Cizu

Paljonko kavereille häälahjaksi rahaa?

256 viestiä aiheessa

me ollaan annettu miehen kanssa viime vuosina kavereille häälahjaksi 50 € / nuppi eli yhteensä 100 €. Vaikka ollaan oltu molemmat opiskelijoita. Häät on kuitenkin kerran elämässä! :) ei sillä että raha tärkeintä olisi mutta monilla voi olla vaikka häämatka siitä kiinni, kuten meilläkin tulevissa omissa häissä.. olisi kiva päästä reissuun! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

riippuu kuinka hyvistä kavereista kyse, mutta n.50-70e ollaan yleensä annettu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloin miettiä, paljonko annoin kolmisen vuotta sitten lahjaksi kaveripariskunnalle, ja se taisi olla niinkin vähän kuin 25 euroa!  :girl_impossible:  Nyt jälkeen päin tuo tuntuu kovin pienelle summalle, mutta toisaalta olin opiskelija ja yksin tuon summan laitoin. Nyt mietinnän alla on minun kaveripariskunnan lahja. 50 euroa yhteensä kahdelta tuntuisi jotenkin vähälle, mutta 100 euroa taas paljolle, sillä mies on opiskelija ja minunkaan tuloissani ei ole hurraamista. Tälle vuodelle on myös tiedossa ainakin kahdet muut häät, joten saattaa olla, ettei budjettimme kestä enempää kuin tuon 50 euroa. Majoitukseen meillä ei onneksi mene ollenkaan rahaa, mutta minun matkoihini uppoaa sitten muutama satanen. Sen rinnalla tuo 50 euroa tuntuu jälleen kerran tosi pienelle rahalle. No jospa nyt saataisiin vähitellen päätettyä  :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon yleensä totellut sitä sääntöä, että pyrin antamaan sen verran, mitä mun ruoka ja mahdolliset juomakustannukset saattaa olla. Ei sillä, että "maksaisin" ruoastani, niin joku ilmaisi, vaan muistelen jostain, että se olisi sopiva summa. Summa voi toki vaihdella vähän omasta rahatilanteesta, miten läheisestä ystävästä on kyse tai siitä, mitä tietää häiden kustannuksesta. Yleensä summa on vaihdellut 40 eurosta ylöspäin. Suurimmillaan 200 euroa, mutta se oli poikkeustilanne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omiin tuleviin häihin annoin kaasolle lahja-asian hoidettavaksi. Kutsuun se laitettiin jotenkin "Jos joku haluaa meitä lahjalla muistaa, otathan yhteyttä kaasoon X" ja puhelinnumero. Kaasolla on sitten lista kahdesta astiasarjasta ja niiden osista, joita toivomme, ja takuulla jokaiselle lompakolle löytyy sieltä jotain sopivaa. Olisin esimerkiksi äärimmäisen kiitollinen yhdestä tietystä kupista, ja se on jotain siinä kympin paikkeilla. Samoin sokerikko ja kermakko olisivat meille tervetulleita.

 

Pyrin ottamaan huomioon sen, että kaikkien rahatilanne ei varmasti ole paras mahdollinen, ja että listalta löytyy näitä kympinkin juttuja - ja ihan tosi, ne ovat jopa mieluisampia, kuin 2,8l 85e maksava vati. Mihin mä sitä edes laittaisin? Söisin aamumurot? :D Onneksi kaaso oli jo sitä ehdottaneelle sanonut, että ei niillä kyllä ole sille käyttöä.

 

Itse kuitenkin veisin varmaan yksinäni 50-100e, riippuen ystävän läheisyydestä. Pariskuntana sitten 100-200e. Itse olen osa-aikatöissä ja hoitovapaalla, mies kokopäiväduunissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään