siristiina

Miten valita kaaso(t) (yhdistetty ketjuja)

254 viestiä aiheessa

Minulle valinta oli helppo. Otin yhteensä 4 kaasoa, joista 3 on nykyisiä parhaita kavereitani sekä yhden lapsuudenystävistäni.

 

Lapsuudenystäväni ei tunne noita kolmea muuta kaasoa, mutta toisaalta on kiva, kun he nyt sitten ovat päässeet tutustumaan toisiinsa kaasoina olleessaan. :) Olemme jo valinneet yhteistuumin asut kaasoille ja he ovat (ilmeisesti) jo suunnitelleet nelistään jotain pientä ohjelmanumeroa hääjuhliimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herätellään henkiin myös tämä aihe. Huomasin että vuosien varrella monella muullakin on ollut ongelmia kaason valinnan kanssa.

Minulle yksi kaaso on itsestäänselvyys: oma siskoni. Hän on kuitenkin erittäin kiireinen tyyppi enkä hänelle kehtaa hehkuttaa häämietteitä (siksi roikunkin täällä naikkareissa ;)). Sisko haluaisi ettei olisi ainoa kaaso, mistä tulee pulmia.

Olen ollut yhden kerran kaasona kaverini häissä. Tämän kaverini kanssa en vain ole ollut juuri tekemisissä, sillä asumme aika kaukana toisistamme emmekä oikein keksi mitään puhuttavaa jos emme tee jotain yhdessä. En tiedä odottaako tämä kaverini kutsua kaasoksi, mutta en usko että pyydän häntä.

Olen aina ollut kaverisuhteissa "se kolmas" kaveri, eli minulla ei ole ollut koskaan parasta ystävää ja kaikilla ystävilläni on joku minua parempi kaveri vaikka näemmekin melko usein. Siispä selkeää valintaa siskoni rinnalle ei ole. Yksi ajatus olisi toisen topicin innoittamana pyytää joitain parhaimmista kavereistani morsiusneidoiksi/apukaasoiksi tai miksi heitä haluaa nimittää.

Kuten muutkin tässä ketjussa, minäkin harmittelen ettei oikein ole ketään jonka kanssa voisi miettiä vaihtoehtoja, pitää juurikin niitä "tyttöjen skumpanmaisteluiltoja" jne :unsure:  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kun kaikki kaasot on varmistettu, voisin minäkin tänne avautua kaason valinnan vaikeudesta. Miullakaan ei tällä hetkellä ole suoranaisesti parasta ystävää, joten päätin pohtia asiaa enemmän siltä kantilta, ketkä läheisistä ystävistäni sopisivat parhaiten hommiin. Kaasoiksi päädyin lopulta pyytämään siskoni ja kaksi ystävääni viimeisimmästä koulustani. Ystäväni ovat ihan ensimmäisistä koulupäivistä asti olleet minulle tärkeitä(meillä on isompikin ystäväporukka, mutta muihin tutustuin vasta vähän myöhemmin) ja olivat todella innoissaan niin kihlautumsesta kuin kaasoksi pääsemisestä.

Alun perin suunnitelmissa oli pyytää kaasoksi myös ystävääni aikasemmasta koulusta. Kun kerroin hänelle kihlautumisesta, ei reaktio tuntunut mitenkään erityisen innostuneelta, mikä jo osaltaan laski intoa pyytää häntä kaasoksi. Myös eräs hänen projektinsa, jossa itse olin mukana, muistutti minua hänen huonoista organisointitaidoistaan ja stressinhallintakyvystään, mikä tuli erityisen hyvin esille siinä vaiheessa, kun annoin asiallisesti palautetta projektista ja sain takaisin myös minulle suunnattua haukkumista siitä, miten kaikki jaksavat kyllä huomautella korjattavista asioista, mutta eivät olleet valmiita tekemään mitään asioiden eteen, eikä hän itse kuulemma ehtinyt, koska oli kaikkea muutakin. Ja tässä vaiheessa tosiaan vielä muistutettakoon, että hän itse oli tämän projektin pistänyt pystyyn. Tuli semmoinen tunne, että ihminen, joka ei pysty järjestämään aikaa edes omille projekteilleen tuskin pystyy järjestämään aikaa kaasoilulle. Mielestäni kaason ei tarvitse olla juuri se kaikkein pitkäaikaisin ystävä, vaan läheinen ihminen, jolle voi puhua ja erityisesti sellainen ihminen, johon luottaa.

Kaasokolmikkoni myös mukavasti täydentävät toisiaan, sillä siskoni on taiteellinen ja rento, toinen ystävistäni on napakka ja järjen ääni (asuu tosin ulkomailla, mutta tärkeintä että on paikalla hääviikon ajan, kun paniikki alkaa iskeä) ja toinen ystäväni taas ei välttämättä järjen ääni, mutta innostusta löytyy sitäkin enemmän(päivä kaasoksi pyynnön jälkeen oli jo pinterestistä etsimässä ideoita koristeisiin ja muuhun) ja lisäksi esiintyjäpersoona, eli häiden aikana eniten esillä kaasoistani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse mietin pitkään, ketä pyytäisin kaasokseni ja mielipiteeni on vaihdellut sen suhteen, kuinka monta kaasoa haluaisin. Loppujen lopuksi päädyin valitsemaan yhden kaason. Tämä henkilö on isosiskoni ja minulle kaikista läheisin kaikista ihmisistä :)

Olen itse ollut opiskelukaverini kaasona muutama vuosi sitten ja koinkin, että mikäli olisin valinnut siskoni lisäksi ystäviäni kaasoksi, olisi minut vastavuoroisesti pitänyt valita myös tämä opiskelukaveri. Emme kuitenkaan ole enää olleet viime vuosina niin paljon tekemisissä (vaikka hyvissä väleissä toki ollaankin) enkä koe, että hän on enää parhaita ystäviäni. Mikäli olisin nyt valinnut jonkun muun kaverin, koen, että olisin joutunut kiusalliseen tilanteeseen ja selittelemään, miksen tätä opiskelukaveria valitse. Tuskin hän olisi suuttunut (ei ole sen tyyppinen), mutta olisi ehkä jollakin tasolla pahoittanut mielensä kuitenkin.

Mitä enemmän olen asiaa nyt ajatellut, isosiskoni valinta ainoaksi kaasoksi tuntuu koko ajan paremmalta ja järkevämmältä. Hän on kuitenkin kaikkia ystäviäni tärkeämpi ja hän ymmärtää minua ja voi oikeasti auttaa ja sanoa mielipiteensä. Tykkäään myös, että hääjärjestelyt pysyvät mahdollisimman yksinkertaisina ja minulle monen kaason kanssa suunnittelu olisi stressaavaa (toisille useampi kaaso saattaa olla helpottavakin tekijä).

Muokattu: , käyttäjä: ti_ia
ajatusvirhe korjattu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään