Elvi81

Kuinka aikaisin ostitte vihkisormuksen?

424 viestiä aiheessa

Häihin on aikaa kolme kuukautta ja sulho meinaa jättää rinkuloiden hommaamisen viime tippaan, apua! :-/ Pitäiskö olla huolissaan, vai onko tää ihan normaalia? En yhtään tiedä millaisen sormuksen haluaisin, eli en tiedä löytyykö sitä vai pitääkö teettää...Te jotka ootte teettäneet, kauanko se kesti?

Sit toinen kyssä, eli valitsistko itse sormuksen vai annoitko sen vaan sulhon omaan harkintaan? Olen kuullut jälkimmäisistä tapauksista, mutta en tiedä miten hyvin siinä on onnistuttu! Olen aika skeptinen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä nyt teillä ois jo aika (paitsi jos olet ihan varma, että löytyy suoraan kaupan hyllystä). Me teetetään ja käytiin noin 5 kk ennen häitä eka kerran jutskaamassa. Työ saatiin aluilleen noin 3,5 kk ennen ja sormukset valmistuu noin 1,5 kk ennen. Sit ehtii vielä korjata, jos onkin jotain vikaa koossa tai kaiverruksessa.

Me kierreltiin kahteen eri kertaan erilaisia kultaseppiä ja etsittiin ja katseltiin mikä tyyli olis mieluisa. Teettämispaikka oli mielessä aika varmana alusta saakka. Mulla oli vielä ongelmia löytää kihlalle sopiva pari (ja lopulta päädyttiin hyvin samantapaiseen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin ekan kerran katsomassa sormuksia vasta noin 3,5kk ennen häitä. Tilaukseen laitettiin noin 1,5kk aiemmin, ja pitäisi valmistua 3 vkoa ennen häitä. Vähän jännittää tuo aikataulu... Sormuksen runko on vasta kokeiltu, nyt tekeillä kaikki muu härpellys.

Sulho suunnitteli sormuksen, pari asiaa päätin itse, valmiiina näen vasta kun saan sormuksen virallisesti sormeeni. Ellen siis onnistu urkkimaan sen säilytyspaikkaa selville  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli hiukan paniikki Estherin vastauksen jälkeen, mutta asia kuulemma järjestyy ja sormus voidaan teettää tarvittaessa lyhyessäkin ajassa...No, mutta silti ongelma on siinä kun EN OSAA PÄÄTTÄÄ!!! Ja silti sormuksen pitäisi olla Täydellinen ja juuri Minulle sopiva...blaah, kohtuuttomia vaatimuksia, tiedän! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunniteltiin vihkisormus n. 6 kk ennen häitä, maksettiin se 4 kk ennen häitä ja se valmistui ja tuli meille kotiin 3 PÄIVÄÄ ennen häitä. (Sukulais kultaseppä teki sen.)

edit: Ja sanottakoon vielä että kultasepä alkoi tekemään sormusta hääviikon maanantaina tai tiistaina, en muista tarkalleen. Mutta äkkiä yksi sormus valmistuu.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Hoitakaa vaan niin ajoissa tuo asia alta pois kuin mahdollista!

  Koskaan ei tiedä mitä käy!

 p.s. minulla muokattiin kihlasormuksesta

 vihkisormus ja muutos kesti n.1 kk. Mutta

 minulla kyseessä suht simppeli homma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin katselemassa yksin sormuksia noin kolme kuukautta ennen häitä ja kyselin samalla tilausaikatauluja. Malli jonka halusin oli liikkeen perusmalleja ja sen valmistamisen luvattiin kestävän viikon. Häämme olivat 2.7.04 ja varasimme maistraatin sekä tilasimme sormuksen 1.6.04. Sormus tuli sovitussa ajassa ja oli sellainen kuin pitikin  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun sormuksen mies kävi tilaamassa kuukautta ennen häitä. Se valmistui parissa viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ostamme kihla- ja vihkisormukset samaan aikaan - jotta siis sopivat varmasti yhteen - ja yhdessä sulhoni kanssa. Hän oli kyllä katsellut sormuksia ilmankin minua, mutta halusi loppujen lopuksi tehdä ostokset yhdessä.

Emme ole siis vielä päättäneet, mutta jos päädymme nykyisiin suosikkeihin, jotka ovat suunnittelijan olemassa olevasta mallistosta, niin niidenkin toimitusaika on 4 viikkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuli hiukan paniikki Estherin vastauksen jälkeen, mutta asia kuulemma järjestyy ja sormus voidaan teettää tarvittaessa lyhyessäkin ajassa...No, mutta silti ongelma on siinä kun EN OSAA PÄÄTTÄÄ!!! Ja silti sormuksen pitäisi olla Täydellinen ja juuri Minulle sopiva...blaah, kohtuuttomia vaatimuksia, tiedän! :P

Kun tekee sen sovituskierroksen, sitä yhtäkkiä alkaa tietää mikä sopii omiin nakkisormiin...  ;)

Ja kannattaa kattoa kanssa minkälaisia sormuksia itellä on ennestään, kyllähän ne antaa aika hyvän kuvan omasta tyylistä ja mausta. Jotain samanhenkistä, ehkä aavistuksen kalliimpaa/arvokkaampaa/juhlavampaa/ajattomampaa...

Muok. Eikä siis ollut tarkoitus aiheuttaa paniikkia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä katsoin vihkisormuksen jo kihloja ostettaessa ja otin tiedot ylös. Tilasin sen muutoksineen noin kuukausi sitten ja nyt perjantaina käytiin maksamassa :-X. Eli siis päälle 4 kuukautta häihin aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle ostettiin vihkisormus joulukuussa, häät ovat heinäkuussa. Olin etsiskellyt mieleistä muutaman kuukauden ajan, ja sitten  se "oikea" löytyi. En uskaltanut jäädä odottamaan, et löytyykö sitä sormusta enää keväällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ostaa sormukset viime perjantaina ja saatiin ne samana päivänä kaiverrettuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olis kova hinku  :P jo päästä sormuskauppaan ja haluan tosiaankin olla itse valkkaamassa!

Häihin on puol vuotta, mutta oon jo nähnyt unelmasormuksen kaupan ikkunassa. Kävin katsomassa sitä joka päivä aamulla ja illalla, kun se oli työmatkan varrella!!! Kerran kävin myös liikkeessä.

Toisaalta en haluu ostaa liian aikaisin, koska saatan nähdä vielä ihanamman vielä ennen häitä ja haluun myös katsella eri liikkeissä.

Ja kultakaupassa sanottiin, että niiden alan messuja ei vielä tänä keväänä ole ollut, joten kesäksi tulee vielä uusia malleja! (Ellei ne messut nyt sit oo jo ollu  ??? )

Joten kesä/syyshäät: malttia vielä!  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin "huvikseni" kokeilemassa vihkisormuksia marraskuussa, jotta tietäisin mitä ylipäänsä haluan kun sitten yhdessä sormusostoksille lähdetään. Niinhän siinä kävi että ensimmäinen kokeilemani sormus oli SE OIKEA, joten ei muuta kun varausta tekemään. Tosin kokeilin siinä välissä noin sataa muutakin sormusta päätyen aina ensin kokeilemaani. Lopulta sormus haettiin ja maksettiin joulukuussa veronpalautusrahoilla ja häitä tanssittiin siis helmikuun lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhheijakkaa... Kuten Eshter kehoitti: Hoitakaa sormus mahdollisimman ajoissa!

Meillä ei pitänyt olla mitään kiirettä sormuksen valmistumisen kanssa, mutta mutta... Sormukset tuli tänään pajalta. Mun sormus oli kuulemma aivan ookoo. (Itse en nähnyt, kun lupasin olla kurkkimatta.) Miehen sormus sitä vastoin oli tehty ihka ensimmäisen suunnitelman mukaan, joka on siis muuttunut jo sata kertaa matkan varrella. Saapi nähdä, jääkö Ukko hääpäivänä ilman sormusta  :-/ Eli mitä tahansa voi ihan oikeasti tapahtua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun vihkisormukseni on hankittu nyt kolme kuukautta ennen hääpäivää. Miehen sormus tilataan myös vielä tämän kuun aikana että sitä kerkeää sitten vaihtaa pienempään/isompaan ellei ensimmäisellä kerralla tule sopiva mitoista huolimatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulho haluaa ostaa ne niin pian kuin mahdollista (häihin aikaa 1 vuosi ja 5 kk). Onhan sekin budjetin levittämistä pidemmälle aikavälille, jolloin ei tule yhtä könttäsummaa maksettavaksi, muutama kuukausi ennen häitä kun varmaan on muitakin kuluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään naimisiin kesällä 2006 ja ajateltiin myös hommata ne ajoissa.. Lähinnä ajateltiin seurata kampanjoita ja alennusmyyntejä niin sen unelmasormuksen saa mahdutettua sitten budjettiin. Varmaan tulevan talven alennusmyynnit hyödynnetään;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli sormus mulle hankittua tässä tammikuussa ja ne häät sitten elokuussa  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi vain mutta mun mielestä just sormusten kohdalla alennusten ym. kampanjoiden perässä juokseminen on aika turhaa hommaa. Sormus, josta saa "alennuksen" on lähes aina jo valmiiksi ylihinnoiteltu ja alennus vastaa sitten todellista hintaa. Nykyäänhän mitään ovh:ta ei enää edes ole olemassa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ainakin itse löytänyt saman sormuksen halvemmalla aivan viereisestä liikkeestä, joten kannattaa niitä hintoja hieman vertailla, vaikka alennusmyyntejä ei muuten seuraisikaan. Olemme opiskelijoita ja meillä ei ole varaa ottaa sitä kaikista kalleinta sormusta.. Mielipiteensä kaikilla. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, niin kannattaakin vertailla, sillä niissä tosiaan on usein ilmaa! Mutta tarkoitin sitä, että jossain paikassa ns. alehinta saattaa olla ihan sama kun jonkun toisen paikan normaalihinta. Yleensä ne liikkeet joissa on "ale" neljä kertaa vuodessa on just niitä jotka normaalisti ylihinnoittelee. Siksi niiden perässä ei kannata sokeasti juosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin valitsemassa sormukset vajaa pari kuukautta sitten eli vajaa neljä kuukautta ennen häitä. Mitä vähemmän asioita mietittävänä lähempänä häitä, sen parempi minulle ;)

Ja valitsimme yhdessä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään