Guest elokuu08

Kuinka kauan ennen häitä kukat tilataan?

12 viestiä aiheessa

Yritin pikaisesti selata aiheet läpi, mutta ei osunut silmiini vastausta. Elikkä kysymys kimpuista ja vieheistä: Kuinka kauan ennen häitä ne kannattaa/pitää tilata? :mellow:

Kiitos jo etukäteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostain luin, että noin paria kuukautta ennen ne kannattaisi käydä suunnittelemassa ja tilaamassa. Parhaiten asia varmasti selviää kun käyt kysymässä kukkakaupoista :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämessuilla kysyin erään kukkakaupan ständillä, että milloin olisi hyvä tilata, niin sieltä sanottiin että noin kuukautta ennen olisi hyvä olla liikkeellä jos joudutaan tilaamaan erikoisia kukkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomiona vielä, että heinäkuussa voi olla joku pienempi kukkakauppa kokonaan suljettu. Meillä on häät elokuun alussa ja aion mennä kukkakauppaan kesäkuun puolella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kerrottu useammasta kukkakaupastya, että pari viikkoa ennen häitä riittää. Riippuu kuitenkin varmaan häiden ajankohdasta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun "kimppuun" tulee orkideoita, jotka joudutaan tilaamaan Hollannista. Ne piti tilata reilusti yli 2 viikkoa aikaisemmin, joten tilattiin sitten noin 1 kk aikaisemmin. Muita tilauksia ollaan sitten tarkennettu sen jälkeenkin. Eli riippuu varmaankin valitsemastasi kukasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu varmaan paljolti kukkakaupasta ja ajankohdasta. Itse tilaisin kukat viime viikolla (n. 1 kk ennen häitä), mutta 1-2 viikkoa olisi kuulemma riittänyt...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joissain kukkakaupoissa voi tietyt viikonloput olla niin suosittuja, että ei pystytä ottamaan vastaan kaikkia tilauksia. Kannattaa käydä hyvissä ajoin kyselemässä etukäteen ja esimerkiksi jo tarvittaessa varata viikonloppu ja käydä sitten myöhemmin sopimassa kukista tarkemmin. Pari viikkoa etukäteen pitäisi riittää kukkien tilaamiseen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin itselleni+3 kaasolle rannekukat, sulhaselle, 3 bestmanille+2 isälle rintavieheet ja itselleni heittokimpun viisi päivää ennen häitä ja hyvin ehtivät valmistua:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen huvikseen jo käynyt kysymässä muutamassa paikassa Helsingin keskustassa kuinka aikaisin kannattaisi "varata" morsiussidonta yms. hääkukat, niin vastaus on lähes joka paikassa ollut että sesonkiaikana viimeistään noin 3 viikkoa ennen häitä. Toki kimpun mallista ja väreistä voi sopia myöhemmin, mutta siis se varaaminen tulisi hoitaa suht ajoissa. Meiän häissä tuskin tarvitsee ihan noin ajoissa lähteä liikkeelle, juhlat kun ovat talvella. Mutta enköhän mä kuitenkin varaile jo tyyliin paria kuukautta aiemmin! :girl_haha: Sen verran kärsimätön kuin olen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kolmisen viikkoa ennen hääpäivää sopimassa omasta morsiuskimpustani ja sulhasen vieheestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään