Noora

Turun kukkakaupat

286 viestiä aiheessa

Aika jänniä ja hurjiakin kokemuksia on ihmisillä. Itse olen käynyt jo tilaamassa Pasadenasta Linnankadulta kukat toukokuisiin häihimme. Hinnat olivat kyllä yläkantissa moniin muihin verrattuna, mutta kiva henkilökunta tiesi asiansa ja kaikin tavoin tuntui osaavalta ja luotettavalta. Ajattelin että ei 100 euroa tee enää lopulliseen budjettiin kesää ei talvea ja harvoin sitä naimisiin mennään, joten .... no mutta ei se kallis hinta ja maineikas liikekään ilmeisesti takaa mitään, kuten edellä huomattiin... uskon kyllä saavani kauniit kukat Pasadenasta, monet tuttuni ovat olleet todella tyytyväisiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta on törkeetä pyytää selvää ylihintaa kukista (jos näin voi sanoa), monet morsiamet ajattelee sillä tyylillä et "kerran tässä vaan naimisiin mennään", parasta ja kalleinta pitää saada vaikkei se hinta takaa ollenkaan, että olis sen kummallisempi kimppu kuin viereisessä liikkeessäkään ja kuten tossa on nähty niin yli puolet halvemmalla voi saada toisesta liikkeestä aivan upeat kukat! Ammattitaitoisia floristeja ne kaikki on ja osaa varmaan hommansa.

Jos pieni, siis normaalia pienempi pyöreä ruusukimppu maksaa 100e, niin pitäis kellojen alkaa soida et mikä siinä voi oikein maksaa. Sillä hinnalla alkaisin jo ite vääntämään kimppua. ;D Ja tosiaan kun viereisestä kaupasta saa upean ruusukimpun, ruusut juhlapaikalle, ruusun terälehdet heitettäväks ja vieheen samalla hinnalla niin jossain mättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni hääkimpuissa saakin sikäli olla hiukan lisämaksua, koska normaali kukkakimppu laitetaan suoraan kulhoon, jossa se säilyy kauniina, mutta hääkimpun pitää pysyä hyvänä ilman vettä. Tämmöinen laittaminen vie vähän enemmän aikaa ja vaivaa. Hääkimput ovat muutenkin mielestäni erilaisia kuin pöytäkimput. On kaikenlaista roikkuvaa mallia, kädensijaa yms.

Toki vastustan ylihinnoittelua, kaksinkertainen häälisä sukkaa.

Ja loppuun mainostan Kiinan Kukkaa Vähä-Hämeenkadun ja Kerttulinkadun kulmassa. Nuoret myyjät tekivät aivan ihanan liljakimpun itselleni, kauniimman kuin odotinkaan. Toiveselostukseni meni siis tosi hyvin perille. Sieltä jopa soitettiin hääviikolla, että tälläiset ja tälläiset kukat ovat tulossa, ja että onko lisätoiveita tai muuta. Ei voi muuta kuin kehua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samoilla linjoilla kuin Suede, ymmärrän, että joku häälisä kimppuun tulee varmaan joka paikassa, samoin on hääkampauksissa, mutta se, että toisessa kukkakaupassa hinta on kaksinkertainen samanlaisesta kimpusta on jo liikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin kyselemässä Reginasta hintaa ruusukimpulle, joka on pyöreän mallinen, vihreiden lehtien ympäröimä ja siinä on pitkät vihreät heinät varsina. Kuulemma ruusuja menee n. 20 kpl ja sidonta tehdään pohjaan. Hinta-arvio oli 80-90 €. Heittokimppu eli pieni morsiuskimpun näköinen kimppu maksaisi n. 12 € ja vieheet 7 € / kpl. Miksiköhän ruusukimpun hinta on nyt 90 €, kun täällä on kerrottu (en muista kuka), että Reginasta saa ruusukimpun hintaan 46,50 € ja sellainen hieno roikkuva kimppu maksoi 65 €. Mikä minun kimpussani maksaa enemmän, osaisiko joku kertoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan aika samanlaisen kimpun BlueViolet ja mietin tuota Reginaa, kiitos infosta! :)

Johtuisikohan erilaisesta sidontatavasta? Ja heinien liittämisestä? En tiiä, kuhan arvaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kimppu.jpg

Tässä on kimppuni, jonka hinnaksi tuli 30 e Reginassa. Eli materiaaleina oli keskikokoisia ruusuja ja kaksi germiiniä, vihreää (ruusunlehtiä ja murattia) ja itse sinne viemäni helmilanka. Sidottu vapain varsin, josta johtuu edullinen hinta! Jämäkämmin olisi voitu varret sitoa nauhalla yhteen, sillä nyt tuntui kimppu hiukan löyhältä, eikä ollut hyvää kohtaa mistä pitää kiinni, mutta muuten oli kuvaukseni ja sinne viemäni häälehdestä otetun kuvan mukainen kimppu! ;D

Viehe maksoi sen 7 e. Jos teillä on tietty toivomus, että mitä vihreää sulhon vieheessä olisi, niin kertokaa! En hoksannut itse pyytää samoja vihreitä kuin kimppuun kun luulin, että se olisi itsestäänselvyys. Nyt oli jotain saniaista, ja erikoista valkotäpläistä lehteä laitettu vieheeseen, vaikka omassa kimpussani oli ruusunlehteä ja murattia. :) Eipä se juhlintaa kuitenkaan haitannut! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaunis kimppu, Amanta! :)

Olitko ostanut helmilangan valmiina jostain, ja mistä? Vai teitkö sen itse, jos niin miten? :) Haluaisin omaan kimppuuni helmilangan, mutta en tiedä saako niitä valmiina ja miten olisi paras tehdä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ostanut valmiina, vaan pujotin Tiimarista ostettuun hopeanväriseen metallilankaan Sinooperista ostamiani muovihelmiä. Kiinnitin helmet tipalla värittömäksi kuivuvaa nestemäistä liimaa. Helppoa ja hauskaa...  ;D Samoilla helmillä tein myös pinnit hiuksiin. Ostin wiksan hiustuoteosastolta hengettömiä pinnejä ja pujotin helmet niihin...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Amanta!

Niin mä vähän arvelin, et ne helmet täytyy liimata kiinni. Täytyi vaan varmistaa, et onko siihen olemassa joku muukin tapa, mä kun en oo askarteluihmisiä enkä oo kovin hyvä tollaisissa jutuissa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

Onko jollain kokemuksia kukkakauppa Menninkäisestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raision Pirilän kukkatalosta olen aina saanut hyvää palvelua. Tosin morsiuskimppua en (sattuneesta syystä ;D) ole vielä sieltä tilannut, mutta 2 aivan mielettömän kaunista "hautajaismuistokukkakimppua" (en nyt muista sitä oikeasta nimeä) ja suht edulliseen hintaankin.

Muistelin että toinen maksoi 250mk, jossa oli valkoisia ruusuja ja muita kauniita kukkia ja kimppu oli ISO.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tänään tilaamassa kukat Reginasta kun sitä on kehuttu täällä ja mun roikkuvan orkidea tai kallakimpun hinnaks arvioitiin 70-80e. Joku näytti saaneen 65e:llakin sieltä kauniin orkideakimpun  :) Riippuukohan tuo hinta vuodenajasta? Meillä on syyskuun alussa häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin tänään reginasta kimppu johon tulee kolme tummanpunaista ruusua ja murattia, rannekukka johon tulee kolme ruusua ja pieni heittokimppu. Hinnaksi sanottiin alle 50e ja palvelu oli loistavaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten lyhyellä/pitkällä varoitusajalla hääkimppu ja kukat täytyy tilata? Missäpäin Turkua toi Regina sijaitsee?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Regina on Linnankadulla, leluliike Casagrandea vastapäätä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ja kaverini joka jo meni naimisiin tänä kesänä tilattiin kaikki kukat NUMMEN NARSISSISTA.

Aivan ihanaa palvelua ja mielestäni hinnat kohdallaan.

Kaverillani oli todella hieno pyöreä ruusukimppu ja vieheet kauniita, joten osaan odottaa itsellenikin kaunista kimppua ja muille vieheitä.

Meille tulee viisi viehettä, kaksi tukkakoristetta ja morsiuskimppu. Arvioitu hinta 90 euroa kaikki!

Suosittelen lämpimästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Kerttulinkadulla olevasta Kukka-Kertusta? Olen ostanut hienoja tavallisia kimppuja sekä sieltä että Nummen Narsissista, enkä nyt oikein osaa päättää, kummasta hankkisin morsiuskimppuni. Molemmat vaikuttavat hyvin osaavilta floristeilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä liputan Yliopistonkadun Floran puolesta. Aivan mahtavan ystävällinen ja osaava palvelu. Kukat olivat just eikä melkeen sellaiset kuin tilasin ja mielestäni vieläpä saatiin edullisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat tilattiin siis Reginasta, miulle rannekukka pinkillä ruusulla ja pieni heittokimppu sekä vaimolle kimppu kahdella punaisella ruusulla ja muratilla. Yhteensä kustansivat 49e ja olivat täydelliset. Rannekukkani kesti mainiosti koko päivän ja pysyi kasassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin enää reilu pari viikkoa, enkä edelleenkään tiedä mistä ihmeestä kukat hommaan  :-/

Tarkoitus olisi siis ostaa pelkät kukat ja suorittaa sidonnat itse, mutta mistä Turun seudulta kannattaisi noita kukkia katsella? Ajatuksissa ei ole mikään tyypillinen ruusukimppu, joten paikan valikoimaan pitäisi lukeutua jotain monipuolisempaakin. Tietääkö joku, löytyykö Turun alueelta tai jostain järkevän ajomatkan päästä esimerkiksi sellaista kukkatukkua, josta saisi ostaa myös yksityishenkilö?

Kiitän kovasti jo etukäteen avusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raision kukkatalo. Esm gerberat olikos se nyt 2e kpl. Muissa kukkakaupoissa 3-4 e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Raision kukkatalo.

Juuri tänään kävin siellä katsomassa, eikä ollut valikoimassa kuin ruusuja, gerberoita, neilikoita ja ihan muutama yksittäinen muu kukka. Valitettavasti ei riitä meille. :-/

En tosin kysellyt voiko heille tilata jostain muita kukkia, mutta ajattelin, että sama se sitten olisi itse ostaa suoraan tukusta, jos se vaan on mahdollista. Turhaa maksaa välikäsistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä sinne saa tilattua ihan mitä vaan, mutta tosta tukusta tilaamisesta (itse) en tiedä.

Mutta pari viikkoa voi olla liian lyhyt aika, jos haluaa jotain erikoisempia kukkia (siis ihan mistä vaan tilattuna).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta pari viikkoa voi olla liian lyhyt aika, jos haluaa jotain erikoisempia kukkia (siis ihan mistä vaan tilattuna).

Näinhän se saattaa hyvinkin olla. Mielessä ei kuitenkaan ole ollut mitään tavattoman harvinaista, vaan ihan vain esimerkiksi jaloleinikkiä ja eustomaa (riippuen hiukan siitä, mitä sitten lopulta on saatavilla).

Täytyy katsoa, josko menisi uudemman kerran tuonne kukkataloon käymään. Josko sinne sitten vaikka saisi tilattua noita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään