät jännittää, naimisiin meneminen ja avioliitto ei. Tuntuu hyvältä ajatukselta, että saan olla juuri tuon miehen kanssa aina <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään