Kuvaako häänne harrastelija vai ammattilainen?


inka81

Recommended Posts

Guest ehdottomasti!

Meille tulee ehdottomasti ammattilainen. Haluamme hyvät ja kauniit muistot. Kuvia selatessa oon kiinnittänyt huomiota siihen, että ammattilaisilla on paljon varmempi ote ja erilaisista tilanteista on paremmin kuvia kuin tälläisillä näppäilijöilä. olen kuullu niin paljon kauhutarinoita näistä erilaisista kuvaajista.... että siihen on syytä panostaa, kerran ne häät on.

muistakaa, että kameran omistaminen ei vielä kerro mitään, vaikka se olisi maksanut 20 000e. Taito ja kokemus on se joka ratkasee!!

Ammattilaiselle siis ehdottomasti!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meille tulee ammattilainen - aloitetaan miljöökuvauksella ennen kirkkoa, jonka jälkeen hän kuvaa myös kirkko-osuuden ja juhlat pitkälle iltaan. Mitään muita vaihtoehtoja ei edes mietitty.

Oltaisiin toki voitu säästää sillä, että olisin pyytänyt jotain entistä opiskelukaveria kuvaamaan (kaverialennuksella..), mutta haluttiin pitää vieraat vieraina ja valokuvaaja työntekijänä ^_^

Link to comment
Share on other sites

Meillä kuvasi puoliammattilainen ja oli kyllä hintansa väärti. Hän maksoi kyllä veronsa, en missään tapauksessa käyttäisi pimeää työvoimaa. Kuvien laadun tiesin olevan hyvä, koska hänet kaveriemme häistä bongasin. Ammattilaiseen verrattuna kuitenkin se etu, että eivät ole "mustasukkaisia" kuvistaan. Kun kuvat ovat levyllä, on hääparin oma asia, miten niitä siitä eteenpäin käyttää. Ei tarvi jokaiseen teettämiseen kysyä lupaa ja teettää tietyssä paikassa. Studiokuvat ovat mielestämme yleensä tönkköjä, emmekä sellaisia ottaneet ollenkaan. Eikä kaduta yhtään :)

Olen toki tyytyväinen, kun vieraatkin ottivat paljon kuvia -saatiin hyvää täydennystä. Emme kuitenkaan missään nimessä halunneet, että jonkun vieraan olisi p-a-k-k-o ottaa kuvia koko ajan. Siinä käy helposti niin, että kun yrittää olla kaikissa tilanteissa mukana, ei ehdi nauttimaan juhlasta yhtään. Eli joko vieraana tai töissä.

Link to comment
Share on other sites

Haluamme dokumentaarisen hääkuvauksen :) meille tulee myös pienet häät, joten ohjeistan juhlaväkeä jättämään kamerat kotiin ja nauttimaan häistämme täysillä, kuvat saavat sitten nettigallerian kautta :) Ei tarvitse kenenkään heilua kameran kanssa turhaa, saavat varmasti hienot kuvat juhlien jälkeen :) Ammattivalokuvaajan puolesta siis yksi ääni täältä :)

Link to comment
Share on other sites

White Chocolate:

Hieman kummalliselta tuntuu, jos vieraat eivät saa halutessaan kuvata. Tulee olo, onko morsian kontrollifriikki? Haluaa kontrolloida kaikki omista häistä otetut kuvat, jotta

olisivat täydellisiä? Ettei yhtään huonoa eksy joukkoon/maailmalle...?

Link to comment
Share on other sites

Meitä on näillä näkymin juhlissamme hääpari + pappi + kuvaaja mukaanlukien 19. Haluan että kaikki keskitytään perheen kanssa yhdessäoloon, eikä valokuvien napsimiseen "turhaa", kun sitä varten on kuvaaja palkattu. Mun isä ja toinen kaaso ottaa yleensä kuvia joka tilaisuudesta sen takia koska omistavat hyvät kamerat ja ottavat hyviä kuvia.. heidät on myös helppo "pyytää" aina kuvaajan rooliin esim. sukujuhlissa/rippijuhlissa jne. jne. Sitten jälkeenpäin hieman harmittelevat kun heistä on aina juhlissa niin vähän kuvia kun itse ovat kameran takana. Nyt en missään tapauksessa halua että nain käy, vaan pyyntö jättää kamerat kotiin "vapauttaa" kaikki vieraat ilman, että kukaan joutuu miettimään, pitäisikö heidänkin sitten kuvailla, kun aina niin tekevät :) Ja usko pois, eiköhän mun ja mun tulevan miehen perhe oo nähny musta elämäni aikana aika monta epäonnistunutta valokuvaa.

Muoks. Kirj. virheen.

Muokattu: , käyttäjä: WhiteChocolate
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille tulee enoni vaimo ja serkkuni kuvaamaan, molemmat ovat harrastelijoita mutta omaavat erittäin hyvät kamerat ja näkemieni otosten perusteella luotan heihin täysin.. "Viralliset patsastelu kuvat" otetaan luonnon helmassa ja ne ottaa myös enoni vaimo. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vihkimisessä (tänä kesänä) kuvaa yksi todistajista - se, joka bestmanina toimii ensi kesän kirkollisessa siunauksessa ja hääjuhlassa. Ensi kesänä kuvaajana toimii sitten eräs sulhon kavereista, todella osaava harrastelija. En ala ~tuhatta euroa maksamaan ammattilaiselle, kun tuo tyyppi kuitenkin mielellään valokuvaa - ja reippaasti halvemmalla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...