Jump to content
Naimisiin.info

Tapas-henkinen menu


Siipileikki

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ihanaa että joku muukin on tällaista miettinyt!

Eilen miehekkeen kanssa jutellessa hän sanoi, että "en minä siellä halua mitään pihviä syödä..." mistä sitten poiki ajatus, että miten olisi tapaksia tai voileipäkakkua + muuta suolaista purtavaa ja sitten lopuksi hääkakku.

Haaveilemme iltahäistä ja mielestäni ainakin meidät vieraat tuntien heille sopisi paremmin pienet suolaiset tapakset, joista saa itse valita mieleisensä kuin buffetista noudettavat "perunat ja pihvit" :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Tapakset on niin ihania ja mielestäni sopii tosi hyvin varsinkin iltajuhliin. Meille tulee tapaksia alkupaloiksi, kevyitä juttuja, kuten hunajamelonia parmankinkulla, marinoituja herkkusieniä yms. Pääruuaksi on kalaa ja paahtopaistia, joten nuo alkupalat on mielestäni kivaa vaihtelua ihmisille.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meilläkin on tapastyyppinen menu ollut harkinnassa, kun näköjään alkaa olla pakko hyväksyä että meidän häistä taitaa tulla iltajuhlat (vihkiminen klo 17). Aikataulu prakaa pahasti jos ihan kunnon ruokaa ruvetaan tarjoilemaan, ja vieraat ovat varmaankin ennen saapumistaan syöneet jo kotona kunnolla.

Ongelmana on vaan, ettei olla sulhasen kanssa kumpikaan itse syöty tapaksia ikinä :girl_haha: Mistä sitä tietää onko menu hyvä vai huono, kun ei ole mauista hajuakaan? :grin:

Meillä ruokapuolta hoitaa morsiamen äiti ja veljen vaimo, ehkä meidän pitää pyytää heitä tekemään meille esimerkkitapaksia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me on kans ajateltu et ois kiva, jos olis paljon pientä syötävää, eikä mitään varsinaista pääruokaa. Ehkä jotain salaatteja, kalaa, paahtopaistia, lihapullia yms. Mutta onko siinä sitten riittävästi ruokaa...? Meillä vihkiminen on klo: 16, eli ihmiset on ehkä jo syöneet lounasta kotonaan...

Muokattu: , käyttäjä: Hannna87
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Itse olen miettinyt aivan samaa, rakastamme tapaksia! Menimme kihloihin Barcelonassa ja söimme joka päivä tapaksia :grin: ja maha tuli täyteen.

Luulen kuitenkin että perinteisiin häihimme nuo tapakset eivät sovi ainakaan pääruuaksi... vihkiminen on jo klo 13, mutta haaveilen tapaksia iltapalaksi. Ja tapas voi olla periaatteessa mitä vain pientä purtavaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meille tulee suomalainen, mutta tapas henkinen tarjoilu iltajuhliimme.

Lämmintä ruokaa ei ole siis tarjolla, mielummin laitamme

rahamme pieniin herkkuihin, joista jokainen voi valita.

Tarjoamme esim.

marinoituja artisokkia ja oliiveja

maalaisperunasalaattia,

ceasar-salaattia

erilaisia juustoja

savuporo ja kylmäsavulohi rullia

mädillä / katkaravuilla täytettyjä kananmunia

lime graavattua lohta ja siikaa

lämminsavu lohta

yrttigrillattua kanaa

riimilammasta

jne..

Iltapalakin koostuu erilaisista dipattavista

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mekin olemme suunnitelleet juhliimme tapas-henkeen toteutettavaa tarjoilua, tosin eri ruokalajit tullaan kokoamaan pääasiassa kreikkalaisesta keittiöstä (mahdollisesti jotain ihania ruokalajeja myös italiasta/espanjasta), mutta kuten sanottua tapas voi kaiketi olla mikä tahansa pieni purtava ^_^

Uskomme että tällä tavoin voimme tarjota vieraille monipuolisen ja hiukan tavallisuudesta poikkevana menun, josta jokainen voi kerätä lautaselleen mitä haluaa, eikä tarjolla ole vain yhtä varsinaista pääruokaa (+perunat ;) ) ...ja kreikkalainen ruoka on vaan niin hyvää!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...