Niinuska75

"Sua vain yli kaiken mä rakastan..."

11 viestiä aiheessa

Onko kuinka monen häissä esitetty kyseinen kappale kirkossa?

Ite oon aina tykänny kappaleesta ja ei oo mitään muuta vaihtoehtoa ku tuo kappale kirkossaesitettäväks,mut ny oon joiltaki kavereilta kuullu,et sitä ei lie saakaan esittää kirkossa...liian maallinen kappale,arg!!! Meillä sitä ei edes laulettaisi vaan soitettaisiin instrumenttiversiona.

Eli onko teillä tullu tällänen asia vastaan.Täytynee kanttorille sanoa,että esittäjä haluaa pitää kappaleen yllätyksena  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Useissakin kirkoissa on tuo laulu kielletty esitettävän. Ehkä juuri noiden

sanojensa vuoksi, mutta kannattaa kysyä kanttorilta, koska hän on se

sitten viime peleissä, joka musiikista kirkossa määrää. Ei tarvi sitten

miettiä ja pähkäillä suotta.

Voisikos sitä kappaletta esittää juhlapaikalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa tosiaan kysyä. Itse olen esittänyt (soittaen) tuon kappaleen yksissä häissä, eikä kanttorilla ollut mitään sitä vastaan. Toisissa häissä taas sitä ei saanut soittaa (eri paikkakunta ja kanttori).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa jutskata suoraan kanttorin kanssa.

Itse esitin kappaleen talvella kirkossa häissä ja kanttori oli ihan ihmeissään, että edes kysyimme kappaleen sopivuutta. Hänestä se on mitä parhain ja sopivin laulu häihin.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laulaja, sinulla on varmaankin tarkkaa tietoa, onko ko. kappale Kirkkonummen keskustan kirkossa ns. kiellettyjen listalla?

Entä Edith Piafin Hymne a l'amour?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Laulaja, sinulla on varmaankin tarkkaa tietoa, onko ko. kappale Kirkkonummen keskustan kirkossa ns. kiellettyjen listalla?

Entä Edith Piafin Hymne a l'amour?

Joo, on mulla tietoa, että nuo molemmat on ollut sellaisia lauluja, joita ei ole tuolla laulettu. Voithan vielä kysyä, mutta epäilen suuresti, että niitä ei sa esittää.

Meidän kanttorit ovat yleensä sitä mieltä, että lauletaan näitä hengellisiä lauluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joo, on mulla tietoa, että nuo molemmat on ollut sellaisia lauluja, joita ei ole tuolla laulettu. Voithan vielä kysyä, mutta epäilen suuresti, että niitä ei sa esittää.

Meidän kanttorit ovat yleensä sitä mieltä, että lauletaan näitä hengellisiä lauluja.

Voihan nenä noita vanhoillisia nurkkapatriootteja.Kyllä mä kai ymmärrrän että häät ovat ilon ja rakkauden juhlaa eikä silloin juuri virsiä veisata eikä kaivata?Nuo edellämainitut kappaleet sisäistävät koko tulevan yhteiselon!

Me olemme varmaa joka häissä soitettu tuo kappale hääparille jossain vaiheessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin haaveilin ko. biisistä kälyni oboella soittamana, kunnes kuulin laulusta jotain joka sai miettimään asiaa uudelleen. Nimittäin sehän on elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen Kreivi ja ilmeisesti laulua on laulettu elokuvassa toiselle naiselle l. rakastajattarelle?! Onko kukaan katsonut elokuvaa? Itse en ole nähnyt sitä, mutta jotenkin tuntuu etten kyllä halua häissäni soitettavan mitään joka alunperin on tehty toiselle naiselle, eikä omalle rakkaalle...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No eipä varsinaisesti ole toinen nainen, sillä...

Muonamiehen tytär Katariina (Regina Linnanheimo) ja kreivi Mauritz Armborg (Leif Wager) rakastuvat ja haluavat naimisiin, mutta kreivin suku ei sitä niin vain hyväksykään. He yrittävät karata yhdessä, mutta kieron äiti-kreivittären suunnitelman takia Mauritz päätyy ulkomaille aatelisiin naimisiin ja Katariina joutuu ottamaan kiltin mutta pöhkön kalastaja Jahnukaisen miehekseen. Katariina odottaa tässä vaiheessa kreiville lasta (tämän tietämättä), joka synnyttyään saa nimekseen myös Mauritz.

Lopulta vuosien päästä rakastavaisten tiet taas kohtaavat, sillä kreivin avioliitto epäonnistui ja Katariinan mies kuoli.

Eli ei mielestäni ole kyse mistään "syntisestä" suhteesta. Tai toisesta naisesta. Vaan ihan omasta rakkaasta, joka meinasi pahojen ihmisten takia karata käsistä...  ;) Kannattaa katsoa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voihan nenä noita vanhoillisia nurkkapatriootteja.Kyllä mä kai ymmärrrän että häät ovat ilon ja rakkauden juhlaa eikä silloin juuri virsiä veisata eikä kaivata?Nuo edellämainitut kappaleet sisäistävät koko tulevan yhteiselon!

Me olemme varmaa joka häissä soitettu tuo kappale hääparille jossain vaiheessa!

Mielestäni on täysin ymmärrettävää, ettei luterilaisessa kirkossa hyväksytä tätä laulua, koska se on suoraan ristiriidassa rakkauden kaksoiskäskyn kanssa: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Jos hääpari kuitenkin itse pitää tästä laulusta, sen ehtii varmasti jossain vaiheessa hääpäivää kuulla, kuten tuossa sanoitkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Fröken Strand: kiitos selonteosta ;). En tosiaan ole itse kattonut elokuvaa, kuulin vain tän jutun.. Oliskohan lomalla aikaa kattoa se.. :)? Anyways, ehkä haluan siltikin jonkun toisen laulu, ehkä jonkun joka ei ole niin tunnettu. Loppupeleissä kirkossa siis raikaa Romanssi  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään