Jump to content
Naimisiin.info

Tietokilpailu / häävisa


Marinella

Recommended Posts

^ En laittaisi enempää kuin parikymmentä kuvaa. Ja kannattaa valita jotakin hauskoja tilannekuvia, jos sellaisia vaan löytyy.

Vain 20 kuvaa? :o Minä olen jo ehtinyt valita ainakin 50 kuvaa, sulhon kuvista puhumattakaan :D En nyt tietenkään omia kuvia meinaa sinne ihan 50 laittaa, mutta 20 on ihan tolkuttoman vähän.

No, tuo nyt oli minulta vain arvio, eli tietysti teette miten hyvältä tuntuu. :) Vaikeahan sitä on arvioida miten kauan ihmiset jaksavat katsoa... se riippuu paljon myös miten hyvin esitys on toteutettu! Oliko teillä tarkoitus olla siinä samalla jotakin musiikkia tai ääntä (kertomuksia kuvien tapahtumista?) vai pelkkiä kuvia? Sekin vaikuttaa.

Muokattu: , käyttäjä: mehitähti
Link to comment
Share on other sites

 

No, tuo nyt oli minulta vain arvio, eli tietysti teette miten hyvältä tuntuu. :) Vaikeahan sitä on arvioida miten kauan ihmiset jaksavat katsoa... se riippuu paljon myös miten hyvin esitys on toteutettu! Oliko teillä tarkoitus olla siinä samalla jotakin musiikkia tai ääntä (kertomuksia kuvien tapahtumista?) vai pelkkiä kuvia? Sekin vaikuttaa.

 

 

Mietin myös tuota musiikkipuolta, että siihen voisi jonkun musiikin laittaa, mutta pitäisi vain hommata jostakin kaiuttimet jotka sopivat juhlatilaan. Lisäksi musiikin valinnassa tulee ongelmia :D Mutta sitten ajattelin että jos itse seuraisin diaesitystä jossa on musiikkia, niin minua varmaan alkaisi väsyttämään :D En tiedä...  Joka kuvaan tulee kuitenkin jonkinlainen selitys mitä siinä tapahtuu tai miksi se on tärkeä.

 

 

Minulle jäi nyt epäselväksi, että onko teillä siis pelkkä kuvashow vai siis joku visa niistä? Kysytäänkö kuvien aikaan jotain vai niiden jälkeen, vai mitä? En minä jaksaisi vastata 50 kysymykseen kyllä, vaikka kuinka hauskoja olisi.

 

Eli siis me näytämme vieraille diaesityksen lapsuudestamme/nuoruudestamme. Kun diaesitys on ohi, seremoniamestari kuuluttaa että nyt alkaa "tietovisa" joka perustuu äsken nähtyyn diaesitykseen (kysymyksiä kuvista). Eli siis testaamme miten tarkasti vieraat seurasivat dioja. Jos kuvia tulisi esim. 102, niin aikomuksenamme ei siis ole tehdä 102 kysymystä :) Jos kuvia tulee paljon, niin emme aio jokaisesta kuvasta kysyä jotakin.

 

Kuvien valitseminen on vain vähän vaikeaa, kun on niin monta kuvaa mitä haluaisi näyttää mutta se diaesityksen pituus on otettava huomioon etteivät vieraat kyllästy.

Link to comment
Share on other sites

^ Voittehan laittaa (visasta "ylijääneet) diat pyörimään ihan vain taustalle, niitä voi katsella sitten ketkä haluaa, milloin haluaa. Jos sen laittaa pyörimään visan jälkeen, voi sanoa, että nyt voi sitten tarkistaa vielä oikeat vastaukset. Tai ko. show voi pyöriä esim. ihmisten odotellessa tai jonottaessa jonnekin tai "luppoajalla".

 

Jos yhtä kuvaa näyttää 5-10 sec(?), sadasta kuvasta tulee n. 8-17 min esitys. Onko tuo vartti on aika pitkä istua hiljaa katselemassa kuvia? Se on ainakin töissä/koulussa :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

^ Voi miksen itse keksinyt tuota....

 

Tuossa on vain se ongelma että juhlapaikkamme on pieni ja valoisa, joten kun diaesitys on menossa niin pitää laittaa verhot ikkunat eteen ja tiukasti :D Eli kuvia ei oikein voi laittaa pyörimään minnekään taustalle, kun juhlapaikka olisi kokonaan sitten pimeä.

 

Mutta joo, pakko nyt kyllä miettiä vähän uudelleen tätä asiaa, tuo Tipzillan vinkki oli sen verran hyvä ja vielä kun en tullut itse ajatelleeksi..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Meillekin tulee tietovisa - tässä tapauksessa kuitenkin pidetään se sulho vs morsian tyylisesti. Molemmilla on siis omat noin 10 kysymystä. Sulho vastailee kysymyksiin jotka liittyvät morsiameen ja toisinpäin.
Esimerkkinä voi olla vaikka että mikä on Morsiamen lempimaa/minne haluaisi eniten matkustaa / lempiväri / syntymäpäivä / yms.

Tässä vieraat oppivat vähän uusia asioita hääparista ja on varmasti viihdyttävää katsoa kun hääpari grillaa toisiaan!

