Jump to content
Naimisiin.info

Mies kaasona?


Guest emk

Recommended Posts

Mun kaasoni ovat kaikki miespuolisia henkilöitä johtuen siitä, että he nyt yksinkertaisesti sattuvat olemaan parhaat ystäväni. En oikein näe mitään järkeä siinä, että pyytäisin jotain vanhaa ystävää, jonka kanssa harvemmin enää nähdään, kaasokseni vain sen vuoksi, että hän on nainen. Sitä paitsi oikeastaan kaikki parhaat naispuoliset ystäväni asuvat melko kaukana, joten "kaasoilu" on huomattavasti helpompaakin nykyisellä mallilla. Miehelle tämä myöskin on ihan fine - ovathan kaasoni oikeastaan hänenkin kavereitaan.

Jos joku siitä meidän häissä pahastuu tai kauhistuu, niin pitäköön tunkkinsa ;) Our wedding - our way!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Meille on kanssa tulossa "sulhasettomat häät". Näillä näkymin meille tulee taustajoukoiksi vain naiskaasoja - tosin yksi heistä mietti, pitäisikö hänen (tapojensa vastaisesti) sittenkin pukeutua pukuun ja esittäytyä bestmaniksi :girl_haha: . Siitä vain meidän puolestamme, tuskin kukaan häntä morsiameksi/sulhaseksi luulee, kun paikalla häärii kuitenkin kaksi morsiuspukuista naista :girl_haha: .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Olisi mullekin tullut mies kaasoksi, jos olisimme pitäneet isommat juhlat. Päädyimme kuitenkin avioitumaan vähän vähemmän perinteisin menoin, joten kummallekaan ei tule nimettyjä apureita.

Ja tämä mies ilmoittautui ihan itse kaasoksi, jos on sellaiselle tarvetta. Että ei se mitenkään tavatonta tai kummallista ole. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mulla on myös kaksi kaasoa, toinen heistä on mies. Ja kaason nimellä kulkee :) Anopit eivät tätä vielä tiedä, mutta mun äiti kyllä hetken ihmetteli. Kaason perhe kuulemma samoiten. Veljensä oli kysynyt, meinaako kaaso tosiaan tulla pukeutumisavuksi ja vessa-apuriksi päivän mittaan myös. Lupasi tulla :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mulla on kanssa pohdinnassa kaason valinta (tai valitsematta jättäminen). Siskoani pyysin alkuun kaasoksi, kun oli jo aikaa sitten ilmoittanut (siis ennen sulhon tapaamista) ilmoittanut haluavansa kaasoksi, mutta saatii väliaikainen välirikko aikaan (asutaan samassa kämpässä, saatiin kunnon riita aikaiseksi ja kaasoasema peruuntui). En tahtoisi pyytää siskoani uudestaan (ei todellakaan stressaantuneena tuoda toistemme parhaita puolia esiin...), mutta naispuoleisissa kavereissa ei ole kuin pari harkittavissa olevaa. Toinen on aika antiavioliitto ihminen, joka ei käytä edes hameita tai mekkoja koskaan ja toisen olen tuntenut koko ikäni, koska on perhetuttujen tytär, mutta en tiedä sitten kuitenkaan, kun ei superläheisiä olla vaan enemmänkin tunnetaan toisemme, koska ollaan aina tunnettu ja kasvettukin lapsuutta pitkälti yhdessä.

 

Paras ystäväni on kuitenkin miespuolinen ja ollaan tunnettu ja oltu ystäviä 18 vuotta. Mieskaaso ei ole mulle ongelma, mutta meille on tulossa upseerihäät ja kaverini ei oikein tunnu tyypiltä, joka järkkäisi tyttöporukan polttarit (ei käytä itse alkoholia, naisten suhteen ujo eikä muutenkaan biletä jne). Eli miten selkeästi virallisemmissa häissä mieskaason laita ja itse pärjään kyllä ilman kaasoa (tai ainakin luulen nyt niin), mutta olisi kiva, jos joku ne polttarit pitäisi. Miten muilla on mieskaaso järkännyt polttarit, onko ne hoitanut joku toinen kaveri vai jätetty välistä? En kyllä kaipaa liiallista nolaamista tai kännäämistä polttareihini, mutta esim. saunominen voisi tuottaa vähän ulkopuolisuuden tunnetta eikä kaverini varmaan tankotanssitunnillakaan varsinaisesti nauttisi (yksi polttarihaaveeni). Hölmöltä toisaalta myös tuntuisi järkätä omat polttarit ja olla ilman kaasoa kokonaan.

Link to comment
Share on other sites

^ Itselläni on myös mieskaaso / morsianmen oma bestman. Me päädyimme tekemään niin, että hän on kaasoni ja hoitaa kaikki muut kaason tehtävät, muttei polttareita. Polttarit hoitaa puolestani oma siskoni jo ihan käytännön asioiden vuoksi (asuu sillä paikkakunnalla, jolla vietämme häämme ja polttarini). Tietenkin kaasoni on myös suunnittelemassa polltareita ja osallistuu varmasti, mutta toteutuksesta vastaa viimekädessä siskoni.

Eli voisitko ajatella mieskaasosi hoitavan muut tehtävät ja jonkun muun läheisen vastaavan polttareista?

Link to comment
Share on other sites

^Toi järjestely voisi toimia. Yhdessä hääblogissa kommenttiini kaasopohdinnasta oli tosin ehdotettu polttarikomiteaa, jos ei kaasoa tarvitse/halua muuten. Eli voisin pyytää siskoni ja nämä pari kaveriani polttaritoimikunnaksi ja miettiä haluanko/tarvitsenko kaasoa ollenkaan ja jos haluan niin pyytää sitten tätä miespuolista kaveriani.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...