Jump to content
Naimisiin.info

Sulhasen läheisiä reilusti vähemmän kuin morsiammen?


yael

Recommended Posts

Hmm, mun sukulaisia tulee tasan äiti, mummu, sisko ja pikkuveli :D siinäpä se, muita ei ole :( en ala kutsumaan serkkuja/enoa/setää kun en ole missään tekemisissä heidän kanssa. Sama juttu miehellä, isä, äiti, 3 veljeä + 2 vaimoa ja 1 mummu. Ei hänkään ole muiden sukulaisten kanssa missään tekemisissä.. Kavereita tuleekin n. 40 :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli sama ongelma... mun suku erittäin läheinen ja käydään paljon kyläilemässä yms, kun taas sulhasen suku on kyllä suuri, mutta sitäkin etäisempi. Kävi niin, että kutsuttiin noin kymmenen henkeä vähemmän sulhasen puolelta, mun puolelta jäi ehkä kaksi henkeä pois ja sulhasen puolelta tulemattomuudestaan ilmoitti kymmenisen henkeä, ja sen lisäksi vielä edellisenä päivänä/samana päivänä ilmoitti että jätti täysin ilmoittamatta tulemattomuudestaan KAHDEKSAN henkeä sulhasen puolelta! Ottaa hieman päähän, maksettiin yli parisataa turhaa, ja opiskelijapariskunnalla kun ei muutenkaan ole sitä rahaa ylimääräistä...

 

Mutta summa summarum... Menoa ei haitannut vaikka mun puolta oli melkein tuplat, myös sulhon puoli viihtyi, ja ehkä ei olisi kannattanutkaan kutsua sitten sellaisia, joista arvasi, että tod.näk. jää pois.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli ongelma toisinpäin. Miehellä on pieni ja läheinen suku, mulla taas suuren suuri ja vähän etäisempi. Tehdiin sitten niin radikaali veto, että vaikka miehen puolelta kutsuttiin serkut, sedät ja isotädit, niin mun puolella rajattiin vain täteihin ja setiin. Mun puolen serkut jätettiin kutsumatta ihan siitä syystä, että perheineen heitä olisi ollut yli 40. Tavoite vierasmäärä oli siis sata henkeä ja kavereille piti jättää tilaa. Myös miehen kavereita kutsuttiin enemmän, johtuen siitä, että hänellä on laajempi kaveripiiri, itselläni taas on muutama todella hyvä ja tarkeä ystävä. Kirkossa se näkyi ainoastaan, kun miehen puolella istui enemmän väkeä, mutta minua se ei haitannut tippaakaan. Vieraat sekoitettiin pöytiin niin, että oli molempien suvut ja kaverit sekaisin. Saipahan väki tutustua ainakin uusiin ihmisiin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mulla on vähän tää sama dilemma. Oma sukuni on kohtuullisen läheinen täteihin ja serkkuihin saakka. Koska asutaan vähän eri puolilla Suomea, niin ihan jatkuvasti ei nähdä, mutta toisaalta aina kun nähdään on mukavaa. Ja kuitenkin lähes kaikkia nyt melkein kerran pari vuodessa kuitenkin näkee, kun on perhejuhlia sun muita.

 

No, miehellä taas on tilanne vähän toinen, listaa pohtiessamme mietti, ettei varmaan edes tunnistaisi kaikkia serkkuja ja tätejään ja tällä hetkellä listalla ei juuri sulhasen lähiperhettä kaukaisempia sukulaisia ole. 

 

Miehelle tämä on ok. Tai tuo ok on aika lievä ilmaisu, miehen ehdotuksesta lista siis näin kun nyt on, en ole hänelle sanellut ketä saa kutsua ja ketä ei :D. Mutta mutta, tuleva anoppi ei ole vielä alustavaa listaa nähnyt ja pohdin jo etukäteen, että aiheuttaakohan se harmitusta sitten jos esimerkiksi hänen sisaruksiaankaan ei listalla ole. Koska mun sukua nyt listalla on tosiaan niihin serkkuihin saakka. Olen kyllä jo miehelle sanonut, että hän saa sitten tästä puolesta kommunikoida äitinsä kanssa. 

 

Miten teillä on appivanhemmat yms suhtautuneet jos sen kyseisen puolen sukua on kutsuttu selvästi vähemmän kuin toisen puolen sukua?

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin samanlainen tilanne, minulla on iso suku ja pidämme paljon yhteyttä: tädit, enot ja serkut puolisoineen ja lapsineen varmaan lähemmäs viisikymmentä henkeä. Miehellä vanhempien lisäksi setä ja eno vaimoineen ja yhteensä kolme serkkua. En missään tapauksessa halua jättää läheisiä sukulaisiani kutsumatta vain siksi, että miehellä yksinkertaisesti ei ole sukulaisia. Ajattelimme, että kaverit saavat sitten istua miehen puolella vähän tasoittamassa jakaumaa, ja juhlan aikanahan tällä ei sitten ole juurikaan väliä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...