Lopuksi lasketaan pisteet. Ei ole tarkemmin mietitty palkintoja tai muuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillekin tulee tietovisa, ja olen ajatellut että joukkuettain jotta ihmiset vähän ryhmäytyvät. Joku kommentoi että kyllä aikuiset ihmiset osaa toisiinsa tutustua jos haluaa, mutta itse olen eri mieltä... kisalta menee idea täysin pois ellei olla joukkueissa ja koeta sitä onnistumista nimenomaan ryhmänä. Molempien vanhemmat eivät osallistu, vaikka toisaalta eivät hekään kaikkia kysymyksiä oikein saisi..
Tuo, että palkitaan eniten ja vähiten oikeita vastauksia saaneet on mielestäni hyvä idea.

Tuntuu oudolta, että kysymysten pitäisi olla jotain hassun hauskoja (-ja mitä ne edes olisivat? "kumpi kuorsaa/mitäs sängyn alla puuhataan/hihhih")... miksi ihmeessä? Ja miksi muka kysymykset tapaamisajoista ovat tylsiä? Kyllä musta ne ovat aika oleellisia tietoja vieraille selvitä viimeistään häissä. @LillaBride oli keksinyt paljon hyviä kyssiä, varastin niistä muutaman. ;)

Muokattu: , käyttäjä: Lumen
Link to comment
Share on other sites

Aattelin, et voitais ottaa tällanen häävisa, ihan joku parikymmentä monivalintakysymystä ja niitä sais sitten odotellessa vaikka täytellä. Joitain sellaisia, jotka ei oo ihan superhelppoja kaikille, mutta kuitenkin meidän jutuista. Ollaan oltu niin kauan yhdessä, että monenlaista kysyttävää kyllä keksii. Mikä vois olla palkinto, ja saako sen eka, joka tuo oikeet vastaukset pöytään, vai miten kannattais sitten tuo palkinnonjako suorittaa? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 1.5.2017 at 11.44, LilleriLalleri9 said:

Aattelin, et voitais ottaa tällanen häävisa, ihan joku parikymmentä monivalintakysymystä ja niitä sais sitten odotellessa vaikka täytellä. Joitain sellaisia, jotka ei oo ihan superhelppoja kaikille, mutta kuitenkin meidän jutuista. Ollaan oltu niin kauan yhdessä, että monenlaista kysyttävää kyllä keksii. Mikä vois olla palkinto, ja saako sen eka, joka tuo oikeet vastaukset pöytään, vai miten kannattais sitten tuo palkinnonjako suorittaa? :)

Teillä ilmesesti oli jo häät, miten meni? 

Jos kysymyksiä on parikymmentä, niin niiden kannattaa olla helppoja. Vaikeiden kysymysten kanssa riittää, jos on muutama. Eniten olen kuullut kehuttavan sellaisia tietovisoja, joita vieraat pääsevät miettimään omassa tahdissaan, koska silloin heillä on jotain tekemistä pakollisen odottelun aikana ja he pääsevät tutustumaan paremmin muuhun pöytäseurueeseen. Vastausten tarkistaminen ja palkitseminen on myös oma hauska ohjelmanumeronsa, jota vieraat seuraavat jännityksellä. Palkinnoksi voi antaa esimerkiksi suklaata tai arpoja. Palkinnon ei tarvitse olla mitään suurta, vaan voittaminen itsessään tuntuu vieraista riittävän kivalta. 

Link to comment
Share on other sites

On 10.7.2017 at 13.26, Nanshe said:

Teillä ilmesesti oli jo häät, miten meni? 

Jos kysymyksiä on parikymmentä, niin niiden kannattaa olla helppoja. Vaikeiden kysymysten kanssa riittää, jos on muutama. Eniten olen kuullut kehuttavan sellaisia tietovisoja, joita vieraat pääsevät miettimään omassa tahdissaan, koska silloin heillä on jotain tekemistä pakollisen odottelun aikana ja he pääsevät tutustumaan paremmin muuhun pöytäseurueeseen. Vastausten tarkistaminen ja palkitseminen on myös oma hauska ohjelmanumeronsa, jota vieraat seuraavat jännityksellä. Palkinnoksi voi antaa esimerkiksi suklaata tai arpoja. Palkinnon ei tarvitse olla mitään suurta, vaan voittaminen itsessään tuntuu vieraista riittävän kivalta. 

Joo, häät oli jo toukokuun lopulla ja hyvin meni, kiitos vain :)

Itse häävisassa taisi olla 16 kysymystä, ja parhaiten tienneet sai muistaakseni 12 oikein. Paperit jaettiin joskus ruokailun ja kahvien välissä tai jälkeen ja niitä sai täytellä joukkueina ja omassa rauhassa. Miehen kaa naureskeltiin pöydässä, kun monet mietti suunnilleen pää savuten meidän kieli poskessa keksimiä kysymyksiä ;). Jossain vaiheessa seremoniamestari avustajan kanssa kävi vastaukset läpi, ja se oli ihan hauska ohjelmanumero. Palkinnoksi oli karkkipussi. Itse asiassa taisi tulla tasapeli, ja voittajajoukkue ratkaistiin vielä kivi-sakset-paperi -kisalla. Oli ihan onnistunut juttu :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...