roma

omat viinipulloetiketit

11 viestiä aiheessa

Hei!

Itsellä häät ensi kesänä ja innostuin, että voisi tehdä omat etiketit viinipulloihin.

Onko kenelläkään kokemusta tai kuvia omista tuunatuista pulloista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole nyt ihan varma tarkoitatko tätä vai "valmiiden" viinipullojeen tuunausta, mutta eniveis... :rolleyes:

Olin loppukesästä siskoni kaasona, ja heillä oli tuotu viinit Saksasta (rumissa) tonkissa. Koska tämä oli tiedossa jo kauan ennen häitä, sulhasen äiti oli ajan mittaan keräillyt ja pessyt tarvittavan määrän tyhjiä pulloja, joihin minä sitten askartelin uudet etiketit :) (Vanhat etiketit oli liotettu pois, mikä ei ollut kaikkien pullojen kohdalla ihan niin yksinkertaista...!)

Ei valitettavasti löydy kuvia, mutta leikkasin kauniista paperista ihan vain suorakulmiot, joiden kulmat "pyöristin" nippaisemalla jokaisesta kulmasta vähän (tavallaan niistä tuli siis kahdeksankulmiot). Sen jälkeen kirjoitin näteimmällä tyylitellyllä kaunollani "Punaviini", "Valkoviini" ja "Roséviini" monta monta kertaa...:lol: Etiketit oli unohtunu ja jäivät viimeiseen iltaan, muuten oltaisiin ehkä suunniteltu ja tulostettu käsinkirjoittamisen sijaan. Kivat tuli kumminkin noinkin, minusta oli hauskan näköistä kun pulloja oli erivärisiä ja -muotoisia ^_^

Muokattu: , käyttäjä: Ainis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suunnittelin samaa ja mietin pari erilaista ratkaisua tuohon. Ensimmäinen on, että hankkii tarrapaperia printteriin (myydään ihan siihen tarkoitukseen) ja piirtää, skannaa ja käsittelee kuvan koneella mieleisekseen, määrittelee koon ja printtaa sitten tarrapaperille. Tosin pitäisi luultavasti päälystää kontaktimuovilla vielä erikseen, koska printterimustehan ei tunnetusti ole vedenkestävää, eli leviää jos viiniä esim. valuu etiketin päältä.

Toinen ehdotus on, että väsäilee joko tuolle tarrapaperille tai mieleiselle paprulle, kankaalle tms. kuvat/tekstit vedenkestävillä välineillä ja kiinnittää pulloihin niissä jo olevien etikettien päälle (liimaantuu paremmin paperiin kun suoraan lasiin ja mitä niitä etikettejä turhaan liottelemaan. ^_^ ) sprayliimalla. Tuo sprayliima leviää aivan tasaisesti ohueksi kerrokseksi, joten ei jää ruttuja paperiin. Oon itse käyttänyt graafisen alan jutuissa. ^_^

Käsittääkseni tuota liimaa käytetään myös rakentamisessa, joten luultavasti laaduissa ja käyttötarkoituksissa on eroja merkkikohtaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli marraskuun alussa häät ja Virosta haettuihin pulloihin teetimme omat etiketit. Mittasin olemassa olevan vanhan etuetiketin muodon ja suunnittelin siihen milliä-paria suuremman etiketin, mikä painettiin sitten normaalissa tarra/teippipainossa. Leikkasivat etiketit myös valmiiksi muotoonsa, joten ei tarvinnut kuin irroitella arkeista ja liimailla vanhan etiketin päälle. Onnistui helposti ja tuli mielestäni hyvännäköiset. Tuli paljon kehuja, kun muukin matsku oli samassa linjassa yhtenäinen.

Tällainen etiketti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oho, hienot on! Katsoin ensin, että tuossa kuvassa ei ole itselaitettua etikettiä. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein itse testiversion omista etiketeistä, kiinnitin pulloon ja annoin appivanhemmille. Kesti hetken ennen kuin tajusivat etiketin, eli ei luultavasti näyttänyt ihan hirveän omatekoiselta :) Täytyy laittaa tänne myös kuva nähtäville kun saan aikaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee omia etikettejä pulloihin, mutta meillä ne suunnittelee taitava suunnittelijamme, joka suunnitteleekin kaikki meidän paperiset hääjutut save the datesta kiitoskortteihin asti.

Mutta hyvin voitte itsekin tehdä nuo etiketit, mikäli vähän löytyy osaamista..

Tietokoneella ja tulostaen tarra-arkeille, ei taatusti tule samanlaisia vastaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on peukalo niin keskellä kämmentä että me teettiin nuo etiketit Now and Foreverillä valmiiksi. Tulivat juuri eilen ja minusta tosi hienot. Siinä on meidän suunnittelema monogrammi kiiltävällä kullalla kuviona. Tuota samaan monogrammia on käytetty nyt kutsuissa ja varmaan laitetaan ohjelmiin ja servetteihin. Pulloista sen verran, että nyt pitää testata että onnistuisko liimata vaan valmiin etiketin päälle vai tarviiko ottaa se pois :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

http://www.nowandfor...abels&menuIdx=2

Eli tuolta löytyy ainakin, myös muita kuin kopsaamani. Oon ite nimittäin just tekemässä hintavertailua ja meinasin tilata täräyttää mistä mieleinen sattuu löytymään. Vaikkuttais kallistuvan yllä olevan linkin puoleen..

Eli olikin jo yllä kommentoitu samasta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä tuota tarrapaperia saa ostettua?

Mitä olette kirjoittaneet etikettiin? Onko siinä esim. prosentit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään