E-bayn toimituskulut?


Guest HH

Recommended Posts

Nyt tulin hulluksi, kun menin e-bayn sivuille, siellähän on vaikka mitä!! Mut huomasin ihmetykseksi erittäin halvat postituskulut, varsinkin eu-alueelta tilattaessa? Onko tää todella näin, vai oonko kokemattomana nettitilaajana sivuuttanut jotain? Jossain kun toimitus on esim 1,20e.

Link to comment
Share on other sites

Nyt tulin hulluksi, kun menin e-bayn sivuille, siellähän on vaikka mitä!! Mut huomasin ihmetykseksi erittäin halvat postituskulut, varsinkin eu-alueelta tilattaessa? Onko tää todella näin, vai oonko kokemattomana nettitilaajana sivuuttanut jotain? Jossain kun toimitus on esim 1,20e.

Ei mulle ainakaa oo tullu mitää extrakuluja, mä maksan paypalillä, ni se ilmottaa kokonaissumman ennen ku maksaa. Mut oon mä ostanu paljonki asioita mm. Hong Kongista, joissa ei oo ollu postituskuluja ollenkaa. Ainakaa erikseen siis. :D

Link to comment
Share on other sites

Myös minä yllätyin positiivisesti noista eBayn toimituskuluista!

Mutta onko kukaan yrittänyt välttää tulleja sillä, että tilaisi useassa osassa? Löysin tuolta nimittäin tarvikkeen, joka tulisi 16 kpl:n pakkauksessa ja tarvitsen neljä pakkausta. Tavarat tulee Kiinasta. Jos tilaan kaikki kerralla, tulee hinnaksi n.120e, eli varmasti menee tullia. Mutta kun noissa näkyy toimituskulut menevän niin, että yhden paketin toimitus on kuusi puntaa ja jos tilaa samalla useamman, niin kulut on vielä viisi puntaa/lisäpaketti, eli ei paljon eroa. Mitä jos tilaankin nuo neljässä osassa (jokaiselle paketille siis erikseen toimituskuluja kuusi puntaa), eikö minun pitäisi silloin pystyä välttämään tullit, kun yhden lähetyksen hinnaksi tulisi n.30e? Jos esim. tilaan yhden paketin tänään, toisen huomenna jne. En uskalla tilata erikseen neljää pakettia kerralla, jos myyjä vaikka huomaa ja laittaa tilaukset yhteen lähetykseen. :girl_haha:

Eli onko kukaan muu tehnyt näin, ja onko tässä nyt jotain mitä en ole tajunnut ajatella? Kuulostaa vaan luvattoman helpolta tavalta kiertää tullia :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mitä tarkoittaa että maksaa paypalilla, onko sama kun maksaa kortilla...? .. :spruce_up:

Paypal on siis "maksupalvelu" jossa esim. mulla on luottokortti ja visa electron. Jos valitsen sieltä luottokortin, ni velotus menee sieltä, jos visa electronin, ni velotus menee tililtä. Ite suosittelene sitä, koska jos tulee ongelmia, voi maksun "jäädyttää" kunnes asia on selvä. :)

Link to comment
Share on other sites

Myös minä yllätyin positiivisesti noista eBayn toimituskuluista!

Mutta onko kukaan yrittänyt välttää tulleja sillä, että tilaisi useassa osassa? Löysin tuolta nimittäin tarvikkeen, joka tulisi 16 kpl:n pakkauksessa ja tarvitsen neljä pakkausta. Tavarat tulee Kiinasta. Jos tilaan kaikki kerralla, tulee hinnaksi n.120e, eli varmasti menee tullia. Mutta kun noissa näkyy toimituskulut menevän niin, että yhden paketin toimitus on kuusi puntaa ja jos tilaa samalla useamman, niin kulut on vielä viisi puntaa/lisäpaketti, eli ei paljon eroa. Mitä jos tilaankin nuo neljässä osassa (jokaiselle paketille siis erikseen toimituskuluja kuusi puntaa), eikö minun pitäisi silloin pystyä välttämään tullit, kun yhden lähetyksen hinnaksi tulisi n.30e? Jos esim. tilaan yhden paketin tänään, toisen huomenna jne. En uskalla tilata erikseen neljää pakettia kerralla, jos myyjä vaikka huomaa ja laittaa tilaukset yhteen lähetykseen. :girl_haha:

Eli onko kukaan muu tehnyt näin, ja onko tässä nyt jotain mitä en ole tajunnut ajatella? Kuulostaa vaan luvattoman helpolta tavalta kiertää tullia :girl_impossible:

Olen tehnyt juurikin noin; olen tehnyt tilauksen, odottanut kunnes on tullut ilmoitus että paketti lähetetty ja sitten tehnyt uuden tilauksen.. varmaan myyjän kanssa voi vielä sopia erikseen..

muista että kiinasta ne toimistusajat tuntuu olevan monia viikkoja, ettei hirveessä kiireessä kantsi kokeilla:)

muuten,käyttääkö ihmiset eri maiden ebaytä(ebay.de/co.uk/global tai traderaa) vaiko sitä ebay.com?

itse katselen pääosin vaatteet euroopasta, meikkejä amerikasta ja kiinasta pikkusälää..mutta välillä tulee tilailtua mistä sattuu:)

Link to comment
Share on other sites

muista että kiinasta ne toimistusajat tuntuu olevan monia viikkoja, ettei hirveessä kiireessä kantsi kokeilla:)

muuten,käyttääkö ihmiset eri maiden ebaytä(ebay.de/co.uk/global tai traderaa) vaiko sitä ebay.com?

itse katselen pääosin vaatteet euroopasta, meikkejä amerikasta ja kiinasta pikkusälää..mutta välillä tulee tilailtua mistä sattuu:)

Joo, no häät on onneksi vasta elokuussa eli ei hätää, vaikka toimitusaika vähän venähtäisikin :girl_haha:

Ja kiitos vinkistä, enpä muuten tajunnut että voisin katsastaa myös mm. Saksan eBayn! Tähän asti siis käyttänyt tuota UK:ta. Tai no, jostain syystä keksin vasta ihan äskettäin eBayn mahdollisuudet...

Link to comment
Share on other sites

täällä kanssa ollaan ihan koukussa Ebayhin<3 sieltä tilattu jo kaksi juhlamekkoa, karkkibuffetin paperipusseja, juhlasandaalit... Uutta tavaraakin myynnissä ja tulee halvemmaksi kulujenkin kanssa kuin jos ostaisi saman tavaran suomesta. Kannattaa varmaan hääkakun koristeita ja koruja katsella jos haluaa päästä halvalla,

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...