Guest Nea

Kihloihin toisten häissä?

50 viestiä aiheessa

Menin naimisiin 18.8.2012. Meillä oli ihanat, rakkaudentäyteiset juhlat. Illan huumassa yhden ystäväni mies otti ja kosi tätä ystävääni. Kaikkien vieraidemme edessä. En oikein tiedä mitä ajatella tästä kaikesta. Onko minulla oikeus olla hieman loukkaantunut? En ole suoraan sanonut todellisia tunteitani tälle ystävälle, koska hän on niin onnenhuumassa. Onnittelin kyllä ja esitin onnellista hänen puolestaan. Onnellinen kyllä aidosti olenkin, en tarkoita sitä. Mutta tuntuu hieman pahalta, että hän ikään kuin "varasti" meidän päivän. Nyt 18.8.2012 ei olekaan enää vain meidän päivä, vaan ystäväni ja hänen miehensä myös. Olisin halunnut pitää tuon päivän minun ja mieheni juhlapäivänä, jolloin läheisemme olivat kerääntyneet yhteen juhlimaan meitä. Meidän rakkauttamme. Nyt tuo ystäväni mies meni ja varasti shown. Olisi kosinut edes yksityisesti tai jotain.

Mitä ajatuksia teissä toisten häissä kosiminen herättää? Keskustelua aiheesta, josko saisin uusia näkökulmia aiheeseen ja avarettua omaa maailmankatsomustani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minunkin mielestä hääpäivänä juhlitaan vain ja ainoastaan hääparia ja tuollainen huomion varastaminen on minusta väärin. Kyllä minäkin sellaisesta loukkaantuisin.

Myöhempinä vuosina sen sijaan minua ei haittaisi vaikka jollakin olisikin juhlapäivä samana päivänä, koska hääpäivämme on sitten vain meidän kahden juttu, eikä sitä iloa voi varastaa kukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä, hääpäivä on hääparin, ja aika tökeröä "varastaa show".

Aloittaja saa mielestäni olla loukkaantunut, tosin itse en siitä ystävälle mitään sanoisi, hänhän ei syypää tuohon varastamiseen ole. Mieheltä ajattelematonta. Tuskin hänkään silti on kosintaansa tarkoittanut shown varastuksena, luulisi vain pitäneen aikaa ja paikkaa romanttisena (kenties ottanut leffoista mallia? :D )

Mutta joo, mua kiukuttais, mutta koittasin pitää silti kiukun sisälläni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä itsellänikin nousisivat niskakarvat pystyyn. En itsekään varmasti uskaltaisi sanoa siitä mitään ystävälleni (voin vain kuvitella miltä itsestäni olisi tuntunut jos joku sanoisi että minua on kosittu "väärin"), sillä se on ystävälle tärkeä hetki. Positiivisesti ajateltuna, nythän tässä on se, että aina kun he puhuvat kihlauksestaan, tulee myös esille teidän häänne, joten teidän päiväänne muistetaan siis vieläkin enemmän... ja päivä tosiaan oli ja on teidän hääpäivänne ja -juhlanne, ei kenenkään muun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minunkin mielestä hääpäivänä juhlitaan vain ja ainoastaan hääparia ja tuollainen huomion varastaminen on minusta väärin. Kyllä minäkin sellaisesta loukkaantuisin.

Myöhempinä vuosina sen sijaan minua ei haittaisi vaikka jollakin olisikin juhlapäivä samana päivänä, koska hääpäivämme on sitten vain meidän kahden juttu, eikä sitä iloa voi varastaa kukaan.

Nimenomaan, tässä se pointtini tulikin mitä tuohon päivän varastamiseen tulee. Mua ei haittaisi ollenkaan, jos kihlapäivä olisi ollut 18.8.2013 tai vaikka 19.8.2012, mutta 18.8.2012 piti olla meidän kahden oma juhlapäivä. Ystäviemme keskuudessa nyt tuota päivää muistellessa nousee esiin myös se toinen "suuri tapahtuma", joka oli mielestäni täysin väärin ajoitettu. Harmittaa. Äh, en osaa yhtään pukea sanoiksi ajatuksiani. En kuitenkaan ole mikään parrasvaloissa paistattelija, joka haluaa kaiken huomion itseensä. Oikeasti. Mutta silti harmittaa tuo ajan ja paikan ja ennen kaikkea tyylin valinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomion "varastaminen" toisen häissä on kyllä hieman tökeröä.

Mutta itse laittaisin sen hauskaksi ohjelmanumeroksi muiden joukkoon, kyllähän vaikka sukkanauhan nappaajaakin yleensä onnitellaan ja hän saa olla hetken huomion keskipisteenä. Mun mielestä teidän häät jää vain paremmin mieleen tällä tavalla :) Olen itse ollut aikuisena vieraana n. 20 häissä, enkä suurimmasta osasta muista niistä enää yhtikäs mitään juhlapaikan ja bändin lisäksi (jostain syystä ainoa asia mitä mulle jää varmasti mieleen on aina se, oliko bändi hyvä vai huono tai varsinkin bändin puute..). Varsinkin jos on ollut kesähäitä putkessa kolmet tai neljät. Jos taas joissain juhlissa olisi joku ottanut ja kosinut, niin varmasti olisi jäänyt muutenkin juhlista enemmän muistijälkiä, ja ainakin juhlat erottuneet niistä muista kesähäistä selvästi :D Niin valitettavaa kuin se onkin, hääleikit, puheet, yksityiskohdat jne. menee ihan yhdeksi puuroksi muiden hääjuhlien kanssa tai unohtuvat vierailta kokonaan melko nopeassa ajassa. Sen takia me ollaan panostettu muutamaan juttuun, joiden toivotaan selvästi erottavan meidän juhlat muiden kemuista ja jäävän vieraiden mieleen. Ja kaikki muu säätö saa olla.

Muiden hääpäivistä tai kihlapäivistä mulla ei ole minkäänlaisia muistikuvia, hyvä kun muistan omani. Eikä päivämäärää voi kukaan omia. Onhan noita iso liuta jotka meni vaikka 20102010 kihloihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa, todella tökeröä toimintaa. Teidän häät ovat teidän rakkautenne juhla.Tosin jotkut miehet eivät ajattele/tajua/ymmärrä tällaisia asioita. Voihan olla, että ystävääsi alkaa nolottamaan koko juttu myöhemmin (jos kosinta tuli yllätyksenä).. Minä ainakin olisin todella nolona, jos mieheni tuollaista menisi tekemään! (onneksi ei mene :girl_in_love: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloittajalle lupaan, että 18.8.2012 ei ole vain teidän hääpäivänne. Sillä päivämäärällä on varmasti vietetty Suomessa vähintäänkin kymmeniä häitä eikä teidän hääpäivää pidä erikoisena päivänä kukaan muu kuin te itse ja ehkä vanhempanne.

Olen kuullut siitäkin, että esim. sukkanauhan saanut mies on kosinut tyttöystävää häissä saman tien, eikä siitä ole kenenkään tarvinnut nokkaantua. Tietysti on sävyeroja siinä, miten kosinnan hoitaa, mutta minun mielestäni myös omana hääpäivänään pitää pystyä iloitsemaan muiden onnesta, eihän se ole itseltä mitään pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloittajalle lupaan, että 18.8.2012 ei ole vain teidän hääpäivänne. Sillä päivämäärällä on varmasti vietetty Suomessa vähintäänkin kymmeniä häitä eikä teidän hääpäivää pidä erikoisena päivänä kukaan muu kuin te itse ja ehkä vanhempanne.

Aloittaja ihan varmasti tajuaa taman, kuten kuka tahansa normaalilla alylla varustettu ihminen. Kyse on siita, etta heidan lahipiirissaan tama paiva oli varattu heille, mutta tuolla suurta huomiota herattaneella kosinnalla siita tuli nyt myos jonkun muun paiva siina lahipiirissa.

Minakin olisin varmaan hieman loukkaantunut, jos omissa haissa sattuisi vastaavaa. Mutta todennakoisesti kyse oli tosiaan tuon kosijamiehen ajattelemattomuudesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomion "varastaminen" toisen häissä on kyllä hieman tökeröä.

Mutta itse laittaisin sen hauskaksi ohjelmanumeroksi muiden joukkoon, kyllähän vaikka sukkanauhan nappaajaakin yleensä onnitellaan ja hän saa olla hetken huomion keskipisteenä. Mun mielestä teidän häät jää vain paremmin mieleen tällä tavalla :) Olen itse ollut aikuisena vieraana n. 20 häissä, enkä suurimmasta osasta muista niistä enää yhtikäs mitään juhlapaikan ja bändin lisäksi (jostain syystä ainoa asia mitä mulle jää varmasti mieleen on aina se, oliko bändi hyvä vai huono tai varsinkin bändin puute..). Varsinkin jos on ollut kesähäitä putkessa kolmet tai neljät. Jos taas joissain juhlissa olisi joku ottanut ja kosinut, niin varmasti olisi jäänyt muutenkin juhlista enemmän muistijälkiä, ja ainakin juhlat erottuneet niistä muista kesähäistä selvästi :D Niin valitettavaa kuin se onkin, hääleikit, puheet, yksityiskohdat jne. menee ihan yhdeksi puuroksi muiden hääjuhlien kanssa tai unohtuvat vierailta kokonaan melko nopeassa ajassa. Sen takia me ollaan panostettu muutamaan juttuun, joiden toivotaan selvästi erottavan meidän juhlat muiden kemuista ja jäävän vieraiden mieleen. Ja kaikki muu säätö saa olla.

Hmm, no onhan se toki erikoista ja siten varmasti jaa ihmisten mieleen, mutta ymmarran aloittajaa ihan taysin! varmasti sekin olisi vieraille ikimuistoista jos jossakin haissa morsian vaikka kompastuisi ja kaatuisi kakun paalle- saattais silti hieman hramittaa haaparia, vaikka se ehka edesauttaisi haiden jaamista vieraiden mieleen. Itsekin olen ollut yli 20 haissa, ja voin rehellisesti sanoa muistavani jotakin kaikista, tunnelma ja yleinen fiilis ja omat tuntemukset paivasta jaa mieleen. Eikai sita tarvitsekaan muistaa kaikkia ohjelmanumeroita tarkalleen vuosia jalkeenpain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomion "varastaminen" toisen häissä on kyllä hieman tökeröä.

Mutta itse laittaisin sen hauskaksi ohjelmanumeroksi muiden joukkoon, kyllähän vaikka sukkanauhan nappaajaakin yleensä onnitellaan ja hän saa olla hetken huomion keskipisteenä. Mun mielestä teidän häät jää vain paremmin mieleen tällä tavalla :) Olen itse ollut aikuisena vieraana n. 20 häissä, enkä suurimmasta osasta muista niistä enää yhtikäs mitään juhlapaikan ja bändin lisäksi (jostain syystä ainoa asia mitä mulle jää varmasti mieleen on aina se, oliko bändi hyvä vai huono tai varsinkin bändin puute..). Varsinkin jos on ollut kesähäitä putkessa kolmet tai neljät. Jos taas joissain juhlissa olisi joku ottanut ja kosinut, niin varmasti olisi jäänyt muutenkin juhlista enemmän muistijälkiä, ja ainakin juhlat erottuneet niistä muista kesähäistä selvästi :D Niin valitettavaa kuin se onkin, hääleikit, puheet, yksityiskohdat jne. menee ihan yhdeksi puuroksi muiden hääjuhlien kanssa tai unohtuvat vierailta kokonaan melko nopeassa ajassa. Sen takia me ollaan panostettu muutamaan juttuun, joiden toivotaan selvästi erottavan meidän juhlat muiden kemuista ja jäävän vieraiden mieleen. Ja kaikki muu säätö saa olla.

Hmm, no onhan se toki erikoista ja siten varmasti jaa ihmisten mieleen, mutta ymmarran aloittajaa ihan taysin! varmasti sekin olisi vieraille ikimuistoista jos jossakin haissa morsian vaikka kompastuisi ja kaatuisi kakun paalle- saattais silti hieman hramittaa haaparia, vaikka se ehka edesauttaisi haiden jaamista vieraiden mieleen. Itsekin olen ollut yli 20 haissa, ja voin rehellisesti sanoa muistavani jotakin kaikista, tunnelma ja yleinen fiilis ja omat tuntemukset paivasta jaa mieleen. Eikai sita tarvitsekaan muistaa kaikkia ohjelmanumeroita tarkalleen vuosia jalkeenpain.

Kuten kirjoitin itsekin, huomion varastaminen toisen juhlapäivänä on tökeröä, enkä sanonut ettei tilanteesta saisi harmistua.

Aloittaja pyysi kuitenkin omaan tilanteeseensa uusia näkökulmia ja minun näkökulmani on tämä. Minua itseäni ei harmittaisi kuin hetken, kun tosiaan tällaiset sattumukset tekisi meidänkin häistä paremmin mieleenpainuvat. Kun en itse ihan oikeasti muista monista häistä vieraana juuri mitään.

enkä missään nimessä toivo että mitkään häät jäisi jonkun kakkukommelluksen takia vieraiden mieleen, tämä kommentti menee mielestäni vähän off topiciksi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli ekana mieleen, että mies on köyhä tai laiska ja halus saada itselleen kihlajaisjuhlat ilmaiseksi. Kyllä ärsyttäis, jos olisin morsian. Yrittäisin kuitenkin pitää sitä vain yhtenä ohjelmanumeroista. Te olette naimisissa ja se on tärkeintä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä muiden kanssa! Jos itse olisin saappaissasi, olisin ehkä hieman nolona/kiusaantunut. Totta kai olisin vilpittömästi onnellinen ystävän puolesta, mutta mielestäni häävieraan ei kuulu varastaa showta "tuolla mittakaavalla". Ymmärtäisin vielä, jos hääjuhlassa olisi kosittu kahdenkesken hieman sivummalla tilaisuuden loppupuolella. Mielestäni ei ole kohteliasta toisen hääjuhlassa kosia kaikkien todistaessa ison huomion saattelemana. Mielestäni tämä on kysymys kohteliaista käytöstavoista ja etiketistä juhlatilaisuudessa. Tilanne voi olla kiusallinen siksi myös muille läsnäolijoille, kuin hääparille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloittajalle lupaan, että 18.8.2012 ei ole vain teidän hääpäivänne. Sillä päivämäärällä on varmasti vietetty Suomessa vähintäänkin kymmeniä häitä eikä teidän hääpäivää pidä erikoisena päivänä kukaan muu kuin te itse ja ehkä vanhempanne.

Aloittaja ihan varmasti tajuaa taman, kuten kuka tahansa normaalilla alylla varustettu ihminen. Kyse on siita, etta heidan lahipiirissaan tama paiva oli varattu heille, mutta tuolla suurta huomiota herattaneella kosinnalla siita tuli nyt myos jonkun muun paiva siina lahipiirissa.

Minakin olisin varmaan hieman loukkaantunut, jos omissa haissa sattuisi vastaavaa. Mutta todennakoisesti kyse oli tosiaan tuon kosijamiehen ajattelemattomuudesta.

Okei myönnän, etten ole koskaan mennyt naimisiin, mutta samalla minä siitä huolimatta ajattelen, että päivämäärää ei voi omia edes omassa lähipiirissään, ja jos minun häissäni joku innostuisi romanttisuudessaan kosimaan, en voisi olla muuta kuin onnellinen heidän puolestaan. Kuitenkin oletan, että häissä ovat paikalla minun ja mieheni sukulaiset ja ystävät, jotka ovat tulleet juhlimaan meitä. Jos ystäväni kihlautuisi, ei siellä hänen lähipiirinsä ole ensimmäisenä hihkumassa. Ja jos minun ystäväni kihlautuisi, minä kyllä hihkuisin, ja nostaisin sitten saman tien maljan hänenkin onnelleen. Minun häissäni saisivat olla onnellisia muutkin kuin minä ja mieheni ja omista henkilökohtaisista syistään.

Enemmän mietin sellaista, haluaako kukaan tulla kosituksi sellaisessa tilanteessa. Minä ainakaan en toivoisi yleisöä sillä hetkellä, jos mieheni päättäisi kosia. Mutta jos se on kosijalle ja hänen mielitietylleen ok, kosikoot ja iloitkoot, minäkin iloitsisin ja olisin onnellinen sekä heidän että meidän puolesta. Kyllä hääjuhlaan mahtuu virallisten osuuksien jälkeen tuollainenkin yllätys, joka tekee häistä varmasti kaikille ikimuistoiset.

Ja tosiaan, kun aloittaja ymmärtääkseni halusi erilaista näkökulmaa, niin tässä sitä olisi tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä pitäisi siitä, jos joku tuttavani kosisi puolisoaan minun häissäni kaiken juhlakansan nähden. Se vaan tuntuisi jotenkin huomionhakuiselta ja niin kuin täällä moni onkin maininnut, huomion varastamiselta itse hääparilta, jotka juhlat ovat järjestäneet. Ystäväsi mies oli siis mielestäni ajattelematon ja tahditon. En kuitenkaan usko, että hän tarkoitti mitään pahaa, eikä asiasta kannata nyt jälkeenpäin mitään metakkaa nostaa, vaikka ymmärrän hämmennyksesi ja harmistumisesi. Voit lohduttautua myös sillä, että tuskin tuo päivä jäi läheistenne mieleen tuon kosinnan ansiosta, vaan teidän kahden onnistuneena hääpäivänä, johon tuli mukaan yllättävä käänne :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei myönnän, etten ole koskaan mennyt naimisiin, mutta samalla minä siitä huolimatta ajattelen, että päivämäärää ei voi omia edes omassa lähipiirissään, ja jos minun häissäni joku innostuisi romanttisuudessaan kosimaan, en voisi olla muuta kuin onnellinen heidän puolestaan.

Jatkan vielä, että nimenomaan tuo, että mies nyt vaan yhtäkkiä saisi päähänsä kosia toisten häissä (painostettuna tai sitten tajuaisi siinä, että haluaakin naimisiin) ei minusta ole romanttista. Spontaani kosinta on jees, jos se on kuitenkin mielessä muutenkin käynyt, mutta kuten jo sanoinkin, sillekin on aika ja paikka. Jos haetaan toista kuin huomionvarastamis-teoriaa (koska mielestäni miehet eivät oikein tajua näitä juttuja, kuten jo sanoinkin), niin onko kivaa, että mies mahdollisesti "tunnelman vievänä" murkkuikätyyliin päättää, että "mäkin-haluun-tota-just-nyt" vai että säästää/suunnittelee häissä saamansa fiiliksen (tai fiiliksen vahvennuksen) myötä kosinnan? Jos haluaa, että sille on yleisöä, niin julkisia paikkojakin riittää :D

Kebnen kanssa samaa mieltä tästä:

Ymmärtäisin vielä, jos hääjuhlassa olisi kosittu kahdenkesken hieman sivummalla tilaisuuden loppupuolella. Mielestäni ei ole kohteliasta toisen hääjuhlassa kosia kaikkien todistaessa ison huomion saattelemana. Mielestäni tämä on kysymys kohteliaista käytöstavoista ja etiketistä juhlatilaisuudessa. Tilanne voi olla kiusallinen siksi myös muille läsnäolijoille, kuin hääparille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miusta tuntuu, että se riippuisi siitä missä vaiheessa häitä kosinta tapahtuisi. Jos se ois siellä kimpun heiton ym. jälkeen eli hääjuhlan lopussa, niin miksipä ei! Kivahan se ois, ja varmasti tulisi vitsailua, että "Milloins seuraavat häät sit on" ym. :D En siis loukkaantuisi vaan oisin onnellinen heidän puolestaan.

Ehkä sit jos kosinta tapahtuu ihan hääjuhlan alussa, niin saattaisin enempi harmistua, koska sit se ehkä enemmän ois huomion viemistä ja tavallaan heidän loppujuhlansa ois sitä, että juhlisivat omaa kihlautumistaan, eikä meidän häitä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miusta tuntuu, että se riippuisi siitä missä vaiheessa häitä kosinta tapahtuisi. Jos se ois siellä kimpun heiton ym. jälkeen eli hääjuhlan lopussa, niin miksipä ei! Kivahan se ois, ja varmasti tulisi vitsailua, että "Milloins seuraavat häät sit on" ym. :D En siis loukkaantuisi vaan oisin onnellinen heidän puolestaan.

Ehkä sit jos kosinta tapahtuu ihan hääjuhlan alussa, niin saattaisin enempi harmistua.

Näin itsekin kyllä ajattelin, että lienee tapahtunut siellä loppupuolella, vai kuinka? En oikeasti ymmärrä sitä harmistusta, mikä siitä aiheutuu. Tuskin kukaan järjestää julkista kosintaa ihan vain hetken mielijohteesta ja minä en todellakaan ymmärrä, mitä se on pois hääparilta, jota kaikki siellä kuitenkin ovat juhlimassa, myös se kihlapari. Jos kosinta sen sijaan on ajoitettu "virallisen" ohjelman (vihkiminen, häätanssi, puheet, ruokailu yms.) joukkoon, on se minunkin mielestäni tökeröä. Tai jos kihlapari ei osaa kosinnan jälkeen käyttäytyä eli pitää riittävän matalaa profiilia suhteessa muuhun hääväkeen. Kävikö aloittajan häissä juuri näin?

Silti, minä nostaisin maljan kihlaparille, onnittelisin ja olisin onnellinen heidän puolestaan. Minusta on, anteeksi vain, itsekästä, ettei kukaan saisi iloita ja olla onnellinen hääjuhlassa mistään muusta kuin hääparin onnesta. Minusta se, kuinka pahasti toisen onni pilaa oman (hää)päivän, on puhtaasti asennekysymys. Jos oikein haluaa harmistua ja pahoittaa mielensä, niin kyllä se onnistuu. Jos keskittyy itselle tärkeimpään (esim. omaan onneen omana hääpäivänä), ei se muidenkaan onni niin paljon kirpaise.

Vähän sitten sivuun hypäten: oliko yhtä tahditonta, että Ruotsin Victoria ja Daniel menivät naimisiin hallitsevan kuningasparin hääpäivänä ja kuningas "kehtasi" aloittaa puheensa hääparille kiittämällä ensin omaa vaimoaan omasta monikymmenvuotisesta avioliitostaan ja ojentamalla tälle ruusun? Minusta se oli kaunis ele ja osoitti hienosti, että hääjuhlassa on kysymys muustakin kuin hääparista, vaikka he ovatkin pääosassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin vielä asiaan liittyen sitä, että onko hääparille (tai morsiamelle) tärkeintä viettä päivä prinssinä ja prinsessana, vai järkätä hemmetin hyvät juhlat ystäville ja sukulaisille. Minä ottaisin toisaalta myös kohteliaisuutena että juhlat onnistuivat noinkin nappiin, että joku kosii ja haluaa järkätä omat häänsä lähitulevaisuudessa. Kyllä juhlassa täytyy voida olla onnellinen myös muiden puolesta, vaikkei sitten saanutkaan olla huomion keskipisteenä koko aikaa. Mitä sulhanen ajatteli tapauksesta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän sitten sivuun hypäten: oliko yhtä tahditonta, että Ruotsin Victoria ja Daniel menivät naimisiin hallitsevan kuningasparin hääpäivänä ja kuningas "kehtasi" aloittaa puheensa hääparille kiittämällä ensin omaa vaimoaan omasta monikymmenvuotisesta avioliitostaan ja ojentamalla tälle ruusun? Minusta se oli kaunis ele ja osoitti hienosti, että hääjuhlassa on kysymys muustakin kuin hääparista, vaikka he ovatkin pääosassa.

Hieman eri asia. Yleensakin, jos morsiusparin vanhemmilla on onnellinen avioliitto, se useinmiten mainitaan jollakin tavalla haissa, ja etenkin kuninkaallisissa haissa.

Ihan kiva, etta jotkut osaisivat olla vain onnellisia, jos toinen pari kihlautuisi omissa haissaan. Mina en usko, etta itse pitaisin tasta. Minusta se olisi epakohteliasta ja olkoon itsekasta, toivon etta omassa haajuhlassani minun ja sulhaseni tuore avioliitto on huomion keskipiste. En vaita, etta jonkun kihlautuminen voisi taysin 'varastaa' showta, mutta kylla se aika tahditon veto olisi. Jos vieraat eivat muista meidan haista muutoin mitaan eivatka pida niita ikimuistoisina, se varmaan lahinna tarkottaisi etteivat he tunne meita kovin laheiseksi- jos on haaparin kanssa laheinen, ihan varmasti haat jaavat mieleen ilman tallaisia erikoisia 'ohjelmanumeroita'. Mutta kukin saa toki olla mita mielta haluaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auts, ymmärrän hyvin harmituksen, itse en totisesti asiasta pitäisi..Kaveriporukassa tällä on väliä, itseäni jopa hieman salaa harmittaa, että hyvä ystäväni menee naimisiin samana kesänä kuin minä..

Heti perään mieleeni tuli, että hääsi ovat varmasti olleet niin ihanan tunnelmalliset ja täynnä onnea ja rakkautta, että tuo mies siitä kaikesta hullaantuneena ja teitä onnellisia seuranneena hullaantui kosimaan ja haluamaan naimisiin! Ihanaa, otahan kunniasta pieni osa itsellesi! ;)

Vaniella likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän sitten sivuun hypäten: oliko yhtä tahditonta, että Ruotsin Victoria ja Daniel menivät naimisiin hallitsevan kuningasparin hääpäivänä ja kuningas "kehtasi" aloittaa puheensa hääparille kiittämällä ensin omaa vaimoaan omasta monikymmenvuotisesta avioliitostaan ja ojentamalla tälle ruusun? Minusta se oli kaunis ele ja osoitti hienosti, että hääjuhlassa on kysymys muustakin kuin hääparista, vaikka he ovatkin pääosassa.

Hieman eri asia. Yleensakin, jos morsiusparin vanhemmilla on onnellinen avioliitto, se useinmiten mainitaan jollakin tavalla haissa.

On hiukan eri asia tuo, mitä Tiuku sanoi, mutta senhän hän myönsi itsekin, että hyppäsi aiheesta sivummalle. Minusta nuo kaksi asiaa ovat jotenkin kyllä verrattavissa, samalla tavalla molemmat vievät huomion hetkeksi pois hääparista.

Ja kun tuota kosintaa mietin, niin on varmasti hyvin paljon omasta persoonasta kiinni, miten siihen suhtautuu ja suhtautumisesta kiinni, loukkaako se vai nostattaako iloa tai kiukkua, mitä ikinä. Itse kuitenkin toivoisin, että jokainen morsian ja sulhanen osaisi jopa omana hääpäivänään olla iloinen myös muiden puolesta. Ei siitä toivottavasti loukkaannuttaisi, jos hääpari ei pysy kaikkien huomion keskipisteenä juhlan alusta loppuun saakka. Vähän riippuen siitä, kuinka läheinen ystävä on kyseessä, ei minusta edes voi olettaa, että jokainen jaksaisi kaiken aikaa keskittyä vain hääpariin. Morsian ja sulhanen ovat tietysti juhlan päätähdet, mutta sellainen naiivi "toi nuoli mun tikkaria" ei minusta kuulu kahden aikuisen ihmisen juhlaan. Itse toivon, että omissa häissäni saisin olla mieheni kanssa huomion keskellä hetken jos toisenkin, mutta saisimme sitten myös hieman rentoutua ja juhlia ystäviemme kanssa ja fiilistellä kahdestaan, kun ilta vanhenee. Jos siellä joku heittäytyy vetämään kosintaässän hihasta, niin go for it :girl_dance: Kyllä meilläkin juotaisiin skumpat sen kunniaksi, kiitos Tiuku vinkistä :girl_smile:

Ketjun aloittaneelle Nealle: ikävää, että tunnet päiväsi olevan varastettu, mutta sinulla totta kai on morsiamena oikeus niin tuntea. En kuitenkaan ihan päässyt selville, mitä sinä olisit odottanut? Siis kun "vahinko" on jo tapahtunut eli tuo julkinen kosinta teidän häissänne, niin olisitko toivonut anteeksipyyntöä ystävältäsi tai tämän mieheltä, kun he eivät osanneet olla tahdikkaita juuri sillä tavalla kuin sinä olisit toivonut? Kun tuntuu sekin vähän kornilta, jos pitäisi sitä pyytää anteeksi, että menivät kihloihin, etkä sitä varmaan ole tarkoittanutkaan. Onko anteeksipyyntö ylipäätään se, mitä odotat, vai olisitko vain toivonut, että kosintaa ei olisi siellä häissä tapahtunutkaan... Mitä miehesi mahtaa ajatella kosinnasta?

Omasta kihlautumisestani: minua on kosittu ystäväni hääpäivän iltana. Tosin se ei tapahtunut julkisesti hääjuhlassa, vaan kahdestaan ulkoilmaterassilla, jossa olimme sillä hetkellä mieheni kanssa kahden ja itse asiassa lähdössä kotiin. Kosinnan jälkeen jäimme sinne vielä sylikkäin ja kuljimme onnellisen typerästi hymyillen juhlasalin läpi :girl_haha: Kun häiden jälkeen kerroin tapahtueesta ystävälleni ja hänen miehelleen, he kyllä harmittelivat, että emme sanoneet mitään lähtiessä, sillä he olisivat siellä halunneet onnitella meitä.

Kukin suhtautuu tyylillään, toivottavasti ketään ei loukata ja kaikkien puolesta iloitaan! Arvostetaan kaikkien näkemyksiä :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saattaa olla, etta en itsekaan loppujen lopuksi loukkaantuisi, jos haissamme tapahtuisi kosinta. Se riippuu niin siita, kuinka se tapahtuisi ja milla hetkella. Minusta se vain voi olla vahan riskaapelia, kuten aloittajankin tapauksesta nakee, saattaa loukkaantumisia tulla. Siina mielessa kannattaisi minun mielestani jattaa yllattavat huomion toisaalle viemiset haaparille itselleen. Mina olin kaasona ystavalleni omana syntymapaivanani, ja vaikka en todellakaan odottanut mitaan mainintaa asiasta, morsian oli jarjestanyt minulle oman pienen kakun ja koko juhlavaki lauloi minulle onnittelulaulun yllatyksena. Itse en olisi ottanut asiaa puheeksi enka olisi halunnut esim. miehenikaan ehdottavan, etta 'hei tanaan on kihlattuni synttarit, nyt lauletaan!' Mutta kun se oli morsiamen idea, asia oli tottakai ok. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ketjun aloittaneelle Nealle: ikävää, että tunnet päiväsi olevan varastettu, mutta sinulla totta kai on morsiamena oikeus niin tuntea. En kuitenkaan ihan päässyt selville, mitä sinä olisit odottanut? Siis kun "vahinko" on jo tapahtunut eli tuo julkinen kosinta teidän häissänne, niin olisitko toivonut anteeksipyyntöä ystävältäsi tai tämän mieheltä, kun he eivät osanneet olla tahdikkaita juuri sillä tavalla kuin sinä olisit toivonut? Kun tuntuu sekin vähän kornilta, jos pitäisi sitä pyytää anteeksi, että menivät kihloihin, etkä sitä varmaan ole tarkoittanutkaan. Onko anteeksipyyntö ylipäätään se, mitä odotat, vai olisitko vain toivonut, että kosintaa ei olisi siellä häissä tapahtunutkaan... Mitä miehesi mahtaa ajatella kosinnasta?

En tietenkään odottanut mitään anteeksipyyntöä. En häissä, enkä niiden jälkeenkään. En osannut odottaa koko asiaa tapahtuvaksi, joten en osaa vastata tuohon, mitä olisin odottanut. Olisin odottanut, että olisivat hoitaneet asian yksityisesti sivummalla, eikä tehneet siitä ohjelmanumeroa. Tai sitten jossain ihan muualla, jos halusivat tehdä asiasta julkisen tapahtuman. Jos ei tiedä, miten morsiuspari suhtautuu tällaiseen asiaan, kannattaa mielestäni jättää silloin kosimatta heidän juhlassaan. Mieheni oli myös hieman hämillään tilanteesta.

Kuten jo aiemmin totesin, en ollut enkä olettanutkaan olevani koko illan koko juhlaväen keskipiste. Juhlassa oli hauska ja rento tunnelma ja ihmiset juhlivat porukoissaan. Me mieheni kanssa ne juhlat olimme kuitenkin järjestäneet ja niiden tarkoitus oli juhlia meidän avioliittoa, meille läheisten ihmisten kanssa. Ei ollut tarkoitus järjestää toisten ihmisten kihlajaisia siinä samalla, joten edelleen olen sitä mieltä, että olisivat voineet hoitaa asian pienemmässä mittakaavassa.

Ja tosiaan, tyhmä en sentään ole, eli en tosiaan luullut että olimme Suomen ainoa 18.8.2012 avioitunut pari. Kyse oli luonnollisesti lähipiiristämme. Enpä olisi uskonut, että tällaistakin asiaa joutuu tarkentamaan :D Meille hääpäivä on erityinen, se numerosarja tulee aina muistuttamaan meitä tuosta maailman onnellisimmasta päivästä. Meidän kahden juhlapäivästä. Siksi mainitsin "päivän varastamisesta".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään