-Mii-

Kynttiläasetelmia!

48 posts in this topic

Onko kellään kokemuksia viinipulloista kynttilänjalkoina? Valuuko steariinit pöydille tai kaatuvatko helposti? Hääjuhla vietetään viinitilalla, joten nämä sopis ympäristöön hyvin. Eikä niitä tarvitsisi erikseen mistään metsästää, vuodessa varmasti ehtisi kertyä riittävästi...  ;D Ja jos jollain olisi kuvia kynttiläasetelmista, joissa on käytetty viinipulloja, olisin kovasti kiitollinen.  :)

Anksuli! Mikäli tilassa ei ole kovin vetoisaa, niin parafiinikynttilät eivät valuta! Parafiini ei myöskään ole yhtä kuumaa kuin steariini, ja irtoaa liinasta kuumalla vedellä! Suosittelen.  :)

Mepä täräytettiin ostaa punaisia venetsian kynttilöitä  :D  Noita kynttilöitä tulee pari per pöytä ja varmasti ovat hyvän näköiset. Eipähän tartte erikseen ostaa kippoja ja tuikkuja. Noita venetsian kynttilöitä voi sitten vaikka jouluna poltella...  8-)

Tosi kauniita! Mutta... osa täysin toteuttamiskelvottomia tulipaloriskin takia! Eli muistakaa palamattomat alustat/ympäristöt ja riittävä etäisyys muihin kynttilöihin.

En viitsi aloittaa uutta keskustelua niin kysyn täällä kynttiläotsikon alla ;)

Ajattelin laittaa pöytiin palamaan lyhtykynttilöitä lasikippoihin. Kynttiläpaketissa lukee "vain ulkokäyttöön"... Mitä se käytännössä tarkoittaa? Käryääkö ne erilailla kun sisäkynttilät? Voinko polttaa lyhtykynttilöitä sisällä? Aiemmin en ole tuon antanut häiritä kun en ole huomannut eroa, mutta ajattelin kysyä jos joku tietäisi...

Voikohan parafiinikynttilöitä polttaa sellaisen peilineliön päällä ihan noin vain? Siis tarvitseekohan kynttilöitä laittaa vielä erikseen johonkin lasikuppiin tms?

Muuten, tietääkö kukaan mistä noita pieniä peilinpaloja saa? Itse ei oikeen kehtaa alkaa peilejä särkemään. ;)

Pallokala, minä en ainakaan uskaltaisi polttaa sisällä kynttilää, joka on tarkoitettu ulkokäyttöön. Naapurimme poltti nimittäin toissajouluna ja meinasipa tuikata koko talon tuleen.

Daffodill,

Riippuu kynttilästä. Itse olen polttanut pelkän peilin päällä parafiinista tehtyjä tuikkuja ja pilarikynttilöitä, mutta nesteytyvät tarvitsevat luonnollisesti jonkin astian. Laadukkaat parafiinista tehdyt pilarikynttilät eivät valuta ollenkaan ja palavat tasaisesti ja pitkään. Pieniä peilinpaloja olen ostanut joulun alla ainakin Citymarketista ja Anttilassa ja jossain Halpa-Hallissakin olen niitä nähnyt. Maksoivat alle 2 euroa/kpl.

Jaaha, kiitos vastauksesta  :-*

Pitää lähteä siis peilinmetsästykseen! Ja parafiinkikynttilät luultavasti hankintaan...

Ja tyhmä kysymys: mistä parafiinikynttilöitä saa, mistä ne erottaa ja ovatko kalliimpia kuin steariinista valetut?

MInä tilaan parafiinikynttiläni Partylitelta. Valitettavsti silloin täytyy tuntea joku partylitekonsultti tai pitää kutsut kotonaan. Kannattaa kuitenkin käydä Partyliten kotisivuilla katsomassa. Ovathan ne kalliimpia, mutta herkullisen värisiä...

En tiedä mistä muualta niitä saa.

muoks. Näköjään myös Ikeasta saa parafiinikynttilöitä. Eivätkä ole niin kalliitakaan, esim. pöytäkynttilä 1,50€/4 kpl. Varmasti myös Stockmannilta yms. saa myös näitä kynttilöitä.