Guest Kettunen

Oulun seutu

461 viestiä aiheessa

Mekin valittiin hääpaikaksemme Oulunsuun pirtti =) Ympäristö on tosiaan sievä ja esittelijä mainitsikin että lähellä on leikkikenttäkin lapsille. Sopivan kokoinen sali meidän häihimme, nyt vain koristelua mietitty. :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelin jo tuonne toiseen ketjuun kokemuksia Hannuksen Piilopirtistä mutta laitetaan vielä tännekin. Häät Hannuksella siis takana. Suunnittelut ja järjestelyt erityisesti Pirkon kanssa menivät hyvin. Hääpäivänä kaikki meni kuten oli luvattu ja täsmälleen aikataulun mukaisesti. Paikalla olleet tytöt pitivät meistä huolen ja saimme olla koko päivän luottavaisin mielin.

Melko iso osa vieraistamme majoittui Piilopirtille ja siitä olen nyt kuullut pelkästään negatiivista palautetta. Huoneet olivat todella sotkuisia: mm. kahvinkeittimissä vanhat kahvit puruineen, jääkaapit siivottomia, roska-astiat tyhjentämättömiä ja pyyhkeet likaisia. Aittarakennuksen wc oli ollut täysin siivoamaton ilmeisesti koko talven jäljiltä. Aamupala oli ollut onneton ja "puuro" oli ollut liisteriä, joka ei edes irronnut kattilasta. Toki tiedossa oli ettei taso ole kuten hotelleissa, mutta kyllä noin perusasiat pitäisi olla kunnossa. Lisäksi yöpymisen hinta tuli monelle pariskunnalle yllätyksenä, sillä varausvaiheessa he olivat puhuneet huoneen hinnasta eivätkä hinnasta per henkilö. Hinta oli siis 35€/hlö ja pariskunnille 70€ yhdestä yöstä siivottamassa huoneessa on melko kova hinta.

Itse emme onneksi Piilopirtillä yöpyneet ja olimme sopineet että bestman, kaaso ja vanhempamme hoitavat tavaramme ym sieltä pois seuraavana aamuna. Tuomisina oli mm. meidän omat alkoholitarjoilut, hääpäivällisen hirvenlihat sekä pikkuleivät joita tarjoiltiin kahvin kanssa. Vaikka PIrkko itse hääräsi koko hääpäivän keittiössä ruokien parissa hän ei yhtäkkiä aamulla enää tiennytkään minkä verran mitäkin oli jäljelle jäänyt. Meillä tosin oli se tieto että kaikkea jäi todella paljon. Oli ollut todella nihkeää saada omat viemiset takaisin. Tähänkin tosin saatiin selitys sillä Pirkko oli sanonut, että heillä kyllä on omiakin syöjiä ja oli jemmannut omiin pusseihin pikkuleipiä, jotka olimme sinne erikseen vieneet. Osan lihoista ja pikkuleivistä saimme takaisin mutta osan he pitivät itsellään. Kaikki oli kuulemma pitänyt lypsää eikä mitään oltu kerrottu vapaaehtoisesti. Palvelu aamupalalla oli kuulemma muutenkin ollut todella tylyä ja äitini sanoi että Pirkko oli täysin eri ihminen kuin vielä ennen häitä.

Joo, oli kivat ja onnistuneet häät mistä olen onnellinen, mutta aika p*ska maku jäi siitä että homma jäi noin pienistä asioista kiinni. Suosittelen kyllä Piilopirttiä juhlapaikaksi mutta en suosittele yöpymistä siellä. Lisäksi kaikista parasta ja selkeintä kun kaikki tarjottavat ottaa suoraan heiltä eikä vie sinne mitään omaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikaksi varattu ensi syksyksi Jazzvintti ja mistään hinnasta en siitä enää luopuisi. Onhan se vaan niin idyylinen sisältä ja persoonallinen, vaikkakin kallishan se on mutta mutta kaikki on toiminut tähän mennessä sen kanssa kuin tanssi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on Huovisen navettasalia käyty katsomassa ja ihastuin kyllä paikkaan täysin. Ja omistajakin vaikutti tosi mukavalta.

Vähän pieni paikka oli mutta kuulemma 80 henkeä mahtuu hyvin..

Nyt pitäis vielä sulhanen saada innostumaan paikasta niin vois sen varata. Kuulemma oli jo pari muutakin kysellyt sitä paikkaa alkukesäksi 2013....

Suosittelen paikkaa! Me juhlimme häitämme viime kesänä siellä jaa kaikki sujui hyvin ja kuten oli sovittu. Ruoka oli hyvää, sitä oli riittävästi ja sopivasti jäi ylikin sekä omille juomille oli juuri sopivasti tilaa vetareissa. Emäntä kyllä hoitaa asiat ja minusta hinta-laatu -suhde oli sopiva. Skeptisesti suhtauduin paikan koristeluun, mutta sali olikin nätti odottaessaan vieraita. Tanssimaankin mahtui hyvin sekä lapset viihtyivät pihalla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa, että palauttaako Maikkulan kartano varausmaksun, jos sen peruu ajoissa? Varaus peruttaisiin noin puolitoistavuotta aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Onko kellään kokemuksia Haukiputaan Martinhovista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät vietetään ensi kesänä Martinhovissa. Itse hääjuhlan onnistumisesta ei siis vielä ole kokemusta, mutta tähän mennessä kaikki on mennyt oikein mukavasti. Paikan omistajan kanssa käydyt keskustelut ja tapaamiset ovat saaneet minulle sellaisen tunteen, että häämme ovat osaavissa käsissä.

Ruokatarjoilut täytyy ottaa paikan päältä, mutta koska paikalla ei ole a-oikeuksia, ovat omat juomat sallittuja. Omistajalla ei ole valmiita menuvaihtoehtoja, vaan tarjoilut suunnitellaan yhdessä. Hinta riippuu tietysti sitten siitä, mitä kaikkea haluaa. Tila on mielestäni oikein sopiva n. 50 vieraan häille, kuten meillä tulee olemaan. Plajon isommissa häissä voi tulla hieman ahdasta ja tanssilava joudutaan raivaamaan erikseen, ellei sitten tansseja järjestetä pihalavalla. Saunat voi vuokrata erilliseen hintaan, samoin kuin paljun. Mielestäni paikka on oikein kaunis, eikä vaadi erityistä koristelua. Lisäksi paikassa on kuulemma koristeita joita saa vapaasti käyttää jos haluaa.

Jos tulee jotain muuta mieleen, mitä haluaisit tietää, voin yrittää vastata. Kokemuksia kerron sitten lisää kunhan olemme käyneet kesäkuussa pitämässä suunnittelupalaverin ja häiden jälkeen heinäkuun lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihdoinkin saatiin mekin paikka varattua :)

Eli kesäkuussa 2013 juhlitaan Oulunsuun pirtillä. Vieraita ajatellen ehkä helpompi juhlia Oulussa kuin Muhoksella.... Nyt vaan pitäis vielä pitopalvelu löytää ja kirkko varata niin eiköhän tässä vielä naimisiin päästä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

8.6.2013 :) Tuntuu että sinne on vielä piiiiiitkä aika....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös häät oulunsuun pirtillä. Eka mietittiin Oulujoen kirkkoa mutta koska Kastellin kirkko on siinä ihan vieressä ni ei sitte viititä ajattaa vieraita "turhaan". Kyllä mua ainaki potuttas jos näkis vieressä kirkon ja sitte pitäs lähtee jonnekki huitsin nevadaan.. Varsinki ku on talvesta kyse... Ei kyllä oll varattu mitään mutta näin ollaan mietitty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Netistä oon penkonu kaiken mahdollisen, mutta isoja hääpaikkoja ei näytä löytyvän Oulun seudulta. Pitäs mahtua vajaa 200 henkeä ja maaliskuussa juhlia, mikä karsii monta hyvää paikkaa :( Myös omat juomat ja mielellään ruuat pitäs saaha tuua. Onko kellään tiedossa jotaki paikkaa mikä ei ois niin kaikkien tiedossa? Raatin nuorisotalo tällä hetkellä ainut vaihtoehto. Jazzvintti olis unelma, mutta kiinni talvella. Honkapirtistä ei löydy tietoja.

Pitikö se alakaa karsimaan vieraita :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahtuiskohan Lyseon juhlasaliin noin iso porukka? En ole ihan varma, mutta kyllä se aika paljon porukkaa vetää, kannattaa kysellä :)

Olisin voinut suositella myös meidän juhlapaikkaa Pohtoa, mutta se on ravintola, jossa on A-oikeudet eli ruoat ja juomat tulee heidän kauttaan. Pohtossa olisi tilaa 220:lle ja vuokra on tosi edullinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu tuo Lyseon sali pitkään mielessä hääpaikkana, mut sit joku meinas et se on ihan pieni. En löydä siitä tietoja, pitäs varmaan soittaa suoraan sinne. Vuokraako sitä ite Lyseo vai Oulun Kaupunki? Ite en oo tosiaan koskaan käyny Lyseolla.

Justiin katoin Pohtoa, todella kaunis ja edullinenki, mutta kun haluttas tarjota juomaa vieraille niin tullee kalliiksi ostaa sieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin tänään Maikkulan kartano, 2.3.2013 tanssitaan pienellä porukalla :) Kaikki vaikuttaa ihan liian helpolta, kun tulee liinoista lähtien kaikki samaan hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maikkulan kartano on aivan ihana. Tullee vaan juoma puoli kalliiksi, kun ravintola hinnat ja halutaan tarjota juomat vieraille. Jos ei ois janosia vieraita niin sillon ois hyvä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu tuo Lyseon sali pitkään mielessä hääpaikkana, mut sit joku meinas et se on ihan pieni. En löydä siitä tietoja, pitäs varmaan soittaa suoraan sinne. Vuokraako sitä ite Lyseo vai Oulun Kaupunki? Ite en oo tosiaan koskaan käyny Lyseolla.

Justiin katoin Pohtoa, todella kaunis ja edullinenki, mutta kun haluttas tarjota juomaa vieraille niin tullee kalliiksi ostaa sieltä.

Kannattaa kysellä myös muiden koulujen juhlasaleja, jos sellainen hääpaikkana kiinnostaa. Ainakin joillain ympäryskuntien kouluista olen kuullut juhlavuokralle näytetyn vihreää valoa, kuten siis tuolla lyseollakin. Eihän sitä tiedä millaisen juhlapaikkalöydön sitä voi tehdä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei ajateltu vieraita juottaa :) maljat ja ehkä se kaksi kaatoa viiniä maksimissaan ruokailun yhteydessä, tilatkoon baarista sitten jokainen oman tuntonsa mukaan vaikka satasella per nuppi ;) Meillä on vieraita vain 30-40, eli pienet ja läheisimmät vain paikalla, joten tulee mukavaa ilman juotavaakin :)

Huovisen kakut on ainaki ihan älyttömän hyviä, päästiin lauantain häämessuilla niitä maisteleen :D Ja kartanon hääsviitti mitä somin <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät vietetään ensi kesänä Martinhovissa. Itse hääjuhlan onnistumisesta ei siis vielä ole kokemusta, mutta tähän mennessä kaikki on mennyt oikein mukavasti. Paikan omistajan kanssa käydyt keskustelut ja tapaamiset ovat saaneet minulle sellaisen tunteen, että häämme ovat osaavissa käsissä.

Ruokatarjoilut täytyy ottaa paikan päältä, mutta koska paikalla ei ole a-oikeuksia, ovat omat juomat sallittuja. Omistajalla ei ole valmiita menuvaihtoehtoja, vaan tarjoilut suunnitellaan yhdessä. Hinta riippuu tietysti sitten siitä, mitä kaikkea haluaa. Tila on mielestäni oikein sopiva n. 50 vieraan häille, kuten meillä tulee olemaan. Plajon isommissa häissä voi tulla hieman ahdasta ja tanssilava joudutaan raivaamaan erikseen, ellei sitten tansseja järjestetä pihalavalla. Saunat voi vuokrata erilliseen hintaan, samoin kuin paljun. Mielestäni paikka on oikein kaunis, eikä vaadi erityistä koristelua. Lisäksi paikassa on kuulemma koristeita joita saa vapaasti käyttää jos haluaa.

Jos tulee jotain muuta mieleen, mitä haluaisit tietää, voin yrittää vastata. Kokemuksia kerron sitten lisää kunhan olemme käyneet kesäkuussa pitämässä suunnittelupalaverin ja häiden jälkeen heinäkuun lopussa.

Hei! Me ollaan jo käyty katsomassa paikkaa, häät suunnitteilla kesälle 2013. Martinhovi vaikuttaa kyllä hyvältä vaihtoehdolta, kun menuhintaan kuuluu suurinpiirtein kaikki(liinat, astiat yms.) Kerrohan toki kokemuksia miten teillä hääsuunnittelut ja itse häät onnistuu siellä? :) Emäntä vaikutti kyllä mukavalta ja paikkakin miellytti...Se tosin vähän epäilytti kun he asuu siinä yläkerrassa, että antavatko juhlia myöhään ;) Ja sitten sain myös sellaisen käsityksen, että omistaja oli vaihtunut vast'ikään, joten en tiedä paljonko heillä on kokemusta häiden järjestämisestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu tuo Lyseon sali pitkään mielessä hääpaikkana, mut sit joku meinas et se on ihan pieni. En löydä siitä tietoja, pitäs varmaan soittaa suoraan sinne. Vuokraako sitä ite Lyseo vai Oulun Kaupunki? Ite en oo tosiaan koskaan käyny Lyseolla.

Justiin katoin Pohtoa, todella kaunis ja edullinenki, mutta kun haluttas tarjota juomaa vieraille niin tullee kalliiksi ostaa sieltä.

Kannattaa varmaan kysyä Lyseon vahtimestarilta tms., hän varmaan osaa kertoa vuokraajan. :)

Me mietittiin myös kovasti tuota juomapuolen kalleutta, mutta tultiin sit siihen tulokseen että jossain toisessa paikassa se sama raha olis mennyt tilavuokraan, maljakoihin tms. Me päätettiin tarjota vierailla alkumaljat ja booli, lisäksi baari aukeaa illan mittaan ja sieltä voi jokainen omakustanteisesti sitten juoda drinkkejä ym. jos booli ei maistu :)

Muokattu: , käyttäjä: Terei

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyseossa kuulema saallakin hengellä ahasta :( Oon koittanu nuita kouluja mietiskellä, et mikä ois sellanen hieno koulu niinku lyska, ko en mihkään kaakkurin kouluun halua :D Honkapirtti nyt mielessä, mies aiko soitella sinne, jos pääsis kattoon ko ei mtn hajua miltä se näyttää.

Hääpaikan hinnalla ei kuulema oo niin väliä, näin maksajat kertoivat, mut ei nyt tekis mieli ihan kauheita summia maksaa pelkästä paikasta. Kuitenki kaikki muukki jutut maksaa ja paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai Lyseoko vetää niin vähän :( Mulla oli ihan toinen käsitys. Harmi!

Honkapirtti on semmoinen aika... noh... mun mielestä aika perus nuoriso/seurojentalon näköinen... olen siellä jyrsijänäyttelyissä ja koulun jutuissa käynyt. Kyllähän siellä paljon häitä pidetään, mutta esim. meillä se oli kokonaan pois laskuista, koska olisi vaatinut niin hirveästi koristeluita että siitä olisi saanut mieluisen. Eli jos jotain Lyskan tyylistä haette, niin Honkapirtti ei varmaan ole se mihin päädytte. Tiedän, että osa järjestää häänsä tuolla Honkapirtillä, eikä siinä mitään, kyllähän sinne mahtuu. Mutta se ei ole sellainen, mitä itse haimme :)

Lasaretissa on myös isoja saleja ja Holiday Innissäkin taitaa olla joku, mutta näissäkin on A-oikeudet, joten ne ei teille käy. :( Tiedän miten hankalaa tuo paikan etsiminen on, meillä oli sama ongelma (vieraita tulee 100+) ja kovasti etsittiin paikkaa, johon saa pitopalvelun ja omat juomat tuoda. Meidän tarpeita vastaavaa ei kuitenkaan löytynyt, joten päädyttiin sitten ravintolatiloihin. Lisäksi kun laskettiin kokonaisbudjettia niin tultiin siihen tulokseen, että hinta ei suuresti eroa siitä pidetäänkö häät ravintolassa vai jossain muualla, sillä vuokrahinnoissa oli niin mielettömän erot (suurimmillaan 450€ vs 2000€), jonka lisäksi pöytäliina-, maljakko-, ym.kulut., jotka nyt siis sisältyvät hintaan.

Muokattu: , käyttäjä: Terei

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo määki luulin et se Lyska ois iso :D Voi ei, tota mä pelkään ton Honkapirtin kans. Ko en halua mtn tylsää nuorisoseurataloa, koska mää en halua koristella kauheesti, kynttilöitä ja kukkia, mut en oo yhtään satiininauha-ruusuke-pinkkisydän -tyyppiä. Haluisin eleganttia, hillittyä ja kaunista. Pittää käyä kattoo se nmky:n talo raatissa, et millanen se on, oisko se ees vähä kaunis :) Oulunsuun pirtti ei ollu kuvis paha, mutta äiti meinas ettei kelpaa mulle :D

Alakaa oikeesti olleen vissiin hankalaa tää :D Ei ois uskonu. Kirkko on nyt varattu, että jospa paikka löytys tässä pian :) Paljonko teillä tullee maksaan se paikka ruokineen ja juomineen? Noissa on kyllä eroja, kun jazzvintti on 2000 ja siellä on vissiin vaan hanat ja liinat.

Kiitti jo nyt kaikesta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Martinhovissa on tosiaan vaihtunut omista jokin aika sitten, mutta tämä nykyinen omistaja on työskennellyt käsittääkseni paikassa jo edellisen omistajan aikana, joten hän on järjestellyt häitä aiemminkin. Menuhintaan kuuluu tilavuokra puoleenyöhön saakka ja sen jälkeen juhlia voi vielä jatkaa kahteen asti viidenkympin tuntihintaan, jos haluaa. Tuo lisähinta tulee kuulemma henkilökunnan palkoista puolenyön jälkeen. Meille ainakin tuo kaksi riittää vallan mainiosti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään