nedis

Häät 2015 (yhdistetty)

982 viestiä aiheessa

Meille tulee vieraskirjapuu ystäväni maalaamana. Leikkaan siihen valmiiksi lehdet kartongista, ja vieraat saavat kirjoittaa niihin terveisensä ja liimata haluamaansa kohtaan. Häiden jälkeen puu kehystetään ja laitetaan seinälle :)

 

Tilasin myös Satu Ketolan ja Inka Nousiaisen Tahdoin sinut -kirjan. Kirja on lähes kaikkialta loppu, mutta Suomalaisen Kirjakaupan sivuilta huomasin että Raahen ja Tornion myymälöissä kirjaa on vielä saatavilla, joten laitoin heille sähköpostia ja lupasivat laittaa kirjan minulle postiennakolla :) Hintaa kirjalla oli vain 9,95e, eli ei kovinkaan suuri rahallinen menetys vaikkei kirja tulisikaan käyttöön. Katselen vähän sisältöä ja päätän sitten, tuleeko kyseinen kirja vielä esim. pöytiin kiertämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tule vieraskirjaksi tämän tyylinen, mutta itse piiretty versio. Tarkoituksena olisi saada mahtumaan nimet sormenjäljen tuntumaan.

 _bigthumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: radamsa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuosta photoboothista. Olen sitä pohtinut ja pohtinut, olisin halunnut kanssa niin että vieraat saisivat itse liimata kuvat ja kirjoittaa niihin viestit. Mutta tuo kustannus on niiiin valtava. Edes se kone ei ole järkyttävän hintainen (senhän voi ostaa jo käytettynä ja laittaa kiertoon juhlien jälkeen) mutta ne paperit.. Katsoin niin 30kpl papereita (eli siis 30 kuvaa) maksaa 20,90 + toimituskulut. Se on aika pirun paljon kuvasta. Kuitenkin kun voi olla että varsinkin nuoret naiset tykkää ottaa useamman kuvan ennen kuin on hyvä, niin jos meillä vieraita on 90 ja niistä osa ottaa parikin kuvaa niin kyllä siihen 110kpl täytyy varata.. :S Nou nou nou. Joten teen niin että vieraat ei sitten näe juhlissa niitä photobooth kuvia vaan lähetän jokaiselle oman kuvansa kiitoskortin välissä. On sitten henkilökohtaisempi jokaiselle. Ja muisto tottakai.

Meillä ratkaistiin tämä niin, että on ohjeistus kopilla että toivomme jokaisen ottavan vain yhden paperikuvan itsestään kirjaa varten tai mahdollisuuksien mukaan perheenä/pariskuntana. Vieressä on sitten digijärkkäri jolla saa räpsiä mielin määrin kuvia lisää jotka vieraat saavat pilvipalvelun kautta jälkeenpäin itselleen. Kameran ostan käytettynä, niitä saa ihan muutamalla kympillä. Ja papereita ostan juuri ennen häitä varmaan sen 80-100kpl riippuen ilmottautuneiden määrästä (n.100 hengen häät tulossa). Loput paperit pistän kameran mukana myyntiin eteenpäin häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin meinasin sanoa, että kannattaa ohjeistaa vieraat ottamaan kuva pareittain / perhekunnittain / kaveriporukalla.

 

Ja jos haluaa tehdä kirjelappusista scrapbookin, kannattaa ohjeistaa vieraita kirjoittamaan vain yhdelle sivulle. (liimaaminen helpottuu)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotenkin kyllästyttää!

Heti kun päivä lyötiin lukkoon, varattiin myös kirkko, juhlapaikka, catering ja seremoniamestari.

On tehty sitä ja tuota, ostettu, tilattu ja laitettu talteen. Suunniteltu ja suunniteltu ja suunniteltu..

Rupeaa tulemaan korvistakin jo ulos, viimeiset viikko pari onkin mennyt niin etten ole juuri edes ajatusta häille suonut.

Kihlauduimme "virallisesti" parisen viikkoa sitten ja kutsukortin tarpeet sain kasaan niin siittä kasasin harjoituskappaleen mutta muuten, nääh..

 

Mitään hirveän kiireellistä ei tässä olekaan hoidettavana, vaan kaikki loput asiat saa odottaa ensi vuoteen.

Vuoden alussa palaveerataan seremoniamestari ja pitopalvelu sekä alkaa hääpuvun metsästys..

 

Toivottavasti tämä on vain väliaikaista ja innostus touhuta ja hössöttää hiipii takaisin :D

Muokattu: , käyttäjä: Kylmä_Tuuli_Lokakuun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät 14.2.2015 ja ei olla tehty vielä muuta kuin vihkipaikka varattu ja kutsut tilattu! Toki tulee aika pienimuotoiset ja rennot häät (K-18 max 50hlö), että eipä tässä nyt ihan hirveesti tuu stressattua. Safkakin ja juomat on tilan kautta, menua pääsee sitten viilaamaan tammikuussa rauhassa kun joulut ja muut on ohi. Aikalailla oon jo mielessäni suunnitellu kaiken valmiiksi ;) Katotaan meneekö mikään sinne päinkään :girl_impossible::girl_cray2::skilletgirl:

Olemme hääpäiväkaimoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on juhannuksena 2015 ja tähän mennessä valmiina on:

 

-juhlapaikka ja tarjoilut jokaista piirtoa myöten :)

-vihkipaikka päätetty, maistraatista päivän saa vain varata vasta 4kk ennen h-hetkeä, joten vielä ei ole varmaa onnistuuko romanttinen vihkiminen meren rannalla vielä pyhäpäivänä...

-musiikki vihkimisen ja juhlan aikana, häävalssi ja ns. vastaanottomusiikki, kun otamme vieraat vastaan ja nostamme maljan. Nämä olen tiennyt jo lapsesta :)

-vihkisormus suunniteltu

-puku valmis alushametta lukuunottamatta, kengät ja pikkulaukku hankittu sekä valittu korut

-kutsukorttien tarpeet hankittu ja koekortti tehty

-saippuakuplikset hankittu :D

-kukkakimppu ja somistekukat suunniteltu, teen ne mahdollisesti itse

-vieraslista valmis

-värit ja teema suunniteltu

-kutsujen mukana tuleva hääinfo on kirjoitettu alustavasti

 

On kai sitä paljon muutakin valmiina ja suunniteltu, mutta nyt ei tule mieleen kun alkaa oikein miettiä :D Meillä on häissä muuten toivomuksena ettei meitä hääparina kuvattaisi ilman lupaa. Laitamme hääinfoon, että morsiusparin pyynnöstä valokuvaaminen kielletty ja kuvauksesta vastaavat kaksi valokuvaajaystäväämme. Ihmisillä tuntuu nykyään olevan tapana levitellä kaikki mahdolliset kuvat ilman lupaa netissä yms tuntemattomille. En minä ainakaan halua, että tärkeänä päivänämme otetaan ainuttakaan hölmöä kuvaa joita sitten näytellään facebookissa ja ties missä. Ja ylipäätään ihmisten tarve kuvata jokainen tapahtuma, huoh. Haluamme, että vieraat nauttivat juhlasta ja ottavat rennosti. Valokuvia voi sitten pyytää meidän ystäviltä jälkikäteen muistoksi. Toki meitä hääparina saa kuvata luvan kanssa omalla kameralla :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitää kommentoida tuohon kuvaamiseen. Ihmisillä on joku kuvitelma että voi jakaa esim. facebookissa kuvia toisista ihmisistä ilman lupaa. Tekijänoikeus on kuvaajalla ja samoin myös käyttöoikeus, mutta kyllä kuvattavallakin on sanansa sanottavana miten sitä kuvaa voi julkaista. Minua ärsyttää ihan suunnattomasti, että jopa osa sukulaisista (mm. sulhon sisko) jakelee kuvia toisista ihmisistä mitään kysymättä. Nyt kun olen sen todennut, olen tehnyt päätöksen että kun kuvaan jotkut sukujuhlat ja niistä pyydetään kuvia niin jaan linkin verkkokansioon ainoastaan sille kuka kuvauksen on tilannut (eli juhlat järkännyt esim ylioppilassankari tai hänen vanhempansa) ja hän itse jakaa linkin muille kyselijöille, ei niin että "se sano että mäkin saan ne". Ei onnistu. Sulhon sisko pyytää aina myös omia kuviaan juhlista ja toki ne hänelle annankin, mutta vain ne kuvat missä hän on yksin. Sitten jos haluaa niitä kuvia missä on jonkun toisen kanssa niin pitää kysyä siltä toiseltakin lupa että saako sitä laittaa facebookiin. Tämä mun ärsytys oikeastaan lähti juurikin siitä kun oli sulhon valmistujaiset ja räpsin siellä toki kuvia. Sitten tämä sisko pyysi niitä kuvia ja jaoin koko kansion hänelle (oletin että hän haluaa ne muistoksi juhlista). No, meni ehkä 5min niin hän jakoi omalla facebook-sivullaan kuvan sulhosta (eli veljestään) ja toisen kuvan heidän toisesta veljestä. Kumpaankaan ei kysynyt lupaa veljeksiltä eikä minulta kuvaajana. Eli näin.. Nyt sitten olen miettinyt että miten voidaan estää se että ihmiset jakavat meistä kuvia luvatta.. Kun kuitenkin haluan että ihmiset saavat itsekin ottaa kuvia, varsinkin kun meillä on isot häät niin en usko että kaikkia tilanteita pääsee kuvaajakaan tallentamaan.. Lain mukaan henkilöitä jotka on kutsuttu erikseen johonkin tilaisuuteen ei saa kuvata tai julkaista kuvia ilman heidän suostumustaan, oli tekijänoikeus kellä tahansa. Mutta kuinka moni tälläisen tietää? Saanen vain kysyä..

 

Sorry tämä avautuminen, ottaa niin vihaksi vain tuollainen itsekeskeisyys kuvien jakamisen kanssa..

 

Muihin aiheisiin :D Hääpäivä on lyöty lukkoon ja juhlapaikka varattu! Eli 15.8.2015 juhlimme hienossa Ylioppilastalossa. Ah niin ihana ja ah niin kallis! :D Mutta kyllä se siitä. Nyt on paaaaljon helpompi suunnitella koristuksia yms kun on tilakin mihin niitä hankkia :D Seuraava DIY projekti onkin lippuviirit. Ostin jo kankaat joten sitten kun iskee inspis niin pääsen touhuamaan niitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaatteko sanoa, voiko pitopalvelun tarjousta yrittää tinkiä ja kuinka paljon sitä sitten kannattaisi yrittää tinkiä? :) Vai oletteko hyväksyny tarjouksen sellaisenaan? Yhdessä pitopalvelu ehdokkaassa esim. astioista, serveteistä ym. pitäisi maksaa erikseen. Mitä mieltä olette, voisiko näistä osan yrittää sopia menun hintaan kuuluvaksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ainahan voi yrittää... Onkohan niissä toisissa sitten nuo astiat ym. hinnoiteltu valmiiksi "ruuan sisään" eli ruokien hinnat ovat sitten vähän kalliimpia ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osassa astiat kuului menun hintaan, mutta näissä paikoissa menun hinta silti oli alhaisempi kuin tuossa paikassa missä astioista ym. pitäisi maksaa lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Yleensä hääinfossa on joku kohtelias maininta asiasta, kuten Talvi-kukka kirjoittikin. Itse varmaan laittaisin jotain "kunnioitathan jokaisen yksityisyyttä etkä jaa kuvia toisista ihmisistä ilman lupaa". Sulhon siskolle olisin voinut tuossa yo tilanteessa laittaa linkin uutiseen, jossa lakia käsitellään ;) Itse en käsitä ollenkaan sitä, että jaetaan vaikka ja sun mitä facessa/instassa..varsinkaan kuvia, joissa ei ole edes itse...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Ei se ole tyhmä, joka kysyy :) Eli kannattaa yrittää neuvotella. Ehdottaa esim. jotain "kivan pyöreää" kokonaissummaa. Eihän se toinen pitopalvelu tiedä, millaisia tarjouksia muut ovat tehneet. Voi kokeilla sanoa, että muut eivät ole perineet astiavuokraa. Tai tarviiko niitä serviettejä heidän kauttaan ottaa...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista :girl_smile: Sitä olen myös miettinyt, että tarviiko niitä serviettejä heidän kautta ottaa, koska kuulosti siltä, että melkein tulisi halvemmaksi ostaa omat. Kokeillaan ehdottaa pyöristettyä summaa, katsotaan mitä sanovat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin eilen tuota hääinfoasiaa että miten sen toteutan. Tein sitten kaksi mallia, toinen oli yksinkertainen, lyhyt ja ytimekäs jossa oli selkeästi ohjeet (ajo-ohjeet, ruokailusta, juomista, lahjoista, ilmottautumisesta, pukeutumisesta yms) ja sitten toinen oli se juhlaohjesääntö joka löytyy täältäkin foorumilta (se humoristinen). Sen sitten otin vielä pohjaalaasittain kirjootettuna ja näytin sulholle että kumman kaavan mukaan teen. Ensin kysyin vain että selkeä ja yksinkertainen vai vähän pitempi mutta humoristinen. Silloin hän totesi että ei sitä nyt voi leikiksi heittää. Kun esittelin molemmat tuotokset niin yllättäen hän sitten siitä huumoriversiosta tykkäsikin :D Siihen on nyt sitten helpompi muotoilla tuo kuvausjuttukin niin ettei kuulosta turhantärkeältä. Meillä kun on molemmissa suvuissa tapana vähän ottaa nokkiinsa jokaisesta asiasta :D Mutta jokaisella vitsillä on totuuden siemen. Joten ehkä näin asia menee perille. Pitää vaan keksiä miten sen laittaisi hauskasta mutta niin että ne tajuaa että tosiaan halutaan että sitä noudatetaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pakko hehkuttaa  :girl_dance:

 

Ruuat häihin tilataan anopin työpaikan kautta, ja henkilökunta-alennusten takia budjetti alittui roimasti jo menua suunniteltaessa. Sovittiin, että hän tilaa ruuat ja me maksamme ne hänelle kun lopullinen summa on selvillä. Tänään se lopullinen summa sitten selvisi, ja se oli huomattavasti alempi kuin mitä osasimme odottaakaan. Perään tuli anopilta viesti, että koska he haluavat osallistua kuluihimme, niin he maksavat ruuat. Kyllä tipahti leuka lattiaan, ja vaikka ruokien hinta on muutenkin vain kolminumeroinen, niin kyllähän tuo opiskelijabudjetin häihin on korvaamaton apu! Mulla on kyllä ihan huikeat appivanhemmat, ei todellakaan osattu odottaa tällaista apua  :tender: Täytyy hommata kunnon kiitoslahjat heille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin tein humoristisen hääinfon ja vielä pohojalaasittain! Laitanpa sen tähän kun se vielä vähän muokkautui sen jälkeen kun laitoin tuonne omaan päikkyyn :D Meillä on fonttina tässä ja 

kutsutekstissä old english. En nyt äkkiä muista miltä sivulta sen latasin mutta noitahan on netti väärällään ;)

 

Ohojeeta meirän naittajaasihin

 

Tää juhulaohojesääntö ei oo vakavasti otettava, eikä näitä sääntöjä rikkovia juhulijoota rankaasta taikka muutoon paheksuta. Silti Teirän pitääs ottaman nämä säännööt huamiohon ku valamistaurutta juhulahan.

 

Yleesestä käyttäätymisestä

Näitten naittajaasten tarkootuksena on pitää maharollisimman hauskaa, niin notta kaikenlaanen pahansuapuus ja juhulassa vakavana esiintyminen on paheksuttavaa. Me pyyrämmä Teitä harioottelemahan hymyylyä sekä nauramista etukätehen peilin eressä, jotta sitte juhulassa välätyttääs turhilta nikotteluulta. Ankarasti myäs kiälletähän pitämästä hyvää tuulta pelekästähän ittellänsä. Jaa se heti muittenki kans! Tärkeempänä sääntönä siis pirettäköhön iloonen miäli.

 

Merkittävät luattamustoimet

Suluhasen parhaina miähinä toimii herra bestman1 (puh) sekä herra bestman2 (puh). Morsiamen kaasona toimii rouva kaaso (puh).  Non vastuus kaikenlaasesta ohojelmasta. Kaikki sellaaseksi luettavat tapahtumat pitääs siis ilimoottaa jollekki erellä mainitulle mialummin etukätehen.

 

Ilimoottautuminen juhulahan

Suatavaa olis ilimoottaa jos meinaa osallistua näihin naittajaasihin. Miälellään ilimoottakaa kans jos että pääse tulemahan jotta ei tartte sitte arvaalla. Tän tulis tapahtua viimeestään kesäkuun 4. päivään mennessä. Ne jokka enste ilimottautuu, saa eniten ruakaa ja parahat paikat.

 

Käyttäätyminen vihkimisen aikana

Kirkoos esiinnyttäköön kaikella vakavuurella ja parhaalla härmälääsellä jäykkyyrellä. Ne jokka ei oo härmälääsiä tai ittiänsä koe sellaasiksi, voi tätäki hariootella jo kotona. Juhulaväki saapukoot paikalle ajoossa. Jos joku juhulijoosta huamaa olevansa myähäs tai vääräs kirkoos, välttäköön kovaäänistä asiasta valiittamista lisävahinkojen rajoottamiseksi. Morsiamen sukulaaset ja ystävät istukoot kirkoos vasemmalla pualella ja suluhasen oikialla. Lattialla istumista vältettäköön.

 

Juhulapaikalle löytäminen

Niin sen kirkkoo sijaattee plaa kirkoonkylällä, jos joku tuloo sinne navikaattorin avustamana niin osoote on plaa. Siältä on sitte kyllä tiänpenkoolla opastehet sinne nuarisoseuralle, mutta jos joku taas tattee lisäapua navikaattorilta niin sen osoote on plaa. Siällä saa sitte juhulia niin kauan ku vaan jaksaa, vaikkei tuare aviopari aiva aamuun asti jaksaasikkaa.

 

Ruakaalu

Juhulaväelle tariotaan sapuskaa ja tiätty kakkukahavit. Juhulakalut kun ei oo kovin allerkista sorttia niin pyyretähän ilimoottautumisen yhteyressä kertomahan jos joku juhulaväestä taasen on. Myäs muista maharollisista ruakavalioosta pyyretähän ilimoottamahan. Osataan sitte varata kaikille jotaki ja näin vältetähän pitkät vessajonot. Vaikka siällä tosi komiat vessat onki.

 

Alakomahooli ja sen nauttiminen

Nestemäisten juamien nauttiminen on sallittu juhulapaikalla. Peräloorahan saa otta omiaki juamia, mutta me kyllä tariotahan booliaki. Ylenantamista ja –ottamista vältettäkööt. Suluhaselle ei saa jatkuvista pyynnööstä hualimatta tariota. Hääpari ei lunasta vallesmannin huastaanottamia juhulioota seuraavana aamuna.

 

Laulu ja liikehrintä

Juhulaväen viihryttämisestä vastaa orkesteri Silverado esittämällä maharollisimman monipualista tanssimusiikkia. Illan eretessä esitettävä ohojelmisto saattaa muuttua nopiatempooseksi. Ennenku nämä varsinaaset tanssit pääsöö alakamahan, juhulakalut tanssii häävalssin ja sen jäläkehen viälä yhyren vanhempiensa kans. Näitten aikana muu juhulaväki pirättäytykööt tanssimisesta. Näitten valssien jäläkehen juhulaväkiä kehotetahan tanssimahan sialunsa kyllyyrestä ja jalakansa rakoolle.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

höh, jäi loppuosa puuttumaan...

 

Lahajukset ja niihin verrattavat hankinnat

Lahajojen tuaminen ei oo mitenkään välttämättööntä. Jos ny kuitenki haluaa pakosta jotaki tuara, meirän tarpehia löytyy tualta Internetistä osootteesta. Näin me koitetahan välttyä useelta samanlaasilta leivänpaahtimilta, saroolta hantuukiilta ja kyseenalaasilta posliiniesineeltä. Vapaaehtoosena lahajuksena voi myäs avittaa hääparia kuherruskuukauren järkkäämises tilinro.

 

Majoottuminen

Moomma varannu Teille sellaasia kiintiöhuoanehia tualta paikasta x. Siältä löytyy sekä kaharen henkilön huanehia että sellaasia isoompia perhehuoanehia isoommalle sakiille. Siältä saa jokahinen itte varata tarpeittensa mukahan plaa mennessä ku mainittoo varauksenteon yhteyressä ’häät Y’.

 

 

Me kiitetähän hääviarahia huomioonottavaisuuresta ja kunniootuksesta meirän toivehia kohtahan. Me toivotetahan kaikille hääviarahille oikeen riamukkahia naittajaasia!

 

Marikukka & Sulho

 

P.S. Omat puukoot mukahan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tuohon P.S. Omat puukoot mukahan liittyisi sellanen juttu, että hääpaikalla on pölkky, jossa lukee puukoot tähän :D katotaan kuka on oikeasti ottanut sen puukon mukaan! Parill lähimmälle voisi vinkata että ottakaa oikeasti puukot... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

esssie: Meilläkin ruoat tulee äitini pitopalveluravintolasta jotka hän tarjoaa häälahjana. Mulle jää kustannettavaksi vain heidän kautta tulevien tarjoilijoiden tunnit. Auttaa kyllä huomattavasti ja voi sitten hyvällä omalla tunnolla satsata vähän enemmän johonkin muuhun! :)

Muokattu: , käyttäjä: Natte-15

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hehee hyvä tuo Marikukan ohjesääntö! Tässä mä mietin vain, että kun me ei itse väännetä tuota muretta (eikä Vaasassa pahemmin kyllä muutkaan kuin härmäläiset ;) ) niin onko tuo vähän outo yhdistää meidän juhliin? Sulho vaan niin tykästy tuosta väännetystä ohjeesta :D Ja siis juurikin pohjalaasittain väännetystä. Kun mietin jo että josko jostain löytäisin vähän "vaasalaisemman" version.. Sovittelin jo tekstiä miten se mahtuu kutsun väliin tulevaan lehtiseen. Ahtaastihan se siihen menee, mutta ajattelin että ilmottautumiset ja ajo-ohjeet (osoitteet siis) tulisi "kiinteänä" kutsuun ja sitten siihen välilehteen sitten nuo muut jutut. Se välilehti olisi sitten se huumorijuttu. Mutta.. Meillä siis kutsut on hyvin hyvin elegantit, on kultaa, hopeaa ja selkeätä kaunoa. Ja sitten tuo pohjalainen murre.. :D En mä sillä ettei pohjalaisetkin voi olla elegantteja, mutta lähinnä tulee mieleen Jussi-paita ja puukot siinä Marikukan pölkyssä :D Että onko nyt sitten taas ihan hakoteillä? :D Yritin ujuttaa sinne väliin tätä suomenruotsalaista (tai lähinnä suomenruotsalaisia pilkaavaa) huumoria. Esim. Pukeutumiskohdassa lukee näin "Asun tulee olla suomenruotsalaisittain rento, eli miehillä tumma tai muuten siisti puku, naisilla juhla-asu (Gant ei pakollinen)" ja sitten kun loppuun ajattelin (jos vain saan sen mahtumaan sinne) kirjoittaa tämän "Toivotamme vieraille riemukasta hääjuhlaa" näin "Toivotamme vieraille ylikivaa hääjuhlaa" (ylikiva on lausahdus jota hoetaan täällä enemmän kuin perinteistä v***ua nuorison keskuudessa :D ) ja loppuun "Och samma på svenska". Mutta muuta "vaasalaista" en sitten keksinytkään.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ei mun mielestä härmäläisyys ja vaasalaisuus ole lähelläkään toisiaan :D vaasalaiset on kaupunkilaisia ja juurikin ehkä elegantteja, meidät taas miellän härmäläisten "maalaisjunttien" joukkoon. siis ihan hyvällä miellän, sellasiahan me ollaan ! Mulla itellä on sellanen mielikuva että kaupunkilaiset puhuu enemmän hyvää yleiskieltä ja maalaiset taas enempi murteella. Ehkä teille siis sopisi paremmin se yleiskieli ? Eihän se rajaa huumoria millään tavalla pois :) sitte justiin samma på sveska -tyylillä jotain paikallista huumoria. Voisko siinä olla alussa joku "Hyvät naiset ja herrat, herrar och damer" (menikö tuo edes oikein :D ) Mutta siis tyyliin tuo puhuttelu suomeksi ja ruotsiksi ja sitten alkais jotenkin toivotamme Teidät tervetulleiksi hääjuhlamme... ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo se vois olla.. Me siis ite ei olla kotosin Vaasasta vaan Keski-Suomen metsien siimeksestä, joten kaikkien vieraiden mielestä on hirmu hauskaa kun pilaillaan vaasalaisten kustannuksella (ja ne muutama harva vaasalainen ketä kutsun häihin saa, on sen verran huumorintajuisia että kestävät pienen pilkan) :D Joten voisi ollakin ihan hauska kun vetäisi oikein överiksi tämän "bättre folk" irvailun, niin ettei lukija luule että me tosissamme ollaan parempia kuin muut :D

 

Härmäläiset on vaan niin hauskoja! :D Sulhon puolet "vaasalaisista" kavereista on härmäläisiä ja ne on kyllä rentoa porukkaa. Ja kiitos heidän, nyt sulhokin vääntää tuota pohjalaasta murretta :D Mutta ehkä mä nyt yritän keksiä jotain oikein suomenruotsalaista vitsiä, täytyy toivoa että saan sulhon ymmärtämään että se sopii meille paremmin. Valitettavasti :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvun laitoin just tilaukseen. Vähänkö alkoi pelottamaan heti. JAIKS!
Ekaa juhlapaikkaa päästään vasta keskiviikkona kanssa kattomaan :) Kutsuja oon yrittänyt tässä valmistella niin että ei tarviis kun pelkät printtausosat laittaa kiinni, mutta ei mulla sitten olekaan materiaalia tarpeeksi, joten.. odotellaan nyt vielä näköjään. Pyh!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvun laitoin just tilaukseen. Vähänkö alkoi pelottamaan heti. JAIKS!

Ekaa juhlapaikkaa päästään vasta keskiviikkona kanssa kattomaan :) Kutsuja oon yrittänyt tässä valmistella niin että ei tarviis kun pelkät printtausosat laittaa kiinni, mutta ei mulla sitten olekaan materiaalia tarpeeksi, joten.. odotellaan nyt vielä näköjään. Pyh!

Mistä tilasit? Mua vähän pisti ahistelemaan kun liikkeestä kerrottiin että kaikki morsiuspukuvalmistajat on suljettuina koko helmikuun eli vaikka meillä on häät vasta syyskuussa mun pitäisi tilata viimeistään tammikuussa että kerkiää ajoissa. Mun kokoa ei siis liikkeistä suoriltaan löydy. Kuulemma keskimäärin 6kk tilausjono tällä hetkellä ja kuukauden muokkausvara pitää olla. Miten tässä yhtäkkiä tällainen kiire tuli? Hui hirvitys! :girl_impossible: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.