Lotta.L

Hääpuvun nyöritys!

10 viestiä aiheessa

Millä te, joilla on puvussa nyörit, saatte sen alla olevan kankaanpalan (vahvike?) pysymään suorassa nyörityksen ajan. Itsellä tuntuu että menee todella helposti ryttyyn. Entä mitenköhän mahtaa pysyä suorassa itse juhlassa.

Kuuluisiko selkäosassa olla tälle "läpälle" jokin hakanen? Omassa puvussani sellaista ei ole. Kuinka teidän puvuissa?

Kiitos paljon! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ommella sinne vaikka muovineppari :) Ainakin isot muovinepparit toimii tuossa tarkoituksessa todella hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep. Mulla ainakin on muovinepparit siinä selkäosassa, pysyy kiinni eikä mene ruttuun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on puvussa myös muovineppari, mutta juuri viime sovituksessa meille neuvottiin että sen kuuluu olla kiinni vain nyörityksen alkuvaiheessa. Eli sen tarkoituksena on auttaa nyörityksessä. Sen jälkeen se pitää avata, että se pääsee liukumaan syvemmälle kun pukua vielä kiristetään. Mutta minulla siis se selkäosa on aika kova, vahvistettu siis jotenkin, joten ei mene ruttuunkaan helposti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puvusta löytyy myös kolme muovinepparia. Ne oli hääpäivän ajan kiinni ja hyvin pysyi puku päällä! 

 

(en ollukkaa Happily ever after kuullukkaa tuosta neuvosta. :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En edes tullut ajatelleeksi tallaista asiaa! Hmm, taytyykin tarkistaa onko minun puvussani tuollaisia neppareita. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

(en ollukkaa Happily ever after kuullukkaa tuosta neuvosta. :) )

 

En ollut minäkään ja olin hetken aikaan ihan  :blink: . Mutta pointti olikin kai siinä, että nyöritettämällä puku kuitenkin mukautuu vähän eri kokoisiksi ja vain yhdessä tietyssä koossa neppari on tavallaan sopivalla. Varmasti siis joskus se voi olla hyvin kiinnikin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten leveä nyörityksen tulisi (noin) olla, silloin kun puku on oikean kokoinen? Ostin oman pukuni helmikuussa, mutta olen laihtunut nyt 3-4 kiloa, mikä näkyy etenkin lantiollani ja vyötäröllä (70->>65). 

Kokeilimme hääpukua tänään päälle ja nyörityksen leveys on kutistunut melko kapeaksi, joten nyörityksen alaosan nauhat suorastaan menevät yhteen kiinni...

Helmikuussa painoin 62kg nyt noin 58kg. Pituutta 169. Hääpukuni koko on 10 eli vastaa kyseisellä merkillä kokoa 36.

Muokattu: , käyttäjä: Tiinus

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyöritys näyttää muuhun selkään nähden sopusuhtaiselta, kun puku on oikean kokoinen. Se on sitten itse kunkin silmästä kiinni paljonko tuo on. :)

 

Tosin sen voin sanoa varmasti, että jos nyöritykset menevät kokonaan kiinni, puku on liian iso. Suosittelisin viemään ompelijalle(/liikkeeseen, josta sen ostit) ja kysymään neuvoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ompelijalla tuo puku onkin nyt menossa, koska yläosa on ollut alusta asti liian iso. Ompelija toimii erään hääpukuliikkeen kanssa samoissa tiloissa, joten hänellä lienee kokemusta hääpuvun pienentämisestä. Ostamistani liikkeestä en pysty kysymään apua, sillä se sijaitsee yli 400 kilometrin päässä. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään