Guest kepa

Käpylän työväentalo (Helsinki)

73 viestiä aiheessa

Kaikki info ko. paikasta on tervetullutta!! Tilat, hinta.... Onko kellään kokemuksia?? ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kepa!

Olen ollut tuolla Käpylän työväentalolla muutaman kerran juuri häissä ja mielestäni tilat ovat hyvät n. 60-70 hengen juhlille.

- Talviaikaan alakerta, jossa on vessat ja naulakot, on aika kylmä, mutta yläkerta on ok.

- Keittiö on toimiva pitopalvelua ajatellen, salin saa kauniisti laitettua vähällä koristelulla.

- Bändille on iso hyvä tila näyttämöllä, jonne on haitariovi, jonka saa kiinni siksi aikaa, kun bändi laittaa kamojaan kasaan. Samoin on bändille taukotila ja wc siellä takana.

- Ruokapöydän saa hyvin alakerrasta tulevien rappujen yläpäähän, jos vieraita on niin paljon, ettei pöytä mahdu saliin.

- Pienten lasten kanssa on kyllä vähän varottava noita rappuja.

- Piha, jossa voi käydä vähän vilvoittelemassa on kaunis kesällä.

mitäs vielä  ::)

Ihan hyvä vaihtoehto siis häidenviettopaikaksi  ;)

Tuolla Käpylän työväentalon sivuilla näkyy olevan hintoja ym.tietoa

http://www.elakkeensaajat.fi/kapyla.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni paikka on kovin varattu jo ainakin vuodeksi etukäteen. Eli jos ensi kesäksi yrittää paikkaa löytää, kannattaa nyt viimeistään kysellä.

Buffet-pöydän oivallinen paikka on mielestäni juuri siinä "eteistilassa" portaiden yläpäässä, koska tällöin pitopalvelu tms. voi rauhassa kattaa pöytää häiritsemättä muita juhlia.

Oikein mukava paikka ja kauniissa ympäristössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut tuolla sekä vieraana että töissä (pitopalvelu). Edellä oli hyvin tiivistetty myös minun ajatukset paikasta. Tosin näissä häissä oli lähemmäs 100 henkeä, ja hyvin mahduttiin.

Keittiö oli melko ahdas, mutta toimiva. Sulake paloi pariin kertaan, kun oli kaikki vehkeet yhtäaikaa päällä. Kylmätilaa ei muistaakseni ollut kovin paljon. Plussaa oli se, että oven juhlasaliin sai kiinni, jolloin eteistilaa sai rauhassa kattaa ilman että astioiden kolina tms. kuului saliin. Ihan hyvä juhlapaikka kaikinpuolin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole ollut Käpylässä juhlimassa, mutta pitkään me harkittiin sitä omaksi juhlapaikaksi. Tosi kivan oloinen paikka, varsinkin punamultamaalaus ja pihan syreenit olivat tosi idyllisiä!  :)

Syy siihen miksi ei Käpylään päädytty oli meikäläisen väriherkkyys (-hysteria?). En lopultakaan saanut puhuttua itseäni ympäri juhlimaan mintunvihreiden seinien keskellä.  :P

Kateellisena kuuntelen, että vähemmän minttuherkät ihmiset päätyvät sinne juhlimaan. Varmasti tulee hienot häät! :) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli juhlat ko. paikassa kesällä 2002 ja hyvin toimi kaikki mielestäni! Ilma oli tosi kaunis ja lämmin ja plussaa paikassa onkin se, että pihalla voi olla. Vieraat itse asiassa taisivat viettää kaikki tauot istuen kallioilla tai muuten ulkosalla.

Miinusta tuo hinta - tilasta veloitetaan tuntitaksalla ja koko ajasta, minkä varaatte, joutuu maksamaan. Eli koristelu- jne ajasta joutuu myös maksamaan. Meillä oli tila koko päivän muistaakseni klo 8-24 ja maksoi jotain 5000 markan paikkeilla. tarkkaa summaa en muista.

Minua ei ne vihreät seinät haitanneet ollenkaan - itse asiassa en edes muistaisi, että siellä sellaiset on... minusta sali oli kaunis. Kukkajutut meillä oli keltaista auringonkukkaa ja violettia jotain muuta kukkaa ja servetit violetit, koska tuolit siellä on violetit.

Vieraita meillä oli 90 ja mielestäni kyllä enemmänkin mahtuu. Bändille on hyvä lava ja lahjapöytä mahtuu mielestäni tosi kivasti salin vieressä olevaan pieneen huoneeseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin viime viikolla työväentalo heinäkuulle 2005. Toimistolta kertoivat, että heinäkuussa perjantait ovat yleensä vapaita, eli mahdollisuudet koristeluun edellisenä päivänä ovat paremmat kuin keväällä. Hieman kyllä askarruttaa, kun ei voi olla täysin varma pääseekö koristelemaan jo etukäteen vai ei. Haluaisin itse olla paikan päällä katsomassa, että kaikki on järjestyksessä ja se ei taas onnistu enää hääpäivän aamuna.

Mietin tuossa itsekin noita mintunvihreitä seiniä ja liiloja tuoleja... Minkälaiset värit olette häihinne valinneet, jotta sopivat salin väreihin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käpylän työväentalo on idyllinen ja tunnelma on kuin olisi maalaishäissä suosittelen varsinkin kesäisin.

Klabbis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En lopultakaan saanut puhuttua itseäni ympäri juhlimaan mintunvihreiden seinien keskellä.

Ai siellä oli mintunvihreät seinät vai? En huomannutkaan kummallakaan kerralla. Näytti ihan tavallisilta vaaleilta seiniltä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moro,

onko kukaan ollut Käpylässä häissä talvella? (Olisiko esim. laulajalla lisätietoja?) Kävimme eilen katsomassa paikkaa ulkoapäin ja näytti oikein mukavalta, mutta kun häät on helmikuussa 05, niin paikan viileys hieman arveluttaa. Ja nyt kuin luin noista mintunvihreistä seinistä... No, täytyy käydä katsastamassa paikka vielä sisältä.

Ja mikä olisi mielestänne max. henkilömäärä paikassa? Sata ilmeisesti mahtuu hyvin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Moro,

onko kukaan ollut Käpylässä häissä talvella? (Olisiko esim. laulajalla lisätietoja?)

Ja mikä olisi mielestänne max. henkilömäärä paikassa? Sata ilmeisesti mahtuu hyvin?

Hei!

Me olemme kyllä olleet siellä talvellakin soittamassa. Paikka on ihan jees ja lämmintäkin on, paitsi siellä alakerrassa, jossa on naulakot ja wc.

Paikka on mun mielestä esiintyjien kannalta ja varmaan yhtälailla juhlijoidenkin, erittäin hyvä, enkä minä ole ainakaan muuten kertaakaan huomannut, että siellä on vihreät seinät  :-/

Itse en ainakaan sellaisiin seikkoihin kiinnitä edes huomiota. Juhlat ovat tärkeämmät ja iloiset ihmiset ja yhdessäolo  8) :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät juhlitiin tuolla, ja hyvä paikka oli! :D Vieraita n. 80 ja hyvin mahduttiin, jäi tilaa tanssilattiallekin (ilman pöytien siirtelyä).

Ruokapöydät olivat siinä portaiden yläpäässä ja se oli hyvä järjestely. Sillä keittiö kun on siinä vieressä, niin laittoivat salin ovet kiinni kun ruokia valmistelivat. Ainoa miinus oli että puutarhakalusteet olivat todella rupuiset! >:( Niitä kun ei älynnyt tarkistaa etukäteen, siellä oli muoviset ja todella kuluneet puutarhatuolit ja pöydät, kaiken kukkuraksi eri värisiä...

Jos haluat kysellä lisää, niin kysy ihmeessä. Vastaan jos vaan osaan.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelenpa minäkin, vaikka häämme ovat vasta vuonna 2006. Eniten mietityttää, mikä kokonaishinnaksi tulee? Voiko paikan jo koristella edellisenä iltana vai ei? Maksetaanko siitä ajasta? Kertokaahan jo vihityt, miten toimitte ja mitä maksoi? Jouduitteko "ajamaan" ihmiset ulos yhdentoista jälkeen, jotta ehditte siivota?  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jouduitteko "ajamaan" ihmiset ulos yhdentoista jälkeen, jotta ehditte siivota?  ???

Juhlinta pitää lopettaa viimeistään kahdeltatoista, koska kyseessä on asuinalue. Eihän siivoaminen asukkaita häiritse. Sitä paitsi siivous kuuluu hintaan, täytyy vain roudata omat kamat pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy ihan kysästä että onko keittiö edelleen siellä lavan vieressä vai onko sitä siiretty?

Mä en nimittäin oikein hiffannu missä portaiden yläpäässä ihmisillä on se ruokapöytä ollut.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ok.

Se keittiö on nimittäin joskus silloin keppi ja kivi ollut siellä lavan vieressä; kulku lavan kautta ja ovi vasemmalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hitsi, täytys varmaan käydä kattomassa miltä se nykysin näyttää, kun tuli se varattuakin.  ;)

Onkos kukaan löytänyt lisää kuvia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maanantaisin on kuulemma talon näyttö, en vaan muista oliko klo 17-18, vai 18-19..? Täytynee varmistella asiaa "talonmies" Olli Turtoselta, puh. 791095. Itse en ole vielä soitelut hänelle, mutta ajattelin pirauttaa.

Meillä on ollut nyt hirveää sekoilua näiden juhlapaikkojen suhteen: ensin ilmoittivat Käpylästä, että varaamamme päivä onkin annettu meille epähuomiossa  ja olikin jo varattu. Varasin hädissäni Albergan kartanon tiilikellarin ja nyt ilmoittivatkin Käpylästä, että toinen pari oli joutunut perumaan varauksensa ja Käpylässä voisikin juhlia alkuperäiseksi suunnittelemanamme päivänä. Nyt pitäisi sitten päättää, kumpi paikka olisi parempi elokuussa pidettäville häille 80 hengelle juhlapaikaksi :-/ Sinänsä tietysti loistava tilaisuus, kun on varaa valita :-*, mutta vaikealta tuntuu! Saimme tietää asiasta tällä viikolla ja ajattelimme päättää asian heti ensi viikolla. En haluaisi itse olla "tuplabuukkailija"! Mitä mieltä paikan valinnasta olette, rakkaat sisaret? (ja mahdollisesti veljetkin)... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvien perusteella tuo Käpylän työväentalo on ihana, jotenkin tulee sellainen fiilis kuin olisi maalla, mutta kuitenkin keskellä kaupunkia.  ;) Siis mähän olen nähnyt sen "livenä" joskus silloin ennen remppaa ja oli silloinkin jo todella mieleinen, joten eiköhän se ole vain edukseen muuttunut. Ja siinä on kuitenkin sitä pihaakin vähän, joka tuo lisä tilaa ja siellä voi ottaa kuviakin.

Holvi kellarikin kuulosta kivalta, mutta tuo varmasti ihan erilaisen tunnelman kuin tuo "maalaisidylli", joten kumpi on teidän mieleen enempi? Onko hinnassa suurta eroa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas vähän. Eikö kenelläkään ole ehdotuksia pöytäjärjestyksestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme eilen katsomassa Käpylän työväentaloa. Kivan ja avaran tuntuinen. Siellä saa pöydät kyllä kivasti kahdelle ikkunaseinälle. Helmikuun lopun häissä jossa olen kaasona, on noin 80 henkeä ja pöytiä laitetaan 10 kahdeksan hengen pöytää, 5 ja 5 sekä lavan eteen morsiusparin pöytä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas tätä vähän.

Mites Käpylässä ovat juhlat sujuneet kun on pitänyt lopettaa jo klo 24? Onko kenelläkään loppuneet juhlat kesken? Ja kuinka tiukka tuo aika on, eli pitääkö kaikkien olla ulkona klo 24 vai voiko silloin vielä esim. bändi roudata kamojaan jne.?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Näin bändiläisenä haluaisin ehdottaa ettei ehkä morsiuspöytää kannata laittaa ihan lavan eteen silloin kun orkesteri soittaa.Mitä olen seurannut niin hääparin kanssa käy moni moni juttelemassa pitkin iltaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia Timi hyvästä vinkistä, täytyypi ottaa huomioon pöytäjärjestystä mikettiessä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään