Guest -Saana-

Mikä jännittää eniten?

394 viestiä aiheessa

mikä teitä jännittää/jännitti eniten hääpäivänä eli minkä asian totaalinen epäonnistuminen tai suunnitellusta poikkeaminen latistaisi parhaan juhlamielen?  :o

onko tämä asia esim. punaviinien kaatuminen hääpuvun rinnuksille, kaatosade puutarhahäitä viettävälle, anopin aiheuttama välikohtaus vai jokin muu katastrofi? oletetaan, että sulhanen ei loista poissaolollaan alttarilla ja että päivän päätteeksi itse naimisiin meno on hoitunut.  :)

itselleni aiheuttaa harmaita hiuksia pelko siitä, että kampauksesta ei tule sellaista kuin toivon vaan, että kampaamon ovesta kävelee ulos pettymyksen kyyneleitä nieleksivä morsian. olen nimittäin muutaman kerran kantanut päässäni sellaista hökötyskampausta, että olen tuntenut itseni aivan pelleksi.  >:(   mikäs siinä sitten enää avuksi, kun uutta kampausta ei ole aikaa väsätä? ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tuohon kampausasiaan löytyy sellainen pelastus, että kannattaa käydä koekampauksessa. sehän maksaa kyllä, mutta lienee pieni raha mielenrauhasta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua jännittää eniten vihkimistilaisuus kirkossa. Lähinnä se ihmisten eteen käveleminen ja tietysti se, että unohdan sormuslupauksen sanat.  :(

Kampaus, meikki yms asiat eivät jännitä minua yhtään. Meikatessa voi tietysti jännittää, että kaikki varmasti onnistuu.

Hieman jännitystä aiheuttaa myös se miten vieraat viihtyvät. ehkä sitten häiden aluspäivinä alkaa jännittämään enemmän.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua pelottaa, et itkeä vollotan niin kovasti kirkossa, etten pysty sormusvalaa lukemaan.  Jännitän myös, sujuuko ruokailut hyvin, viihtyykö vieraat, onko ohjelmaa sopivasti jne. jne. Ihme kyllä kampaus, puku, meikki jne. ulkonäköjutut ei jännitä ollenkaan! Oikeesti olen jännittänyt ihan hirveesti jo viimeiset viikot, lääkärissäkin jouduin käymään, kun sydän ei enää tahtonut pysyä rytmissä ???.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jänittää se, että jollekin valmistelujen kannalta oleelliselle henkilölle käy jotain, esim. kampaajalta/meikkaajalta menee käsi poikki (eikä kampauksen teko onnistu), juhlapaikan henkilökunta sairastuu (luultavasti kaikki just yhtäaikaa ;D) yms. Tai sitten hääauto hajoo just kun ollaan lähdössä liikenteeseen.

Eli tosi typeriä pelkoja tai eipä ne taida ees olla todellisia pelkoja vaan enemmänkin naurettavia kauhukuvia. Ei noi edellä mainitut asiat kuitenkaan sais luultavasti pilattua tärkeetä päivää. Mutta onhan tässä melkein vuosi kehitellä vaikka mitä pelkoja itselleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiukset ovat mietityttäneet myös minua.. siis tuo koekampaus. Voiko niitä tehdä kaksi. Esim. jos ei tiedä haluaako hiukset auki vai nutturakampauksen?

Tämä nyt oli ehkä aiheen vierestä, mutta koska tuo kampaus-juttu mainittiin... :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olen miettunyt ihan samaa asiaa kuin nasu80. en osaa päättää, että haluanko nutturakampauksen vai jätetäänkö hiukset ainakin osittain auki. koekampaukseen luonnollisesti olen menossa, mutta jos haluan testata auki jätettävien kiharoiden kestävyyden (eli kestääkö aamusta iltaan), niin silloinhan yhden kampauskerran aikana ei nutturaa voi tehdä.

apua, nyt kun olen lukenut muiden vastauksia alkuperäiseen kysymykseen, niin olen huomannut, että näitä jännitettävia asioita on paljon muitakin kuin tuli itse ajateltuakaan.  ehkei koko kysymys ollutkaan niin hyvä idea... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kirkko. pelkään että alan itkemään. en halua että meikki menee pilalle. vihkiminen on aika monimutkainen (ortodoksi) pelkään että teen jotain väärin. tiedän että pitäisi ottaa vähän huumorilla mutta..

pelkään myös etten saa nukuttua edellisenä yönä.

pitää kai laitta mies nukkumaan muualle. se kuorsaa niin paljon etten saa unta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jännittää nyt jo, vaikka häihin on vielä aikaa kuukausitolkulla. En kyllä usko että mikään voi åilata päivää, huumorilla otetaan jos joku menee pieleen  ;D Mutta yleensäkin se ajatus jännittää, että otan vihdoin puolisokseni sen kaikkein tärkeimmän ihmisen maailmassa ja 24.7.04 tulee olemaan mun tähän astisen elämäni tärkein ja rakkain päivä, jota on huolella harkittu ja odotettu. kaikki tuntuu niin oikealta, olo on samanlainen kuin silloin joskus kun rakastuttiin: perhosia vatsassa!   :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkein eniten jännitin vieraiden viihtymistä, mutta kaikki meni loistavasti ja vieraatkin viihtyi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua pelottaa, et itkeä vollotan niin kovasti kirkossa (lainaus Onniliinilta, en osaa laittaa lainausta oikein  :-[)

Mulla on täysin sama pelko! Olen tosi herkkä itkemään ja voin oikeen kuvitella, että itken ihan toivottomasti ja kaikki menee pilalle! Sanoin jo sulhasellekin, ettei meille voi kukaan laulaa kirkossa, ku itkisin koko ajan! Mitähän sillekin vois tehdä? Hankala asia!  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(

Toinen asia, mikä jännittää, on se, laihdunko häihini ja mahdunko hääpukuun. [td][/td]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljon on jännitettävää, en tiedä mitä pelkään eniten..

;D Vieraiden viihtyminen

:'( Kirkossa vollotus

:-X Häävalssin tanssi (ei osata tanssia, käydään kurssilla ennen häitä!)

>:( Sukulaisten vanhat kaunat - pelkään että nousevat boolihuurussa pintaan.

:P jne jne..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tällainen ikuinen stressaaja, joten nyt (4 kk aiemmin  ::)) huolestuttavat lähinnä seuraavat:

:( Vieraiden viihtyminen

:P Oma ja sulhon terveys (mitä jos iskee vatsatauti, keuhkokuume, selkäkramppi...)

:-[ Oma alkoholinkäyttöni: En oikein kestä nykyään alkoholia, toisin kuin aiemmin, ja saatan ihan vahingossa ja huomaamattani litkiä liikaa. Siinä menee pahimmassa tapauksessa ilta ja seuraava aamu yrjöillessä... :o  :-/  >:( :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jänskä pois, siskot!

Mua itseäni jänskätti vieraiden viihtyminen vielä vihkimisen jälkeenkin. Ja paljon. Apuna tähän toimivat kuitenkin juhlaseurueen luottonaiset (paras vanha ystäväni, paras opiskeluystäväni ja sitten vielä pikkusiskoni, jotka kaikki omalla tavallaan sen saivat pois.

Päivä on niin lyhyt ja menee nopeasti, että siitä kannattaa repiä riemu irti myös etukäteen. Asiaan kuuluu pikku jänsky, mutta jos alkaa esim. tärisyttää, niin kannattaa miettiä, kuinka isosta asiasta on ollut kyse.

Eihän häissä loppujen lopuksi ole kyse muusta kuin siitä, että pääpari pääsee naimisiin vähintään kahden todistajan läsnäollessa - kaikki loppu on sitten sitä bonusta ja ns. tarpeetonta heinää ;D . Yksi kampaus ei siis onneksi peru vihkiäisiä kokonaan.... heh.

(Ja kaikille niille, jotka tempaisivat juuri kesäpöydät nessuun kerron, että kyllä, muakin jännitti oma ulkomuotoni ja että toki halusin kaiken olevan ns. täydellistä ihan oman fiiliksenkin takia. Mutta oikeesti, kun kääntää ajatukset tuohon yllämainittuun asentoon, niin stressi poistuu ja inha jännitys muuttuu mukaviksi perhosiksi mahanpohjassa!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei mua itse häissä jännitä mikään...(en ainaskaan tunnusta) Mut mua jännittää ehditäänkö kaikki saada valmiiks...(hei haloo...niinku häät ois huomen) tai sit et unohtaa jotai huisin tärkeää...KÄÄK!!!!

Hirveesti ei kyl pitäis stressaa, ku tua vatsakatarri ilmottaa itestään niin pirun helposti...No katellaan päivä kerrallaan eikä liikoja stressata, eikös juu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häävalmisteluissa jänskättää se miten kutsuttavat suhtautuvat hääpäivän ajankohtaan (juhannusaatto). Toinen suuri huolenaihe on miten rahat riittävät. Itse hääpäivässä jänskään meikin onnistumista (huonoja kokemuksia aiemmista juhlameikeistä), mutta aionkin käydä useamman kerran enne häitä.. Hääjuhlassa jänskättää tiettyjen sukulaisten käyttäytyminen pienessä sievässä... Tämmösiä täällä, ensimmäisiä mitä mielen päällä. Lähempänä voi tulla perhosia vatsaan ja unettomia öitä!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä häihin vajaa kaks vuotta ja vielä päällimmäisenä on se miten oma äitini reagoi... Hänet voidaan luokitella jokseenkin hankalaksi! Häätilannetta, kun miettii ainoa huolen aihe on varmaankin sää, meidän häät on tarkoitus pitää meidän mökillä ja suurimmaksi osaksi ulkomallina. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eniten tällä hetkellä jännittää se, että kompastun astellessani alttarille ja/tai että alan jossain kohti itkemään niin ettei loppua tule.

Myös vieraiden viihtyvyys jännittää.

Täytyy toivoa, että jännitys laskee häihin mennessä. On ehtinyt kuiteskin jo vuoden jännittää h-hetkeä ennen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaaha, mistahan lahtisi liikkeelle ::), kirkonkaytavaa kaveleminen ja se etta nayttaisin edes siedettavalle ihmisten silmissa ;).

No jaa, ehka tarkeinta mulle on kuitenkin vieraiden viihtyminen ja sita tulee jannitettya ja vieraiden viihtymiseen yritankin panostaa eniten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkitilaisuus kirkossa taitaa eniten jännittää. Kun kävelen isin kanssa alttaria kohti sulhasen luo. Sitten papin edessä oleminen, itkettääkö..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraiden viihtyminen eli käytännössä kaikkien (no, edes suurimman osan) juhlajärjestelyjen onnistuminen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jännittää eniten oma terveydentilani (kuten jo joku sen mahataudin mainitsi. yöks!) ja tietysti myös se, viihtyykö vieraat... Meillä tulee olemaan vieraat todennäkösesti kahessa tilassa, joten jännittää sekin, osaako sitä sitten h-hetkellä toimia oikein eli viihdyttää ruokailun aika molempia porukoita...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jännittää ja suorastaan pelottaa oikein ongelmaksi asti seuraava asia:  Äitini juo aina rähinäviinaa, eikä tarvi edes paljoa juoda, kun rähinä jo alkaa.  Siskoni häissä äiti kävi jäkättämään siskoni miehelle ja myös siskoni miehen siskolle ja sit oli koko loppuilta äitini osalta semmosta mököttämistä, itkemistä ja ikuisen vihan vannomista.  Olen ajatellut antaa ultimaattumin, että jos joku pilaa hääni tappelemisella, pistän saman tien välit poikki.  Mutta toisaalta tällainen uhkailu voi johtaa itse hääpäivänä asian julkituomiseksi parin viinilasin jälkeen.  Alkoholittomia häistämme ei tule, koska olemme itse vannoutuneita punaviinin ystäviä.  Jos jollain on joku (siis edes joku, enkä ole epätoivoinen!!!) idea tämän ongelman välttämiseksi niin KIITOS KOVASTI!

-tyty-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voi tyty,

mä varmaan kokeilisin ihan suoraa, mutta ystävällistä puhetta. sano ihan suoraan, että pelkäät äitisi rähinäviinanjuonnin pilaavan juhlatunnelmasi ja siksi toivoisit, että äitisi pitäisi kontrollin kurissa teidän häissänne. pelkään pahoin, että äitisi ei ihan loukkaantumatta/nolostumatta/mieltänsä pahoittamatta keskustelusta selviä, jos nyt ensimmäistä kertaa rähinäviina tulee puheeksi. jos hän toisaalta on tajunnut aiheuttaneensa mielipahaa siskosi häissä, niin hän varmasti haluaa toimia oikein tällä kertaa. eihän kukaan kai tahallaan käyttäydy huonosti, joten jos äitisi haluaa vältää samanlaisen välikohtauksen, niin hän varmasti kuuntelee sinua ja kunnioittaa toiveitasi. tsemppiä! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on ehkä väärä palsta puida tätä asiaa, mutta kun ongelma on juuri se, että siitä on "motkotettu" äidille aika monta kertaa, mutta viesti ei mene perille.  Eikä varmaan edes itse tajua aiheuttavansa mielipahaa, eikä ainakaan seuraavana päivänä myönnä mitään.  Väittää vaan, ettei muista.  Tahallaan hän ei varmaankaan sitä tee, mutta en tiedä kyllä miksi.  Taitaa olla jossain syvemmällä joku psykologinen juttu...

Kiitos kuitenkin kovasti neuvoista ja etenkin myötätunnosta Nti Kesäheinä!

-tyty-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään