Jump to content
Naimisiin.info

Sinisafiirisormuksia


Ninski

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 years later...
  • 2 years later...

Mitkään katselemani timanttivihkin eivät oikeen ole iskeneet ja nyt törmäsin sinisiin safiirisormuksiin, joissa on pieniä timantteja sivuilla. Mietinkin, että mahtaakohan sellainen sopia kihlani kanssa jossa on 2 riviä timantteja. Olen nyt ihan rakastunut noihin safiireihin. Oli vain vaikea löytää kuvia, joissa olisi nähnyt tuohon tyyliin yhdistettyjä sormuksia.

Oma kihlani on suurinpiirtein tällainen

http://www.pixmania.fi/fifi/timanttisormus/rose-kara-timanttivihkisormus-valkokultaa/11699207--art.html

Ja haaveilemani vihki tällainen

http://www.chanti.fi/T-Korualennusmyynti?gclid=CO2Xy8K2hLQCFY98cAodEl8A_A#Sormus_14_karaatin_valkokultaa_0_18_ct_0_80_ct|23254551

tai tällainen

http://www.thediamondstore.co.uk/sapphire-7-x-5mm-and-diamond-9k-white-gold-ring-p20820c907.cfm

taaai tällainen :D

http://www.thediamondstore.co.uk/sapphire-5-x-3mm-and-diamond-9k-white-gold-ring-p4787c907.cfm

Mitä ootte mieltä?

Link to comment
Share on other sites

Ei minusta kaksi kimaltavaa sormusta sulje toisiaan pois. Enemmän on enemmän ja itse ainakin tykkän kaikesta mikä kiiltää. :grin:

Suosittelen vain tarkistamaan, että sormusten rungot ovat samantyyppiset (pyöreä/flakka) niin sopivat paremmin yhteen. Toinen asia on tuo linkittämiesi safiirisormusten kivien istutusten mataluus. Jos sinua ei häiritse, että sormusten väliin jää rako niin asia ok, mutta monia häiritsee, joten suosittelen miettimään jo etukäteen häiritseekö se sinua. Mikäli tuntuu, että tuo häiritsee, niin joko kihlaa muokataan (jos valitset esim. jonkun noista diamondstoren sormuksista) tai sellaisen vihkin valitsemista, joka istuu kihlan kanssa aivan kiinni. :)

Link to comment
Share on other sites

Siis olen kyllä vakuuttunut, että ne sopii tyylillisesti yhteen, mutta juurikin se rako mikä jää luultavasti istutuksen vuoksi mietityttää. En edes hoksannut ajatella sellaista vaihtoehtoa, että kihlaa voisi muokata. Sulholle ehdotin tänään, että jospa pidän kihlaani oikean käden nimettömässä jos niiden muodot kovasti sotii toisiaan vastaan.. ääh. Haluaisin sen mallisen, että safiiri olisi istutettuna sormuksen alareunasta vasta ja se olisi ns. ylöspäin korkeammalla.. tyhmästi selitetty.. mutta en ole löytänyt. Jos joku löytää niin apua otetaan vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Korkeamman mallisia istutuksia löytynee kohtuullisen helposti, kunhan vain jaksaa etsiskellä. Mutta jos mielessäsi on epäsymmetrinen sormus jossa keskuskivi ei ole sormuksen rungon kanssa samalla kohtaa, niin melkein suosittelisin esim. tutkimaa Etsyä, josta löytyy erikoisempiakin koruja ja ihmisiä tekemään noita.

Tietysti sormuksien teettäminenkin on vaihtoehto. Ottakaa valmistajiin kotimaassa tai ulkomailla yhteyttä - he ovat usein halukkaita tekemään joko kokonaan uusia malleja tai muokkaamaan jo olemassa olevia asiakkaan mieltymysten mukaisiksi.

Link to comment
Share on other sites

Safiirisormuksista on keskusteltu parissakin keskustelussa, esim. tässä . Tuohon ketjuun olen laittanut ulkomaalaisia sormuskauppoja, joissa olen käynyt fiilistelemässä :D Monissa nuo ovat siis 9 K "kultaa", siksi noin halvat hinnat. Voisi löytyä myös "kuva sanoille", jos teetätte :) Esim. tässä on sellainen missä kivi on toisella reunalla -tarkoitko tätä?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

 Mulla on kihlassa keskellä sinisafiiri (kuva löytyy kihlasormusketjusta). Me oltiin sulhasen kanssa molemmat samaa mieltä siitä, että sormuksen mallissa oli tärkeää se, ettei siinä ole osia johon hiukset, käsityöt tai vaatteet tarttuisi helposti tai jolla mä voisin vahingossa raapia itseäni (olen ajoittain uskomattoman kömpelö). Sen takia safiiri on kartioistutuksessa, ja raeistutetut timantit ei myöskään nouse sormuksen pinnasta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...