Guest TuuliTytto

Hääkimppu tekokukista?

179 viestiä aiheessa

Olisiko aivan kamalaa ja mautonta, jos hääkimppu olisi esimerkiksi muovikukista?

Itse olen hirmuisen ihastunut kallaan ja tahtoisinkin hääkimppuuni niitä valkoisina. Ikävä niitä ei voi kuivattaa (eihän?), mutta haluaisin kuitenkin säilyttää kimppuni muistona.

Näin valkoisia muovisia kalloja ystävänpäivän aikoihin eräässä kukkakaupassa, hinta taisi olla 6e / kpl. Mielestäni ne olivat todella kauniita eivätkä oikestaan niin muovisennäköisiä kuin yleensä tekokukat ovat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muovikukista... Mielestäni tuntuu vähän hassulle. Toki en tiedä, minkänäköisiä löytämäsi kallat ovat - jotkut muovikukathan näyttävät (etenkin kauempaa) ihan oikeilta. Itse kuitenkin haluan suosia aitoja kukkia. Oletkos miettinyt semmoista vaihtoehtoa, että hääkimppu olisi oikeista kalloista mutta juhlassa esim. pöydässä olisikin näitä muovisia? Silloin voisit säilyttää ne ja nehän olisivat hääkukkianne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuule, meille tulee kaikki kukat vieheitä myöden silkkisinä. Ne on NIIN aidon näköset, että mä päädyin niihin, vaikka ensin mietin aitoja. Eipähän tarvi nyt miettiä, että nuupahtavatko kesken päivän... :)

Anna palaa vaan, jos ne omaa silmää miellyttävät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silkkikukkaiset kimput ja koristelut ovat kova sana jo monessa maassa. Ne sopivat hyvin allergisille ja ovat tälläisen tavallisen tallaajan silmiin täysin luonnollisen näköiset.

Olen nähnyt niitä mm. häämessuilla ja ovat oikeasti hienoja.

Tässä kuva Tamperelaisen Kukkakauppa Liisa Kantolan silkkikukkakallakimpusta

tekokallat.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos aiheesta ja viesteistänne, olipas hyvä että satuin tänne! Olen miettinyt samaa asiaa (superhyperallerginen kun olen kaikille "rehuille") ja nyt taidan uskaltautua silkkikukkahääkimppuja mainostavaan kukkakauppaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Kannattaa katsella englantilaisia web-sivuja. Ainakin kun olen ollut siellä muutamissa häissä, niin yleistä näyttää olevan juuri silkkikukat. Kimput ovat olleet oikein hienoja! t. Ruiskaunokki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heiii, mulle tulee mität odennäköisimmin silkkikukista kimppu. Meillä on sydäntalvihäät ja jos ulkonakin otetaan kuvia niin ei taida aidot pakkasissa kestää.

Ensin ajattelin ostaa vain pari ruusupukettia käsivarrelle, mutta katselin ulkolaisista pukulehdistä kuvia pallon muotoisista käsivarsikimpuista. Siis sellainen pallo, joka on ympäriinsä täynnä kukkia ja silkkinauha siitä käteen. Kais tiedätte. Sellainen olisi ihan kiva silkkikukistakin, koska kukkaset ovat aivan tiheään ja kukaan ei huomaa mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sellaisia lilanpunaisia kalloja hääkukkina. Hääkimppu ja vieheet oli aitoja ja kaikki pöytäkoristeet oli muovisia kalloja. Onnistuin löytämään väriltäänkin täysin samanlaisia muovisia kuin mitä aidot olivat. Halusin juuri sen vuoksi ostaa muovisia kalloja että saan edes niistä pysyvän muiston hääkimpusta, mutten kuitenkaan halunnut itse hääkimppua tekokukista.

Hyvin on muuten kallat säilyneet, mulla oli kimpussa 3 kallaa ja niistä on vieläkin (kahden viikon jälkeen) yksi ihan hyvissä voimissa.

Yritän jossain kohtaa saada kuvia meidän häistä tuonne kuvapalstalle ja laitan siinä samassa sitten sellaisia missä näkyy noita molempia kalloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli hääkimpun kukat silkkiruusuja ja aitoa murattia ympärillä. Ruusut olivat aivan aidon näköisiä ja muratti tuoksui vähäsen, että kaikki luulivat aidoiksi. Myös sulhasen ja bestmanin vieheet olivat silkkiset. Eikä kukaan niistäkään sanonut mitään, mutta toisaalta "Hullu ei huomaa ja viisas ei sano mitään." :)

Hääkimpun ruusut olivat Kukkastudio Ninasta ja vieheiden ruusut Tiimarista.

Kalliitahan silkkikukat ovat, samanhintaisia kuin aidot jollei kalliimpiakin, eikä sidontakaan olisi ollut kovin halpa (sidoin kukat itse). Mutta suosittelen kaikille, varsinkin pakkaskeleille, niin ei tarvitse varoa kukkien paleltumista. Alunperin olisin halunnut kallan, mutta en löytyänyt kaunista silkki/muovikallaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teimme kaverini kanssa hänelle paperinarusta kimpun. Eli väsäsimme noin 30 ruusua valkoisesta paperinarusta ja nämä sitten kimpuksi ja ympärille "lehtiä" leveästä paperinarusta. Kimpusta tuli todella kaunis ja olenkin nyt miettinyt omaa kimppuani, että saatan tehdä sen myös paperinarusta. Kestää kauniina kuihtumatta oloissa kuin oloissa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tulee olemaan hääkuvaus useita päiviä ennen varsianista juhlaa. Joten etten joustuis ostamaan morsiuskimppuja ynnä muita kahteen kertaan, on tarkoitus käyttää silkkikukkia. Kimppu haetaan todennäköisesti porista asti. Juhla on turussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nämä on näitä makuasioita. En voisi itselläni kuvitellakaan muuta kuin aitoja kukkia. :(

-HP-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silkkikukkia vaan jos haluaa! Mielestäni hirmu hienoja ovat ja onpa itsetehty kimppu -> tunnearvo erilainen. Mieskin ihasteli tulosta (tai sitte ei kehdannu sanoa mitään). Miten vaan, itse tykästyin hinta-laatu-suhteeseen ja onpahan ainaki omannäköinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silkkikukkia ei tarvi esim. kallasta ottaa sen takia, että ne sais säilymään. Kallan pystyy kuivattamaan. Tosin en tiedä saako kotioloissa, mutta kukkakaupassa kylläkin. Ja jos et halua niistä taulua pääset kyllä edullisesti. Kallat voi kuivattaa sellaisessa geelissä ja tulevat upeiksi. Kuivatus maksaa varmaa 20- 30 euroa (riippuu paikkakunnasta?), mut sit jos niistä tehdään se taulu niin hinta on varmaan lähempänä 100 euroa... jopa yli.

Kalla kuten muutkin kukat tummuvat hiukan kuivuessaan ja kutistuvat. Valkoinen kalla saattaa kellastua, mut värilliset säilyttävät värin... tosin siis tummempana.

Kalla kestää myös ilman vettä muuttumattomana 4 päivää (testattu on) ja kalla ei esim. allergisoi kun ei ole tuoksua eikä siitepölyä. :)

Mut onhan toki nykyään silkkikukat todella hyvälaatuisia ettei niitä paljoa enää erota... mutta jos haet ne silkkikukat jostain Tiimarista, niin et varmaan kovin laadukkaita saa. Taitavat olla aika muovia. Laadukkaat on tehty ihan erityyppisestä materiaalista. Ne ei enää kiillä silleen ku muovi ja ovat pehmeitä, taipuisia ja luonnollisen värisiä ja näköisiä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kaikki hääkukat silkkikukista. Löysin kukkakaupan jossa myydään nimenomaan silkkikukkia ja ovat TODELLA aidon näköisiä. Oli pakko koskea kun en meinannut uskoa. Ja koska he tekevät kimput, vieheet ja muutkin koristeet edullisemmin kuin aitoja kukkia myyvät kukkakaupat, päätettiin ottaa kaikki silkkikukista. Säilyvät ikuisesti upean näköisenä ja säästää kuluissa kun ei tarvi alkaa aitoja kuivattelemaan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä löysit Katrime kukkakaupan josta ostit kukkaset? Minkälainen hintataso siellä on? Muistatko, että oliko siellä myynnissä gerberoita ja millä hinnalla? Meille on tulossa kanssa kaikki kukat silkkikukista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme kaikki kukkakoristelut ja kimput Kukkastudio Ninasta. Näin heidän koristeita ystäväni häissä ja luulin niitä aidoiksi kukiksi.

Kimppussani on valkoisia ruusuja ja helmiä ja malli on pyöreä. Sulhoni viehe on tehty myös valkoisesta ruususta ja sormuspojan viehe samoin, mutta pienemmästä ruususta. Ostin myös terälehtiä joita morsiustyttömme heittelee käytävälle meidän edellä. Väri on ihana liila, juuri sama kuin häävärimme on.

Hinta... jaa, ei ne minusta kalliita ollut. Valikoima oli ainakin tosi runsas, ruusujakin oli vaikka minkälaisia. Gerberoita oli myös erilaisia ja kokosia, hintoja en muista.

Enää viikko häihin ja kukat ovat valmiina, huh kun jännittää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaahan kaikki, mistä ootte silkkikukkia ostaneet, paitsi tuolta kukkastudio Ninasta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mun kukat oli Stokkalta ja ostin omatekoisiin pöytäasetelmiin kukat Sian varastomyynnistä. Pari kukkaa sekaan meni Tiimaristakin ja Minimanista. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näyttää tuo kehuttu Kukkastudio Nina lopettaneen toimintansa!  :-/

Onko muita vinkkejä mistä voisi Stockan lisäksi saada noita Sian (tai muiden valmistajien) aidonnäköisiä silkkikukkasia?

On tullut koluttua kaikenmaaliman makasiinit koristelukukkien toivossa mutta näissä liikkeissä on tosi heikot valikoimat etenkin erikoisempien kukkien (esim. orkideojen) suhteen ja ulkonäkökin on aika kauhee....  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tampereella ainakin Sokoksella on aika hyvä valikoima Sian silkkikukkia. Täytyy kyllä sanoa että nuo Sian kukat ovat TODELLA aidon näköisiä. Itse kastelin töissä Sian ruukkuorvokkeja kunnes työkaveri totesi että ei ehkä kannata...  ;D

Myös monissa lahjatavaraliikkeissä on Sian silkkikukkia. Pentikillä oli, ainakin viimeksi kun kävin, tosi kauniita pioneja!

Edit: Itse kyllä haluan aitoja kukkia, koska ne tuoksuvat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu mullakin tulee kimppuun ehdottomasti aitoja kukkia, mutta koristeluissa voisi käyttää tekokukkia... Ei välttämättä tule ollenkaan halvemmaksi kuin oikeat, mutta helpommaksi ainakin... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en voisi kuvitellakaan hääkimppuni olevan muuta kuin aidoista kukista! Ymmärän tietysti jos on kovin allerginen, että haluaa silkkikukat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuohon ihka-ensimmäiseen ts.aloitusviestiin viitaten; luin juuri edellisestä (?) Naimisiin- lehdestä, että kalla säilyttää hyvin muotonsa, kun sen kuivaa!

Anteeksi vain, mutta itse en IKINÄ ottaisi muovikukkia omaan kimmppuni! Mutta makuasia kai tämäkin....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valkoinen kalla ainakin muuttuu ruman ruskeaksi kuivaessaan.Ei ole sitten kyllä yhtään nätti  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään