Jump to content
Naimisiin.info

Miehelle vihkisormus?


Guest Tytti

Recommended Posts

  • Replies 689
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Meillä on erikoinen mutta minulle niin rakas sormus valikoima.

Eli, miehen kihlasormukseen tulee timantteja, jotka ovat äidiltäni minulle kulkeutuneet ja siitä tulee minun vihkisormus. Miehelle ostetaan kestävämpi ja komeampi sormus sitten uutena :)

Ja mikä hienoa, ei mene paljoa rahaa minun vihkisormukseen (80€)  ;D ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on molemmilla samanlaiset kihlat 4mm leveät puolipyöreät kelta kultaiset.  ;)

Mieheni ottaa kihlan kaveriksi samanlaisen vihkisormukseksi.  ;D

Olemme sen verran taikauskoisia, että emme vaihda uusiin emmekä jätä kihloja pois, koska se kuulemma tuottaa huonoa onnea avioliitolle :'(....Ja sitä paitsi tykkäämme kyllä vielä kovasti kihloistamme.....Siksi juuri 9:n vuotta sitten valitsimme nämä, koska tämä malli on niin ajaton.  :) ( Mummollani ja Vaarillani olivat samanlaiset muuten, mutta vain 6mm:set ) ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä on erikoinen mutta minulle niin rakas sormus valikoima.

Eli, miehen kihlasormukseen tulee timantteja, jotka ovat äidiltäni minulle kulkeutuneet ja siitä tulee minun vihkisormus. Miehelle ostetaan kestävämpi ja komeampi sormus sitten uutena :)

Ja mikä hienoa, ei mene paljoa rahaa minun vihkisormukseen (80€)  ;D ;)

Hyvä idea! Itse en haluaisi ottaa kenenkään vanhaa esim. perintösormusta itselleni vihkisormukseksi, mutta miehen kihlan käyttäminen vihkisormuksena on ihana idea! Miehen sormuksen voisin ehdottomasti ottaa, ja nuo "vanhat" timantit on kiva lisä!

Link to comment
Share on other sites

Minun mies yllätyskosi  :) ja oli löytänyt kyllä unelmien sormuksen - kuin olisin itse valinnut (josta kyllä yllätyin täysin  ;D). Miehelle käytiin sitten samanlainen kihla kuin minulla, mutta ilman kiviä, minun kihla on 4mm leveä puolipyöreä kulta viidellä timantilla. Minä halusin vihkin vain yhdellä kivellä ja kapeampana 3mm. Miehelle tulee samanlainen kapeampi vihki ilman kiviä, mutta tuunataan kihlaa hääpäiväksi - siihen tulee "reikä" ja istutetaan neliskanttinen samankokoinen kivi kuin minulla. Eli minun kihla joudutaan teettämään, kun ei löytynyt mallistosta, ja tuo miehen kihla menee myös kultasepälle tuunaukseen  8-)

Tämä oli varmaan alusta asti selvää että molemmille tulee sekä kihla että vihki - tai olikohan se niin että minä ehdotin miehelle molempia  :) Tuunaus oli ainakin minun aivotuksia, kun en halunnut että vanha kihla menee hukkaan, ja mies halusi "näyttävämmän" vihkisormuksen (- ja minä tiedän että se sellainen harakka korujen perään  ;)) Ja kaikki on tyytyväisiä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

me varmaan kattellaan Orgilille uus sormus, koska kihla on pronssinen, kuten oli minunkin kunnes sen hukkasin. :( nyt minulla on ollut tällainen väliaikainen sormus (äidin, oli kyllä harkinnassa ihan varsinaiseksikin sormukseksi mutta ei käykään uuden vihkin kanssa), eli kun tosiaan viime viikolla löysin sen unelmieni vihkin, täytyy nyt lähteä metsästämään uutta kihlaa. tuntuu oudolle. ikinä en oo ilman sormusta, pistän heti varasormuksen. näin teen varppina myös sitten kun kihla menee kaiverrukseen tms.

Link to comment
Share on other sites

Ilman muuta minullekin vihkari sitten  ;D Kihla sormus on sormessa ja silti pitää vihkari olla. Se vaan että en ole vielä mieleistäni löytänyt, haluaisin joko yhdellä tai kolmella timantilla. En oikein osaa vielä sanoa...  :o Mutta jos minun mielitään sanovan tahdon, niin sitten sormus minullekin sormeen  ;D  :-X Niin pitkään säästän rahaa itsellenikin, voin itse maksaa ainakin osan jotta varmasti saan mieleisen..... ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä helppo tilanne - kihlasormukset ja minun vihkisormukseni valmistuvat samana päivänä  :D

Menimme puoli vuotta sitten kihloihin - mutta emme löytäneet oman tyylisiä sormuksia joten nyt häiden kynnyksellä - teetimme minulle kihla- ja viskisormukset puolipyöreästä platinasta. Kihlassa 17 pientä timanttia ja vihkisormuksessa yksi isompi kivi sekä samanmoisia pieniä kiviä kuin kihlassa. Miehelleni teetimme platinasta saman mallisen sormuksen ilman kiviä ja kaiverrukseen hääpäivä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli alunperin tarkoitus että sormus ostetaan vain minulle, eli morsiolle. Mietin asiaa pitkään, kun miehehni sormus on totaalisesti naarmuuntunut ja käytössä kulahtanut. Halvatkin nuo kihlat silloin ostaessa olivat. No nyt sitten päätin, että mieheni yllätykseksi ostan "huomenlahjaksi" miehelle uuden sormuksen, jossa on sitten sekä kihla-että vihkipäivä kaiverrettuna. Sormus on samaa tyyliä kun edellinenkin, mutta hieman paksumpi ja siinä on myös hitunen valkokultaa kuten minun vihkisormuksessani. Vanha kihla saa mennä sitten ö-mappiin :)  

Link to comment
Share on other sites

Pappikin sanoi, että nykyään on siinä vihkikaavassa tällainen vaihtoehto, että sormus tulee molemmille.

Hei muuten, miten tää juttu menee sitten vihkikaavassa jos miehelle ei tule uutta sormusta?

Moon aina ajatellu että siinä alttarilla sit vaan pujotetaan miehelle uudestaan se kihla käteen liiton merkiksi... Mut onko yleinen käytäntö (ennen miesten vihkisormusten yleistymistä) ollut vain että naiselle pujotetaan sormus, miehellä ei?

Link to comment
Share on other sites

Hei muuten, miten tää juttu menee sitten vihkikaavassa jos miehelle ei tule uutta sormusta?

Moon aina ajatellu että siinä alttarilla sit vaan pujotetaan miehelle uudestaan se kihla käteen liiton merkiksi...

Ei.

Jos miehelle ei tuu uutta sormusta, niin sitten mies vain antaa naisen sormuksen, ja pujottaa sen.Jos on valat niinkuin esim.meillä oli, niin pidimme yhdessä mun sormuksesta kiinni valojen ajan, jossa mies sanoi "merkiksi annan sinulle tämän sormuksen" ja minä "merkiksi otan sinulta tämän sormuksen".

Link to comment
Share on other sites

Guest tulevakoivisto

Me olemme päättäneet mennä nyt maistraatissa naimisiin kesällä, ja sitten myöhemmin, kun elämäntilanne (ja ennen kaikkea rahatilanne  ;D) sallii, niin pidetään kunnon kirkkohäät. Jotenka nyt emme hanki miehelle erikseen vihkisormusta, vaan kaiverretaan kihloihin sitten hääpäivä perään ja olemme ajatelleet, että sitten myöhemmin "kunnon häihin" hankimme hänelle uuden sormuksen tai kehittelemme kihlasormukseen jotain kivaa, mikäli se on vielä silloin edustuskunnossa  ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...