Jump to content
Naimisiin.info

Bora Bora


Camilla.

Recommended Posts

Juu kiinnostaisi minuakin. Vaikuttaa ainakin ihanalta kaiken perusteella! Joku kaukainen paratiisisaari olisi hakusessa, Malediivit kiinnostaa myös kovasti. Vaikka Tahitille matkatessa täytyy varata matkaan vähän enemmän aikaa, varmaan jet lagistä toipumiseen kuluu muutama päivä eli ihan viikon matka ei kannata. Kolme viikkoa olisi varmaan ihanteellinen, mutta voin vaan kuvitella mitä se tulisi maksamaan Tahitin hinnat huomioiden...  :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Viela en oo ehtinyt naimisiin, enka Bora Boralle, mutta mietittiin kanssa Bora Boraa. Se vaikuttaa niin ihanalta paikalta. Oon kattonut netista eri hotelleja ja Bora Bora Laguun Resort & Spa vaikuttaa aivan taydelliselta! Mieluiten majoituttaisiin Owerwater bungalowiin, mista voisi pulahtaa uimaan suoraan omalta terassilta turkoosiin veteen, ah! Siella on haapaketteja esim. viideksi paivaksi ja mietittiin poikaystavan kanssa josko sinne mentais. :) Haluttais tehda hiukan pidempi haamatka ja kiertaa pari eri paratiisisaarta. Mietteissa olis Havaiji-Fidzi-Seychellit/Mauritius-Tahiti (Bora Bora). Ei valttamatta tossa jarkassa ja hinnankin puolesta ei varmaan kaikkiin paasta, mutta ois ihanaa paasta parille paaratiisisaarelle haamatkalla! Kumminkin se on vain kerran elamassa.

Onneksi ollaan molemmat vesipetoja ja halutaan haamatkalla lampimaan paikkaan, missa aurinko paistaa, vesi kimaltaa ja saadaan olla rauhassa ja nautia toisistamme ja rannoista etc.

Aateltiin tota Bora Boraa vikaksi paikaksi, etta siella voisi olla viiden tahden hotellissa ja nauttia oikein kunnolla. Bora Boralla on kylla myos halvempia hotelleja, kuin esim. toi Laguun Resort & Spa. Netista loytaa myos hyvin tarjouksia. Musta tuntuu, etta paasee halvemmalla tai ainakin on enemman valinnanvaraa hotelleissa, kun itte varaa hotellin netista ja lennot erikseen. Esim. Kilroy Travelsilla on lentopasseja (ei niin kalliita) ja ne voi myos suunnitella oman lentopassin omien toiveiden mukaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

bora boraahan mainostetaan maanpäällisenä paratiisina ja sitä varmasti onkin, mutta olen lukenut nyt paljon myös cookin saarista. Keskustelupalstoilla kaikki hehkuttaa cookin saaria vielä ihanimmiksi kuin bora boraa. Sen etuina on ainakin halvemmat hinnat, vaikka eipä sinnekään halvalla pääse.

Menee vaikeeks päättäminen, tosin meillä on vielä aikaakin miettiä:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Just tänään koulussa puhuttiin tästä ja lento kestää todella monta tuntia ja opettaja oli hintoja kysellyt sinne ja sanoi että eräskin hotelli maksoi noin 600e/yö  :o Mutta kai niitä halvempiakin on...

Joo ja Kaleva Travel kauppaa häämatkaa Bora Boralle, 7 vrk alkaen 3.157e

http://www.kalevatravel.fi/matkapaketit/ha...ka_boraboralle/

Aahh.. katsokaa näitä kuvia  :-X :-X :-X

pr-bora-ow.jpg

Island-Getaway-Bora-Bora-French-Polinesia.jpg

bora-pearl.jpg

Tällänen kohde vaan sen verran ilkiän hintanen että voin unohtaa sen ihan heti..  :-/ Mutta siis nuo kuvat... suoraan kun jostain paratiisista!

Link to comment
Share on other sites

Joo, lennot Bora Boralle kestää, mutta niinhän ne kestää moniin muihinkin "kaukaisiin maihin". Meillä vaavi tulossa ensi kesänä (naimisiin mennään vasta 2008), joten meillä noi maailmanympärysmatkat voi vähäksi aikaa jäädä  ;)

Mä oon vaan nyt niin fiksaantunut tohon Bora Boraan, että sinne on pakko päästä, erityisesti toi Bora Bora Laguun Resort vaikuttaa niin ihanalta paikalta paikan kotisivujen mukaan. Ah, noi kuvat. Voin jo nyt kuvitella miten ihanaa olisi siellä veden ylle rakennetussa bungalowissa olla ja voisi kattella kaloja bungalowin lasipaneelin läpi. Puhumattakaan siitä, et niitä kaloja vois sit kattella ja niiden kanssa uida siellä lämpimässä, turkoosissa vedessä, vaikka suoraan oman bungalowin partsilta pulahtaa uimaan. Ja se ihana valkoinen hiekka varpaiden välissä, snorklaukset, romanttiset aamupalat bungalowin terassilla, kuutamot, retket... Ah, unelmoin taas täällä jo liikaakin. Onhan se kallis paikka tietenkin, hinnat alkaa 3000 eurosta per nenä, mutta kerranhan se häämatka vain tehdään ja tässä on hyvin aika säästää  ;D

Mr. Travelilla on muuten tollainen Tahiti - Moorea- Bora Bora kiertopaketti, alkaen 2985 e per nenä.

http://www.mrtravel.net/internet/leasure/i...95&Itemid=3

Sekin voisi olla varteenotettava vaihtoehto tässä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ai jai Bora Bora.. Mina olen jo monta vuotta haaveillut haamatkasta Bora Boralle. Toisaalta pitkat lennot ja kallis hinta saivat minut jo jattamaan sen pois suunnitelmista, mutta tanaan matkatoimistossa kaydessamme virkailija sai minut iloiselle mielelle. Hanen mukaansa esitehinnat ovat ehdottomasti maksimihinnat ja useimmiten haamatkalaiset jotka viipyvat Bora Boralla kauemmin (meilla olisi 10 yota) saavat useita oita ilmaiseksi ja paljon extroja hotellin puolesta. Siispa saatan kuitenkin saada unelma haamatkan kesalla!  :-X

Link to comment
Share on other sites

joo me ollaan kanssa edelleen sitä mieltä että tonne suuntaan lähdetään, mutta ei välttämättä bora boralle. olen kovasti yrittänyt ottaa selville tuon suunnan lomavaihtoehtoja ja nyt ykköseksi on noussut cookin saaret. useilla saiteilla ihmiset kehuvat sen maasta taivaisiin ja moni on käynyt samalla reissulla myös bora boralla. mielipiteet ovat olleet täysin cookin saarten puolella, joka on halvempi ja maisemiltaan kuulemma vielä upeampi kuin bora bora. kannaatta siis tututstua cookin saarten tarjontaan. itse olen niin rakastunut paikkaan etten voi enää muuta kuvitellakaan. ja olen myös sitä mieltä että kerran elämässä näitä reissuja tehdään joten nyt vaan säästämään. meilläkin häät vasta 2008 joten vielä on aika kartuttaa kassaa :)

ps. ei ole tarkoitus vähätellä bora boraa, se on unelmakohde, mutta kannattaa tosiaan vilkaista sitä cookin saarten tarjontaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heips,

me päätimme pitkän harkinnan ja vertailun jälkeen räjäyttää budjetin ja toteuttaa unelmiemme häämatkan juuri tuonne Ranskan Polynesiaan :-X

Häät ovat jo ensi kuussa, matkaan lähdemme heti juhlien jälkeen seuraavana päivänä! Meillä kuuluu Bora Borakin matkaohjelmaan, mutta sen lisäksi halusimme nähdä myös muita Polynesiaan kuuluvia saaria, joten yövymme Boran lisäksi Moorealla, Tikehaulla ja Tahitilla. Reissussa olemme yhteensä 2 viikkoa, mikä on kyllä aivan minimi noin kauas mentäessä (minun mielestäni). Kyllä meitäkin matkasuunnitelmia tehdessä mietitytti moneen otteeseen, että onko järkeä, mutta huhti-toukokuussa emme kerta kaikkiaan voi olla pois töistä tuon pidempään. Ja tuonne oli vaan pakko päästä kerran elämässä... (ei enää sitten lasten kanssa!)

Teille, jotka kyselitte lentojen pituudesta: Helsingistä perille Bora Boralle kestää matka n. 24h. Me lennämme Pariisin ja Los Angelesin kautta Papeeteen (Tahitin pääkaupunki), josta on vielä n. 1h sisäinen lento Boralle. Eli hirvittävän pitkä reissu edessä :o Lisäksi pitää ottaa huomioon iso aikaero. Kaikille ei varmasti olisi sopiva reissu ollenkaan, siis tällä tavalla suoraan perille asti lennettynä.

Toki matkaa voisi jakaa esim. pysähtymällä pariksi yöksi New Yorkiin. Joka tapauksessa järkevin ja helpoin reitti on Jenkkilän kautta.

Yritän olla ahkera reissun jälkeen ja laittaa tähän ketjuun pienen selostuksen reissusta :)

Link to comment
Share on other sites

Matka maksaa ihan riittävästi, Bride-07 ;)

Lennot on kalliit, n. 1600e. Perillä 2 viikon majoitus maksaa mitä tahansa 2000-10000 väliltä, riippuen miten haluaa asua. Itse päätimme asua koko reissun hyvin, mutta osan aikaa vielä hieman paremmin :D Toki voi varmasti käyttää vielä huomattavasti enemmän, jos rahasta ei ole huolta... uskoisin, että Ranskan Polynesiassa ei ole kattoa sen suhteen, kuinka paljon voi tuhlata. Paikka on selkeästi profiloitunut luksuskohteeksi, vaikkakin myös reppumatkailu on ihan mahdollista.

Käy katsomassa esim. Suomen Matkatoimiston, KalevaTravelin tai Mr. Travelin sivuilta, minkälaisia paketteja Suomesta käsin myydään. Näiden kautta jotkut asiat maksavat varmaankin enemmän kuin itse järjestettynä, mutta toisaalta matkatoimistoilla on kaikenlaisia diilejä paikallisten hotelliketjujen ym. kanssa jotka saattavat mahdollistaa paremmat hinnat kuin yksityisille asiakkaille.

Tuonne lähdettäessä tulee lisäksi ottaa huomioon, että perillä on kallista syödä, juoda ja harrastaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä myös haaveena Bora Bora. Onhan se melko kallista, mutta kerranhan sitä häämatkalle lähtee, ja millonkas muulloin sitä on valmis maksamaan yhtä paljon matkasta kuin juuri häätmakalla. Ihastuttiin heti alkuun Bora Boraan ja vaikka on yritetty katsella jotain hieman halvempia paikkoja niin aina tuo BB tulee vain ajatuksiin. Ajatuksena on ollut että jos olisi vaikka viikon ensin jossain muualla (vaikka Papeteella) ja sitten menisi viikoksi nauttimaan luxus lomasta itse BB:lle omalla uima-altaalla varustettuun bungalowiin  :D:-X Kertokaa ihmeessä matkakuulumisia jos olette siellä päin vierailleet  :D pitäisi varmaan kohta ruveta matkaa varaileen...

Link to comment
Share on other sites

Tikru,

siitä vaan suunnittelemaan, kyllä häämatkalla jos joskus kannattaa toteuttaa unelmansa! :-X :-X

Makuasiat on tietenkin makuasioita, mutta melkoisen paljon Ranskan Polynesin matkaoppaita kolunneena saanko suositella... Viettäkää isompi osa lomasta esim. Moorealla (ihan Tahitin vieressä), jossa saa tosi hyvätasoisen majoituksen suht. edullisesti. Bora boralla hinnat ovat lähes kaksinkertaiset. Me itse vietämme siellä (BB) vain 3 yötä, lopun aikaa reissaamme lentopassilla muilla saarilla.

Papeetesta en ole kovin paljon positiivista lukenut, me aiomme kylläkin varoituksista huolimatta sielläkin viettää 3 yötä, koska "suurkaupunki" keskellä Polynesiaa on niin mielenkiintoinen juttu. Ja onhan Tahitin saari iso paikka, ei muuta kuin auto vuokralle ja saarta kiertämään jos Papeete rupeaa ahdistamaan ;)

Sellanen sivusto on muuten mun mielestäni ollut ihan mielenkiintoinen, kuin www.tahiti-explorer.com. Sieltä löytyy ihan kiva matkailijoiden foruumi, mistä ainakin minä sain paljon vinkkejä suunnitteluvaiheessa.

Link to comment
Share on other sites

Teille, jotka kyselitte lentojen pituudesta: Helsingistä perille Bora Boralle kestää matka n. 24h. Me lennämme Pariisin ja Los Angelesin kautta Papeeteen (Tahitin pääkaupunki), josta on vielä n. 1h sisäinen lento Boralle. Eli hirvittävän pitkä reissu edessä :o Lisäksi pitää ottaa huomioon iso aikaero. Kaikille ei varmasti olisi sopiva reissu ollenkaan, siis tällä tavalla suoraan perille asti lennettynä.

Joka tapauksessa järkevin ja helpoin reitti on Jenkkilän kautta.

Tota mä juuri pohdin että kannattaako lähteä jenkkilän vai japani-australia suunnan kautta. Millä perusteella tuo jenkkireitti osoittautui paremmaksi, matka kun on yhtä pitkä joka puolelta..?

Toi Bora Bora on nyt aivan ehdoton matkakohde mulle, suorastaan fiksaatio päässä josta ei pääse eroon. Ja kun en ole (en päässy edes häämatkalle) ja tuskin tulen matkustelemaan hirveesti, niin minusta on ihan järkevää tehdä ne vähät matkat ihan muualle ku kanarialle (joka on aivan yök). Tässä yksi yöpymispaikka joka houkuttaa ton täällä mainitun Laguun spa:n lisäksi.

The InterContinental Resort and Thalasso Spa Bora Bora :-X

IC-BOB2-AERIAL-ICH-H-_01.jpg

http://www.boraboraspa.intercontinental.co...54/Default.aspx

Toi nyt vaan on sellanen paikka että sinne mennään vaikka se olis viimenen teko. Pieni lottovoitto ei tekis pahaa budjetille, mutta muutoin säästetään sitten vähän pidempään... ;)

Link to comment
Share on other sites

Reeta-06,

me päädyttiin lentämään jenkkilän kautta koska saimme ehdottomasti edullisimmat lennot sille reitille. Mutta me käytettiin matkatoimistoa, ja halpalentoyhtiöt olivat täten pois laskuista. Jos olette itse varaamassa lentoja saattaa halpayhtiöillä lentämällä päästä samalla hinnalla Aasiankin kautta?

Tuo Pariisi-Los-Papeete -reitti oli siinäkin mielessä hyvä, että matkalle ei satu mitään ylipitkiä vaihtoja, 1,5-2 tunnissa päästään vaihtaamaan joka välissä.

Hihii, neljän viikon päästä tähän aikaan istutaan jo koneessa matkalla tuonne paratiisiin maapallon toiselle puolelle... ;D :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...