Jump to content
Naimisiin.info

Japanilainen ruokatarjoilu häihin


a_paradise_79

Recommended Posts

Toivottavasti aiheesta ei ole jo ketjua, mutta haku-toiminnolla en ainakaan mitäään löytänyt..

Olemme siis sulhasen kanssa kallistumassa japanilaiseen ruokaan.. Onko täällä joku, joka olisi tarjonnut häissään (tai muissa juhlissa) japanilaista (lähinnä ajattelimme "kylmää" pöytää eli sushi, sashimi, maki jne.)? Mistä pyysitte tarjouspyyntöjä? Perinteiset catering-firmat ei varmaankaan tule kysymykseen vai? Häät ovat Helsingissä, joten japanilaisilta ravintoloilta varmaan ainakin voi kysellä, entä muualta?

Kokemuksia kaivataan.

Link to comment
Share on other sites

Olen tilaillut muihin tapahtumiin erilaisia susheja, tuna tatakia ja sashimia ja ihan tavallisilta catering -firmoilta. Ei varmastikaan mikään tavallinen pitopalvelu, joka on "karjalanpiirakka & kotikalja" -linjalla pysty toimittamaan, mutta esim. ihan sodexholtakin saa. Mutta ihan hyviä olen saanut Soupsterilta ja olivat kauniisti esilläkin. Kannattaa varmasti kysyä tarjousta heiltä.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

En tieda onko tama vastaus jo ihan myohainen. Meilla on pitopalvelu Makutakuu, ja suostui tekemaan sushia seka karage-salaattia. Tilaisin itse kuitenkin mieluiten japanilaisesta ravintolasta.

Mietin nyt itse, etta kannattaako sushia olla lisana menuussa jossa muu ruoka on suomalaista, niinkuin meilla oli ajatus.

Link to comment
Share on other sites

hipsukka2007'n kysymykseen en voi viela kokemuksen perusteella vastata. mutta omia tuttuja ajatellen luulisin etta on aina muutama joille ei raaka kala maistu, ja sukulaisissa enemmankin. itse en soisi mahaani tayteen kylmasta kalapoydasta, vaikka japanilaiseen ruokaan muuten olenkin tottunut. sen takia sushit olis vain lisana.  en kylla tieda miten paljon menuun hinta nousi sushien takia, pitaapa kysaista.  

muistankohan ihan vaarin, etta helsingin tokyo-kan -liike tekee catering-palveluna sushia.. :-?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Entä voikohan japanilaista ruokaa saada juhliin suht autenttisen makuisena, eli siis japanilaisesta ravintolasta tilattuna? En luottaisi siihen että länsimaista ruokaa tavallisesti tekevän pitopalvelun aasialainen ruoka olisi maultaan hyvää, vaikka se ehkä näyttäisi päällepäin oikeanlaiselta.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen myös haaveillut sushista ym. häätarjottavana, mutta mitenkäs se säilyvyys? Olen kuullut että sushi on parhaimmillaan heti valmistuksen jälkeen ja niin minä olen sitä aina syönytkin niin en voi vertailla onko esim. aamupäivällä tehdyt sushit vielä illalla ok. Löytyykö joku guru valaisemaan asiaa? Yleensä kyllä taitaa ravintoloilla olla sushi-robotit käytössään, eli valmistus tapahtuisi hyvinkin vikkelään... ?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Minä kuulin yhdeltä tuttavaltani että häissä tajolla ollut japinilainen ruoka oli jättänyt porukan nälkäiseksi ja osa ei oluut syönyt sitä sitten ollenkaan, myöhemmin illalla läheisellä nakkarilla kävi sitten yksi jos toinenkin häävieras :rolleyes: eli jos ja kun haluatte tarjota japanilaista ruokaa häissänne olisi teidän varmasti tiedettävä että se kaikille maistuu ja iltahäissä varsinkin että ruokaa on riittävästi!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...