Jump to content
Naimisiin.info

Seinäjoen hääpukuliikkeet


Recommended Posts

En löytänyt tällaista ketjua vielä mistään. Minun on suositeltava Seinäjoen liikkeistä sekä Rosamoria että Haavemaata! Kävin molemmissa katsastamassa hääpukuja ja sain kummassakin erittäin hyvää palvelua. Molemmissa valikoimaa oli runsaasti kaikenkokoisille morsiammille ja kaikenlaisista puvuista. Omani varasin Haavemaasta. Hintataso selkeästi parempi kuin isommissa kaupungeissa. Niinpä näissä kannattaa käydä, mikäli vähänkin on sinne suuntaan matkaa! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Minäkin suosittelen Haavemaata. Todella laaja pukuvalikoima, ammattimainen ja ystävällinen henkilökunta ja loistava palvelu! Kävin myös Tyynelässä, mutta siellä ei ainakaan silloin ollut juuri ollenkaan isokokoiselle (44/46) pukuja, eikä myyjä ollut innokas ehdottamaan muutostöitä pukuihin (helman lyhentämistä lukuunottamatta). Lisäksi palvelu oli muutenkin hieman huolimatonta. Olen kuullut pelkkiä kehuja myös Rosamorista, mutta sinne en ehtinyt, kun puku löytyi Haavemaasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minä taas suosittelen lämpimästi Tyynelää! Vaikka sovitin pukuja kiireisenä päivänä, oli sovitustilanne rauhallinen ja palvelu asiantuntevaa.

Kaikki puvut, joita sovitin neulattiin minulle sopiviksi. Muutenkin Lavemin puvut tuntuivat istuvan hyvin päälle!

Tämän jälkeen vuorossa oli Rosamor. Menin hieman ennen sovittua aikaa liikkeeseen eikä minua ja seuralaistani edes tervehditty meidän astuessa sisään liikkeeseen. Ensivaikutelma oli siis huono. Sovitusvaiheessa myyjä oli kovin kiireisen oloinen ja töksäytteli minulle vastauksia esittämiini kysymyksiin. Koska palvelu oli huonoa, sovitin kahta pukua ja lähdin pois. Varmaankin hiljaisena aikana palvelu on parempaa, tiedä häntä.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Vihdoinkin löysin paikan, jonne jättää mielipiteensä Seinäjokelaisista hääpukuliikkeistä. Heti alkuun pitää sanoa, että Tyynelästä ei ole kokemuksia, kuullut niin paljon huonoa siitä, että en edes mene sinne.

 

Aloitetaan RosAmorista, sillä sieltä minäkin kierrokseni aloitin pukua etsiessäni. Varasin luonnollisesti ajan ja minua vastassa oli vaalea miellyttävä myyjätär, joka tervehdysten jälkeen aloitti kysymyksellä: "Onko sinulla jotain tiettyä mielessä?" Ei ollut, kaikki oli avointa, jännittävää ja ihanaa. Aloitimme sovittelemaan pukuja laidasta laitaan, kerroin että mitään beigeen, shamppanjaan tms viittaavaa väriä en halua, koska ne eivät kertakaikkiaan sovi minulle. Myyjä oli ymmärtäväinen ja kiersi moiset kaukaa. Hän kunnioitti minua ja mielipiteitäni, kunnes tiettyjen pukujen kohdalla epätietoisuus iski ja hän pyysi liikkeen omistajan paikalle. Kokemukseni vuodelta 2008 tästä Sanna Lintalasta oli positiivinen, ehkä nimenvaihdon myötä myös luonne oli muuttunut ja sovituksen loputtua lähdin mieli maassa liikkeestä pois. Heti kättelyssä omistaja teki johtopäätökset luonteestani (tästä minua oli varoitettu - ja näköjään ihan aiheesta) ja kantoi "persoonani" perusteella minulle pukuja. Toivoin jotain leveähelmaista. Ne eivät kuulemma sopineet persoonalleni, olisivat vain tiellä. Tässä vaiheessa kaasonokin pyöritteli silmiään, ihan tuosta noin vain tuntee minut mukamas... Sitten hän alkoi kantaa näitä nuden sävyjä, joita nimenomaan en halunnut. "Joo, mutta nämä on maailmalla nyt in!" Voi vitulla päähän, ei ole todellista. Kaiken kruunasi se, että hän kertoi valkoisen tuovan punaisen ihoni liikaa esille, se ei tulisi kysymykseenkään. Kiitos, ihossani on sairaus, josta tuo punaisuus johtuu. Tähän päivään mennessä se ei ole minua haitannut, mutta nyt haittaa - kiitos vain. Tuumasi perään, meillä sanotaan asiat suoraan, se on hyvä vain. No ei kyllä ole, rakentava palaute on eri, kuin töksäyttely. Lopuksi ylläni nähtiin kaksi toisistaan täysin poikkeavaa kapeaa mekkoa, joista toinen kyllä sopi hyvin minulle - mitä sitä kieltämään. Mutta siitä puuttui se jokin, no, ne leveät helmat. Onneksi jaloilla voi äänestää, menimme Haavemaahan.

 

Pukuja tajuttomasti, laidasta laitaan. Ihastuttava Sari-myyjä oli palveluksessamme koko ajan. Hän se ei väsynyt kantamaan ja sovittamaan pukua toisensa jälkeen päälleni. Mitä asiakaspalvelua! Yhtä pukua vedettiin jopa kahdesti ylleni, ihan Sarin suostuttelun johdosta. Tunsin itseni kuningattareksi, eikä minua kukaan analysoinut. Löysin kaksi mieletöntä pukua, joista en osannut valita. Varasin uuden sovitusajan, taas Sarin vinkattua siitä. Ja niinpä löysin itseni uudestaan Haavemaasta haaveilemasta.  :-X Sovittelin noita kahta suosikkiani, kunnes Sari taas löysi uusia ihanuuksia koitettavakseni. Valinnanvara oli ääretön, asiakaspalvelu asiakasta kunnioittavaa, ihanaa, aurinkoista ja ja ja... 10+ Haavemaalle, en voi kuin suositella! Ihania ihmsiä  :-*

Link to comment
Share on other sites

No olipa ikävä Rosamor-kokemus sulla SinunOmasi2017  :girl_sad:  Itsellä kyllä ihan päinvastainen, ja nimenomaan Sannan suhteen. Hän kysyi minkätyyppistä haetaan ja mitä varmasti ei, ja toi siltä pohjalta kolme pukua näytille, joiden joukosta heti löytyi se ainoa oikea. Hän onki kyllä mun ja kaason persoonan esiin alta aikayksikön ja koko sovitus meni siksi erittäin hyvässä hengessä, tuntui että tuo ihminen todella on oikealla alalla ja hänellä on kyky nähdä mikä ihmiselle sopii ja mikä ei. Sanoi joistain malleista heti, että ei ole kyllä sulle ollenkaan hyvä, ei tuo omasta kropasta kerta kaikkiaan parhaita puolia esiin. Sain kuitenkin kokeilla sellaisiakin pukuja, ihan vaan todetakseni, että joo oikeessa olit, kauheelta näyttää. Hän on kyllä todella rempseä ja suorasanainen ihminen, että ymmärrän hyvin, ettei sellainen tyyli kyllä pure kaikkiin, mutta itselleni tuo asionti Rosamorissa silloin eka kerralla ja myöhemminkin on ollut todella mieluisa kokemus.

 

Tyynelästä ei mullakaan oo kokemusta, mutta Haavemaassa käytiin kaason kanssa. Siitä jäi kyllä itselle sellanen olo, että sitä palvelua sai aivan lypsämällä lypsää. Olisin odottanu enemmän sellasta, että jos kerron minkätyyppistä haetaan, niin myyjä olis osannu siltä pohjalta esitellä (siis edes näyttää) useampiakin pukuja. Loppupeleissä kokeilin vain kahta pukua, joista myyjällä ei ollut juuri muuta sanottavaa, ku että tosi hieno,  vaikka oikeasti näytin ihan kauheelta :girl_haha: Semmosta palvelualttiutta jäin siis kaipaamaan.

 

Löysitkö SinunOmasi2017 puvun? :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kyllä Tinskuli, puku löytyi Haavemaasta, itseasiassa kaksin kappalein joista en osaa päättää!  :lol: Kumpikin niistä on ihania leveähelmaisia ihanuuksia, joita juuri kaipasin. Toinen on räväkkä ja rock-henkinen, toinen taas romanttinen ja klassinen. Valitappa nyt niistä SE oikea! Vaikeaa  :girl_pinkglassesf: Olen kyllä kanssasi eri mieltä siitä, että RosAmorissa nähtäisiin, mikä ostajalle sopii ja mikä ei. Liian helposti siellä tehdään johtopäätöksiä ihmisen persoonasta ja jyrätään se oma tahto läpi, vaikka asiakas olisi eri mieltä. Ihmettelen, miten tuon kyseisen liikkeen meininki on muuttunut juuri tuohon suuntaan, sillä aikoinaan ollessani kaasona ystävälläni, oli RosAmorin meininki niin ihanaa, että sivusta seuraajallakin oli perhosia vatsanpohjassa kun pukuja pemistettiin. Tuosta toki on liki kahdeksan vuotta aikaa, että siinä ajassa ehtii sattua ja tapahtua - näköjään huonompaankin suuntaan. Mutta ihanaa, että Tinskuli löysit SEN oikean noinkin helposti ja olit tyytyväinen asiakaspalveluun siellä. Haavemaassa se palvelu on ehkä vähän sellaista, että pitää itte tietää mitä haluaa - mutta mullehan se sopi sillä tiesin mitä halusin. Silti varmuuden vuoksi kokeiltiin muitakin vaihtoehtoja, mutta kyllä niiden joukosta ne ykköset lopulta valikoitui helposti. Ja asiaa helpotti se, että niitä sai kuvata päällä ja kotona vielä katsoa kännykältä/koneelta rauhassa miltä ne näyttää näin kokonaisuutena.  :give_heart:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Onko uusia kokemuksia Seinäjoen liikkeistä? Rosamor on nyt muuttanut, mutta en tiedä onko jo muuttanut vai vasta muuttamassa? Facessa eivät vastaa mun viesteihin, pitää kaiketi soittaa, kun haluaisin sovitusaikaa.. Rosamoriin kovasti haluaisin, mutta harmittaa etteivät yksinkertaiseen viestiin vastaa niin tulee heti sellainen negatiivinen fiilis. 

 

Mitä pukuja Haavemaa ja Tyynelä jälleenmyy? Onko heillä jotain tiettyjä merkkejä? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tulenpa itse nyt antamaan vinkkiä.

Tyynelässä oli ihana asiakaspalvelija, ei mitään valittamista. Kuitenkin todella pienet tilat ja ihan liian suppea valikoima. Kokeilin kolmea pukua ja yhtään enempää ei ollut mulle tarjota sellaista tyyliä ja mallia, kun halusin. 

Rosamor ei ole vielä avannut oveaan koko maailmalle, mutta sovituksiin pääsee kyllä. Tiloista on tulossa todella upeat ja ihanat. Tilaakin siellä oli ainakin tässä vaiheessa tosi kivasti. Myyjä oli erittäin mukava ja asiantunteva, osasi selkeästi lukea mitä haluan ja hakea mulle sopivaa tyyliä. Valikoimaa oli vielä tässä vaiheessa vähän, mutta se olikin tiedossa valmiiksi. Valikoimaa on siis kyllä tulossa laajemmin. 

Haavemaahan menin viimeisenä. Siellä tilat ovat tosi hyvät ja suuret ja valikoimaa on PALJON. Myyjä oli erittäin ihana ja ehkä kaikista eniten asiaan paneutuva. (Rosamorissa oli yhtä paneutuva, mutta toisaalta vielä liian vähän valikoimaa mistä kaivaa se oikea) Lisäksi hän oli selkeästi motivoitunut etsimään asiakkaalle unelmien mekon ja oli tosi ymmärtäväinen ja mukava. Ja sieltähän se munkin unelmien mekko löytyi. :wub: Vaikka mekko tilattiin mulle, sain maksaa vaan 1/10 puvun hinnasta ja loput maksan viimeistään sitten, kun haen puvun itselleni. Eli tosi kivasti tultiin myös vastaan tuossa maksuasiassa. Mä kun oon kuullut, että monesti täytyy maksaa heti koko mekko ennen kuin edes  tilataan. 

Tyynelässä ja Rosamorissa meni vain puolisen tuntia. Haavemaassa oltiin melkein 1,5h, koska myyjä höpötteli niin paljon mukana ja innosti muakin selostamaan kaikkea asiaan tavallaan liittymätöntäkin tulevista häistä. :D^_^

 

Kaikkia voin tavallaan kyllä suositella palvelun perusteella. Tyynelään suuntaisin ehkä jos budjetti olisi todella rajallinen. Toisaalta taas Haavemaasta saa näyttäviä merkkipukuja sopivaan vuokrahintaan. Vuokrahinta, kun on kaikissa puvuissa sama. 

Rosamoriin suuntaisin ehdottomasti myöhemmin, kun sinne on saapunut laajempi valikoima. Toukokuussa tällä tietoa avaa ovensa, vaikka aiempi suunnitelma oli avata jo maaliskuussa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...