Jump to content
Naimisiin.info

Ihon puhtaana pitäminen ennen häitä - mitä vinkkejä?


Recommended Posts

Moikka morsmaikut!

Kävin viime viikolla hjeronymushoidossa ja sain monen vuoden miliumit ja mustapäät pois kätevästi 3 vko ennen häitä. Nyt iho hehkuu ja on tehokkaasti toipunut rankasta hoidosta. Aiotteko pärjätä kuorinnalla vai muutatteko ruokavaliotakin?

ei finnejä kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Yksi tuote, minkä mä oon todennut pitävän ihon hyvässä kunnossa on Garnier Pure Active 3in1, siis kasvopesu joka myös kuorii ja sitä voi käyttää myös naamiona. Mulla ainakin on pitänyt mustapäitä hyvin loitolla ja vähentänyt myös finnejä.

Link to comment
Share on other sites

Mä kävin ihan mekaanisessa ihonpuhdistuksessa noin kuukautta ennen häitä. Muuten ihan normaali ihonpuhdistus päivittäin ja kuorinta kerran viikossa. Tosin, mulla on melko kuiva iho eikä kosmetologikaan oikein kuulemma löytänyt mitään puhdistettavaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Loca profesora: mitä on "monen vuoden miliumit"?

Tarkoittanee joko paljon tai vaikeilla alueilla olevia miliumeja eli ihonalaisia "patteja"

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=miliumit

Itselleni niitä tulee helpoimmin silmien ympärille ja poskipäiden lähettyville, kosmetologin mukaan johtuu kosteuden puutteesta ihossa. Silmien luota niitä ei liiemmin lähdetä poistamaan. Tuolla on vielä fotoakin asiasta:

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/ima/130.081.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oma kokemukseni miilumista... minulla miilumit poistettiin myös silmien alueelta, jopa silmäluomista, samalla kun kävin kasvohoidossa. Vaikeammat tapaukset (luomet ja silmien lähistö) tuli poistamaan toinen hoitaja, jolla oli reilun kymmenen vuoden kokemus niiden poistosta varsinkin noilta ongelma-alueilta. Lopuksi laittoivat jotakin valkoista desinfioivaa pulveria, ettei ne tulehtuisi. Kipeää teki, mutteivät ne ole takaisin tulleet.

Link to comment
Share on other sites

Minulla miilumit poistettiin kasvohoidon yhteydessä, joka maksoi 70 euroa. En osaa sanoa paljonko pelkkä niiden poistaminen maksaisi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mä suosittelen hyvää kasvonaamiota, jonka voi tehdä kerran-pari viikossa. Mun mustapäitä keräilevälle, pintakuivalle sekaiholleni on toistaiseksi ollut paras Lushin Mask of Magnaminty. Kaoliinisavi imee epäpuhtauksia tosi hyvin ja lisäksi tuossa on kuorivia rakeita. Mutta noita kaoliinisavipohjaisia naamioita on muillakin merkeillä. Tietty jos käy kosmetologilla, kannattaa kysyä siltä vinkkejä hyvistä naamioista.

Edit: Ja ruokavaliojutuista suosittelen nauttimaan tarpeeksi vettä JA rasvaa. Veden juonti nyt on kaikille itsestäänselvyys, mutta tässä rasvakammoisessa maailmassa tuntuu ihmisten olevan vaikea muistaa että niin kauan kuin solukalvot muodostuvat rasvahapoista, ne tarvitsevat rasvoja voidakseen hyvin. :girl_wink: Toimii ainakin mulla!

Muokattu: , käyttäjä: Cranberry
Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemusta BiON Blackhead and Whitehead controller -nimisestä aineesta? Sen pitäisi siis jotenkin "sulattaa" ja poistaa mustapäät sekä miliumit muutamassa viikossa. Googlettamalla löytyy tietoa.

Tilasin ebaysta kokeiluun ja voin tulla kertomaan kokemuksia, kunhan tuote saapuu ja olen päässyt testaamaan. Miliumeja minulla ei juuri ole, mutta kovasti kiinnostaa kokeilla miten tehoaa jos tehoaa mustapäihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Itselläni on sekaiho ja olen miettinyt jo valmiiksi perusteellista ihonhoitokuuria paria kuukautta ennen häitä. Tällähetkellä hoidan toki säännöllisesti ihoani tekemällä 1-2 kertaa viikossa kuorinnan, 1 kertaa puhdistavan naamion ja tietysti pesen kasvon huolellisesti aamuin illoin sekaihon tuotteilla ja laitan sekaiholle sopivaa kosteusvoidetta ja ikääni sopivaa silmäympärysvoidetta.

Kuukautiskierron mukaan noin viikko ennen minulle puhkeaa ns. "hormoninäppylöitä" kaulan ja leuan alueelle ja omien laskelmien mukaan häät ehkä ehtivät olla ennen tätä joka kuukautista riesaviikkoa. Söin ennen E-pillereitä ja ne poistivat minulta nuo hormonikierron aiheuttamat näppylät, jotka häviävät sitten kuukautisten jälkeen. Pillerit jouduin kuitenkin lopettamaan koska pelkään niiden sivuvaikutuksia. Noin viikkoa ennen häitä aion käydä ultraääni ihonpuhdistuksessa, joka kirkastaa ihon väriä ja saa sen näyttämään "valoisammalta". Jonkinlaista rauhoittavaa naamiota ajattelin myös hankkia punoituksen varalta (talvihäät), jonka voisin laittaa joko häitä edellisenä iltana tai aamulla.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Mikäs auttaisi, kun sulhasen nenä on yhtä mustapäätä? Ollaan kokeiltu niitä Lumenen nenälappuja, mutta se mokoma irroitti vain yhden ihohuokosen sisältämän töhnän. Sen "näytteen" perusteella tuota mustaa likaa on yli sentti/huokonen. En edes tiennyt, että ihohuokonen voi olla niin syvä! Pitääkö patistaa herra kosmetologille (=monen kuukauden nalkuttaminen), vai auttaisiko joku kotihoito?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heh! Omakin nenäni on "yhtä mustapäätä" :grin: Koskahan nuo pirulaiset häviää? En siis ole mikään teini enää.. Kuinka aikaisessa vaiheessa muut ovat aloittaneet kosmetologilla käynnit ennen häitä? Ja olisiko hyvä aloittaa jollakin kevyellä hoidolla vai suunnata suoraa mikrohiontaan tms. Kauhulla odota talvihäät & äärimmäisen pintakuiva sekaiho- yhdistelmää :o Kauhulla odotan myös kosmetologin näppejä omilla näppylöilläni :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...